Ma võin eksida aga kas need ei olnud Itaaliast.Olts kirjutas:On olnud ka selliseid jutte, et kogu see partii oli vigane olnud.CTR kirjutas:See käis välismaa foorumist ka läbi, et sellest võimalikust probleemist oldi teadlikud vms, aga ei muudetud midagi ja peale Sardiinia ralli lõppu ei olnud Ott just kõige rahulikum olnud.. Aga need pole faktid, vaid kuulujutud.. milles võib grammike tõde siiski ollarandos kirjutas:Et Ott oli ralli ajal juba öelnud, et vahetame välja selle roolivõimu aga seda ei tehtud.
Ott Tänaku diskussioon
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1082
- Liitunud: 25 Mär 2003, 13:20
- Asukoht: seal kus parimad ralliteed
Re: Ott Tänaku diskussioon
rattaga on kah hea sõita
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1342
- Liitunud: 30 Jaan 2009, 11:07
- Asukoht: Pärnu
Re: Ott Tänaku diskussioon
Kes arvavad, et Hyundai on pommikindel auto:

Tnx Revo, kes selle kokku pani.
https://twitter.com/revo1992/status/1190719486288158720
Keegi võiks nüüd TGR-i siia kõrvale panna ...

Tnx Revo, kes selle kokku pani.
https://twitter.com/revo1992/status/1190719486288158720
Keegi võiks nüüd TGR-i siia kõrvale panna ...
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
Re: Ott Tänaku diskussioon
Tänakul on puudu Mehhiko testikatsel mingi andur mootoris, mis ainult tänu õnnele lõpetas töölepingu testikatsel, mitte ralli kiiruskatse ajal. Ralli ajal oleks kõik olnud ja hüvasti 18 punkti.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 10
- Postitusi: 2325
- Liitunud: 21 Veebr 2003, 21:05
- Asukoht: Mägi-Eesti
Re: Ott Tänaku diskussioon
antud tabelitest selgub, et toyotal oli nt. sitikast ja hundaist ca 50% rohkem jamasid
et siis M.o.t.t.
et siis M.o.t.t.
AutoralliSuurSõber
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1012
- Liitunud: 29 Juun 2016, 15:37
Re: Ott Tänaku diskussioon
no see konkreetne oli vb jah tema viga, kuid kõigil Toyotatel neid tagasipöördes väljasuremisi ikka väga palju olnud.. alates 1. hooajast, kui õigesti mäletantugitoolifänn kirjutas:GB 2019 ss1 oli Oti enda viga ju?
Re: Ott Tänaku diskussioon
Sardiinias ei olnud ju ainult Tänakul roolivõimu jama. JML pani selle tõttu ka ju võpsikusse.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1012
- Liitunud: 29 Juun 2016, 15:37
Re: Ott Tänaku diskussioon
In the old days - 2000ndatel oli populaarne BMWdel hoorattaid kergemaks treida, et paremini pöödesse läheks , siis oli ju "tuunijatel" sama mure ?
Nali naljaks, aga kuidagi tundub sama probleem Toyota WRCga, et kui "õigel" ajal sidurit ei vajuta , siis mootor sureb välja.
Hea , et uuel "Supral" on automaat käigukast. Muidu oleks see BMW sûndroom ka seal kûljes...

Nali naljaks, aga kuidagi tundub sama probleem Toyota WRCga, et kui "õigel" ajal sidurit ei vajuta , siis mootor sureb välja.
Hea , et uuel "Supral" on automaat käigukast. Muidu oleks see BMW sûndroom ka seal kûljes...

Re: Ott Tänaku diskussioon
See miks see väljasuretamine sai sinna üldse pandud on nimelt sellepärast, et Toyota on üks kõige järeleandmatumaid masinaid siduri lahutamise koha pealt- hiljaks jääd seisad 5-6 sek,sest see masin kohe käima ka ei lähe.
Minuarust eelmine aasta jeblas Lappi oma 10 sekundit et masin käima saada uuesti
Minuarust eelmine aasta jeblas Lappi oma 10 sekundit et masin käima saada uuesti
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1342
- Liitunud: 30 Jaan 2009, 11:07
- Asukoht: Pärnu
Re: Ott Tänaku diskussioon
Aga palun - https://www.apollo.ee/ott-tanak-the-mov ... BvRuA0d75MPints kirjutas:DVD, sa elad aastas 2005?tugitoolifänn kirjutas:Ei teadnud kuhu seda nüüd postitada... aga kas Ott Tänak filmi DVD-d ka kuskilt saab osta ?
Või on ainult digi ja kinolina ?
nali-naljaks. Ei leidnud internetist jälge selle olemasolust.
Huvitav fakt, et IMDB andmebaasis sellel filmil keskmine hinnang 8,6/10. 286 hindajaga.
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1012
- Liitunud: 29 Juun 2016, 15:37
Re: Ott Tänaku diskussioon
Tahtsin just postitada, et noh... kas me elame aastas 2005 , et meil ikka DVD müüakse 

-
- II järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 456
- Liitunud: 02 Okt 2009, 08:07
- Asukoht: Aruküla
- Kontakt:
Re: Ott Tänaku diskussioon
Kusjuures mina täitsa mötlesin, et selline DVD vöiks riiulis olla. See on omamoodi rariteet. Sinna veel väike autogramm juurdetugitoolifänn kirjutas:Tahtsin just postitada, et noh... kas me elame aastas 2005 , et meil ikka DVD müüakse

-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1659
- Liitunud: 08 Veebr 2008, 19:28
- Asukoht: Tallinn
Re: Ott Tänaku diskussioon
Rallijutud ralliblogis.. http://www.rallinaut.ee/ |
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1082
- Liitunud: 25 Mär 2003, 13:20
- Asukoht: seal kus parimad ralliteed
Re: Ott Tänaku diskussioon
Kas võib oletada et Märtin on i20WRCd proovinud?MKD kirjutas:https://pastebin.com/xeNGQnAW
rattaga on kah hea sõita
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1968
- Liitunud: 31 Okt 2004, 12:29
- Asukoht: Tartu
Re: Ott Tänaku diskussioon
Aga palun 
Toyota meeskonnast tilkunud sahinate kohaselt oli sealne õhkkond peaaegu sama tore nagu Postimehe toimetuses. See viis juba mullu tulevikulootuse Esapekka Lappi minekuni Citroëni. Tänavu olla lahkunud kümmekond töötajat, peamiselt kollektiivisiseste pingete ja keskpärase palga tõttu. Nüüd lähevad minema ka maailmameistriteks tulnud Ott Tänak ja Martin Järveoja.
TÄNAK EI LÕPETANUD lepingut Toyotaga. Tema leping oligi kahe aasta pikkune ja pidi lõppema aastavahetusel. Ka uus leping Hyundaiga kestab kaks aastat.
SUVEL SAHISTATI, et Tänak on valmis Toyotaga käed lööma ja lepingut pikendama. Mänedžer Markko Märtin hoidis aga oma hoolealust tagasi: tark ei torma. Toyota WRC tiimi soomlased sõimanud seepeale Märtinit omakeskis „Iso v..u“. Aga õigus oli Märtinil, sest mida sügise (ja meistritiitli) poole, seda enam Tänaku väärtus kasvas. Maailmameistri tiitel on veel eraldi boonus.
Tänaku lahkumise peapõhjuseks on tihti ja põhjendatult peetud auto kehva töökindlust. Vähem on räägitud seda, et mitmel juhul pidid Toyota sõitjad ise kiiruskatsete vahel hädapäraseid remonte tegema või lihtsalt lootma, et äkki masin peab vastu. Enamasti pidaski.
TÄNAKUT FÄNNAB Toyota grupi juht Akio Toyoda isiklikult. Ta on käinud Tänaku võistlemist vaatamas ja saatnud õnnitlusi võitude puhul. Aga „Suur Toyota“ rallimeeskonna asjadega ei tegele, seal on ohjad hoopis soomlase, neljakordse maailmameistri Tommi Mäkineni käes. Ja Mäkinen teeb nii, nagu ise tahab. Õigemini küll nii, nagu tahab tema abikaasa Mia Miettinen. Varem Soomes BMW-äri juhtinud Miettinen on viimased kaks aastat töötanud Tommi Mäkinen Racingu direktorina. Miettineni isa ja vend sõitsid rallit. Ka naine ise on rallis võistelnud: kaardilugejana.
JYVÄSKYLÄ LÄHEDAL (tolles linnas paikneb Soome MM-ralli keskus) Puuppolas toimetava Tommi Mäkinen Racing Oy eelmise aasta tulu oli 59,9 miljonit eurot ning kasum 4 miljonit eurot. Ettevõttes töötas 85 inimest. Käive kukkus ligi 12 protsenti, sest üks osa tegevusest (autode hooldus) toodi Eestisse.
EESTIS PAIKNEV OSA Tommi Mäkinen Racing OÜ, mida juhivad abikaasad Tommi Mäkinen ja Mia Miettinen, oligi edukam kui Soome emaettevõte. Mullu müüs see firma 15 miljoni euro eest WRC-sarjaga seotud teenuseid, valdav osa (94 protsenti) rahast kasseeriti sisse Jaapanist. Selle käibe juures suutis firma teenida aga lausa 8,4 miljonit eurot kasumit ehk tegemist on erakordselt tulusa ettevõtmisega. Pole mingi ime, et ralliringkondades hakati Ott Tänaku autot tabanud tehniliste vigade järel sahistama, kuidas Mäkinen eelistab Toyota ralliautode arendamise asemel hoopis isiklikku kasu lõigata. Nimelt pole selle osaühingu kujul tegemist osaga Toyota korporatsioonist, vaid firma kuulub isiklikult Mäkinenile.
TOYOTA MEESKOND kavatses esmalt soetada oma Eesti baasiks Laitse rallipargi. Seal saanuks autosid kohe rallikrossirajal katsetada. Kuid selgus, et Toyota vajab baasi, mis asuks lennuväljale lähemal. Üks argument oli, et siis saaks kokku hoida isegi mootorispetsialistide sõiduaja pealt, kelle töötunnid on väga kallid. Toyota baas rajati Laitse asemel Tallinna külje alla Peetri alevikku.
TOYOTA EESTI RALLITIIMIS töötas septembri lõpus seisuga 37 inimest. Aasta tagasi oli neid 21.
TOMMI MÄKINEN ostis kaks aastat tagasi endale Tallinna 271 ruutmeetri suuruse korteri, mis paikneb otse Toompea Snelli tiigi poolsele servale ehitatud vanas kivimajas.
PRESIDENT KERSTI KALJULAID on tunnustanud Tänaku bosse. Tema esimese WRC-meeskonna M-Spordi pealik Malcolm Wilson pälvis mullu Maarjamaa Risti V klassi teenetemärgi. Praegune pealik Mäkinen oli aga kutsutud augustikuisele kultuuritegelaste vastuvõtule presidendilossi roosiaias. Oktoobris Jaapanis käies kohtus Kaljulaid Toyota bossi Akio Toyodaga ning säutsus Twitteris, et Toyota ja Eesti firmade koostööks on palju võimalusi.
EDUKAS RALLIETTEVÕTJA on ka Markko Märtin. Tema osalusega osaühingu Triple M müügitulu oli mullu 3,5 miljonit eurot (sellest reklaamimüügi tulu 2,1 miljonit eurot) ning kasum 430 000 eurot. Märtini meeskond „jooksutab“ MM-sarjas WRC2 klassi Forde. Võimalik, et nüüd saab temast Hyundai WRC2 autode esindaja. Triple M-i osanike seas on ka OT Service OÜ, mis kuulub Ott Tänakule ja tema abikaasale Janikale.
OSA KAARDILUGEJA Martin Järveoja palgakuludest tasus mullu Tartu küttekunn Janek Veeber. Samamoodi maksis Fordi-aastatel Ott Tänakule palka Rakvere kaubandusettevõtja Oleg Gross.
EESTI PARIMA SPORTLASE VALIMISEL saavutasid Ott Tänak ja Martin Järveoja mullu esikoha parima võistkonna konkurentsis. Maailmameistrivõistlusi korraldav rahvusvaheline autoliit FIA aga ei pea neid üheks meeskonnaks – rallis käib lausa kolm eraldi MM-arvestust: autojuhtide oma, kaardilugejate oma ja meeskondade oma. Seda põhjusel, et üks sõitja ei pea alati tarvitama sama kaardilugejat ega sama võistkond samu sõitjaid. Nii ongi tiitliarvestused lahku löödud.
PRAEGU ON LAHTINE veel tänavune võistkondlik tiitel. Selles arvestuses juhib Hyundai Toyota ees 18 punktiga (maksimaalselt saab võistkond ühe ralliga koguda 43 punkti) ehk Tänak tegi igati loogilise valiku, kui valis järgmisel aastal võistlemiseks parema meeskonna.
HYUNDAI TEGI võistkondliku meistritiitli kindlustamiseks nutika valiku. Tuleva nädala lõpus toimuv Austraalia MM-ralli sõidetakse kruusateedel ja eelis on sõitjail, kes stardivad tagantpoolt. Autod stardivad esimesel päeval MM-sarja üldseisu järgi: esimesena liider (Ott Tänak), siis teine (Thierry Neuville) ja nii edasi. Hyundai teine piloot, norralane Andreas Mikkelsen pidanuks rallit alustama neljandana. Tema asemel pannakse seekord sõitma hoopis iirlane Craig Breen, kes saab alustada lõpu poolt, kuna ta on teinud kaasa vaid kahel rallil ja asub üldarvestuses 14. kohal.
LAHTINE ON, kes tuleb sõitjate arvestuses teisele kohale: belglase Thierry Neuville’i edu prantslase Sebastién Ogier’ ees on vaid 10 punkti. Ühelt rallilt saab maksimaalselt koguda 30 punkti.
PÄRAST AUSTRAALIA ETAPPI sõidavad Tänak ja Järveoja Jaapanisse, kus toimub aastalõpu PR-üritus. Nagu mullugi, peaks seal osalema ka vormel-1 kahekordne maailmameister Fernando Alonso, kes võitis tänavu Toyota ringrajaautoga Le Mansi 24 tunni sõidu ja tuli ka kestvussõitude maailmameistriks.
TÄNAKU KODUNE POPULAARSUS väljendus tänavu hästi Rally Estonial, mis soovib saada tulevikus MM-etapiks. Tänak võistles seal ja raja äär oli rahvast pungil. WRC sari teatas septembris, et tänavu vaatas võistlust 50 000 inimest ehk pealtvaatajate arv kasvas koguni 25 protsenti. Iga neljas Eesti mees vaatas rallit vähemalt viis minutit. Teleülekanded jõudsid enam kui sajasse riiki.
TÄNAKU POPULAARSUSELE aitab kaasa asjaolu, et tema võistlushooaeg kestab jaanuarist novembrini. Ses mõttes on see võrreldav tennisega, kus turniirid toimuvad kogu aasta jooksul. Seevastu eestlaste teine lemmik Kelly Sildaru võistleb ainult siis, kui lumi on maas, ja tema võistlused on lühikesed võrreldes ralli või tennise omadega. Sildaru vajab võistlemiseks ka mägesid, erinevalt Anett Kontaveitist või Ott Tänakust, kes saavad võistelda kodumaal.
OTT TÄNAK on 18. ralli maailmameister. Esimese meistritiitli võitis 1979. aastal rootslane Björn Waldegård. Kõige enam tiitleid on prantslasel Sebastién Loebil (9).
RIIKIDEST POLE ENIM TIITLEID Soomel, vaid hoopis Prantsusmaal (16). Lisaks Loebi üheksale tiitlile on maailmameistriks tulnud ka Sebastién Ogier (kuus korda) ja Didier Auriol (ühe korra). Soomel on 13 tiitlit, aga 6 meistrit. Tänu Tänaku võidule on Eesti nüüd sama pulga peal Hispaania, Norra ja Saksamaaga.
MARTIN JÄRVEOJA on alles kõigi aegade neljas kaassõitjate maailmameister. Seda põhjusel, et FIA peab kaardilugejate tiitliarvestust aastast 2003. Esimese tiitli pälvis britt Phil Mills, kes sõitis koos Petter Solbergiga. Seejärel sai üheksa tiitlit jutti Daniel Elena Monakost, kes sõidab koos Sebastién Loebiga, ning tema järel kuus tiitlit Julien Ingrassia Prantsusmaalt, kes loeb kaarti Sebastién Ogier’le.

Toyota meeskonnast tilkunud sahinate kohaselt oli sealne õhkkond peaaegu sama tore nagu Postimehe toimetuses. See viis juba mullu tulevikulootuse Esapekka Lappi minekuni Citroëni. Tänavu olla lahkunud kümmekond töötajat, peamiselt kollektiivisiseste pingete ja keskpärase palga tõttu. Nüüd lähevad minema ka maailmameistriteks tulnud Ott Tänak ja Martin Järveoja.
TÄNAK EI LÕPETANUD lepingut Toyotaga. Tema leping oligi kahe aasta pikkune ja pidi lõppema aastavahetusel. Ka uus leping Hyundaiga kestab kaks aastat.
SUVEL SAHISTATI, et Tänak on valmis Toyotaga käed lööma ja lepingut pikendama. Mänedžer Markko Märtin hoidis aga oma hoolealust tagasi: tark ei torma. Toyota WRC tiimi soomlased sõimanud seepeale Märtinit omakeskis „Iso v..u“. Aga õigus oli Märtinil, sest mida sügise (ja meistritiitli) poole, seda enam Tänaku väärtus kasvas. Maailmameistri tiitel on veel eraldi boonus.
Tänaku lahkumise peapõhjuseks on tihti ja põhjendatult peetud auto kehva töökindlust. Vähem on räägitud seda, et mitmel juhul pidid Toyota sõitjad ise kiiruskatsete vahel hädapäraseid remonte tegema või lihtsalt lootma, et äkki masin peab vastu. Enamasti pidaski.
TÄNAKUT FÄNNAB Toyota grupi juht Akio Toyoda isiklikult. Ta on käinud Tänaku võistlemist vaatamas ja saatnud õnnitlusi võitude puhul. Aga „Suur Toyota“ rallimeeskonna asjadega ei tegele, seal on ohjad hoopis soomlase, neljakordse maailmameistri Tommi Mäkineni käes. Ja Mäkinen teeb nii, nagu ise tahab. Õigemini küll nii, nagu tahab tema abikaasa Mia Miettinen. Varem Soomes BMW-äri juhtinud Miettinen on viimased kaks aastat töötanud Tommi Mäkinen Racingu direktorina. Miettineni isa ja vend sõitsid rallit. Ka naine ise on rallis võistelnud: kaardilugejana.
JYVÄSKYLÄ LÄHEDAL (tolles linnas paikneb Soome MM-ralli keskus) Puuppolas toimetava Tommi Mäkinen Racing Oy eelmise aasta tulu oli 59,9 miljonit eurot ning kasum 4 miljonit eurot. Ettevõttes töötas 85 inimest. Käive kukkus ligi 12 protsenti, sest üks osa tegevusest (autode hooldus) toodi Eestisse.
EESTIS PAIKNEV OSA Tommi Mäkinen Racing OÜ, mida juhivad abikaasad Tommi Mäkinen ja Mia Miettinen, oligi edukam kui Soome emaettevõte. Mullu müüs see firma 15 miljoni euro eest WRC-sarjaga seotud teenuseid, valdav osa (94 protsenti) rahast kasseeriti sisse Jaapanist. Selle käibe juures suutis firma teenida aga lausa 8,4 miljonit eurot kasumit ehk tegemist on erakordselt tulusa ettevõtmisega. Pole mingi ime, et ralliringkondades hakati Ott Tänaku autot tabanud tehniliste vigade järel sahistama, kuidas Mäkinen eelistab Toyota ralliautode arendamise asemel hoopis isiklikku kasu lõigata. Nimelt pole selle osaühingu kujul tegemist osaga Toyota korporatsioonist, vaid firma kuulub isiklikult Mäkinenile.
TOYOTA MEESKOND kavatses esmalt soetada oma Eesti baasiks Laitse rallipargi. Seal saanuks autosid kohe rallikrossirajal katsetada. Kuid selgus, et Toyota vajab baasi, mis asuks lennuväljale lähemal. Üks argument oli, et siis saaks kokku hoida isegi mootorispetsialistide sõiduaja pealt, kelle töötunnid on väga kallid. Toyota baas rajati Laitse asemel Tallinna külje alla Peetri alevikku.
TOYOTA EESTI RALLITIIMIS töötas septembri lõpus seisuga 37 inimest. Aasta tagasi oli neid 21.
TOMMI MÄKINEN ostis kaks aastat tagasi endale Tallinna 271 ruutmeetri suuruse korteri, mis paikneb otse Toompea Snelli tiigi poolsele servale ehitatud vanas kivimajas.
PRESIDENT KERSTI KALJULAID on tunnustanud Tänaku bosse. Tema esimese WRC-meeskonna M-Spordi pealik Malcolm Wilson pälvis mullu Maarjamaa Risti V klassi teenetemärgi. Praegune pealik Mäkinen oli aga kutsutud augustikuisele kultuuritegelaste vastuvõtule presidendilossi roosiaias. Oktoobris Jaapanis käies kohtus Kaljulaid Toyota bossi Akio Toyodaga ning säutsus Twitteris, et Toyota ja Eesti firmade koostööks on palju võimalusi.
EDUKAS RALLIETTEVÕTJA on ka Markko Märtin. Tema osalusega osaühingu Triple M müügitulu oli mullu 3,5 miljonit eurot (sellest reklaamimüügi tulu 2,1 miljonit eurot) ning kasum 430 000 eurot. Märtini meeskond „jooksutab“ MM-sarjas WRC2 klassi Forde. Võimalik, et nüüd saab temast Hyundai WRC2 autode esindaja. Triple M-i osanike seas on ka OT Service OÜ, mis kuulub Ott Tänakule ja tema abikaasale Janikale.
OSA KAARDILUGEJA Martin Järveoja palgakuludest tasus mullu Tartu küttekunn Janek Veeber. Samamoodi maksis Fordi-aastatel Ott Tänakule palka Rakvere kaubandusettevõtja Oleg Gross.
EESTI PARIMA SPORTLASE VALIMISEL saavutasid Ott Tänak ja Martin Järveoja mullu esikoha parima võistkonna konkurentsis. Maailmameistrivõistlusi korraldav rahvusvaheline autoliit FIA aga ei pea neid üheks meeskonnaks – rallis käib lausa kolm eraldi MM-arvestust: autojuhtide oma, kaardilugejate oma ja meeskondade oma. Seda põhjusel, et üks sõitja ei pea alati tarvitama sama kaardilugejat ega sama võistkond samu sõitjaid. Nii ongi tiitliarvestused lahku löödud.
PRAEGU ON LAHTINE veel tänavune võistkondlik tiitel. Selles arvestuses juhib Hyundai Toyota ees 18 punktiga (maksimaalselt saab võistkond ühe ralliga koguda 43 punkti) ehk Tänak tegi igati loogilise valiku, kui valis järgmisel aastal võistlemiseks parema meeskonna.
HYUNDAI TEGI võistkondliku meistritiitli kindlustamiseks nutika valiku. Tuleva nädala lõpus toimuv Austraalia MM-ralli sõidetakse kruusateedel ja eelis on sõitjail, kes stardivad tagantpoolt. Autod stardivad esimesel päeval MM-sarja üldseisu järgi: esimesena liider (Ott Tänak), siis teine (Thierry Neuville) ja nii edasi. Hyundai teine piloot, norralane Andreas Mikkelsen pidanuks rallit alustama neljandana. Tema asemel pannakse seekord sõitma hoopis iirlane Craig Breen, kes saab alustada lõpu poolt, kuna ta on teinud kaasa vaid kahel rallil ja asub üldarvestuses 14. kohal.
LAHTINE ON, kes tuleb sõitjate arvestuses teisele kohale: belglase Thierry Neuville’i edu prantslase Sebastién Ogier’ ees on vaid 10 punkti. Ühelt rallilt saab maksimaalselt koguda 30 punkti.
PÄRAST AUSTRAALIA ETAPPI sõidavad Tänak ja Järveoja Jaapanisse, kus toimub aastalõpu PR-üritus. Nagu mullugi, peaks seal osalema ka vormel-1 kahekordne maailmameister Fernando Alonso, kes võitis tänavu Toyota ringrajaautoga Le Mansi 24 tunni sõidu ja tuli ka kestvussõitude maailmameistriks.
TÄNAKU KODUNE POPULAARSUS väljendus tänavu hästi Rally Estonial, mis soovib saada tulevikus MM-etapiks. Tänak võistles seal ja raja äär oli rahvast pungil. WRC sari teatas septembris, et tänavu vaatas võistlust 50 000 inimest ehk pealtvaatajate arv kasvas koguni 25 protsenti. Iga neljas Eesti mees vaatas rallit vähemalt viis minutit. Teleülekanded jõudsid enam kui sajasse riiki.
TÄNAKU POPULAARSUSELE aitab kaasa asjaolu, et tema võistlushooaeg kestab jaanuarist novembrini. Ses mõttes on see võrreldav tennisega, kus turniirid toimuvad kogu aasta jooksul. Seevastu eestlaste teine lemmik Kelly Sildaru võistleb ainult siis, kui lumi on maas, ja tema võistlused on lühikesed võrreldes ralli või tennise omadega. Sildaru vajab võistlemiseks ka mägesid, erinevalt Anett Kontaveitist või Ott Tänakust, kes saavad võistelda kodumaal.
OTT TÄNAK on 18. ralli maailmameister. Esimese meistritiitli võitis 1979. aastal rootslane Björn Waldegård. Kõige enam tiitleid on prantslasel Sebastién Loebil (9).
RIIKIDEST POLE ENIM TIITLEID Soomel, vaid hoopis Prantsusmaal (16). Lisaks Loebi üheksale tiitlile on maailmameistriks tulnud ka Sebastién Ogier (kuus korda) ja Didier Auriol (ühe korra). Soomel on 13 tiitlit, aga 6 meistrit. Tänu Tänaku võidule on Eesti nüüd sama pulga peal Hispaania, Norra ja Saksamaaga.
MARTIN JÄRVEOJA on alles kõigi aegade neljas kaassõitjate maailmameister. Seda põhjusel, et FIA peab kaardilugejate tiitliarvestust aastast 2003. Esimese tiitli pälvis britt Phil Mills, kes sõitis koos Petter Solbergiga. Seejärel sai üheksa tiitlit jutti Daniel Elena Monakost, kes sõidab koos Sebastién Loebiga, ning tema järel kuus tiitlit Julien Ingrassia Prantsusmaalt, kes loeb kaarti Sebastién Ogier’le.
Diagnoos- Rallisõltlane
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 6
- Postitusi: 1058
- Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
- Asukoht: keskel
Re: Ott Tänaku diskussioon
No kui juba rahalugemiseks läks, siis on selline enam vähem pädev sait nagu teatmik.ee
https://www.teatmik.ee/et/personlegal/1 ... ng-O%C3%9C
Selle põhjal oli TMR OÜ eelmise aasta käive ca 19 miljonit ja selle aasta 3 kuu käive juba 40 miljonit!
https://www.teatmik.ee/et/personlegal/1 ... ng-O%C3%9C
Selle põhjal oli TMR OÜ eelmise aasta käive ca 19 miljonit ja selle aasta 3 kuu käive juba 40 miljonit!