Mölder Juunior - 2 kuud audis
Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus
Mul on kah kahju, et ta välja pani ja sellega vigastused kaasnesid. Küll aga leian, et trenni tegemiseks on lihtsam endale rada leida ja sellel trenni teha. Sulgemine ise ja selleks loa saamine ei ole keeruline ja kui veidi vaeva näha, siis saab ka kiirabi kohale. Igaks juhuks. Aga algajatel ei ole ohutusauto roolis kohta. Minu arvates. Oleks seal Kiilis mõni võidusõitja välja lasknud, poleks kellelgi midagi vinguda olnud. Jah, ka Rauam ja Uus on nuli sõitnud ja Rauam tegi seda isegi EM-etapil. Aga ta ei pannud segast, sõitis väga vaikselt ja korralikult. Tegelikult on see nii mõtetu teema arutamiseks. Igal on oma subjektiivne seisukoht ja sellest ei taheta taganeda. Kui ei leita nelja ohuusautotäit kogenud sõitjaid, siis no kamoon, kas tõesti on siinsed rallid nii suured, et nelja nulli vaja? Oma tööd teeb neist nagunii ainult viimane auto. Lisaks nende noorte hulljulge ja mõtlematu sõit oli probleem juba 2002 hooajal. Minu poolest lasku need noored edasi, aga kui järgmine kord näiteks EOS-il mingi algaja oma vea tõttu rajalt välja laseb ja seepärast katse ära jääb? Seal rahvast tunduvalt rohkem kui Tallinna Rallil ja pahaseid tunduvalt rohkem. Pikk ja segane jutt:) Point selles, et midagi on mäda:) Head paranemist ja kiiret naasmist mõlemale!
Kasuta ikka turvavööd ka!
See vaatleja pöörab seni nähtu põhjal tähelepanu rohkem vales kohas seisvatele pealtvaatajatele. Seal autos suht kurjad inimesed, pealtvaatajad saavad neilt kõik enda ja oma vanaema kohta teada.umm kirjutas:Lisaksin siia ühe mõttekäigu. Õnnetus oli taunitav, olnut olematuks ei tee ja karistus on kiire tulema (esimene ja suurem osa on kätte saadud), kuid... Kas keegi teab, mis auto tuleb enne VIP-autot?
EAL turvavaatleja? Täpselt.
Kui kivi poleks hoogu maha võtnud, mis oli kaugelt peale 100, siis mis asi jäi sinna taha? Kohtunikeauto, mis oli pandud väliskurvi väljasõidu alale. Huvitav, kas sellest ka keegi järeldusi teeb?
Andrus Laur "õnnistas" Vändras oma õhulennuga kohtunikke, paistab, et unustatud juba.
A millised on EAL-i turvavaatlejale eelneva auto kohustus? Tavaliselt vilkuriga jeep, sulgeb raja, aga kas jälgib ka midagi?
Kasuta ikka turvavööd ka!
Kohtunike tööd ei tohiks küll siinkohal kritiseerida. Kõik oli täpseöt paigas nagu vaja. Kohtunikud tegutsesid väga kiirelt ja professionaalselt. Kohe peale pauku läks rada kinni ja kiirabi lendas peale ja rahvast püüti ka ohjes hoida. Miks see mulle nagu korda läheb, sest ise tegein Kiili katse starti ja minu poisid olid lõpus ning nemad teevad ja teavad oma tööd väga hästi.
-
- Moderaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 5671
- Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
- Asukoht: seal kus ralli
- Kontakt:
Sa esimest korda elus rallit jälgid või? Kuidas ei saa 16 aastane rallil sõita, vabalt saab ja on saanud, toome näiteks kasvõi Kert Uusi ja Jari-Matti Latvala, kes mõlemad on sõitnud alla 18 aastaselt. Lisaks märgib Mölder juunior oma intervius, et tahab koha kui algaja load suvel kätte saab rallit sõitma hakata, seega on see Eestis vägagi võimalik!tarvvi kirjutas:xaus lõpeta ära.Sa peaksid ise teadma ,et 16 aastaselt ei saa veel rallit sõita ja ,et Eesti rallidel on ette nähtud 2-3 nullautot.Neljas null on alati pandud selleks ,et sinna vahele mõni noor kogemusi otsiv rallisõitja vahele panna ntx.Kert Uus ja Martin Rauam. Oleks selline õnnetus juhtunud ükskõik millise sõitjaga,oleks rada samamoodi kinni pandud.Mul on tunne ,et sa ise olid seal katsel mis ära jäeti ja nüüd oled igasugustes kompleksides.Ja millest sa räägid ,et pole valmis?ega see tal esimene ralli ju ei olnud.Seni kuni midagi juhtunud ei olnud ei pannud keegi seda nulli sõitmist tähele.
Kui see oleks mõne sõitjaga juhtunud, poleks ju katse ära jäänud, vaid enamus mehi oleks ikkagi aja kirja saanud! Seal on suur vahe, kas välja sõidab null masin või võisteja!
Oma eelmises kommentaaris ei süüdistanudki ma nii väga Mölder juuniori, kes tegelikult pole ju midagi valesti teinud. Ta käitus nii nagu tal võimaldati käituda. Kuid keegi peaks selle eest vastutama, see kes ta sinna autorooli lubas. Mujal maailmas ei juhtu selliseid asju ja näiteks Soomes ei lubata üldse kedagi rallit sõitma enne kui nad on 18 täis. Meil ollakse selgelt liiga vabameelsed nii mõnegi koha pealt!
Katse oleks igaljuhul ära jäänud, kui see oleks ka sõitjaga juhtunud, sest Mölder ja Vunn olid ju vigastatud ja kiirabi pidi nad haiglasse toimetama. Ilma kiirabi kohalolekuta ei saa katse toimuda. Selles point oligi. Kui mehed poleks viga saanud oleks kiirabi kohe tagasi tulnud ja katse oleks toimunud.Kui see oleks mõne sõitjaga juhtunud, poleks ju katse ära jäänud, vaid enamus mehi oleks ikkagi aja kirja saanud! Seal on suur vahe, kas välja sõidab null masin või võisteja!
-
- Moderaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 5671
- Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
- Asukoht: seal kus ralli
- Kontakt:
Sa mõistsid mind valesti. Ma mõtlesin, et kui null masin oleks rajale jäänud, kuid keegi tagumistest võistlejatest oleks kiirabi vajanud, siis vast oleks esimesed mehed omale ajad kirja saanud ja tagumised saanud siis mingi juhusliku aja. Selline on maailma praktika.trumm kirjutas:Katse oleks igaljuhul ära jäänud, kui see oleks ka sõitjaga juhtunud, sest Mölder ja Vunn olid ju vigastatud ja kiirabi pidi nad haiglasse toimetama. Ilma kiirabi kohalolekuta ei saa katse toimuda. Selles point oligi. Kui mehed poleks viga saanud oleks kiirabi kohe tagasi tulnud ja katse oleks toimunud.Kui see oleks mõne sõitjaga juhtunud, poleks ju katse ära jäänud, vaid enamus mehi oleks ikkagi aja kirja saanud! Seal on suur vahe, kas välja sõidab null masin või võisteja!
Vahet ei ole kes välja sõidab ja kes haiglasse viidakse. Kuid minu arvamus oleks vähe teine.
Nimelt see on hea kui noor võistlejale antakse võimalus osaleda 5-3 nulliga autoga kinni pandud teel. Võtame kas või Tallinna ralli , ta oleks saanud sõita 6 erinevat katset nii asvldil kui kruusal. See annab parema trenni võimaluse kui sulgeda rada ja sõita ühte katset 10 ja enam korda. Kust võtab noor sportlane raha trenni tegemiseks.
Nüüd ehk olulisem. Kuna Kiili katse kaugem punkt asub Tallinnast 25 km
arvan et korraldaja oleks võinud lükata starti edasi 20 - 30 min. Niigi on meil vähe rallisid ja kui on siis vaid 5-10 katset. Õhtul startis Vasalema2
15 min hiljem. Kiirabi oleks saanud ära saata ja teise Tallinnast kohale kutsuda. see on minu arvamus
Nimelt see on hea kui noor võistlejale antakse võimalus osaleda 5-3 nulliga autoga kinni pandud teel. Võtame kas või Tallinna ralli , ta oleks saanud sõita 6 erinevat katset nii asvldil kui kruusal. See annab parema trenni võimaluse kui sulgeda rada ja sõita ühte katset 10 ja enam korda. Kust võtab noor sportlane raha trenni tegemiseks.
Nüüd ehk olulisem. Kuna Kiili katse kaugem punkt asub Tallinnast 25 km
arvan et korraldaja oleks võinud lükata starti edasi 20 - 30 min. Niigi on meil vähe rallisid ja kui on siis vaid 5-10 katset. Õhtul startis Vasalema2
15 min hiljem. Kiirabi oleks saanud ära saata ja teise Tallinnast kohale kutsuda. see on minu arvamus
Ralli võib vahest kah teine elu eesmärk olla
Kuulsin eile ühe endise sõitja arvamust, et äkki oleks tark taastada teine liiga, kus saaksid noored tallata palju süda ihkab ja nii mõnedki praegused sõitjad võiksid oma taseme poolest seal kätt harjutada. Näiteks midagi sellist, et katsed on umbes 5 kilomeetrised ja kokku 40-50 kilomeetrit katseid. Katse võitja keskmine kiirus võiks jääda 90-100 km/h vahele jne. Või tekiks siin see point, et teise liigasse kulumine ei mahuks sõitjatele hinge?
Kasuta ikka turvavööd ka!
Korraldamine on jah omaette teema, aga taseme poolest on praegu mõned sõitjad ohtlikud endale ja pealtvaatajatele ja kuidagi imelik on, et nad võistlevad samal rallil ja samadel katsetel, kus meie tippsõitjad ja veidi vähem tippsõitjad. Ka Tallinna Rallil suutsid mõned mehed täiesti ohutu koha ohtlikuks muuta. Võibolla suurem publikuhulk sunnib liigselt pingutama? Ah mis iganes, loodetavasti järgmised rallid kujunevad ilma ohutusautode poolt korraldatud jamadeta.
Kasuta ikka turvavööd ka!
Niih, kuuldavasti olevat Margus Murakas peaaegu kiirabile sisse lajatanud Kiili katsel õnnetuspaigas. Ning teistel nullidel jäi samuti väga vähe puudu Möldri autost.
Viimati muutis Kristo, 06 Mai 2003, 15:07, muudetud 1 kord kokku.
Kasuta ikka turvavööd ka!
-
- V järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 59
- Liitunud: 13 Veebr 2003, 21:10
- Asukoht: Tallinn
Mulle tundus et asi nii tõsine ei olnud. Viimases kurvis paarsada meetrit enne õnnetust anti ikka märku nullidele ja ka võistlejatele. Murakas tuli hääle järgi küll täie hooga, aga sellesama kurvile eelneval sirgel oli hoog juba vaiksem.Carlos kirjutas:Niih, kuuldavasti olevat Margus Murakas peaaegu kiirabile sisse lajatanud Kiili katsel õnnetuspaigas.
Toomas@kui_kohale_jõudsime_olid_0000-l_juba_rattad_taeva_poole.ee