WRC hooaeg 2020
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: WRC hooaeg 2020
Oh ei, siis läheks jälle käima ilge võidujooks sajandike võitmise nimel ja tehase R5 oleks hoopis teisest klassist tavalise kliendi pilliga võrreldes. Vaadake kehtivat WRC generatsiooni näiteks, võrreldes esimese aastaga on need samad autod üksjagu kiiremaks muutunud. Lõpuks on hinnad sellises kõrguses, et meistrikate jaoks ei jaksa ka enam keegi ostelda/rentida ja sureb see, ideaalseim klass, mis loodud, samuti välja. Probleem on turundamises. VAG ja PSA promovad ennast juba täna, kui "varsti" 100% EV tootjatena. VW lõpetas osalemise kõikides sisepõlemismootoreid kasutavates sarjades, va. (Baja projekt jääkidest USAs). Uus TC Golf sai samuti just valmis nagu Pologi, aga juhe tõmmati seinast välja. Klientidele kõlbab toota R5 veel, aga muidu hübriid või 100% vedelkütuseõgard lihtsalt ei ole paljude tootjate jaoks enam teemaks.Kolin kirjutas:See oleks väga hea lahendus. Sari muutuks kordades odavamaks. ning kuna kiirused on maas siis ka kordades ohutumaks.Lärri kirjutas:Nii kurb kui see ka ei ole, on kahe ja poole tootjaga MM-sari tegelikkuses farss. Tähtusetu ja marginaliseeruv. Mingit lahendust, julgen seda ennustada, ei too ka hübriididega mängimine.
Mida MM-sari tegelikkuses vajab, on madalam finantslävend ja seeläbi tihedam konkurents, Hübriidide asemel võiks 2021 võtta kuninglikuks klassiks R5 ja meil oleks parv kärbseid korraga tapetud: hulk tootjaid (VW, Citroen, M-Sport/Ford, Hyundai, Peugeot, Škoda), hulk tehasesõitjate kohti ja võimalus konkurentsivõimeliselt kaasa lüüa piiramatul arvul erasõitjatel. Kõik tiitlid saaks hoopis teise sisulise väärtuse. Ja ma garanteerin, et ka publikuhuvi sellest pigem kasvaks kui kahaneks - mida rohkem sõitjaid/riike esindatud, seda parem ju.
Re: WRC hooaeg 2020
Ja Sa arvad, et kui WRC maha tapetaks ja R5 saaks kuninglikuks klassiks, siis ei hakataks seal kohe lubatud tehniliste tingimuste piires piire kompama ja seeläbi eelarveid üles ajama? Samuti tekiks ilmselt kohe vahe tehasetiimide kasutatavate ja eratiimidele müüdavate lahenduste osas.Lärri kirjutas:Mida MM-sari tegelikkuses vajab, on madalam finantslävend ja seeläbi tihedam konkurents, Hübriidide asemel võiks 2021 võtta kuninglikuks klassiks R5 ja meil oleks parv kärbseid korraga tapetud: hulk tootjaid (VW, Citroen, M-Sport/Ford, Hyundai, Peugeot, Škoda), hulk tehasesõitjate kohti ja võimalus konkurentsivõimeliselt kaasa lüüa piiramatul arvul erasõitjatel.
Re: WRC hooaeg 2020
Hakatakse täpselt nii palju tehnilised tingimused lubavad. Kui tahta, saab reeglitega autod nii palju ära nudida, et rahaline võidujooks saab samuti piirid. Samuti saab teha reeglid, et homologatsiooni saab versioon, mis on ka erasõitjatele vabalt kättesaadav ja ühtlasi seada autole vabamüügi piirhind. Jne. Kõik on tahtmise küsimus. WRC on ju täna ca 4 korda kallim kui R5. Ja isegi kui raha on, siis pruukida saad ainult M-Spordi taieseid, sest teised kaks oma kola ei rendi ega loovuta.tfr kirjutas:Ja Sa arvad, et kui WRC maha tapetaks ja R5 saaks kuninglikuks klassiks, siis ei hakataks seal kohe lubatud tehniliste tingimuste piires piire kompama ja seeläbi eelarveid üles ajama? Samuti tekiks ilmselt kohe vahe tehasetiimide kasutatavate ja eratiimidele müüdavate lahenduste osas.Lärri kirjutas:Mida MM-sari tegelikkuses vajab, on madalam finantslävend ja seeläbi tihedam konkurents, Hübriidide asemel võiks 2021 võtta kuninglikuks klassiks R5 ja meil oleks parv kärbseid korraga tapetud: hulk tootjaid (VW, Citroen, M-Sport/Ford, Hyundai, Peugeot, Škoda), hulk tehasesõitjate kohti ja võimalus konkurentsivõimeliselt kaasa lüüa piiramatul arvul erasõitjatel.
Iva on selles, et praegu liigub WRC persekursil. Ala, mille meelelahutuslik külg jääb igast asendist alla rallikrossile, ringrajale jt kontaktdistsipliinidele, võiks ja peaks mõtlema oma tulevikule natuke rohkem. Vaatemängu pole, tootjaid pole, sõitjaid pole. Kellele ja miks, ma küsin?
Re: WRC hooaeg 2020
,,Kõik R5 peale'' puhul kaoks kindlasti ka palju pealtvaatajad, sest lahjem auto pole enam nii põnev jälgida.. + kui tehakse rahaliselt odavaks ja sisuliselt igaüks saaks hakata MM tiitli peale sõitma, poleks see enam nii väärtuslik.
Olen muidugi nõus, et muudatusi peab tegema ja millegagi uusi tootjaid sarja meelitama, aga nende uute reeglitega juba nii kaua venitatud, et varsti läheb kiireks ja arendusaeg jääb lühikeseks.. kas mingi potentsiaalse tootja käsi mängus..? Ei oska öelda.. aga natuke muutub imelikuks see edasilükkamine pidevalt
Olen muidugi nõus, et muudatusi peab tegema ja millegagi uusi tootjaid sarja meelitama, aga nende uute reeglitega juba nii kaua venitatud, et varsti läheb kiireks ja arendusaeg jääb lühikeseks.. kas mingi potentsiaalse tootja käsi mängus..? Ei oska öelda.. aga natuke muutub imelikuks see edasilükkamine pidevalt
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: WRC hooaeg 2020
Ma ütleks just vastupidi: tiitel on seda väärtuslikum, sest konkurents on tihedam. Ongi just tarvis, et igaüks saaks tiitlile sõita. Sellest, kuidas tihedam konkurents publikuhuvi kahandaks, ei saa ma muidugi üldse aru.CTR kirjutas:,,Kõik R5 peale'' puhul kaoks kindlasti ka palju pealtvaatajad, sest lahjem auto pole enam nii põnev jälgida.. + kui tehakse rahaliselt odavaks ja sisuliselt igaüks saaks hakata MM tiitli peale sõitma, poleks see enam nii väärtuslik.
Re: WRC hooaeg 2020
See on küll rumal jutt, et WRC on marginaliseeruv või ei pakuks kellelegi huvi. Ülekannete ja wrc kodulehe jälgijate arv on pidevas kasvus, rajaääred inimesi täis, rallit korraldada soovijaid on tublisti rohkem kui kohti kalendris. WRC on ja peaks olema midagi enamat kui kohalikud meistrikad või Euroopa meistrivõistlused. Mille poolest R5-te "WRC" oleks parem kui ERC sari? Vaid rohkem etappe ja mõned kuulsamad nimed. WRC-s on olnud palju keerulisemaid aegu, aga ikka on sari ellu jäänud. Nüüd tuleb hübriidideajastuks õiged reeglid luua ja kindlasti on siis paar tootjat juures.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: WRC hooaeg 2020
Jah, aga mitte piisavalt, et kulutatud raha tootjatele ära tasuks...või nende visioonidega ühtiks. St. see ongi üks peamine põhjus, miks WRCd ei saa/ pole mõtet ERCks teha ja siis arvata, et kõik tootjad jooksevad tormi. Formula E-s on vist seitse suurtootjat esindatud, publikuhuviga samas aga muteada just ei hiilga.
Re: WRC hooaeg 2020
Citroen reklaamib, et on lahkelt nõus oma 2020-spec WRC-autosid müüma või rentima, kui huvilisi on. Eks näis, kas Ostberg või keegi hakkab lubadusest kinni.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: WRC hooaeg 2020
Mõni Sheik või muidu rahaboss vast mõne ürituse teeb oma lõbuks kaasa, ühtegi teist küll ei oska pakkuda, kellel oleks selline raha kulutada auto peale, mille arendus on seiskunud ja mis polnud just universaalseim igal rallil.
Re: WRC hooaeg 2020
Kui nüüd kõrvutada ajalugu tänapäevaga, siis tegelikult tänane R5 on 6-8 aasta tagune WRC ju. Jah mitte kõik tehnilised komponendid jne pole samad, aga kui vaadata auto tehnilisi näitajaid, aerot, kiirust jne siis palju vahet ei ole ja kõik fännasime. Või noh, mõni oli siis küll veel põhikoolis aga nii laias laastus.CTR kirjutas:,,Kõik R5 peale'' puhul kaoks kindlasti ka palju pealtvaatajad, sest lahjem auto pole enam nii põnev jälgida.. + kui tehakse rahaliselt odavaks ja sisuliselt igaüks saaks hakata MM tiitli peale sõitma, poleks see enam nii väärtuslik.
Olen muidugi nõus, et muudatusi peab tegema ja millegagi uusi tootjaid sarja meelitama, aga nende uute reeglitega juba nii kaua venitatud, et varsti läheb kiireks ja arendusaeg jääb lühikeseks.. kas mingi potentsiaalse tootja käsi mängus..? Ei oska öelda.. aga natuke muutub imelikuks see edasilükkamine pidevalt
Re: WRC hooaeg 2020
Täna on katseid, kus R5 esiots on kiirem kui kehvemad WRC-mehed. Seda mingit 0.5-1sek/km erinevust tavaline rallikülastaja möödakihutavat autot vaadates küll ei märka.
Re: WRC hooaeg 2020
Põnevust ja pinget pakub sõitjate omavaheline heitlus. Reaalsuses pole vahet, kas auto jookseb sirgel 180 või 200 välja.
Re: WRC hooaeg 2020
Soovitan arvuti tagant välja tulla ja neid autosid WRC etapile vaatama minna. Siis võid oma väidet uuesti esitada.tfr kirjutas:Täna on katseid, kus R5 esiots on kiirem kui kehvemad WRC-mehed. Seda mingit 0.5-1sek/km erinevust tavaline rallikülastaja möödakihutavat autot vaadates küll ei märka.
Re: WRC hooaeg 2020
See võrdlus üksi ei anna midagi. Tänane WRC ja WRC2 on sõitjate poolest lihtsalt suure tasemevahega ja olulise osa emotsioonist raja ääres annab hääl, mis R5 puhul on tagasihoidlikum.Oliverk kirjutas:Soovitan arvuti tagant välja tulla ja neid autosid WRC etapile vaatama minna. Siis võid oma väidet uuesti esitada.tfr kirjutas:Täna on katseid, kus R5 esiots on kiirem kui kehvemad WRC-mehed. Seda mingit 0.5-1sek/km erinevust tavaline rallikülastaja möödakihutavat autot vaadates küll ei märka.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 7
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Re: WRC hooaeg 2020
Sa vist ei ole ühelgi rallil käinud.tfr kirjutas:Täna on katseid, kus R5 esiots on kiirem kui kehvemad WRC-mehed. Seda mingit 0.5-1sek/km erinevust tavaline rallikülastaja möödakihutavat autot vaadates küll ei märka.
Re: WRC hooaeg 2020
R5-d on küll väga vinged autod, aga raja ääres MM rallidel tunduvad need peale WRC autosid tulles nagu võrrid. Kohale minnakse ikka pigem seda emotsiooni saama, mida WRC autod silmale ja kõrvale pakuvad. Käin ise aastas ca 3-4 MM rallil ja Montesse ka minemas. Ainult R5-te pärast sinna küll ei roniks, olgu see sekundite heitlus kui põnev tahes.
Re: WRC hooaeg 2020
Hästi kokku võetud. Eelpool mainitud tippkiirus tippkiiruseks, aga WRC masinatel on võrreldes R5-tega märgatavalt parem aerodünaamika, pidamine jne, mis teeb eriti kurvides need autod võrreldes R5-tega tublisti paremaks ja kiiremaks.SLy kirjutas:R5-d on küll väga vinged autod, aga raja ääres MM rallidel tunduvad need peale WRC autosid tulles nagu võrrid. Kohale minnakse ikka pigem seda emotsiooni saama, mida WRC autod silmale ja kõrvale pakuvad. Käin ise aastas ca 3-4 MM rallil ja Montesse ka minemas. Ainult R5-te pärast sinna küll ei roniks, olgu see sekundite heitlus kui põnev tahes.
Eks see on diskussiooni koht, kas vaadata MM-rallidel umbes kümmet sellist "elajat" või siis 20 R5-te, mis kihutavad ka üle maailma kodustes sarjades ja ERC-s. Mina eelistaksin kindlasti esimest varianti.