Pirelli võitis WRC sarja rehvilepingu kolmeks aastaks
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- Moderaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 5671
- Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
- Asukoht: seal kus ralli
- Kontakt:
Pirelli võitis WRC sarja rehvilepingu kolmeks aastaks
Alates järgmisest aastast astub jõusse FIA korraldus, mille järgi kasutavad kõik WRC meeskonnad sama rehvitarnija kumme ja selle konkursi on võitnud Pirelli.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/56963
http://www.autosport.com/news/report.php/id/56963
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1864
- Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
- Asukoht: Elva
Milleks küll selliseid otsuseid vastu võetakse... Oleme näinud kasvõi F1-te siia näitena toodes, mis juhtub, kui suurtel kiirusel otsustab rehv siit ilmast lahkuda... Turvalisus ennekõike!Kolin kirjutas:Tegu on siis ilma vahuta rehvidega
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
MM tehasetiimides ei toimi vist väga vabaturu reeglid, seal on teised hoovad mis asju liigutavad.draggo kirjutas:Üldiselt on ajalugu näidanud, et monopol ei vii tootearengut enam edasi. Milleks investeerida uutesse tehnoloogiatesse kui tead, et nii ehk naa ostetakse vaid sinu toodet? See on ikka jama uudis küll.
J(W)RC on juba paar hooaega sõitnud Michelinidega (BFG), aga ülikõva segu ei ole eelduseks, et rehv ei purune. Rehvi karkass on see, mis peab tugev olema. Segust oleneb rehvi töötamine erinevates temperatuurides. Pehme segu - jahedam ilm ja kõvem segu soojem ilm. Ning 2wd sõitjad ei pea muretsema. BFG saab neid varustada ka järgmisel hooajal. Pirelli leping peaks kehtima ainult 4wd autodele.
Käesoleval hooajal on BFG ainus rehvitarnija WRC ja JRC autodele, see omakorda on viinud selleni, et ei suudeta varustada riikide meistrisarju. Sel talvel on siia meie piirkonda (soome, rootsi, baltikum) tarnitud ligi 1000 rehvi vähem, kui oleks vaja. PWRC sarjas on Michelini ja Pirelli vahekord enamvähem pooleks, kasutatakse ka Yokohamasid ja muid marke.
Samas on tähelepanuväärne seik, et näiteks Rootsi sarjas ei sõitnud eelmisel aastal mitte ükski tippsõitja Michelinidega. Põhiliselt kasutati Pirelli ja Yokohama rehve. Saab ka nendega sõita järelikult, tuntav vahe on hinnas. Iroonia seisneb selles, et üks Michelini rallirehvide tehas asub Rootsis.
Soome sarjas on aastaid N-rühma võidetud Pirellidega. Vist alles eelmisel aastal hakkasid Salo ja Ketomaa kasutama Michelini rehvi.
Pirelli hakkas juba eelmisel aastal valmistuma mm-sarja naasmiseks ning testitakse praegu väga aktiivselt.
Kogu selle jutu taustal tahaks siiski öelda, et hoolimata eelnenud jutust, Michelin on ikkagi kõige parem ja turvalisem ja töökindlam
Saaks nad ainult oma hinna veidi soodsamaks.
Ning ühe rehvitarnija süsteem on tegelikult väga okei.
Käesoleval hooajal on BFG ainus rehvitarnija WRC ja JRC autodele, see omakorda on viinud selleni, et ei suudeta varustada riikide meistrisarju. Sel talvel on siia meie piirkonda (soome, rootsi, baltikum) tarnitud ligi 1000 rehvi vähem, kui oleks vaja. PWRC sarjas on Michelini ja Pirelli vahekord enamvähem pooleks, kasutatakse ka Yokohamasid ja muid marke.
Samas on tähelepanuväärne seik, et näiteks Rootsi sarjas ei sõitnud eelmisel aastal mitte ükski tippsõitja Michelinidega. Põhiliselt kasutati Pirelli ja Yokohama rehve. Saab ka nendega sõita järelikult, tuntav vahe on hinnas. Iroonia seisneb selles, et üks Michelini rallirehvide tehas asub Rootsis.
Soome sarjas on aastaid N-rühma võidetud Pirellidega. Vist alles eelmisel aastal hakkasid Salo ja Ketomaa kasutama Michelini rehvi.
Pirelli hakkas juba eelmisel aastal valmistuma mm-sarja naasmiseks ning testitakse praegu väga aktiivselt.
Kogu selle jutu taustal tahaks siiski öelda, et hoolimata eelnenud jutust, Michelin on ikkagi kõige parem ja turvalisem ja töökindlam

Ning ühe rehvitarnija süsteem on tegelikult väga okei.
Kasuta ikka turvavööd ka!
-
- Hooaja Rallivõlur
- Reactions: 0
- Postitusi: 1034
- Liitunud: 10 Juun 2004, 10:53
- Asukoht: Tallinn-Rakvere
Minu arvates ei ole ühe rehvitarnija süsteem väga ok. Konkurents on see mis asja edasi viib ja tiimidel peaks olema võimalus valida. See, kui hea Pirelli viimastel aastatel WRC's oli teame me kõik
. Minul tekivad siit järgmised küsimused. Millal selline otsus FIA onklite peas sündis ja kas sellest teadsid kuluaarides ka tiimid? Miks pidi Pirelli see hooaeg täielikult sellisel juhul eemale tõmbuma? Mille najalt nad neid rehve arendavad, kui parim arendustöö käiks ikkagi koos WRC tehasetiimidega? Pealegi on ntx Focus arendatud spetsiaalselt koostöös Micheliniga. Kuidas hakkab neid mõjutama Pirellide sundkasutamine? Ah, FIA mingu põrgu.

Kas sellist WRC'd me tahtsimegi?
Pirelli monopoolseks rehvitarnijaks fiale?
Pirelli soovis Bridgestone’i kõrval vormel-1 sarja rehvidega varustada
Rehvitootja Pirelli pidas rahvusvahelise autospordiliiduga FIA läbirääkimisi, et aastatel 2008-2010 vormel-1 sarja rehvidega varustada.
FIA otsustas rehvimonopoli siiski Bridgestone’ile usaldada, kuna jaapanlased olid valmis jätkama samade reeglite järgi mis praegu, kuid itaallased soovisid rehvimõõtmeid laiendada.
Itaalia meedia andmetel soovib Pirelli vormel-1 karusselliga liituda 2011. aastal, seni aga toodetakse rehve autoralli MM-sarja.
ETV SPORT
Rehvitootja Pirelli pidas rahvusvahelise autospordiliiduga FIA läbirääkimisi, et aastatel 2008-2010 vormel-1 sarja rehvidega varustada.
FIA otsustas rehvimonopoli siiski Bridgestone’ile usaldada, kuna jaapanlased olid valmis jätkama samade reeglite järgi mis praegu, kuid itaallased soovisid rehvimõõtmeid laiendada.
Itaalia meedia andmetel soovib Pirelli vormel-1 karusselliga liituda 2011. aastal, seni aga toodetakse rehve autoralli MM-sarja.
ETV SPORT
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Michelin kaebas FIA kohtusse
Michelin otsustas kohtus vaidlustada FIA otsuse, mille alusel valiti järgnevaks kolmeks aastaks WRC-autode ainsaks rehvitarnijaks Pirelli. Michelini väitel on konkursi läbiviimisel reegleid rikutud, kirjutab autosport.com.
Michelini poolelt hakkas kõlama süüdistusi kohe kui FIA oli oma otsuse välja kuulutanud. Kuuldavasti põhines FIA ametnike valik sellel, et Pirelli rehvid olid odavamad ja lisaks oli neil välja pakutud ka programm noortele rallisõitjatele.
Michelini väitel ei olnud rehvitarne tingimustes selliseid nüansse ette nähtud ja järelikult ei oleks neid tohtinud ka pakkumiste kaalumisel arvestada. Sportlike tulemuste alalt ei ole Pirellil Michelinile juba aastaid midagi vastu pakkuda. Ka toetavat meeskonnad rehvitarnijana Michelini, mitte Pirellit.
FIA ametnikud ei ole Michelini hagi veel kommenteerinud.
Michelini poolelt hakkas kõlama süüdistusi kohe kui FIA oli oma otsuse välja kuulutanud. Kuuldavasti põhines FIA ametnike valik sellel, et Pirelli rehvid olid odavamad ja lisaks oli neil välja pakutud ka programm noortele rallisõitjatele.
Michelini väitel ei olnud rehvitarne tingimustes selliseid nüansse ette nähtud ja järelikult ei oleks neid tohtinud ka pakkumiste kaalumisel arvestada. Sportlike tulemuste alalt ei ole Pirellil Michelinile juba aastaid midagi vastu pakkuda. Ka toetavat meeskonnad rehvitarnijana Michelini, mitte Pirellit.
FIA ametnikud ei ole Michelini hagi veel kommenteerinud.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
-
- Hooaja Rallivõlur
- Reactions: 0
- Postitusi: 1034
- Liitunud: 10 Juun 2004, 10:53
- Asukoht: Tallinn-Rakvere
No loodame parimat, kui Michelin asja tõsiselt käsile võtnud. Pirelli võiks vähem lobby teha ja rohkem rehve arendada. ma tahaks näha kui paljudel autodel oleks ausa konkurentsi puhul all Pirelli ja kui paljudel BFG.
Või, et Pirelli on odavam, hahaa naljanumber on see argument. FIA seebiks
Või, et Pirelli on odavam, hahaa naljanumber on see argument. FIA seebiks

Kas sellist WRC'd me tahtsimegi?
A samas - mis vahet on, kas sõidetakse Pirellidega või BFG/Michelinidega? Sellisel juhul ei loe ju üldse, kas BFG on parem või mitte, kuna keegi nendega sõita niikuinii ei saa/ei tohi! Kõikidel tiimidel on ju üks rehvitarnija, mistõttu eelise saavad ainult need, kes suudavad paremini tarnijaga läbi saada (loe: rehve testida ja õigesti valida vms.). Minumeelest on see hea argument, kui üks tootja teisest odavam on. Lihtsalt asjal halb maik man, kuna otsus tehti väga kiiresti ja ootamatult. Pigem lõhnab selle järgi, nagu oleks keegi FIA-st ära ostetud. See muidugi minu alandlik arvamus