F1 reeglimuudatuste kava aastaks 2008.
Moderaatorid: Jaanus, Erki, RudiTurbo, mrali, nimh, Frank
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
F1 reeglimuudatuste kava aastaks 2008.
http://auto.delfi.ee/autosport/f1/artic ... id=7680816
Sellelt lehelt võib siis lugeda,mis ideed FIA-l on aastaks 2008 kulude vähendamiseks ja vaatemängu parandamiseks.
Mõningad sel lehel kajastuvad ideed:
mootor 2,4-liitrine V8,vastupidavusega 2 nädalavahetust
manuaalkäigukast
standardne elektroonika
keelata roolivõimendi,elektroonjuhtimuisega diferentsiaalid ja veojõukontroll
keelata rehvivahetused võistluse ajal
keelata varuautod
auto kogu nädalavahetuseks kinnisesse parki hoiule
standardrehvid ühelt ainsalt tootjalt
testide tuntav piiramine
muud muudatused aerodünaamikas,pidurites ja assiide ehituses
Omalt poolt lisaks enda paar mõtet:
autod laiemaks,slikid tagasi
Hermann Tilke hoida F1 radadest eemal.
Rehvivahetuste keelamine on minu hinnangul puhas b******t.
Kui ülejäänud tehnilised piirangut suudaksid võistlusi actionirikkamaks muuta ja tiime rajale juurde tuua,oleksin üpriski päri.Teades aga F1-s toimuvat karmi poliitikat,võib nende teostumises enam kui tõsiselt kahelda.
Sellelt lehelt võib siis lugeda,mis ideed FIA-l on aastaks 2008 kulude vähendamiseks ja vaatemängu parandamiseks.
Mõningad sel lehel kajastuvad ideed:
mootor 2,4-liitrine V8,vastupidavusega 2 nädalavahetust
manuaalkäigukast
standardne elektroonika
keelata roolivõimendi,elektroonjuhtimuisega diferentsiaalid ja veojõukontroll
keelata rehvivahetused võistluse ajal
keelata varuautod
auto kogu nädalavahetuseks kinnisesse parki hoiule
standardrehvid ühelt ainsalt tootjalt
testide tuntav piiramine
muud muudatused aerodünaamikas,pidurites ja assiide ehituses
Omalt poolt lisaks enda paar mõtet:
autod laiemaks,slikid tagasi
Hermann Tilke hoida F1 radadest eemal.
Rehvivahetuste keelamine on minu hinnangul puhas b******t.
Kui ülejäänud tehnilised piirangut suudaksid võistlusi actionirikkamaks muuta ja tiime rajale juurde tuua,oleksin üpriski päri.Teades aga F1-s toimuvat karmi poliitikat,võib nende teostumises enam kui tõsiselt kahelda.
Re: F1 reeglimuudatuste kava aastaks 2008.
keelata rehvivahetused võistluse ajal - no mis jaburdus see veel on? Tahavad õnnetuste suurenemist või!?
keelata varuautod - sõidab esimesel testi päeval masina sodiks ja ei suudeta masinat ära parandada on ...
standardrehvid ühelt ainsalt tootjalt - võib rohkem tasa vägisust tuua, aga pole rehvitarnijatel enam suuri pingutusi vaja teha siis
Kui nad soovivad rohkem põnevust, siis tehku 1970-1990 aastate F1 come back, muudku masinad tänapäeval vajaliku turvalisuseni ja läheb lahti.
keelata varuautod - sõidab esimesel testi päeval masina sodiks ja ei suudeta masinat ära parandada on ...
standardrehvid ühelt ainsalt tootjalt - võib rohkem tasa vägisust tuua, aga pole rehvitarnijatel enam suuri pingutusi vaja teha siis

Kui nad soovivad rohkem põnevust, siis tehku 1970-1990 aastate F1 come back, muudku masinad tänapäeval vajaliku turvalisuseni ja läheb lahti.
"Come on, you can see more than that"
Kui rehvivahetused-tankimine ära võetaks oleks ju üks huvitav osa võistlusest läinud. Mootorit ei tahaks küll nõrgemaks kui sirgekiirst veel vähemaks jääks ei oleks pidurdamisel möödumine pea võimalik. seda muidugi tahetakse kompenseerida nõrgemate piduritega aga kokkuvõttes muutuks auto palju aeglasemaks. ja mulle see ei meeldiks. elektroonika piiramine on tõesti hea mõte ja ka mootori vastupidavuse tõstmise tähtsus. muidugi eks see FIA ise otsusta mis tehakse.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
http://www.f1total.com/news/05061614.shtml
Nüüd on FIA töötanud välja kava,mis peaks 2008.aastal kehtima hakkama.Tooks lühiväljavõtte,mida tahetakse:
-mootoritel identne ECU,tarkvara,3-liitrised V10-d on edasi lubatud,kuid pööretepiirajaga.
-manuaalkäigukast,siduripedaal tagasi,sisu identne kõigile.
-autod laiemaks,lisatiivad maha,surujõud vähendada 10 protsendini praegusest
-slikid tagasi,üksainus rehvitootja,keelata rehvide eelsoojendamine
-pidurid kõigile identsed,telemeetria piiramine,testipiirang max 30 000 km/tiim/aasta,keelata varuautod,tiimid võivad oma autosid konkurentidele müüa.
ja kõige peamine:kulude vähendamine kuni kümnendikuni võrreldes praegusega...
Asja loomisel osalesid eeskätt Ferrari,Jordan,RBR.
Üldiselt mõistlikud ideed (eriti rehvide ja auto laiusega seoses),kuid karta võib,et nii kergelt asi ei teostu (oktoobri lõpus on plaanis asja lõplik kinnitamine).
Nüüd tuleks KOHESELT kaotada ka 48M dollarise kautsjoni nõue uutele tiimidele,sest mis kasu kulude vähendamisest,kui see 48M $ tuleb ikkagi sisse plekkida.
PS:Teema avapostituses mainitud bänn Hermann Tilkele tuleks ka juurde lisada.
Nüüd on FIA töötanud välja kava,mis peaks 2008.aastal kehtima hakkama.Tooks lühiväljavõtte,mida tahetakse:
-mootoritel identne ECU,tarkvara,3-liitrised V10-d on edasi lubatud,kuid pööretepiirajaga.
-manuaalkäigukast,siduripedaal tagasi,sisu identne kõigile.
-autod laiemaks,lisatiivad maha,surujõud vähendada 10 protsendini praegusest
-slikid tagasi,üksainus rehvitootja,keelata rehvide eelsoojendamine
-pidurid kõigile identsed,telemeetria piiramine,testipiirang max 30 000 km/tiim/aasta,keelata varuautod,tiimid võivad oma autosid konkurentidele müüa.
ja kõige peamine:kulude vähendamine kuni kümnendikuni võrreldes praegusega...
Asja loomisel osalesid eeskätt Ferrari,Jordan,RBR.
Üldiselt mõistlikud ideed (eriti rehvide ja auto laiusega seoses),kuid karta võib,et nii kergelt asi ei teostu (oktoobri lõpus on plaanis asja lõplik kinnitamine).
Nüüd tuleks KOHESELT kaotada ka 48M dollarise kautsjoni nõue uutele tiimidele,sest mis kasu kulude vähendamisest,kui see 48M $ tuleb ikkagi sisse plekkida.
PS:Teema avapostituses mainitud bänn Hermann Tilkele tuleks ka juurde lisada.
Olen kindel, et Tilke suudab paremini radasid projekteerida kui keegi teine siin foorumis.
Mrali, millega ta sulle ette on jäänud?
Mrali, millega ta sulle ette on jäänud?
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
et sinu arust pole crashid piisavalt atraktiivsed kuna asfalteeritud turvaala võrreldes liivaväljaga võtab liiga efektiivselt kiirust maha samas kui liiva-ala ei võta peaaegu üldse - seepärast ei kõlba asfalteeritud turvaala? Või selle pärast, et asfaltalalt (üks kõik mis põhjusel sinna satutakse - piloodi aps või avarii vältimine) saab võistlust jätkata erinevalt liivaväljast?Erki kirjutas: Minu jaoks on peaasi, et raja kõrval asfalteeritud turvaalasid poleks. Euroopa radadel on neid juba häirivalt palju..
asfalteeritud turvaala on tegelikult palju effektiivsem.
olgu auto puruks või mitte, blokeeritud rattad peatavad autot nagunii.
olgu auto puruks või mitte, blokeeritud rattad peatavad autot nagunii.
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
www.liveforspeed.net
Peatavad nad midagi jah, aga mitte eriti efektiivselt.RudiTurbo kirjutas:blokeeritud rattad peatavad autot nagunii.
Eraisikule: no ma pole küll proff aga on tunne, et liivaväli võtab auto hoogu kiiremini maha. Eriti kui auto pole sõidusuunas. Asfaldil võib küll tõesti juht end välja manööverdada ja seega on kõik tore.
Ja kui 100%-list ohutust nõuda, äkki sõidaks üldse suurtel väljadel kus igal pool asfalt on?
gaas on endiselt laiffi
Enne kui see asfalteeritud turvaalade buum siin mõni aasta tagasi lahti läks oli kuskilt lugeda mingit paberit kus võrreldi kokkupõrkekiirusi barjääriga liivaalade ja asfaltalade taga...Erki kirjutas:
Eraisikule: no ma pole küll proff aga on tunne, et liivaväli võtab auto hoogu kiiremini maha. Eriti kui auto pole sõidusuunas.
Numbreid tõesti ei mäleta ja kahjuks allikat ei suuda enam tuvastada kuid minu mälu järgi peab liivaala olema 3x laiem et sama palju kiirust vähendada (eeldusel muidugi et rattad üldse vastu maad puutuvad) ... loodetavasti ei eksi ...
Ehk siis - tänu asfaltaladele saab pealtvaatajate tribüüne lähemale ehitada.
Lisame veel, et võistluste jätkamise aspektist on liivaala paha veel seetõttu, et lõhub aerodünaamika detaile, topib kinni jahutusavasid, ja kahjustab mootorit. Lisaks veel see, et rajale naasnud auto toob sinna hulgaliselt liiva (ja ka kive on nähtud) mis on ohtlikud ka teistele sõitjatele...
Siiski uleb silmas pidada eeljoones ohutust.
Asfaldi võib värvida ka ilusaks mururoheliseks, et lausa lust vaadata.
Asfaldi võib värvida ka ilusaks mururoheliseks, et lausa lust vaadata.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1484
- Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
- Asukoht: Sibulaküla
- Kontakt:
Lilli saab sinna ka maalida. Ivi Eenmaa lasi kogu Vabaduse platsi kunagi lilli täis maalida ...nimh kirjutas:Siiski uleb silmas pidada eeljoones ohutust.
Asfaldi võib värvida ka ilusaks mururoheliseks, et lausa lust vaadata.
Viimati muutis KuriUss, 20 Juun 2005, 22:55, muudetud 1 kord kokku.