FIA on avaldanud järgmise aasta reeglid oma kodulehel ja ma üritan teha lühikese kokkuvõtte tähtsamatest uuendustest. Esiteks vabandan juba ette, kuna olen levitanud valeinformatsiooni Walesi ralli teema all.
Tähtsamad muudatused:
1 Superally reeglid ei muutugi kardinaalselt ja iga päev ei hakata jagama boonuspunkte. Muutub vaid niipalju, et esimese katkestatud kiiruskatse eest saavad võistlejad 10 minutit trahvi senise 5 asemel. Teise katse eest ajatrahvi ei lisata ja alates komandast katsest lisatakse taas 5 minutut iga järgneva katse eest.
2 JWRC sari nimetatakse ümber FIA JRC(Junior Rally Championship) sarjaks, kuna kõik juunioride etapid toimuvad Euroopas. Sellega seoses ei anta enam välja ka juunioride maailmameistri tiitlit, vaid sarja võitja saab lihtsalt karika.
3 M1 ja M2 meeskondadele antakse uued nimetused Manufacturer(endine M1) ja Manufacturer Team(endine M2) ehk siis autotootja ja autotootja meeskond.
4 Autotootja meeskond peab osalema vähemalt 10. etapil kahe autoga, kuid erinevalt sellest aastast saab ta sõita tootja punktidele ülejäänud kuuel etapil ka sel juhul kui ta osaleb vaid ühe autoga.
5 PWRC sarjas on lubatud kasutada ka s2000 autosid, kuid WRC komisjonil on õigus s2000 klassi autodele seada erinevaid piiranguid(lisata ballasti, piirata mootoripöördeid jne...) hooaja jooksul, juhul kui nad osutuvad liiga kiireteks.
6 Ülesõitudel avalikel teedel peavad autod sõitma neljal rattal ja tervete rehvidega. Juhul kui piloot selle reegli vastu eksib, võivad ralli kohtunikud määrata talle karistuse.
7 Autotootjatele ja autotootja meeskondadele seatakse järgmistel rallidel kerele ja mootorile FIA markeering ja neid ei tohi lahutada:
Rootsi ja Norra
Mehhiko ja Argentiina
Itaalia ja Kreeka
Uus-Meremaa ja Jaapan
Kataloonia, Korsika ja Iirimaa(seega peavad esimest korda ajaloos mootorid vastupidama kolmel rallil.)
Kui keegi soovib iseseisvalt reeglitega tutvuda, siis saab seda teha siin:
http://www.fia.com/sport/Regulations/rallyregs.html
Autotootjate, autotootja meeskondade, JRC ja PWRC osalejate registreerimine lõppeb reedel 15. detsembril ja loodetavasti avaldatakse ka nimekirjad õige pea. Hoolimata asjaolust, et Red Bull Skoda enam WRC sarjas ei osale, on oodata suuremat tiimide arvu kui seda oli tänavusel aastal.
WRC reeglid 2007. aastal
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1078
- Liitunud: 24 Mai 2006, 18:42
- Asukoht: Tallinn
Re: WRC reeglid 2007. aastal
Jaanus kirjutas:
1 Superally reeglid ei muutugi kardinaalselt ja iga päev ei hakata jagama boonuspunkte. Muutub vaid niipalju, et esimese katkestatud kiiruskatse eest saavad võistlejad 10 minutit trahvi senise 5 asemel. Teise katse eest ajatrahvi ei lisata ja alates komandast katsest lisatakse taas 5 minutut iga järgneva katse eest.
huvitav kellele see kasulik on või miks selline reegel?
Re: WRC reeglid 2007. aastal
sk8erboi kirjutas:Jaanus kirjutas:
1 Superally reeglid ei muutugi kardinaalselt ja iga päev ei hakata jagama boonuspunkte. Muutub vaid niipalju, et esimese katkestatud kiiruskatse eest saavad võistlejad 10 minutit trahvi senise 5 asemel. Teise katse eest ajatrahvi ei lisata ja alates komandast katsest lisatakse taas 5 minutut iga järgneva katse eest.
huvitav kellele see kasulik on või miks selline reegel?
Point vist viimase katse järel katkestamises, ma arvan. Siis on see laks suurem, kui võtad endale viie asemel 10 min karistuse selle eest, et saad autot remontida. Kuigi seda oleks saanud ka lihtsamalt vormistada...