Dakar 2006
Moderaator: Jaanus
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
Dakar 2006
Niisiis,siin alamfoorumis on päris kaua vaikne olnud,aga kuna aastalõpp enam eriti kaugel pole ja Dakari kohta hakkab iga päevaga enam infot tiksuma,siis olgu see teema siis 28.Dakari rallile pühendatud.
Järgnev lõik on üldkirjelduse kopi-peist Sportnetist:
28. Dakari kõrberalli algab aasta viimasel päeval Portugali pealinnast Lissabonist ja lõpeb 15. jaanuaril Senegali pealinnas Dakaris. Kokku on kavas 15 kiiruskatset, ralli kogupikkus on 9043 km, neist kiiruskatseid 4813 km. Registreerunud on 508 meeskonda - 240 mootorratastel, 180 sõiduautodel ja 80 veoautodel. Lisaks Portugalile külastavad rallisõitjad veel Hispaaniat, Marokot, Mauritaaniat, Malit, Guinead ja loomulikult Senegali.
Samuti on Dakari kodukal (www.dakar.com) väljas etappide kirjeldused.Enam ei alustata lühikese proloogiga,esimene katse on kohe üle 80 km pikk (etapp Lissabon-Portimao).
Võistluskorralduses on peamuutused tsiklitele ja veoautodele kehtestatud kiirusepiirang 150 km/h ning asulatest läbisõidu kiirusepiirang 50 km/h (KÕIGILE osalejatele).Samuti on piiratud veelgi GPS-i kasutamist.Ralli uus peasponsor on Portugali lotofirma Euromilhoes.
Avaldatud on ka osalejate nimekirjad,hetkel küll ilma numbriteta.
Tsiklite põhikaader sõidab taas KTM-iga,rajal on taas kõvematest tegijatest Despres,Esteve Pujol,Coma,Ullevalseter jne.Eestlasi pole,küll kaks lätlast.
Sõiduautode seas on suurimad küsijad viis "volkarit" (Saby,de Villiers,Kleinschmidt,Sainz,Miller) ning neli Mitsut (Peterhansel,Alphand,Roma,Masuoka).Üllatada võivad ehk ka X-Raidi BMW-d (al-Attiyah,Cox) ja Schlesseri bagid (Schlesser,Servia).Muudest nimedest leidsin Freddy Loixi (Bowler),Jean-Josephi (Mersu),Chicheriti (BMW),Ellen Lohri (Mersu),Matthias Kahle (Fast & Speed Honda bagi),eksvõitja nii tsiklite kui autode seas Hubert Aurioli (Isuzu),prantsuse sportautolegendi Henri Pescarolo (SMG bagi).Robby Gordon sõidab oma tiimi Hummeriga.Rajal ka kaks Läti meeskonda.
Veoautode seas vist jätkumas viimaste aastate klassikaline kolmevõitlus KamAZ (Tšagin,Kabirov) vs Tatra (Loprais,de Azevedo,Tomecek) vs DAF (isa ja poeg de Rooy'd).Rajal ka Markku Alen (Iveco) ning Miki Biasion (Mercedes).
Järgnev lõik on üldkirjelduse kopi-peist Sportnetist:
28. Dakari kõrberalli algab aasta viimasel päeval Portugali pealinnast Lissabonist ja lõpeb 15. jaanuaril Senegali pealinnas Dakaris. Kokku on kavas 15 kiiruskatset, ralli kogupikkus on 9043 km, neist kiiruskatseid 4813 km. Registreerunud on 508 meeskonda - 240 mootorratastel, 180 sõiduautodel ja 80 veoautodel. Lisaks Portugalile külastavad rallisõitjad veel Hispaaniat, Marokot, Mauritaaniat, Malit, Guinead ja loomulikult Senegali.
Samuti on Dakari kodukal (www.dakar.com) väljas etappide kirjeldused.Enam ei alustata lühikese proloogiga,esimene katse on kohe üle 80 km pikk (etapp Lissabon-Portimao).
Võistluskorralduses on peamuutused tsiklitele ja veoautodele kehtestatud kiirusepiirang 150 km/h ning asulatest läbisõidu kiirusepiirang 50 km/h (KÕIGILE osalejatele).Samuti on piiratud veelgi GPS-i kasutamist.Ralli uus peasponsor on Portugali lotofirma Euromilhoes.
Avaldatud on ka osalejate nimekirjad,hetkel küll ilma numbriteta.
Tsiklite põhikaader sõidab taas KTM-iga,rajal on taas kõvematest tegijatest Despres,Esteve Pujol,Coma,Ullevalseter jne.Eestlasi pole,küll kaks lätlast.
Sõiduautode seas on suurimad küsijad viis "volkarit" (Saby,de Villiers,Kleinschmidt,Sainz,Miller) ning neli Mitsut (Peterhansel,Alphand,Roma,Masuoka).Üllatada võivad ehk ka X-Raidi BMW-d (al-Attiyah,Cox) ja Schlesseri bagid (Schlesser,Servia).Muudest nimedest leidsin Freddy Loixi (Bowler),Jean-Josephi (Mersu),Chicheriti (BMW),Ellen Lohri (Mersu),Matthias Kahle (Fast & Speed Honda bagi),eksvõitja nii tsiklite kui autode seas Hubert Aurioli (Isuzu),prantsuse sportautolegendi Henri Pescarolo (SMG bagi).Robby Gordon sõidab oma tiimi Hummeriga.Rajal ka kaks Läti meeskonda.
Veoautode seas vist jätkumas viimaste aastate klassikaline kolmevõitlus KamAZ (Tšagin,Kabirov) vs Tatra (Loprais,de Azevedo,Tomecek) vs DAF (isa ja poeg de Rooy'd).Rajal ka Markku Alen (Iveco) ning Miki Biasion (Mercedes).
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
Tehnokontrolli kolmpäevak lõppes skandaaliga,mille lõppu pole veel tulnud.
Nimelt keelduti andmast stardiluba viiele DAF-i marki kandvale veokile,kel väidetavalt puudusid mingid FIA paberid.Asja teeb pikantsemaks see,et FISA Prantsuse rakuke FFSA tunnistas kuu alguses kõik DAF CF75-d võistluskõlblikeks.Isa ja poega de Rooy'sid peetakse algaval rallil suurimaks KamAZ-i tehasetiimi ohustajateks.
Ka eelmine Dakar lõppes DAF-iga seotud skandaaliga,nimelt tühistati KamAZ-i protesti alusel veokite arvestuses 2.koha saanud Hans Bekxi tulemus, kuna Bekxil olid radiaatori(?) voolikud remondi käigus asendatud lubatust õhematega.Samas on avalik saladus,et eelmise aasta Dakaril kasutasid kamzamehed maratonetappidel lubamatut service'i abi,samas Firdaus Kabirovi võitu ei hakanud keegi ära võtma...
Nimelt keelduti andmast stardiluba viiele DAF-i marki kandvale veokile,kel väidetavalt puudusid mingid FIA paberid.Asja teeb pikantsemaks see,et FISA Prantsuse rakuke FFSA tunnistas kuu alguses kõik DAF CF75-d võistluskõlblikeks.Isa ja poega de Rooy'sid peetakse algaval rallil suurimaks KamAZ-i tehasetiimi ohustajateks.
Ka eelmine Dakar lõppes DAF-iga seotud skandaaliga,nimelt tühistati KamAZ-i protesti alusel veokite arvestuses 2.koha saanud Hans Bekxi tulemus, kuna Bekxil olid radiaatori(?) voolikud remondi käigus asendatud lubatust õhematega.Samas on avalik saladus,et eelmise aasta Dakaril kasutasid kamzamehed maratonetappidel lubamatut service'i abi,samas Firdaus Kabirovi võitu ei hakanud keegi ära võtma...
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1864
- Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
- Asukoht: Elva
http://www.sportnet.ee/index.php?id=18779
Sainz võitis siis avaetapi autodest ja Despres tsiklitest.
Sainz võitis siis avaetapi autodest ja Despres tsiklitest.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
Lisaks veel siis seda,et nii Peterhansel kui Masuoka vahetasid rattaid ja n.ö. suurematest tegijatest kaotas eelmise aasta veokate võitja Kabirov juba avaetapil pool tundi.DAFide disklahv jäi aga jõusse ning venelaste pearivaalid mängust väljas...
Asi on seda jaburam,arvestades teema 2.postituses mainitud fakti,et eelmise kuu alguses tunnistati nende autod täiesti kõlblikeks...

-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
Sainz jätkas võidukalt,ka teine Euroopa etapp läks talle Alphandi ees.Nemad kaks hetkel ka kaks esimest,edasi Roma,Saby,Sousa.Tsikleist juhtinuks üllatuslikult portugallane Ruben Faria (tänane võitja),kuid talle eile 12-minutine pennal ja liider on Esteve Pujol.Veokaist esimene Tšagin de Azevedo (Tatra) ja Biasioni (Iveco) ees.
Viimati muutis mrali, 01 Jaan 2006, 19:13, muudetud 1 kord kokku.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
Vt Dakari kodulehel http://www.dakar.com/2006/DAK/LIVE/us/300/index.html linki "Tracking" (vasakul pool).
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
King Carlos paugutab edasi...
...igatahes neljast etapist talle täna kolmas võit ja üldis edu teiseks tõusnud Saby ees üle nelja minuti."Volkarid" on veel 3. (Kleinschmidt),5.(de Villiers) ja 8.(Miller).Ainuke Mitsu esikaheksas on Alphand (neljas).Roma kukkus liidrikohalt üheksandaks ning Peterjhansel ja Masuoka esikümnest sootuks välja.
Tsikleist on liider Coma,veokaist (pärast eilset) Tšagin.
Edit! Masuoka katkestas (käis kaks korda üle katuse9 ning Gordon kaotas ligi neli tundi tehnikaprobleemide tõttu.
...igatahes neljast etapist talle täna kolmas võit ja üldis edu teiseks tõusnud Saby ees üle nelja minuti."Volkarid" on veel 3. (Kleinschmidt),5.(de Villiers) ja 8.(Miller).Ainuke Mitsu esikaheksas on Alphand (neljas).Roma kukkus liidrikohalt üheksandaks ning Peterjhansel ja Masuoka esikümnest sootuks välja.
Tsikleist on liider Coma,veokaist (pärast eilset) Tšagin.
Edit! Masuoka katkestas (käis kaks korda üle katuse9 ning Gordon kaotas ligi neli tundi tehnikaprobleemide tõttu.
Järgmised 4 päeva kavas mammut katsed. Kui vaadata rajaprofiili siis alates 7 katsest kuni 9 katseni sõidetakse ~90% liival. Arvatavasti hakkavad ajavahed venima.
6 SS - Connection 336 km-Special 444 km-Connection 12 km=Total 792 km
7 SS - Connection 10 km- Special 499 km-Connection 12 km=Total 521 km
8 SS - Connection 34 km- Special 508 km-Connection 26 km=Total 568 km
9 SS - Connection 30 km- Special 599 km-Connection 245 km=Total 874 km
tänane 6 katse saab olema keeruline pärast 336 km stardini sõitmist ootab ees veel 444 km täiega andmist. Au neile kes selle asja ette võtnud.
Edu Sainz.
6 SS - Connection 336 km-Special 444 km-Connection 12 km=Total 792 km
7 SS - Connection 10 km- Special 499 km-Connection 12 km=Total 521 km
8 SS - Connection 34 km- Special 508 km-Connection 26 km=Total 568 km
9 SS - Connection 30 km- Special 599 km-Connection 245 km=Total 874 km
tänane 6 katse saab olema keeruline pärast 336 km stardini sõitmist ootab ees veel 444 km täiega andmist. Au neile kes selle asja ette võtnud.
Edu Sainz.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
Mis siis täna olulisemat oli:
-tsikleist võitis etapi de Gavardo,üldliidriks läks Coma.Despres kukkus etapil,nikastas õla,aga plaanib jätkata.Üldis ta teine.
-autodest olid ülikiirel katsel kiireimad Schlesserid (Magnaldi,Schlesser),üldliidriks tõusis de Villiers Sainzi ja Kleinschmidti ees.Esiviisik on samas vaid 2:02 minuti sees,sinna mahuvad vaael Schlesser ja parima Mitsuna Alphand.
-veokaist on seni kõik kuus katset võitnud Tšagin,kes on ka üldliider enam kui kahetunnise eduga Kabirovi,Lopraisi ja Stacey ees.DAF-i skandaalist saab uuemat infi lugeda: http://www.dakar-derooy.com/2005/uk/ind ... ticleid=52
Seda lugedes ja arvestades ka eelmiseaastasi lugusid (vt teema 2.postitust) tekib tunne,et venkud on veokaklassis A ja O...
-tsikleist võitis etapi de Gavardo,üldliidriks läks Coma.Despres kukkus etapil,nikastas õla,aga plaanib jätkata.Üldis ta teine.
-autodest olid ülikiirel katsel kiireimad Schlesserid (Magnaldi,Schlesser),üldliidriks tõusis de Villiers Sainzi ja Kleinschmidti ees.Esiviisik on samas vaid 2:02 minuti sees,sinna mahuvad vaael Schlesser ja parima Mitsuna Alphand.
-veokaist on seni kõik kuus katset võitnud Tšagin,kes on ka üldliider enam kui kahetunnise eduga Kabirovi,Lopraisi ja Stacey ees.DAF-i skandaalist saab uuemat infi lugeda: http://www.dakar-derooy.com/2005/uk/ind ... ticleid=52
Seda lugedes ja arvestades ka eelmiseaastasi lugusid (vt teema 2.postitust) tekib tunne,et venkud on veokaklassis A ja O...
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
Täna:
-tsikleist teine järjestikune võit de Gavardole,üldliider Coma Esteve ja de Gavardo ees.Despres kaotas ligi pool tundi vigase õla tõttu,tema neljas.
-autodest läks "volkaritel" pea kõik p****e.Kleinschmidt hoolimatarehvipurunemistest siiski ikkagi kolmas,kaotus 12 minutit Peterhanselile ja seitse-pool Alphandile.De Villiers eksis katse algul,kaotas ligi pool tundi,Sainz jäi liiva kinni,kaotas umbes sama palju aega.Sabyl hädad kütusesüsteemiga ja Miller käis üle katuse,kuid jätkab.Üldliider Alphand 3:12 eduga Peterhanseli,6 minutiga Kleinschmidti ja 10 minutiga de Villiersi ees.
-veokaist jäi Tšagin 290.kilomeetril oma raske KamAZiga liiva kinni...
-tsikleist teine järjestikune võit de Gavardole,üldliider Coma Esteve ja de Gavardo ees.Despres kaotas ligi pool tundi vigase õla tõttu,tema neljas.
-autodest läks "volkaritel" pea kõik p****e.Kleinschmidt hoolimatarehvipurunemistest siiski ikkagi kolmas,kaotus 12 minutit Peterhanselile ja seitse-pool Alphandile.De Villiers eksis katse algul,kaotas ligi pool tundi,Sainz jäi liiva kinni,kaotas umbes sama palju aega.Sabyl hädad kütusesüsteemiga ja Miller käis üle katuse,kuid jätkab.Üldliider Alphand 3:12 eduga Peterhanseli,6 minutiga Kleinschmidti ja 10 minutiga de Villiersi ees.
-veokaist jäi Tšagin 290.kilomeetril oma raske KamAZiga liiva kinni...
-
- IV järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 84
- Liitunud: 22 Sept 2005, 21:49
- Asukoht: Tartu
Täna hukkus kahjuks Andy Caldecott kes kukkus oma mootorratta pealt.
http://www.eurosport.com/home/pages/v4/ ... 1167.shtml
http://www.eurosport.com/home/pages/v4/ ... 1167.shtml
Elus armastatakse sind kaks korda-sündides ja surres.