Miks peab rallis alati nii täpselt jõudma akpse?
Ja kui ülesõitudel võistlejast mitteolenevatel põhjustel midagi juhtub siis on karistus ju veits ebaõiglane.
akp
Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 2393
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 06:45
- Asukoht: Tallinn
Algselt ei olnudki ralli muud,kui täpselt AKP-sse jõudmine. Et tegu oli autonduse algusaastatega, siis esiteks oli vaja tõestada autode vastupidavust ja teiseks- ega asfalti ju ka suurt polnud,teed olid ju hobustele.Liiklus oli hõredam ja tavaliselt see õigeaegne kohalejõudmine ka eriti probleeme ka ei tekitanud.Kui aga suur osa meeskondi hakkas rallisid lõpetama 0 karistuspunktiga,hakati välja mõtlema erilisi teste,kus sai autod paremusjärjestusse panna. Praegugi ju LK inglisekeelne vaste SS= Special Stage. Nende hulka pisteti siis ka kiiruskatseid.Veel 1970-ndatel oli ka NL rallidel (mis muide oli tihti 2-3 päevane pidev sõitmine,ilma ööbimiseta) kavas igasuguseid kummalisi üritusi - rehvivahetused aja peale,granaadiheide,laskmine,liiklustestid jne. Hiljem on siiski jäädud ainult puhtsportliku osa ehk siis kiiruskatsete juurde. Täpselt ajakontrolli jõudmine on aga siiski jäänud ralli selgrooks. Selle põhjuseks on see,et ralli ajagraafik tuleb planeerida väga täpselt - millal ja kus sulgeda teed ja ühisliiklus suunata ringi,mis ajaks tuua kohale julgestus,ambulantsid jne. Ega need kiirused ühest ajakontrollpunktist teise jõudmiseks ka väga suured pole - üle 70km/h keskmist ei või üldse planeerida. Sellele vaatamata jäävad võstlejad ikka aegajalt hiljaks - kas siis auto probleemide või rajalt eksimise või pealtvaatajate ummistatud teede tõttu. 
