FIA reeglimuudatused 2008 aastaks.

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderaatorid: Jaanus, Erki, RudiTurbo, mrali, nimh, Frank

Vasta
Märtinfänn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1864
Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
Asukoht: Elva

FIA reeglimuudatused 2008 aastaks.

Postitus Postitas Märtinfänn »

http://www.formula1.ee/index.php?pid=7& ... 08e42daa5d

Kolmapäeva õhtul avaldas FIA reeglitepaketi, milline võiks vormel 1 välja näha alates 2008. aastast. Keskpunktis on eelkõige kulude vähendamine ja teatud valdkondade standartiseerimine, kuid midagi revolutsioonilist uues reegliteettepanekutes ei ole.

Tähelepanu äratab ainult see punkt, et juba 2008. aastast peab vormel 1 kütuses 5,75% ulatuses olema biokütust ning aasta hiljem võidakse kasutusele võtta isegi hübriidmootorid. FIA soovib sellega vormel ühele jätta tehnoloogilise teerajaja rolli ning anda väljakutse ka autotootjatele.

Plaanitud uuendused tehnilistes reeglites

- Uued tehnoloogiad, mis esimesel aastal annavad ühele meeskonnale suure eelise ja kui teised meeskonnad soovivad seda suurte kulude hinnaga samuti üle võtta teiseks aastaks, siis keelatakse see tehnoloogia esimese aasta lõpus ära
- CDG tagatiiva kasutuselevõtt rohkemate möödasõitude eesmärgil
- Muudetakse aerodünaamikat nii, sama tuuletakistuse juures vähendatakse survejõudu. Nii peaksid kurvikiirused jääma 2006. aasta tasemele ja peaks lihtsustuma eelnevale autole järgnemine.
- Piiratakse potentsiaalselt huvitavate aerodünaamikavaldkondade uurimist, et vähendada kulutusi
- Auto miinimumkaalu vähendatakse seniselt 605 kg-lt 550 kilogrammini, et muuta ebaotstarbekaks kallite lisaraskuste kasutamine ja muuta autod turvalisemaks
- Mootorite pöörded piiratakse 19 000 pöördeni minutis, hiljem võidakse seda tõsta 20 000 pöördeni
- Käigukasti hammasrataste minimaalne paksus peab olema 12 mm
- Sõidu ajal võib piloot vähendada rehvirõhku, et eriti turvaauto faasis ohutuse eesmärgil
- Rehvid muutuvad jälle laiemaks. Tagarehvide laius tõuseb seniselt 640 mm-lt 710 mm-ni, esirataste laius suureneb 365 mm-lt 460 mm-ni. Võetakse kasutusele slick rehvid, et suurendada mehaanilist pidamist ja soodustada nii möödasõite
- Kütuses peab olema vähemalt 5,75% biokütust
- Aastast 2009 tohib auto aerodünaamikat muuta ainult kaks korda hooaja jooksul
- Aastast 2009 soovitakse kasutusele võtta hübriidtehnoloogia, kui see on meeskondadele rahaliselt vastuvõetav
Pilt
Vasta