Hooaeg 2006 - teie prognoosid
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
Hooaeg 2006 - teie prognoosid
Pisut üle kuu on jäänud järjekordse WRC hooaja alguseni. Ja oleks ehk paras aeg alustada spekulatsioonidega, kui tugevalt keegi 2006. hooajal esineb.
Ford - On kaks väidet. Ühed väidavad, et 2006 on Fordi parim võimalus tulla meistriks, kuna neil uus auto juba valmis. Wilson ise väidab, et loodetakse tiitlini jõuda 2007. aastal. Ent jäägem esialgu 2006. aasta piiresse. Võistkonnal, kelle tiitlivõitudeta periood on juba veninud pikemaks kui Ferraril omal ajal F1-s, on Grönholmi näol minu arvates täiesti aktsepteeritavad võimalused olemas. Kuid tootjate tiitli võitmine on minu arvates küllaltki komplitseeritud seoses Hirvoneniga. No ei ole ta seda masti mees, et suudaks meeskondliku tiitlini võistkonna viia. Ses suhtes oleks duo Grönholm-Märtin korral ehk Fordi hiilgav võimalus tiitel võita, aga jah...
Subaru - Miskipärast hindan ma Solbergi tiitlivõimalusi pisut kõrgemalt kui Grönholmi omi. Arvestades, et sõitjate arvestuses on alates 1999. aastast alati Top2 oldud, siis suure tõenäosusega just tuleva hooaja konkurentsihõredust arvestades ka seda traditsiooni jätkatakse. Ent viimane tootjate tiitel jääb aastasse 1997...
Atkinson näitas end kiiruslike võimete osas väga heast küljest ning usun, et 2006 suudab ta ka stabiilsemalt lõpetada, mistõttu on minu arvates Subarul hea šanss ka üle hulga aja tootjate arvestuses võita (peamine konkurent ongi ju Ford ja äärmisel juhul Mitsubishi). Paljugi sõltub sellest, kumb saab rohkem punkte - kas Atkinson või Hirvonen. Selles ma eriti ei kahtle, et austraallane kiirem on, aga jah - stabiilsus. Lisaks suudab Sarrazingi asfaldil veidi tiimi punktidesaaki kopsakamaks muuta.
Mitsubishi - Sõitjate koosseis pole veel kinnitatud, kuid väidetavalt jätkavad Galli ja Rovanperä. Siin-seal on sosistatud ka Märtinist. Noojah. Arvestades, et 2005 otsustasid nad ainsatena vaid poolaktiivdiferentsiaali (tuli küll väga kohmakas sõna, aga paremat praegu välja mõelda ei suutnud - muigik) kasuks, siis... ehk on 2006 mingi eelis? Galli ja Rovanperä on kindlasti ühtlasem sõitjatepaar kui Fordil või Subarul, ent samas ei näi olevat tegemist meestega, kes vähemalt järgmisel hooajal suudaks absoluutsesse tippu tõusta. Galli samas ilmselt astub tõsiselt Rova kandadele ja punkte koguvad juba suhteliselt võrdselt. Kas Märtin suudaks emma-kumma asemel tiitliheitlusse sekkuda? Tegelikult vaevalt sedagi - antud juhul liituks ta tiimiga ligia hilja ja jälle kuluks aega kohanemisele. Samuti on Lancergi suur ja kohmakas nagu 307 või Impreza (MMile istuvad sellised väiksemad nagu Corolla või Focus).
Ühesõnaga - sõitjate arvestuses suudavad mõlemad sõitjad ehk esikuuikusse end võidelda (aga mitte enamat), tootjates ehk suudetakse ühtlase koosseisuga midagi rohkemat ära teha?!
era-Citroen - Minu jaoks üks vägagi suur küsimärk. See on küll selge, et Loeb niimoodi enam domineerida ei saa, aga kui hästi suudab ta ikkagi esineda aastavanuse tehnikaga? Samuti on väidetud, et kruusaetteasted muutuvad kehvemaks seoses aktiivdifrite kaotamisega. Tundub olevat selge, et Loebi šanss seisneb hooaja alguses, kuna hooaja esimesest kuuest rallist on pooled asfaldil ning siis ehk pole Xsara tehniliselt veel niipalju teistest tippudest maha jäänud. Küsimus jääb: Kas suudab Loeb hooaja lõpuni Solku ja Grönuga punkt-punkti heitluses püsida või suudab ainult hooaja alguses ja teises pooles jääb tehnilise mahajäämise tõttu juba pikalt maha? Jah, viimane erasõitja (ja ka Fordi) tiitel jääb aastasse 1981... pakun, et võimalus selle kordamiseks pole eriti suur, aga ka mitte täiesti välistatud. Kronose teise sõitja panus (Pons, võib-olla ka Duval) ilmselt väga märkimisväärne olema ei saa.
Skoda - Mitme eratiimi kasutada olevad Fabiad on kah üks omaette küsimärk. Huvitav, et tootja ei jätka tehasevõistkonnana, vaid 'kõigest' eravõistkondade toetajana. Palju see pärsib võistkonna suutlikkust? Samas edu saavutamine pole ka sellisel kujul võimatu - mäletatavasti tuli 1992. aastal Lancia meistriks, kui nendelgi enam tehasetiimi kui sellist väljas ei olnud. Üldiselt spekuleerin, et (jällegi konkurentsihõredusest lähuvalt) suudavad nad tagumisi punktikohti saavutada. Ehk McRae sähvatab paaril korral?
Teised - Kes võiks veel silma paista? Mida suudab Katajamäki (ja üldse Fordi B-tiim) viiel rallil WRC-autoga? Punkte saavutada?
Aga üldiselt, millised on siis teie ennustused 2006 jõudude vahekorra kohta?
Ford - On kaks väidet. Ühed väidavad, et 2006 on Fordi parim võimalus tulla meistriks, kuna neil uus auto juba valmis. Wilson ise väidab, et loodetakse tiitlini jõuda 2007. aastal. Ent jäägem esialgu 2006. aasta piiresse. Võistkonnal, kelle tiitlivõitudeta periood on juba veninud pikemaks kui Ferraril omal ajal F1-s, on Grönholmi näol minu arvates täiesti aktsepteeritavad võimalused olemas. Kuid tootjate tiitli võitmine on minu arvates küllaltki komplitseeritud seoses Hirvoneniga. No ei ole ta seda masti mees, et suudaks meeskondliku tiitlini võistkonna viia. Ses suhtes oleks duo Grönholm-Märtin korral ehk Fordi hiilgav võimalus tiitel võita, aga jah...
Subaru - Miskipärast hindan ma Solbergi tiitlivõimalusi pisut kõrgemalt kui Grönholmi omi. Arvestades, et sõitjate arvestuses on alates 1999. aastast alati Top2 oldud, siis suure tõenäosusega just tuleva hooaja konkurentsihõredust arvestades ka seda traditsiooni jätkatakse. Ent viimane tootjate tiitel jääb aastasse 1997...
Atkinson näitas end kiiruslike võimete osas väga heast küljest ning usun, et 2006 suudab ta ka stabiilsemalt lõpetada, mistõttu on minu arvates Subarul hea šanss ka üle hulga aja tootjate arvestuses võita (peamine konkurent ongi ju Ford ja äärmisel juhul Mitsubishi). Paljugi sõltub sellest, kumb saab rohkem punkte - kas Atkinson või Hirvonen. Selles ma eriti ei kahtle, et austraallane kiirem on, aga jah - stabiilsus. Lisaks suudab Sarrazingi asfaldil veidi tiimi punktidesaaki kopsakamaks muuta.
Mitsubishi - Sõitjate koosseis pole veel kinnitatud, kuid väidetavalt jätkavad Galli ja Rovanperä. Siin-seal on sosistatud ka Märtinist. Noojah. Arvestades, et 2005 otsustasid nad ainsatena vaid poolaktiivdiferentsiaali (tuli küll väga kohmakas sõna, aga paremat praegu välja mõelda ei suutnud - muigik) kasuks, siis... ehk on 2006 mingi eelis? Galli ja Rovanperä on kindlasti ühtlasem sõitjatepaar kui Fordil või Subarul, ent samas ei näi olevat tegemist meestega, kes vähemalt järgmisel hooajal suudaks absoluutsesse tippu tõusta. Galli samas ilmselt astub tõsiselt Rova kandadele ja punkte koguvad juba suhteliselt võrdselt. Kas Märtin suudaks emma-kumma asemel tiitliheitlusse sekkuda? Tegelikult vaevalt sedagi - antud juhul liituks ta tiimiga ligia hilja ja jälle kuluks aega kohanemisele. Samuti on Lancergi suur ja kohmakas nagu 307 või Impreza (MMile istuvad sellised väiksemad nagu Corolla või Focus).
Ühesõnaga - sõitjate arvestuses suudavad mõlemad sõitjad ehk esikuuikusse end võidelda (aga mitte enamat), tootjates ehk suudetakse ühtlase koosseisuga midagi rohkemat ära teha?!
era-Citroen - Minu jaoks üks vägagi suur küsimärk. See on küll selge, et Loeb niimoodi enam domineerida ei saa, aga kui hästi suudab ta ikkagi esineda aastavanuse tehnikaga? Samuti on väidetud, et kruusaetteasted muutuvad kehvemaks seoses aktiivdifrite kaotamisega. Tundub olevat selge, et Loebi šanss seisneb hooaja alguses, kuna hooaja esimesest kuuest rallist on pooled asfaldil ning siis ehk pole Xsara tehniliselt veel niipalju teistest tippudest maha jäänud. Küsimus jääb: Kas suudab Loeb hooaja lõpuni Solku ja Grönuga punkt-punkti heitluses püsida või suudab ainult hooaja alguses ja teises pooles jääb tehnilise mahajäämise tõttu juba pikalt maha? Jah, viimane erasõitja (ja ka Fordi) tiitel jääb aastasse 1981... pakun, et võimalus selle kordamiseks pole eriti suur, aga ka mitte täiesti välistatud. Kronose teise sõitja panus (Pons, võib-olla ka Duval) ilmselt väga märkimisväärne olema ei saa.
Skoda - Mitme eratiimi kasutada olevad Fabiad on kah üks omaette küsimärk. Huvitav, et tootja ei jätka tehasevõistkonnana, vaid 'kõigest' eravõistkondade toetajana. Palju see pärsib võistkonna suutlikkust? Samas edu saavutamine pole ka sellisel kujul võimatu - mäletatavasti tuli 1992. aastal Lancia meistriks, kui nendelgi enam tehasetiimi kui sellist väljas ei olnud. Üldiselt spekuleerin, et (jällegi konkurentsihõredusest lähuvalt) suudavad nad tagumisi punktikohti saavutada. Ehk McRae sähvatab paaril korral?
Teised - Kes võiks veel silma paista? Mida suudab Katajamäki (ja üldse Fordi B-tiim) viiel rallil WRC-autoga? Punkte saavutada?
Aga üldiselt, millised on siis teie ennustused 2006 jõudude vahekorra kohta?
Minu nägemus asjast:
Ford - Mnjah. Kõikse suurem küsimärk üldse, kuna minu teada on Grönu wrc autodest miskit saavutanud ainult peugeoti roolis. Kui ta kohaneda suudab , siis pakuks paari võitu ja muidu stabiilset esinemist esikuusikus:P, hirvonenilt eriti miskit ei oota - arvatavasti stabiilne sõit esimese kaheksa hulgas, kuid võitjat temast ei saa, pakun et läheb nii, nagu Duvaliga see hooaeg. Tootjate arvestuses kolmas koht maksimum ( ford pole kunagi lastehaiguste vaba olnud).
Subaru - Solberg ja Atkinson ilmselt hakkavad võistlema väljasõitude ja katuste arvult.. Ehk maailmameistrit siit ei paista, pigem nii tootjate kui sõitjate arvestuses teine-kolmas koht. Tulemustelt jagelevad ilmselt fordi sõitjatega.
Mitsubishi - Kui saavad õiged sõitjad (tuttav britt väitis täna mulle, et ka McRae'd seostatakse mitsuga
:D:D), siis ilmselt veidikene parem komplekt kui fordil ja subarul.. ehk siis tõenäoline tootjate tiitli võitja.
era-Citroen - Ilmselt hooaja alguses väga kõva - kui loeb austraaliast oma järeldusi ei tee (et noh, niiviisi puusse ka tarvis sõita), siis ilmselt teeb wrcs schumacherit ja võtab järjekordse tiitli. Tootjate arvestuses sõltub kõik teisest sõitjast..
Skoda - Kui nad sõitjad ja tiimide arvu teada saame, eks siis paistab, mis saama hakkab. Hetkel lambist pakun, et konkureerivad subaru-fordiga (kui neil probleeme ei esine, siis jäävad alla) , ja paaril sobival rallil lõpetavad ka päris tipus..
Üldiselt kipub põnev hooaeg tulevat - loodetatavasti teevad teised sammu edasi ja citroen pisikese sammu tagasi.. aga väga ennustamatu on kogu see kompott, kui veel sõitjaidki kõigil paigas pole.
Ford - Mnjah. Kõikse suurem küsimärk üldse, kuna minu teada on Grönu wrc autodest miskit saavutanud ainult peugeoti roolis. Kui ta kohaneda suudab , siis pakuks paari võitu ja muidu stabiilset esinemist esikuusikus:P, hirvonenilt eriti miskit ei oota - arvatavasti stabiilne sõit esimese kaheksa hulgas, kuid võitjat temast ei saa, pakun et läheb nii, nagu Duvaliga see hooaeg. Tootjate arvestuses kolmas koht maksimum ( ford pole kunagi lastehaiguste vaba olnud).
Subaru - Solberg ja Atkinson ilmselt hakkavad võistlema väljasõitude ja katuste arvult.. Ehk maailmameistrit siit ei paista, pigem nii tootjate kui sõitjate arvestuses teine-kolmas koht. Tulemustelt jagelevad ilmselt fordi sõitjatega.
Mitsubishi - Kui saavad õiged sõitjad (tuttav britt väitis täna mulle, et ka McRae'd seostatakse mitsuga

era-Citroen - Ilmselt hooaja alguses väga kõva - kui loeb austraaliast oma järeldusi ei tee (et noh, niiviisi puusse ka tarvis sõita), siis ilmselt teeb wrcs schumacherit ja võtab järjekordse tiitli. Tootjate arvestuses sõltub kõik teisest sõitjast..
Skoda - Kui nad sõitjad ja tiimide arvu teada saame, eks siis paistab, mis saama hakkab. Hetkel lambist pakun, et konkureerivad subaru-fordiga (kui neil probleeme ei esine, siis jäävad alla) , ja paaril sobival rallil lõpetavad ka päris tipus..
Üldiselt kipub põnev hooaeg tulevat - loodetatavasti teevad teised sammu edasi ja citroen pisikese sammu tagasi.. aga väga ennustamatu on kogu see kompott, kui veel sõitjaidki kõigil paigas pole.
ma pakun et kõik on järgmine aasta ikka palju võrdsemad kui see aasta, ei oskagi välj tuua kellest saab tegija, pigem arvan et järgmine aasta võidab 4 meest rallisid, mitte aint 1
...usun ikkagi et Loeb on kiirem oma era Citroeniga, asjad võivad muutuda keset hooaega kuid alguses pakun on Loeb kiirem, mitte enam niipalju kuid ikkagi....ja ma prognoosin veel et ma ei ole enam Fordi fänn

-
- V järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 63
- Liitunud: 16 Okt 2003, 15:20
- Asukoht: roolitaga
Mis puudutab Fordi siis Hirv on kildlasti stabiilsem sõidumees kui Grön. Kui hirvonen võib stabiilselt 4-5 koha välja sõita iga ralli siis Grön juba 2 kohaga ei rahuldu. Kui auto pole talle ideaalselt käejärgi, tulevad eksimused, kaovad rattad...
Ärge alahinnake Loebi kiirust, sõidab ka eratiimis tiitli suunas. 2006 maailmameistriks pakun Solbergi.
Ärge alahinnake Loebi kiirust, sõidab ka eratiimis tiitli suunas. 2006 maailmameistriks pakun Solbergi.
...tastes like burning
Solbergi arvamus järgmise hooaja kohta.
http://www.wrc.com/page/BreakingNewsDet ... 04,00.html
See lause on hästi öeldud:" To say that Sebastien Loeb is not in a factory car is bullshit."
http://www.wrc.com/page/BreakingNewsDet ... 04,00.html
See lause on hästi öeldud:" To say that Sebastien Loeb is not in a factory car is bullshit."
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1864
- Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
- Asukoht: Elva
See lause oli aga halvasti öeldud: Solberg is the only one of rallying's big three who will have no team changes to cope with in 2006 as Gronholm makes the big switch from Peugeot 307 to Ford Focus and Loeb moves from a factory Citroen Xsara to one run by Kronos Racing.
Kas Markko on ikkagi täiesti unustatud
Kas Markko on ikkagi täiesti unustatud

-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1864
- Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
- Asukoht: Elva
Irwik.
Sain hakkama oma iga-aastase ennustustööga. Natukene vara ehk tuli, aga ei läbenud enam kauem oodata.
Igatahes, siin ta on:
http://www.hot.ee/grandprix1/2006-WRC.xls
Etapide kokkuvõttes kukkusid summad välja nii:
1 Solberg - 108
2 Grönholm - 96
3 Loeb - 85
4 Hirvonen - 63
5 Atkinson - 61
6 Pons - 32
jne...
Kel viitsimist, võiks ka oma ennustuse teha =)
Sain hakkama oma iga-aastase ennustustööga. Natukene vara ehk tuli, aga ei läbenud enam kauem oodata.
Igatahes, siin ta on:
http://www.hot.ee/grandprix1/2006-WRC.xls
Etapide kokkuvõttes kukkusid summad välja nii:
1 Solberg - 108
2 Grönholm - 96
3 Loeb - 85
4 Hirvonen - 63
5 Atkinson - 61
6 Pons - 32
jne...
Kel viitsimist, võiks ka oma ennustuse teha =)
-
- algaja kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 8
- Liitunud: 04 Jaan 2006, 09:07
- Kontakt:
Grönholm arvab:
Samal ajal, kui Grönholm ootab huviga kihutamist Fordil, tunnistab soomlane, et Peugeot, Citroen, Škoda ja Mitsubishi lahkumine sarjast on löönud kõik pea peale. Reeglimuudatuste pluss poolele liigitab Marcus eratiimide võimaluse sõita tehase punktidele.
"Kronos hoolitseb Xsarade ja Loebi eest . Bozian sõidab Peugeot 307-tega ja on ka paar Škodadel sõitvat eratiimi. Paar päeva tagasi teatas ka Mitubishi oma osalemisest Montes ja Rootsis. Me oleme küll kaotanud paar tehasetiimi, aga õnneks ralli, kui sport pole veel suuri kahjustusi veel kannatanud."
Toomaks sarja uusi tiime, peaks esmalt kärpima kulutusi arvab Marcus.
"Päris mitmeid meetoteid sarja ergutamiseks on arutusel olnud ja loodetavasti lähitulevik toob ka uut verd sarja!
Vaatama mõõnale ühes maailma suurimas autotootjate võistlussarjas, jääb talent roolitaga tugevaks ja nii ootab Marcus tihedat võitlust sel aastal Loebi ja Solbergiga.
"Eelmine aasta oli Loeb pea võitmatu. Mis aga sel aastal teisi on? Loeb sõidab küll eravärvides, aga kahtlemata on ta endiselt kiire. Petter on ka andnud teada, et nad on oma tiimiga teinud väga jõulist tööd auto arendusel ja nii ei oskagi ma veel ennustada jõudude vahekorda, aga olen siiski optimistlik ja kahtlen, et oleme eelmisest aastast aeglasemad, aga see kõik selgub ju üsna pea."
allikas: http://yx.yx.ee/tehnikafoorum
Samal ajal, kui Grönholm ootab huviga kihutamist Fordil, tunnistab soomlane, et Peugeot, Citroen, Škoda ja Mitsubishi lahkumine sarjast on löönud kõik pea peale. Reeglimuudatuste pluss poolele liigitab Marcus eratiimide võimaluse sõita tehase punktidele.
"Kronos hoolitseb Xsarade ja Loebi eest . Bozian sõidab Peugeot 307-tega ja on ka paar Škodadel sõitvat eratiimi. Paar päeva tagasi teatas ka Mitubishi oma osalemisest Montes ja Rootsis. Me oleme küll kaotanud paar tehasetiimi, aga õnneks ralli, kui sport pole veel suuri kahjustusi veel kannatanud."
Toomaks sarja uusi tiime, peaks esmalt kärpima kulutusi arvab Marcus.
"Päris mitmeid meetoteid sarja ergutamiseks on arutusel olnud ja loodetavasti lähitulevik toob ka uut verd sarja!
Vaatama mõõnale ühes maailma suurimas autotootjate võistlussarjas, jääb talent roolitaga tugevaks ja nii ootab Marcus tihedat võitlust sel aastal Loebi ja Solbergiga.
"Eelmine aasta oli Loeb pea võitmatu. Mis aga sel aastal teisi on? Loeb sõidab küll eravärvides, aga kahtlemata on ta endiselt kiire. Petter on ka andnud teada, et nad on oma tiimiga teinud väga jõulist tööd auto arendusel ja nii ei oskagi ma veel ennustada jõudude vahekorda, aga olen siiski optimistlik ja kahtlen, et oleme eelmisest aastast aeglasemad, aga see kõik selgub ju üsna pea."
allikas: http://yx.yx.ee/tehnikafoorum
Nonih, juba esimese ralli järel tuleb tõdeda, et mõnda meest sai ikka päris korralikult üle-/alahinnatud. Näiteks Pons on päris julmalt ülepakutud. Noh, M. Wilson ka ehk. Tiitliheitluses on aga selline seis, et midagi pole veel selge: Citroen on küll kiireim veel, aga kauaks? Ford alustas hästi, aga kauaks seda jätkub? Ning kuidas hakkab tõusma Solberg?
MM-järjestuseks nende seljataga pakuks aga juba: 4. Atkinson, 5. Hirvonen, 6. Stohl. Vaatab, kuidas järgmiste rallidega asi muutub.
MM-järjestuseks nende seljataga pakuks aga juba: 4. Atkinson, 5. Hirvonen, 6. Stohl. Vaatab, kuidas järgmiste rallidega asi muutub.
-
- IV järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 99
- Liitunud: 30 Jaan 2004, 12:57
- Asukoht: Tartu
Ei ole ilmselt kõige õigem teema, aga vast keegi ei pahanda - kui alljärgnev ka seda hooaega ei puuduta, siis loodetavasti ülejärgmist juba küll.
Nimelt on FIA kodukal selline uudis, et Jacques Regis, kes juhib FIA autoralli MM-sarja komiteed (või midagi sellist; tähtis mees igatahes), astub FIA järgmisel koosolekul (22. märtsil) tagasi.
Link: http://www.fia.com/mediacentre/Press_Re ... 06-01.html
Samal teemal on juttu ka Rootsi ralliraadio kodukal, kus üks korraldajaist märgib, et uudis on ootamatu ja mingeid ametlikke põhjendusi esitatud ei ole - kui ma oma olematu rootsi keele oskusega ikka õigesti aru sain.
Link: http://www.sr.se/cgi-bin/Radiosporten/n ... kel=785921
Nimelt on FIA kodukal selline uudis, et Jacques Regis, kes juhib FIA autoralli MM-sarja komiteed (või midagi sellist; tähtis mees igatahes), astub FIA järgmisel koosolekul (22. märtsil) tagasi.
Link: http://www.fia.com/mediacentre/Press_Re ... 06-01.html
Samal teemal on juttu ka Rootsi ralliraadio kodukal, kus üks korraldajaist märgib, et uudis on ootamatu ja mingeid ametlikke põhjendusi esitatud ei ole - kui ma oma olematu rootsi keele oskusega ikka õigesti aru sain.
Link: http://www.sr.se/cgi-bin/Radiosporten/n ... kel=785921
Mälestades Michael Parki