S1600 ja kohalikud rallid
Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1484
- Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
- Asukoht: Sibulaküla
- Kontakt:
S1600 ja kohalikud rallid
Minu kui ralli osas mõneti võhiklikuma inimese jaoks tundub üks asi siin Eestis üsna arusaamatu. Miks meil nii palju erinevaid klasse eksisteerib võistlustel? Kas 3 WRC autot võistlemas on tõesti põnev?
Miks ei seata rangemaid piiranguid, et tekiks ühtne klass, milles tingimused võrdsemad oleks ja reaalne konkurents eksisteeriks?
Ehk võiks see olla S1600?
Miks ei seata rangemaid piiranguid, et tekiks ühtne klass, milles tingimused võrdsemad oleks ja reaalne konkurents eksisteeriks?
Ehk võiks see olla S1600?
3 WRC autot võistlemas ei ole põnev. Samas jälle parem kui null. Aga kuna rallisid vähe ja sõitjate uputust ka pole, võibolla tõesti oleks mõni ühtlasem klass arukas. Suur A võiks teistest riikidest õppust võttes juba olla meistrivõistlusteväline klass ja meistrikaid võidaks sõita N-i ja S1600 arvestuses. Kuigi Eestis ei ole ega ole ka käinud veel ühtegi S1600 autot. N-rühmas on siiski suhteliselt palju osalejaid, mis sest, et tase on seinast seina, aga ega muidu kiiremaks saada, kui võisteldes ainult. Pluss - N-i autod on suhteliselt lihtsalt kättesaadavad ja hinnaklass jääb S1600-ga samasse kanti. Lisaks on N võimsam ja ka sõita vist lõbusam. Ikkagi nelivedu. Pigem kaldun siis N-i pooldama.
Kasuta ikka turvavööd ka!
-
- Moderaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 5671
- Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
- Asukoht: seal kus ralli
- Kontakt:
3 WRC masinat võistlemas ei ole jah suurem asi, võidab see kel rohkem pappi. Kuid pole hullu, Euroopa liigub praegu WRC masinate keelustamise suunas nii rahvuslikes ja ka Euroopa meistrikates. Usun, et ka Eestis tuleb peagi aeg, mil WRC masinatele punkte ei jagata ja seda juba paari aasta jooksul.
Mis puutub s1600 masinatesse, siis on nad kiired ainult asfaldil, kruusal jäävad nad N masinale selgelt alla. Lisaks veel hind, paar aastat vana Lancer EVO 6 saaks kätte kusagil alla 50000 euro. Samas 2002 aasta korralik Puma s1600 eest küsitakse silma pilgutamata 65000 Eurot ja Tuohino müüb oma eelmise aasta Saxot, hinnaga 80000 eurot. Seega on näha, et S1600 masin on liiga kallis Eesti jaoks ja palju mõttekam on jätkata N masinatega. Keegi ei osta siin s1600 masinat, niikaua kui ta on kallim ja aleglasem. Ainus võimalus nad siia tuua on vägisi tobedate reeglitega ja isegi siis võtavad rallide üldvõite ikkagi N masinad.
Kogu loo iroonia on selles, et kui praegu on eesotsas meil Murakas Focusega ja ehk väliskülalised mõne Focuse + Corolla vertsudega, lisaks veel N rühma Subarud ja Lancerid. Siis tulevikus jäävad alles vaid N rühma Lancerid ja Subarud, nagu on juba Saksa ja Austria meistrikad, kus top 15 koosneb erinevatest Lanceritest
PS! Urmo Aava lubas võimalusel EOS rallil Ignis s1600 rajale tuua ja siis saate näha kui kiire(aeglane) see masin meie teedel on. Lisaks niipalju, et Urmo uus Ignis maksaks kusagil 150000 eurot ja see liiga tagasihoidlik hind veel. Võite unustada selle 100000 hinnapiiri, mis FIA on seadnud, korralikud uued masinad on ikkagi selgelt kallimad.
Mis puutub s1600 masinatesse, siis on nad kiired ainult asfaldil, kruusal jäävad nad N masinale selgelt alla. Lisaks veel hind, paar aastat vana Lancer EVO 6 saaks kätte kusagil alla 50000 euro. Samas 2002 aasta korralik Puma s1600 eest küsitakse silma pilgutamata 65000 Eurot ja Tuohino müüb oma eelmise aasta Saxot, hinnaga 80000 eurot. Seega on näha, et S1600 masin on liiga kallis Eesti jaoks ja palju mõttekam on jätkata N masinatega. Keegi ei osta siin s1600 masinat, niikaua kui ta on kallim ja aleglasem. Ainus võimalus nad siia tuua on vägisi tobedate reeglitega ja isegi siis võtavad rallide üldvõite ikkagi N masinad.
Kogu loo iroonia on selles, et kui praegu on eesotsas meil Murakas Focusega ja ehk väliskülalised mõne Focuse + Corolla vertsudega, lisaks veel N rühma Subarud ja Lancerid. Siis tulevikus jäävad alles vaid N rühma Lancerid ja Subarud, nagu on juba Saksa ja Austria meistrikad, kus top 15 koosneb erinevatest Lanceritest

PS! Urmo Aava lubas võimalusel EOS rallil Ignis s1600 rajale tuua ja siis saate näha kui kiire(aeglane) see masin meie teedel on. Lisaks niipalju, et Urmo uus Ignis maksaks kusagil 150000 eurot ja see liiga tagasihoidlik hind veel. Võite unustada selle 100000 hinnapiiri, mis FIA on seadnud, korralikud uued masinad on ikkagi selgelt kallimad.
Kokkuvõtteks on N ikka kõige odavam. Sest ei pea ju olema Ralliartis või Prodrives tehtud tippmudel, võib olla ka mõni vanem ja kasvõi Eestis tehtud (mis ei ole üldse halvad ju). Auto-, bensu ja rehvikulu sõltub lõppeks ka juhi sõidustiilist.
Xausil ennist oli õige point, et jutt nagu FIA poolt määratud 100000 euro piir miskit tähendaks, ei pea paika. Kuuldavasti S1600 klassi tippmudelid 150-180 tuhat eurot ikkagi maksvad. Loomulikult saaks ka neid kindlasti odavamalt, aga ons sel ikka mõtet?
Ma ka ei tea... Ma tahaks minna Eestis rallile võidusõitu vaatama, mitte lihtsalt kiirelt sõitmist ja ilusaid autosid.
Xausil ennist oli õige point, et jutt nagu FIA poolt määratud 100000 euro piir miskit tähendaks, ei pea paika. Kuuldavasti S1600 klassi tippmudelid 150-180 tuhat eurot ikkagi maksvad. Loomulikult saaks ka neid kindlasti odavamalt, aga ons sel ikka mõtet?
Ma ka ei tea... Ma tahaks minna Eestis rallile võidusõitu vaatama, mitte lihtsalt kiirelt sõitmist ja ilusaid autosid.
Kasuta ikka turvavööd ka!
ega N gruppi auto ka eriti odav ei ole. Ytleme et N gruppi Mitsu Evo VI võistlus valmis maksab umes 750000 EEK, mis on muidugi teiste autode kõrval odav, aga igale eesti rallile kulub seega ka bensu umbes 150 - 200L, ja kui osta bensu 40EEK/L siis tuleb umbes 6000 - 8000 EEK, siis veel rehvid jne. Ega see auto parandamine ka eriti odav ei ole. Et konkurentsis püsida tuleb ikke iga nati aja tagant juppe hooldada.
Tõenäoliselt lähevad need asjad ajajooksul ise paika. Väga palju oleneb see ju sõitjatest kah. Praegu julgen öelda, et 90% kohalikest sõitjatest sõidavad oma lõbuks ja mõnuks. Neid, kes soovivad rallis karjääri teha on suhteliselt vähe ju... Ning kui oma lõbuks tahetakse sõita vertsuga, siis pole ju mõtet seda keelata. Olgu ta siis jah väljaspool arvestust, et need, kes soovivad rallis kuhugi jõuda, saaksid tiitlitele sõita.
Kasuta ikka turvavööd ka!
Võrreldes vertsuga on megaodav ja S1600-ga tuleb hinnavahe sisse auto ostmisel, pidamine võibolla isegi samas hinnas. Ei oska kaasa rääkida.Jackal kirjutas:ega N gruppi auto ka eriti odav ei ole. Ytleme et N gruppi Mitsu Evo VI võistlus valmis maksab umes 750000 EEK, mis on muidugi teiste autode kõrval odav, aga igale eesti rallile kulub seega ka bensu umbes 150 - 200L, ja kui osta bensu 40EEK/L siis tuleb umbes 6000 - 8000 EEK, siis veel rehvid jne. Ega see auto parandamine ka eriti odav ei ole. Et konkurentsis püsida tuleb ikke iga nati aja tagant juppe hooldada.
Kasuta ikka turvavööd ka!
-
- Moderaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 5671
- Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
- Asukoht: seal kus ralli
- Kontakt:
Huvitav minul oleks küll kahju kui Eestist kõik WRC masinad ära kaoksid, ralli jälgimine läheks ikka kõvasti igavamaks.
Mis puutub N masina kallidusse, siis olen sellest teadlik, selliste summade juures jääb N masin siiski rohkem harrastajate ja õnnelike üksikute noorte pärusmaaks. Kuid nagu juba korduvalt öeldud, olen päris kindel, et s1600 masina ülalpidamine läheks kokkuvõttes N masinast kallimaks. Või kui ka on odavam, siis on vahe liiga väike ja nagu öeldud oleks N masin kiirem.
Mis puutub odavasse klassi, siis peaks selleks olema näiteks E ehk rahvuslik klass või siis Eestis olematu klass, N2. N2 ehk väike N klass on Soomes väga popp ja see on ju ka odavam kui suurem N klass ja kindlasti mitu korda odavam kui s1600.
Fakt, et ralli pole igamehe sport jääb siiski üles ja seda ei muuda ühegi reegliga. Paremad autod ostavad igal juhul ikkagi need, kel rohkem pappi.
Mis puutub N masina kallidusse, siis olen sellest teadlik, selliste summade juures jääb N masin siiski rohkem harrastajate ja õnnelike üksikute noorte pärusmaaks. Kuid nagu juba korduvalt öeldud, olen päris kindel, et s1600 masina ülalpidamine läheks kokkuvõttes N masinast kallimaks. Või kui ka on odavam, siis on vahe liiga väike ja nagu öeldud oleks N masin kiirem.
Mis puutub odavasse klassi, siis peaks selleks olema näiteks E ehk rahvuslik klass või siis Eestis olematu klass, N2. N2 ehk väike N klass on Soomes väga popp ja see on ju ka odavam kui suurem N klass ja kindlasti mitu korda odavam kui s1600.
Fakt, et ralli pole igamehe sport jääb siiski üles ja seda ei muuda ühegi reegliga. Paremad autod ostavad igal juhul ikkagi need, kel rohkem pappi.
-
- algaja kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 3
- Liitunud: 19 Veebr 2003, 23:36
- Asukoht: Soome
Janno Older kirjutas:Minu arvamus on see , et niikaua kui Eestis ei ole korralikku E-ryhma ei tule ka midagi muud... Sellest ju köik algab... Ja Eestis ei huvita E-ryhm mitte kedagi: pealtvaatajad kaovad selleks ajaks raja äärest ja näiteks EOS rallil lyyakse ju kogu E-ryhm (peale Kimmo J.) taha otsa.
Õige jutt, e-rühma oleks ka pealtvaatajatel palju "lõbusam" vaadata, kui seda s 1600.
Jalva, aennad Ahud(kui sõidsid veel e-rühmas) ja Laipaik ikka suht järjestikku tavaliselt tulnud, ja sõitu ka lausa lust vaadata olnud.
Mulle alati Laipaik jubedalt meeldinud sõidu poolest. Vist selle pärast, et tema sõidus on alati näha sellist maximum attacki. Kahjuks on tal vahel lõpuni tulemisega probleeme.
Aga jah, võibolla peaks/võiks E-rühmale paar eraldi ja pimedat rallit olla. See oleks hää harjutuspaik noortele (ja vanadele) alustajatele.
Aga jah, võibolla peaks/võiks E-rühmale paar eraldi ja pimedat rallit olla. See oleks hää harjutuspaik noortele (ja vanadele) alustajatele.
Kasuta ikka turvavööd ka!
-
- Reactions: 0
Ei oleks eelkõnelejatega nõus. Tihti olen lugenud rallifännide kommentaare, et E rühm on väga vaadatav, kuna just selles klassis on tagaveolised autod. Ja mis rahvale ikka meeldib rallil, kui üks tõsiselt külg ees kihutav masin. Loomulikult ei vaidle, A ja N rühma autod on väga kiired ja sellepärast on ka see sõit väga vaatemänguline. Kuna ka ise löön E rühmas kaasa, tean kui tõsiselt need mehed asja kallal on, niisama kergelt see parem jalg ei tõuse, alustades loomulikult Einar Laipaigast, kes on ju täna vaieldamatult kiireim selle klassi sõitja. Ühesõnaga arvan, et tegelt rahvale meeldivad need masinad ja see klass.....