WRC:Evolved Rallifoorum Challenge uue hooaja algus sai alguse nagu ikka Monte Carlo kiiretel, libedatel ja ohtlikel teedel.
Tegu on kalendri esimese ralliga hooaja 16st rallist koosenevast maratonist.
Kahe hooaja vahepeal oli muutunud palju. Paljud sõitjad vahetanud meeskondi, lisandunud uusi sõitjaid ja mis kõige olulisem, et nüüd võitlevad ka erameeskonnad tootjate punktide eest.
Valitseva WRC meistrina asus starti Burns, kes eelmine aasta võitis oma esimese tiitli Skoda värvides. Selleks aastaks on Burns meeskonda vahetanud ja esindab nüüd Subaru värve.
Montes neljal eelneval hooajal võidutsenud Strike pidas koos teiste sõitjatega vahe hooaja JWRC sarjas. Kiire sõidu ja hea õnne korral suutis Strike seal näidata kiiret sõitu ja viia koju meistritiitli.
Sellel aastal esindab Strike erameeskonna Puma-Ford Motorsport. Meeskond oli veel nädal enne rallit registreerunud kahe sõitjaga eksmeistrid Strike ja Sparco, ning meeskond kandis nime Strike Motorsport, kuid viimasel hetkel leiti sponsor Puma ja nii esindavad need kaks meest nüüd erameeskonna värve.
Samuti võeti üheks ralliks meeskonda ka enne Fordi tehases sõitnud piloot Ants Kints.
Erameeskonnas sõidavad eksmeistrid sellel hooajal tänu sellele, et Sparcol on pooleli tähtsad õpingud ja Strike veab lisaks ralli sõidule MM sarja „köögipoolt” ja koolitab ka ühtlasi piloote.
Selleks sai ka selline valik langetatud ja loobutud tehasemeeskondade pakkumistest.
Kui korra läks jutt juba JWRC sarja peale siis sealt on üle tulnud palju andekaid sõitjaid WRC sarja ja kindlasti pakuvad nad vanadele olijatele sellel hooajal tõsist konkurentsi.
Monte Carlo rallile oli registreerunud kokku 23 sõitjat ja 8 meeskonda. Neist kaks erameeskonda Puma Ford Motorsport ja Kronos Racing.
Rallile startis kokku 16 sõitjat ja finishise jõudsid 15. Olgu öeldud, et eelmine aasta oli startijate arv 18.
SS1 Prunieres:
Ralli algas lühikese katsega, mis eelnevatel aastatel on sõidetud pikemalt, kuid sellel aastal olid korraldajad selle lühendanud ja teinud nö. soojenduseks kiire sprindi.
Esimesena läks rajale nagu ikka meistrile kohane Burns. Kui eelnevad aastad pole Burns Montes poodiumile jõudnud, siis see aasta ütles mees enne starti, et poodiumist alla poole tulemus oleks pettumus. Nagu arvata oligi surus see mees kohe esimestest meetritest gaasi põhja ja tulemuseks SS1 neljas aeg.
SS1 kiireima aja sõitis välja eravärvides Fordiga sõitnud Strike. Peale SS1 ütles Strike finishis, et ei saanud kohe õiget hoogu üles ja arvas, et kaotab konkurentidele sellel katsel, kuid finishis oli ajakaardile kirjutatud SS1 aeg endalegi üllatuseks.
Samas olid vahed nii minimaalsed, et midagi ennustada oli veel liiga vara.
SS1 järel mahtus TOP8 vaid 4 sekundi sisse, mis andis märku, et tulemas on kõva lahing.
Katsel oli probleeme katkestanud autodest möödumisel Kronose eravärvides Citroeni esindava ja sarja ainsa naisvõistlejal Girlpoweril. Temale SS1 üheksas aeg.
Veidi õnnetumalt läks Puma Motorsport värve esindaval teisel sõitjal Ants Kints, kes sõitsid katse alguses teelt välja ja käisid üle katuse.
Õnneks jäi auto „terveks” ja meeskond sai jätkata.
SS2 Sigale:
SS2 stardis oli taas esimesena kohal Burns
Katsele minnes raputas Burns pead ja ütles kommentaatorile, et kavatseb kõvasti võidelda ralli esikoha eest ja just sellel katsel rünnata, kuna tegu oli ralli pikima katsega.
Peale Burnsi saabus starti Strike ja lubas oma edu hoida.
Kui Burnsi ajakaardile oli kirjutatud SS2 kohale aeg 3:49,98 siis juba oligi kuulda Monte mägede vahel Focus RS WRC häält ning Strike tuiskas viimasest vasakust kurvist välja kõik endast andes.
Nüüd jäi vaid veel oodata aega. Ajaks sellelt katselt 3:50,12 , mis tähendas, et Burns oli vahe liidriga vähendanud 0,14 sekundit ja nüüd oli vahe liidrite vahel vaid 1,12 sekundit.
Tubli neljanda ajaga oli finishis sarja ainus välisvõistleja NoKanMov. Soomlasele korralik aeg SS2 ja tulemuseks peale SS2 ABS kolmas.
Peugeotil oli SS2 hoo üles saanud Kambu, kes sõitis välja katse kolmanda tulemuse.
Kiireim Fordi tehasevärve esindav sõitja oli katsel Krusa (5), Citroeni värvides Heix (6) ja Mitsu värve esindav Tom (7).
SS2 tundus olevat paljudele sõitjatele problemaatiline, sest katse finishis kurtsid paljud katse libedust ja probleeme autoga.
SS3 Turini:
Turini on Montes sama kuulus katse, kui Soomes Ouninpohja.
Jäänud oligi veel vaid see katse, et lõpetada ralli esimene võistluspäev ja autod saaks mehaanikute valvsa hoole alla.
Turini katse on kiire ja väga tehniline. Mäest alla-üles + libedus.
Katse kõige kiirema aja sõitis välja Fordi tehasesõitja Krusa. Kellele see oli karjääri esimeseks katsevõiduks WRC sarjas. Peale katset ütles Krusa finishis, et on suhteliselt rahul oma esimese päeva tulemusega ja vahe liidritega on veel täitsa tagasi sõidetav 6,6 sekundit. Samuti oli tal heameel võidetud katse üle. Samas sõnas Krusa, et tempo mida Strike ees hoiab oli ette teada. Kõik sõitjad ju teavad, et Strike on kiire olnud ka eelnevatel hooaegadel ja see, et ta sõidab „eraautoga” ei tähenda midagi.
Teisena lõpetas Turini Strike. Kaotust kogunes katsega 1,4 sekundit.
Katsel sõitis katkestanud autole pihta ABS arvestuses teist kohta hoidav Burns. Burns ütles, et sinna läks kaduma ehk 1-2 sekundit mitte rohkem.
Samuti oli veel katsel probleeme Mitsu sõitjal Tom-il kes sõitis teel välja ja lõhkus auto. Tulemuseks katse 16nes aeg ja kaotust katse võitjale veidi üle 20 sekundi.
See kukutas Tom-i healt seitsmendalt kohalt kümnendaks.
Temast möödusid nüüd Citroeni sõitjad Jokercom ja Girlpower ning oma esimest hooaega Fordi tehasevärve esindav Kait.
Esimese päeva lõpuks seega liiderkolmik Strike, Burns, NoKanMov.
Kui esimesed 4 mahtusid 7 sekundi sisse siis ülejäänud oli juba liidritele andnud järgi veidi rohkem, kuid kõikide punktikohtade eest käis tõsine heitlus.
Näiteks kohtadele 5-6 heitlesid Kambu ja Heix. Vahe kõigest alla sekundi.
7-8 Girlpower ja Kait vahe samuti alla sekundi.
Samuti käis punktidelt väljaspool tihe võitlus kõrgeima ABS koha eest.
9-10 Jokercom, Tom, Andro vahe nende vahel 3 sekundit.
12-14 Mitsu värve esindav QJU2, ainsa Fabia WRC autoga stardis Matthiew ja erameeskonna Fordi sõitja Ants Kints. Nende omavaheline vahe kõigest 4 sekundit.
Rallil viimasel kahel kohal olid Subaru sõitja oOtt ja Peugeoti sõitja Kiilakass.
Nende omavaheline vahe oli kõigest alla sekundi ja kaotus liidrile oli kogunenud neil 3 katsega veidi rohkem, kui 55 sekundit.
SS4 Prunieres2:
Teise võistluspäeva hommikul startisid autod tagurpidi järjestuses, mis tähendas, et rajale esimesena läks eelmise päeva viimasel kohal lõpetanud Peugeoti sõitja Kiilakass.
Kiilakassi tulemuseks SS4 15-nes aega ja sellega möödus ta oOttist ja kerkis ka ABS arvestuses 15ndale kohale.
Kui eelmise päeva lõpus oli SS3 eksinud Mitsubishi sõitja Tom ja langenud ABS tabeli 10ndaks siis enne SS4 starti lubas mees, et alustab meeletut tagaajamist ja loodab SS6 lõpuks olla ikkagi punktidel. Igaljuhul SS4 6-7 jagatud aeg Jokecomiga tõestas, et mees mõtles oma sõnu tõsiselt.
Uus võistluspäev sai kõige kehvema alguse Fordi sõitja Krusa jaoks.
Nimelt oli enne neljanda splitti algust eelnev võistleja teele toonud suured kivid ja kuna neid polnud legendis oli väljasõit vältimatu.
Seega kaotas Fordi piloot tänu sellele juhtumile palju väärtuslike sekundeid ja kukkus ABS tabelis neljandalt kohalt kuuendaks.
Temast möödusid Heix ja Kambu.
Samuti eksis katsel Kronose sõitja Girlpower, kes enne finishit sõitis mööda posti ja kaotas tänu sellele mõned olulised sekundid jälitajate kasuks.
Prunieres teisele läbimisele startis viimasena liider Strike.
Enne katset ütles Strike, et üritab kahe esimese katsega venitada vahe jälitajatega võimalikult suureks, et siis Turini teisel läbimisel riskivabalt ralli lõpetada. Samuti oli tal teada ju kõigi ees lõpetanute splitid.
Samas ütles Strike, et midagi pole kindel ja üks väike eksimus võib maksta mitte ainult võidu vaid ka poodiumi.
Strike pidas oma sõna ja võitis SS4 veidi üle sekundilise eduga Burnsi ees.
Nüüd oli vahe kahe liidri vahel 3,6 sekundit, kuid kaugel polnud ka NoKanMov, kes ootas liidrite eksimusi, et siis ise liidriohjad haarata.
SS5 Sigale2:
Just eelmisel Sigale läbimisel oli oma karjääri esimese katsevõidu teeninud Krusa. Kindel oli, et peale SS4 väljasõitu üritab Fordi piloot just need kaotatud sekundid siin katsel tagasi teha. Peugeoti sõitjale Kambule kaotas Krusa selle katsega veel juurde 2 sekundit, kuid Citroeni sõitja Heixile tuli sama palju lähemale.
Tulemuseks Krusale katse kuues aeg. Täpselt samal kohal oli Krusa peale viite sõidetud katset ka ABS arvestuses.
SS5 katse kolmanda ajaga kerkis ABS tabeli viiendalt kohalt neljandaks prantsuse autotootja Peugeoti rooli keerav Kambu, möödudes teise prantsuse tootja Citroeni sõitjast Heixist.
Korraliku aja sõitis katsel välja ka Fordi teine piloot Kait, kes katse viienda ajaga kerkis ABS tabelis mööda Girlpowerist ja asetses nüüd ise seitsmendal kohal.
Muud kohad olid kõik muutumatud ja liidrite hulgas oli muutusi ainult selles osas, et rallil juba kolmanda katsevõidu võtnud Strike suurendas edu Bursi ees veel veidi üle sekundi.
Kolmandana jätkas endiselt NoKanMov.
SS6 Turini:
Enne viimast katset oli paljude võistlejate näod võistlusviha täis ja soov parandada veel viimasel võimalusel oma ABS tulemust.
Viimasel katsel oli sunnitud katkestama erasõitja Ants Kints, kelle Ford sai katsel sedavõrd kannatada, et jätkamine osutus võimatuks.
Subaru sõitja oOtt sõitis viimasel katsel välja korraliku 10nda aja, kuid see ei aidanud tal kerkida kõrgemale kui 15ndale kohal ralli ABS arvestuses.
14ndana lõpetas ralli Kiilakass.
Kohad 12-13 jagasid vastavalt Matthiew ja QJU2.
Neile kahele oli tegu debüütralliga seega olnuks hetkel paremat tulemust palju nõuda. Küll need tulemused hooaja edenedes tulema hakkavad.
Viimasel katsel vahetasid omavahel veel kohti Jokercom ja Andro. Andro möödus meeskonnakaaslasest ja kerkis ABS arvestuses ise lõpuks 10ndale kohale. Androt tuleks kiita selles suhtes, et mõlemal Prunieres katse läbimisel näitas ta väga kiiret ABS 5ndat aega.
Tubli töö uustulnuka poolt.
Viimasel katsel võiks öelda, et oli kaks ebaõnnestujat, kes finishis olid väga õnnetud.
Üks neist oli Fordi sõitja Kait. Kait-il ebaõnnestus viimane katse totaalselt ja katse alles 13nes aeg kukutas ka 7ndalt kohalt 9ndaks. Samuti ei õnnestunud SS6 Peugeti piloodil Kambul. Kui enne kuuendat katset oli hea SS5 ajaga kerkinud Kambu juba ABS neljandale kohale siis nüüd sai ta katsel kirja korraliku kuuenda aja, kuid kuna jälitajad Krusa ja Heix sõitsid ennast vastavalt teiseks ja kolmandaks polnud muud võimalust kui loovutada koht ja taanduda ralli lõpuks kuuendaks.
Ka viimane SS võit kuulus Strikele ja seega oli Monte ABS järjestus selgunud.
Peale finishit oli esimesena Striket õnnitlemas konkurent Burns ja meeskonnakaaslane Sparco, kes Montes ei startinud, kuid juba Rootsis stardis on.
Küsimusele kuidas tunned end kui nüüd Monte võitnud viis hooaeg järjest vastas Strike: „ See tunne on eriline. Eks see esimene oli kõige magusam, aga tihedas konkurentsis ja heade konkurentide ja sõpradega on alati meeldiv võistelda ja võita.”
Samuti tänas Strike Burnsi kes ei lasknud tal kuni SS6 finishini kergelt hingata ja samuti meeskonda, kes olid ralliks ehitanud suurepärase masina, mis töötas laitmatult terve võistluse.
Samuti avaldas Strike lootust, et ehk nüüd sponsoreid tuleb juurde ja nad saavad mõnel rallil olla stardis koos Sparcoga mõlemad.
Nagu paar päeva pärast ralli lõppu selgus Puma-Ford Motorspordi pressikas, et nii ka läks ja Rootsis on stardis mõlemad Puma-Ford Motorsport piloodid.
Ralli TOP 8 järjestus peale SS6 oli järgnev:
1.Strike

17:15,38
2.Burns

17:23,12
+00.07,74
3.NoKanMov

17:28,34
+00.12,96
4.Heix

17:38,52
+00.23,14
5.Krusa

17:39,92
+00.24,54
6.Kambu

17:40,34
+00.24,96
7.Girlpower

17:57,50
+00.42,12
8.Tom

18:02,90
+00.47,52
Monte ralli poodiumile kerkisid: 1.Strike (Ford), 2.Burns (Subaru), 3.NoKanMov (Citroen).
Seega uue hooaja esimeseks MM liidriks Montes ajalugu teinud Strike.
Tootjate punktitabelis sai kõige rohkem punkte Puma Ford Motorsport.
Tootjate punktid jagunesid Montes järgnevalt:
1.

Puma-Ford Motorsport
M 10
2.

Kronos Racing
M 8
3.

Subaru World Rally Team
P 8
4.

Citroen Motorsport
M 5
5.

Ford BP Rallye Sport
M 4
6.

Peugeot Sport
M 3
7.

Mitsubishi Motors
M 1
Ainsana ei avanud meeskondliku punktiarvet Skoda Motorsport.
Katsevõite jagus seekord kolmele sõitjale: Strike (4), Burns (1), Krusa (1)
SS All-Star selle rallil nägi välja järgnev:
SS1 02:18,46 Strike
SS2 03:49,98 Burns
SS3 02:29,86 Krusa
SS4 02:18,44 Strike
SS5 03:48,44 Strike
SS6 02:28,66 Strike
Total: 17:13,84
RFC rallistaari auhind läheb Kronose meeskonna sõitjale Girlpowerile.
See auhind ei lähe
Girlpowerile mitte sellepärast, et ta on meie sarja ainus naine ja me peame teda kõik hoidma. Vaid selleks, et GP oli see esimene ralli karjääri jooksul ja ta võitles korralikult terve ralli olles kuni lõpuni veel võitlemas punktide eest ja tulemuseks korralikud kaks MM punkti ja seda SS6 korraliku ajaga millega ta kerkis kaheksandalt, seitsmendaks. Samuti näitas ta rohkem kui pooltele konkurentidele tagatulesid.
Järgmine MM ralli sõidetakse skandinaavias ja sihtmärgiks Rootsi ning Karlstadi ümbrus.
Seal saab olema tõeline lumeralli oma miinuskraadide ja lumevallidega.
Eelmisel aastal võitis Rootsi ralli Mitsubishi tehasesõitja Fulber ja teisena lõpetas Citroenis võistelnud Strike. Kuna sellel aastal Fulberit ralli võitu kaitsmas pole on paljud kes seda tiitlit enda nimele tahaks.
Seega edukat trenni Rootsi teedel ja veel edukamat rallit.
FLAT-OUT
Strike