Küprose tulemused pole veel lõplikud ...

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

rallikala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 699
Liitunud: 03 Nov 2003, 17:22
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rallikala »

ja kreekas tuleks esimesena startida!
mida veel....
Erki
Kiddo soon 5000!
Reactions: 0
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Mul on selline küsimus et mida need veepumbad üldse teevad seal? :oops: Et mis tööotstarve neil autode küljes on. No ma hästi ei usu et lihtsalt veepump teeb auto niipalju kiiremaks siis...
gaas on endiselt laiffi
Antilera
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Jaan 2004, 21:11
Asukoht: Võru

Postitus Postitas Antilera »

Erki kirjutas:Mul on selline küsimus et mida need veepumbad üldse teevad seal? :oops: Et mis tööotstarve neil autode küljes on. No ma hästi ei usu et lihtsalt veepump teeb auto niipalju kiiremaks siis...

isegi kui see veepump ei anna midagi juurde, on ikkagi mingid piirangud ja reeglid mille järgi peab juhinduma. vastasel korral valitseks kaos ju
Strike
Moderaator
Moderaator
Reactions: 3
Postitusi: 5954
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58

Postitus Postitas Strike »

Erki kirjutas:Mul on selline küsimus et mida need veepumbad üldse teevad seal? :oops: Et mis tööotstarve neil autode küljes on. No ma hästi ei usu et lihtsalt veepump teeb auto niipalju kiiremaks siis...
Veepumbal põhiline ülesanne seotud jahutuse värkidega jne...
See polegi küsimus, et kas see teeks teda kiiremaks vms. Kui reeglites on ettenähtud, et see peab olema standard siis reeglid kehtivad kõigile kahjuks.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
melman
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 36
Liitunud: 18 Jaan 2004, 18:15
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas melman »

Kuna sel nii kuumad ilmad,siis saab veepumba ratta suurust muutes jahutust paremaks teha.Seal ju mitmelgi mehel jahutusega probleeme
Rasmus
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 841
Liitunud: 11 Sept 2003, 09:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rasmus »

Sellistel kuumadel rallidel nagu Küprose omab veepump üsnagi suurt tähtsust!
Ootame siis!
eq
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 78
Liitunud: 14 Mär 2004, 00:47

Postitus Postitas eq »

Solbu ju halva jahutuse pärast ära kukkuski...samad probleemid oleksid võinud ka vabalt sidrunitel ja pesodel olla, kui oleks õiget pumpa kasutatud. Tundub küll, et teadlikult tehtud muudatus, sest Küprosel eriti palavad ilmad ning vertsu masin võib halva jahutuse korral ikka väga kergelt keema minna. :!:
veteran
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2393
Liitunud: 23 Veebr 2003, 06:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas veteran »

Erki kirjutas:Mul on selline küsimus et mida need veepumbad üldse teevad seal? :oops: Et mis tööotstarve neil autode küljes on. No ma hästi ei usu et lihtsalt veepump teeb auto niipalju kiiremaks siis...
Veepump pumpab ringi jahutusvedelikku ja üritab hoida sellega koos termostaadiga mootori töötemperatuuri normi piires. Norm on see kui ta on 80-90-100 kraadi. Kui temperatuur on alla selle, on autol võimsust vähem ja kütusekulu on väga suur. Kui temperatuur tõuseb üle selle,siis ka mootori jõud väheneb ja tekib isegi kinnikiilumisoht. WRC-l kinnikiilumismuret ei ole,sest ta lülitab mootori siis "safety mode" peale ja max jõud langeb poole võrra. Sõitja kaotab aga aega. Kui aga süsteemis on pragu või auk,siis muidugi võib ka WRC kinni joosta,safety siis enam ei aita. Kui Küprosel Solbelg oma esistange alla krussi väänas ja see radiaatori liiva täis loopis,kaotas ta just jahutuseprobleemide tõttu kolmel katsel need 9 minutit. Nii palju võib kaotada jahutuse puudumisel.
Küpros sõidetakse nii kuumades oludes ja nii aeglasel kiirusel,et õhk enam radiaatorite kaudu suurt ei jahuta. Seetõttu tegid kõik meeskonnad enne rallit kuumateste,kus nad olukorda simuleerisid. Kuna Peugeoti ja Citroeni mootor on seesama , võisid nad tõesti midagi selle probleemi vastu nuputada. Aga see oli kindlasti midagi suhteliselt märkamatut.
Tavalistel RV rallidel mootoreid üldreeglina lahti ei võeta,kuna juhul,kui midagi keelatut ei leita,tuleb tiimile kõik kulud hüvitada ja seda kulu ükski korraldaja oma õlgadele ei taha.Kontrollitakse sellist,mis kulusid ei too -turbo kõri või kubatuuri vms.
WRC-s on teine asi.Kuna kõik meeskonnad kunagi ei kasuta sama mootorit kahel sõidul järjest,on nad kokku leppinud lahtivõtmises (et võimalikku sohki vältida). Kõike ei jõua kunagi kontrollida,aga viimasel zhüriil enne finishit öeldakse tehnilisele komisjonile mida seekord vaadata. Küprosel siis ilmselt jahutussüsteemi. Edasi sõltub kõik tehnilise komisjoni meeste teadmistest ja oskustest nende valduses olevate homologatsioonijooniste, skeemide ja fotode abil võrrelda demonteeritud detaili algupära. Seetõttu on kindel,et midagi välispidiselt suurt (näiteks rihmaratta läbimõõdu) erinevust neil veepumpadel polnud. Küll aga võis midagi seespool olla,mis pumba tootlikkust võrreldes seeriapumbaga parandab - näiteks teistsuguse kujuga pumba labad,teistsugused laagrid,teistsuguse ristlõikega veekanalid vm.
Kui neil tekib kahtlus erinevuses (nagu nüüd oli), on vaja kõrvale maaletooja käest saadud garanteeritult 100% ehtsat algset pumpa. See võrdlus tehaksegi siis Inglismaal kolmapäeval ära ja ühtlasi tehakse otsus.
Ise olen arvamusel, et kuna scrutineerid juba teema üles tõstsid, siis valed need pumbad olid ja ilmselt maha nad võetakse. Suur pauk see muidugi on,neli meest korraga. Aga muud võimalust vist pole,sohk on sohk.:shock:
kaits
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2184
Liitunud: 22 Veebr 2003, 17:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kaits »

Mida saab teha veepumbaga;
Kõikse lihtsam varjant on sellistel rallidel kus auto töötab suht palju väikestel pööretel ja pidurdamisel, kasutatda suuremat rihmaratast veeringluse kiirendamiseks
Teiseks on mõningatel veepumpadel suurem tiivik sees tehasepoolt
lõunamaa turujaoks üks põhjamaa turujaoks teine loomulikult koos teise korpusega. Sama lugu mis termostaatidega
Ralli võib vahest kah teine elu eesmärk olla
Erki
Kiddo soon 5000!
Reactions: 0
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Suured tänud informatsiooni eest kaits ja eriti veteran :) Kuigi ise eriti ei usu et sealt midagi vale leitakse.
gaas on endiselt laiffi
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 1
Postitusi: 950
Liitunud: 13 Veebr 2003, 20:34
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas STI »

wrc.com-i foorumis väideti, et oli vahetatud ainult Grönholmi auto plastikust veepumba tiivik alumiiniumist tiiviku vastu. Põhjuseks teistsugune jahutusvedelik, mis oleks plastiku ära sulatanud??!!! Kuna avastati seline asi võitja autolt, siis võeti luubi alla ka teiste PSA gruppi kuuluvate autode veepumbad. See kõik võib olla ka spekulatsioon, kuid ehk homme õhtuks asi selgub.
Beanladen
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 318
Liitunud: 25 Nov 2003, 00:23
Asukoht: tln

Postitus Postitas Beanladen »

STI kirjutas:wrc.com-i foorumis väideti, et oli vahetatud ainult Grönholmi auto plastikust veepumba tiivik alumiiniumist tiiviku vastu. Põhjuseks teistsugune jahutusvedelik, mis oleks plastiku ära sulatanud??!!! Kuna avastati seline asi võitja autolt, siis võeti luubi alla ka teiste PSA gruppi kuuluvate autode veepumbad. See kõik võib olla ka spekulatsioon, kuid ehk homme õhtuks asi selgub.
Jahutussüsteemis ju ka mujal plastosasi (lõdvikud jne), kas siis kõik need vahetati alumiiniumi vastu välja. Ei usu.
Mõte oli asjal, et paremini jahutaks, kas rikuti ka reegleid, homme näeme.
Anna gaasi...
Olts
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1082
Liitunud: 25 Mär 2003, 13:20
Asukoht: seal kus parimad ralliteed

Postitus Postitas Olts »

oot oot mehed. Kui vaja parandada(kiirendada) ringlust on vaja ikka väiksem rihmaratas panna, mitte suurem.
veteran
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2393
Liitunud: 23 Veebr 2003, 06:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas veteran »

Olts kirjutas:oot oot mehed. Kui vaja parandada(kiirendada) ringlust on vaja ikka väiksem rihmaratas panna, mitte suurem.
Loomulikult.
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Postitus Postitas KuriUss »

Ausalt öeldes on neist tegelastest südamest kahju kui tulemused tühistatakse. Vähemalt Peugeot't tiimi mentaliteet tundub selline olevat, et sõitjatel pole suurt sõnaõigust selle osas, mis autoga tehakse.
See tuleb siis igatahes sõitjate seisukohalt märkimisväärselt jaburam disklaff kui Märtini kivi-kaasus.
kaits
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2184
Liitunud: 22 Veebr 2003, 17:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kaits »

Olts kirjutas:oot oot mehed. Kui vaja parandada(kiirendada) ringlust on vaja ikka väiksem rihmaratas panna, mitte suurem.
SORRI , mõtlesin väikest kirjutasin suurem. Öine mõtelend pole hea.
Ralli võib vahest kah teine elu eesmärk olla
veteran
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2393
Liitunud: 23 Veebr 2003, 06:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas veteran »

Täna Worldrallynewsis selline nupp:
It's open season on Markko Martin
18 May, 15:24


Markko Martin is believed to be considering offers from both Citroen and Peugeot for 2005.

The 28-year-old Estonian will be the hottest property on the driver market at the end of the season, when his contract with Ford expires. Contacts with other teams were made when Ford’s World Rally Championship programme looked in jeopardy at the end of 2004. Ford’s future plans remain fluid, but there is speculation that Martin wants to change teams regardless.

Martin is in no hurry to reach a decision and the French manufacturers have issued routine denials.

“Everybody would be interested. There is not a story. Rumours are going round,” Peugeot Sport Director Corrado Provera said.

“It all depends on Carlos [Sainz], if he wants to continue and he’s competitive. OK, if Carlos doesn’t want to, he’d be a possibility. I haven’t talked to Markko Martin,” Citroen Sport supremo Guy Frequelin commented.

Martin’s current employer Malcolm Wilson took a relaxed view of a rival bid for his lead driver.

“We’re talking at the minute,” Wilson stated. “It’ll all depend on what our situation is financially. We haven’t started to put any real thought behind that. In an ideal world, we’d want to keep him. He wants to stay. I’m not surprised that he’s had offers - but there’s not many places he could go as number one driver.”

“I am not worried for next year. All the top teams have one driver. At the moment, I just drive Ford as fast as possible,” Martin stated.
Boink
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 445
Liitunud: 12 Juul 2003, 23:28
Asukoht: Eestimaa

Postitus Postitas Boink »

jaa muidugi kõik tahavad teda endale, ega ei usu et ford teda kaotada tahab.
Viimane lause mis Märtin ytleb on eriti hea :D
obu
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 38
Liitunud: 08 Nov 2003, 16:02

Postitus Postitas obu »

Sohist rääkides. Minu meelest oli natsa inetu lugu Fordi meeste ja N rühma autoga, millega nemad rajaga tutvuda said. Nüüdsed veepumbamehed (ja ka Sobaru vennad) lasid miskiste maasturitega ringi... Kuigi enne olevat miskine diil tehtud, et teeme kõik siis maasturitega...
Reeglitevastast selles muidugi midagi ei ole...
jah, sohk on sohk. Aga kustmaalt algab ja lõpeb sohk? ;)

küünik...
Strike
Moderaator
Moderaator
Reactions: 3
Postitusi: 5954
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58

Postitus Postitas Strike »

obu kirjutas:Sohist rääkides. Minu meelest oli natsa inetu lugu Fordi meeste ja N rühma autoga, millega nemad rajaga tutvuda said. Nüüdsed veepumbamehed (ja ka Sobaru vennad) lasid miskiste maasturitega ringi... Kuigi enne olevat miskine diil tehtud, et teeme kõik siis maasturitega...
Reeglitevastast selles muidugi midagi ei ole...
jah, sohk on sohk. Aga kustmaalt algab ja lõpeb sohk? ;)

küünik...
Seda nüüd sohiks nimetada on küll liiast!!
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Vasta