Nende hobujõudude mõõtmisega on nii nagu ta on. Ei ole pädev, et seda lahti seletada, aga seda ei saa päris täpselt rakendada. Nimelt on hobujõud tuletatud väärtus, ning seetõttu on seal palju tegureid mis selle lahenduse ebapraktiliseks muudavad. Pealegi, tähtsam on vääne, mitte niiväga hobused.
Turbo kõride piiramisega saab teatud mõttes võimusust ja suutlikkust ikkagi piirata. Aga samas on reegel, et väiksema kõriga saavutatakse teatud hetkel rohkem väänet (õhu liikumiskiirus on suurem, sellest tulenevalt vist parem täitvusaste vms). Kitsam kõri muutub takistavaks kõrgetel pööretel, kus õhutarbimine on suurem. See selleks.
Missugust arengut sa mõtled, Rasmus? Praegu küll on suur areng käsil. Kulukuse areng nimelt.
Mõtlengi seda, et võiks rallispordis olla üks klass, kus siis lastakse konstruktoritel ja tootjatel oma võimekust demonstreerida ja rakendada. Mina näen (jube tehniliste tingimuste poolest) pea et ideaalse variandina WRC klassi. See, et asi kallimaks läheb on paratamatus. Raha paneb rattad käima!
Siin teemas (ja juba ammu levinud mõtted) pakutud mõtted keelustada teatud agregaadid (aktiiv diffrid, stardikontrollid, poolautomaat kastid jne) oleks ikkagi sobivamad kui need teema alguses mainitud.
Olemasolevatel tootjatel oleks ju palju lihtsam autosid ümber kohandada, ja kehvematele tiimidele nagu koda ja Mitsubishi oleks see ju puha taevalik kingitus!
Mis mulle isiklikult vastukarva on, on just Super1600 ja N-rühma areng. JWRC põhimõte on ju olla lähte sari WRC'sse, kus siis noored tulevikutähed odavamate vahenditega õppida ja võidu sõita võiksid. Asi on ju selgelt valel suunal, kui autod iga aasta järjest kallimaks muutuvad. Pealegi sõidavad JWRC arvestuses valdavalt eratiimid (va erandid, aga nende edu seisnebki osalt tehase toetusel) ühelgi eratiimil ei ole käes sellist raha nagu tehasetiimidel. Noortesse võidusõitjatesse investeerimine on suhteliselt riskantne, tehke siis süsteem natukene efektiivsemaks ja andestavamaks.
Teine teema on N-rühm, mis teoreetiliselt peaks olema tänavasõidu autod vastava homologeeritud turvavarustusega (mida ta ka oli kuskil '90 algul-keskel). Praeguseks on lubatud paugutajad (ALS), stargikontrollid, otsehambumisega käigukastid, istemete eemaldamine ja palju muud tehnilised muudatused, mis rohkem A-rühma autole omased."Tänavasõidu" või "standard" autost on siin juttu kui neid võrrelda WRC autodega. Sama siingi, sõidavad ju PWRC sarjas eratiimid. Teate palju maksab üks tipptasemel N-rühma sõiduk, millega oleks võimalik konkureerida PWRC sarjas? Ise täpselt ei oska ka öelda, aga sigakallis on see enivei.
Siinkohal ei oleks vist mõtet kodukootud A-rühma (mida valdav osa nt Eesti A-rühma masinatest on) ja korraliku N-rühma masina võrdlusest tuua. Kohalikel võistlustel võib paberite järgi kehvema masinaga "võidusõidu autodele" margi täis teha. Ja publikul tekib küsimus, kuidas *****? milline neist siis kiirem peaks olema?
Vastuseks: money talks. (see point ei ole nüüd küll kõige adekvaatsem, aga mingi mõte siin ikkagi peitub)
Täpselt samamoodi, nagu oli mõned aastad tagasi kit-caridega, kui nood 4veolistele tehase autodele kandadele astusid.
Loodan, et ei tulnud palju kirjavigu ja segaseid mõtteid
