Rallifoorum WRC4 meistrivõistlused jätkusid Saksamaa keerulise pinnasega teedel.
Kuigi Saksamaa ADAC ralli on kalendris kirjas kui asfaldi ralli on sellel rallil peale asfaldi ka kruusa, betooni jne… ja kui peaks veel sadama vihma on see kindlasti üks hooaja raskemaid rallisi.
Kuna ralli toimub endise tankipolügoni teedel on teeääres ka ohtlikud hinkelsteinid ja üks eksimus nende läheduses tähendaks kohest katkestamist.
Rallile oli registreerunud 22 WRC sõitjat.
Rallile startisid 11.
Enne rallit oli selge, et Fordi piloot Aix peab ka selle ralli nagu ka Soomes sõitma ilma turbota.
Ralli TOP8 järjestus oli järgnev:
1.Strike

19.01,52
2.Burns

19.01,74
+00.00,22
3.Ants Kints

19.25,06
+00.23,54
4.Sparco

19.25,98
+00.24,46
5.Tom

19.28,26
+00.26,74
6.Erry

19.35,98
+00.34,46
7.Ott

19.47,04
+00.45,52
8.Maiko

19.48,96
+00.47,44
SS1 Bosenberg:
Sakamaa ralli algas kiire katsega nimega Bosenberg.
Nagu arvata oli alustavad punktitabeli liidrid kohe kiirelt ja nii see oligi. Katsel mahtusid kaheksa sõitjat 1,74 sekundi sisse.
Siiski läbis kõige kiiremini SS1 Fordi lippu viimsel ajal väga kõrgel hoidnud Ants Kints.
Seega oli SS1 võiduga Fordi piloodil kirjas järjekordne katsevõit ja see oli talle hooaja üheksandaks katsevõiduks.
Katsel ebaõnnestus veidi setingutega Peugeoti sõitja Kambu.
Tema 307WRC ülekanne oli jäetud liiga lühike ja nii kaotas Kambu teistele just sirgetel lõikudel mida SS1 oli liialt palju.
Siiski suutis ta võidelda katsel kõvasti ja kaotada liidrile ainult kolm sekundit.
SS2 Moselland:
Ralli oli alanud ünsa tasavägiselt ja nüüd liikusid ekipaazid teise katse starti. Ühtlasi oli tegu ka ralli pikima katsega.
Katse võitis Skoda sõitja Burns ja kerkis selle SS võiduga ka ralli üldliidriks.
Teisena oli lõpetanud SS1 Citroeni sõitja Strike ja teisena lõpetas ta ka SS2 ning asus samuti ABS arvestuses teisel kohal.
Esimest kahte pilooti lahutas peale SS2 kõigest 0,28 sekudndit.
Tempos oli veidi järele andnud SS1 võitja Ants Kints ja asus nüüd ABS arvestuse kolmandal kohal, kaotades liidrile veidi üle viie sekundi.
Teist katset järjest oli Topp 8 aja välja sõitnud erasõitja Maiko, kes oli SS2 seitsmes.
Kui SS1 oli Kambu eksinud väheke setinguga, siis teisel katsel olid setingud juba paigas ja katse kolmas aeg kergitas teda ABS tabelis kuuendale kohale.
Ainsana raporteeris probleemidest katsel Citroeni sõitja Erry, kes oli katse kolmadas splitis üle pingutanud ja ühe spinni teinud.
SS3 Moselland 2:
Kolmas kiiruskatse ei toonud muutusi kahe esimese hulgas. Burns võitis katse Strike ees. Katse üllatuseks võib kindlasti lugeda Erry kolmandat aega. Eelmisel kaotatud aeg oli Erryl veel kindlasti meeles ja nüüd püüdis ta seda meeleheitlikult tagasi sõita ning plaan õnnestus 100%.
Katse viienda aja sõitis välja Subaru esisõitja ja MM liider Sparco. Peale SS3 asus Sparco neljandal kohal, mis tähendas seda, et juhul kui ta peaks lõpetama ralli samal kohal ja Burns teda edestama vahetuks ka MM liider.
Katsel eksis teine Subaru sõitja Ott, kes spinnas katsel ja kaotas mõned väärtuslikud sekundid.
SS4 Panzerplatte Ost:
Neljandal katsel avanesid taevaluugid ja see oli just see mida olid kõik sõitjad enne rallit kartnud. Panzerplatte katse oli põhiline, kus oli tegemist hinkelsteinidega ja seal vihmas kiirelt liikuda tähendas meeletut riskimist.
Katse kolmanda aja sõitis välja Kambu ja kerkis sellega napilt mööda Mitsu sõitja Tom-ist. Katsel ilma turbota liikunud Aix sai sellel katsel kirja üheteiskümnenda aja ja kukkus tänu sellele ABS tabeli kümnendaks.
Liidritest saabus esimesena Strike. Kes sai katsel ajaks 03.12,82.
Nüüd jäi vaid oodata Skoda sõitja Burnsi aega.
Peale katset kommenteeris vihma spetsina tuntud Citroeni sõitja Strike, et riskis meeletult ja esimeses splitis ei jäänud palju puudu, et oleks ühe lõikamisega hinkelsteini vastu oma auto esiotsa lõhkunud. Piloodi sõnul olevat ta endast kõik jätnud katsele. Vihm pidavat ainus relv olema millega Burnsi lüüa.
Juba kostuski vihmases Saksamaa õhus Fabia WRC hääli ja viimaseid kurve maalides jõudis Burns finishise.
Kõigi küsimus oli kas ta oli kiirem või aeglasem kui Strike???
Burnsi kaardilugeja ajakaardile kirjutati SS4 kohale aeg 03.14,50.
See tähendas seda, et kui enne katset oli vahe liidrite vahel 1,2 sekundit, siis Stike oli võitnud katse 1,7 sekundiga ja nii oli ralli saanud uue liidri.
Burns ütles peale katset, et pingutas katsel väga, et säilitada liidrikoht, kuid samas oli ta katsel täheldanud ka eelmise auto lõikamise jälgi ja mõistnud, et Strike on sellel katsel alustanud tõsist rünnakut ralli võidu suunas.
Kui ralli liider duo oli teistel suhteliselt püüdmatult eest libisenud (vahe esimese ja kolmanda vahel juba 14 sekundit), siis järgnevatele kohtadele käis tihe heitlus Ants Kints, Sparco, Kambu ja Tom vahel. Kolmandat ja kuuendat kohta lahutas teineteisest kõigest veidi üle kolme sekundi.
SS5 Panzerplatte Ost 2:
Viies kiiruskatse algas kohe positiivselt. Subaru teine piloot Ott sõitis välja hiilgava aja ja oli katsel koguni neljas. Tema ette jäid vaid kogu ralli head tempot näidanud trio.
Kui Burns oli kaotanud neljandal katsel ralli liidrikoha siis kindlasti oli ta peas ainus mõte kui ta startis SS5, et see koht tagasi võita.
Katse finishise jõudes ütles Burns, et oli pidevalt Strike vaheaegadega kursis, kuid veidi jäi puudu katsevõidust ja loovutas veel Strikele mõned kümnendikud.
Seega teist katset järjest domineeris Panzerplatte ümbruses Citroen ja Strike.
Vahe kahe liidri vahel oli nüüd enne viimast ja otsustavat katset 1,74 sekundit.
Katsele jäi hiljaks servises tekkinud probleemide tõttu Peugeoti sõitja Kambu ja tulemuseks talle SS5 viimane aeg. Minut trahvi kukutas ta väga healt ABS viiendalt kohalt üheteistkümnendaks.
SS6 Wendel:
Nagu ka eelmisel rallil Soomes jäi palju otsustada just viimasel katsel. Kahe liidri Strike ja Burnsi vahe oli kõigest 1,74 sekundit. See tähendas seda, et pisikesest eksimusest piisas, et mängida maha oma kogu rallil sõidetud head ajad.
Kui kogu rallipublik ja meedia oli ootamas duo Strike vs Burns viimase katse aegu käis ka nende seljataga tõsine heitlus viimastele punktikohtadele.
Esimesena jõudis katse finishise Fordi erasõitja Tarmo, kes lõpetas ralli üheteistkümnenda kohaga.
Kui SS5 kukutas Peugeoti sõitja Kambu ABS arvestuse viimaseks siis SS6 kaheksas aeg kergitas ta lõpuks kümnendaks.
Esimesena võis punktidest suu puhktaks pühkida Fordi sõitja Aix. Aixi Focus WRC mudelit vaevasid terve ralli turbo probleemid ja nii oli ralli üheksas koht igati loogiline resultaat.
Kuid Fordile tõi siiski Aix ühe vajaliku MM punkti ja sõitis viimasel katsel igati arvestatava neljanda aja. Jääb vaid oletada mida suutnuks Aix korras masinaga.
Kaheksandana lõpetas Saksamaal Citroeni erasõitja Maiko. Tubli esitus erasõitjalt ja kindlasti jäi ta silma ka Citroeni tehasemeeskonna juhtidele ning pole võimalik, et mõnel järelejäänud MM rallil võime Maikot näha keeramas tehase Xsara rooli.
ABS seitsmenda koha ja Subarule vajalikud kaks MM punkti tõi Ott. Vähe selles, et piloot sai Saksamaalt korraliku „saagi” näitas ta ralli viimasel kahel katsel tagatulesi ka Subaru esisõitja Sparcole. Tulemuseks SS5 neljas ja SS6 koguni kolmas aeg. Tundub, et Otti Subarus veedetud testitunnid on ennast lõpuks tasumas ja ei usu, et katsevõit ja korralik ABS tulemus enam kaugel on.
ABS kuuendana lõpetas ralli Citroeni sõitja Erry. Erry panus Citroeni meeskonda oli sellel ralli väga positiivne ja tulemuseks 3 MM punkti. Prantsuse meeskond oli igaljuhul tulemusega väga rahul ja juubeldas kui SS6 finishist jõudis servisese teada katse lõpetatud Erry. Samuti olid need Erryle esimesed MM punktid sellel hooajal.
Viienda koha punktid kuulusid seekord Mitsu piloodile Tom. Kuna Tom oli ainus Mitsu sõitja rallil siis kindasti oli nii Tom, kui ka meeskond tulemusega rahul.
Neljandana lõpetas ralli MM liider Sparco. Nagu juba enne sai öeldud, et arvatavasti ei suuda Subaru sõitja liidrikohta hoida ja kukub MM arvestuses teiseks siis nii ka läks.
Kolmanda koha punktid tõi napilt Fordile Ants Kints. Napilt sellepärast, et viimast katset läks RS piloot sõitja sõitma kindla peale ja see oleks saanud peaaegu saatuslikuks.
SS6 alles üheksas aeg tõi ainult sekundi kaugusele Subaru sõitja Sparco.
Nüüd siis kui ülejäänud kohad olid rallil selgunud jäi oodata vaid Fabia ja Xsara hääli katselt ja piloote finishise.
Esimena saabus SS6 finishise Burns. Ajaks 01.54,64. Burns ise arvas, et andis endast kõik viimasel katsel ja nüüd jääb oodata kas sellest piisas, et võita ralli või peab ta leppima sellel rallil teise kohaga.
Hetk pärast Burnsi ära sõitmist finishikoridorist kostis taamal juba Xsara turbo pauke ja sealt viimasest vasakust kurvist tuiskaski välja punasinine Xsara ja Strike.
Nüüd jäid kõik ootama Citroeni sõitja aega. Strike kaardilugeja ajakaardile kirjutati ajaks 01.56,16.
See tähendas seda, et Burns oli võitnud katse, kuid mitte ralli. Vahe kahe sõitja vahele jäi kõigest 0,22 sekundit.
Nüüd kui oli selgunud, et Strike on siiski võitnud ralli avanes ka võitja auto uks ja laial naeratusel oli Strike nõus jagama kommentaare.
Esmalt tänas Strike kõiki konkurente põneva ralli eest ja eelkõige Burnsi, kes viimase katseni ei lasknud võidust mõelda.
Suured tänud läksid piloodi poolt teele ka Citroeni meeskonnale, kes on ehitanud kiire auto just tema sõidustiili järgi.
Citroeni piloot oli veel õnnelik selle üle, et Saksamaal on nö saavutatud hat-trick. Kui eelnevad hooajad kuulus Strikele võit Fordiga siis sellel aastal tuli see Citroeni roolis.
Seega hooaja kaks asfaldi rallit Monte ja Saksamaa on mõlemad läinud Citroenile ja Strikele ja tulemas on veel Kataloonia ning Korsika.
Siin vist on konkurentidel veel vaja teha tööd, et peatada asfaldil Citroen ja Strike.
Saksamaa ralli poodiumile kerkisid 1.Strike (Citroen), 2.Burns (Skoda), 3.Ants Kints (Ford).
Uueks MM liidriks kerkis Skoda sõitja Burns. Teda on tihedalt jälitamas duo Sparco-Strike. Piloodid kaotavad Burnsile vastavalt ühe ja kolme punktiga.
Tootjate punktitabelis sai kõige rohkem punkte Citroen.
Tootjate punktid jagunesid Saksamaal järgnevalt:
1.Citroen 13
2.Skoda 7
3.Ford 7
4.Subaru 7
5.Mitsubishi 4
Ainsana tootjatest ilma punktideta jäi Peugeot.
Katsevõite jagus seekord kolmele sõitjale: Burns (3), Strike (2), Ants Kints (1)
SS All-Star selle rallil nägi välja järgnev:
SS1 02.55,64 Ants Kints
SS2 04.36,46 Burns
SS3 03.50,08 Burns
SS4 03.12,82 Strike
SS5 02.28,14 Strike
SSS 01.54,64 Burns
Total: 18.57,78
RFC rallistaari auhind läheb seekord Subaru sõitja Ottile.
Ott näitas Saksamaa rallil head kiirust ja sõitis kahel viimasel katsel tõelised tippajad. Sellega teenis ta nii endale kui ka meeskonnale MM punktid.
Seega on Ott hea näide sellest mis juhtub SS aegadega, kui on aega piisavalt testida enne rallisi.
Järgmine MM ralli sõidetakse Jaapani kruusal.
Kuna tegu on uue ralliga MM kalendris ei oska kellegi õlgadele soosiku koormat panna ja seega saab olema see täiesti uus väljakutse kõikidele sõitjatele.
Edu Jaapani testidel ja kohtumiseni juba rallil.
FLAT-OUT
Strike