
Vodafone Rally de Portugal 2017 Day 2
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1134
- Liitunud: 27 Juul 2005, 10:35
- Asukoht: Tallinn- Ida Virumaa
Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 Day 2
Tegelikult on õnn pöördunud! Probleemid tekkisid viimasel katsel enne hooldust. Meie meestel tavaliselt nii, et juhtub mitu katset enne servist 

F-1 ennustusvõistluse võitja 2006; DTM ennustusvõistluse võitja 2011
Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 Day 2
Loodame et Ott on püha viha täis ja läheb korralikult hullu panema. Martin võiks nüüd korralikult ta üles haipida enne katseid. Vihaga peale!!!
Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 Day 2
võiks sama vihaselt peale minna nagu mads eile mikika teisel läbimisel 

-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 Day 2
Nõuan edasi

Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 Day 2
Kardan, et vihasena hullu panemisega rallis kaugele ei jõua.Divine kirjutas:Loodame et Ott on püha viha täis ja läheb korralikult hullu panema. Martin võiks nüüd korralikult ta üles haipida enne katseid. Vihaga peale!!!
-
- algaja kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 8
- Liitunud: 18 Juul 2015, 19:27
Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 Day 2
Autoralli neljakordse maailmameistri, praeguse Toyota Gazoo Racingi meeskonna juhi Tommi Mäkineni sõnul on tema tiimi pikemaajaline eesmärk tuua WRC-sarja mõni noor Jaapani võidusõitja. Lühemas plaanis on soomlane aga huvitatud lepingust Ott Tänakuga.
Tänavusel hooajal MM-karusselliga taasliitunud Toyota rallimeeskonnale ennustati vaevalist esimest aastat. Ometi suutis Jari-Matti Latvala kohe avaetapil Monte Carlos tulla (Tänaku mehaanilise ebaõnne tõttu) teiseks ja Rootsis kerkis soomlane juba kõrgeimale poodiumiastmele! Edasi pole Toyotatel poodiumile asja olnud ja ilmelt jätkub see seeria ka Portugalis, sest Ott Tänaku esikohta jahtinud esisõitja Jari-Matti Latvala käis autoga üle katuse. Tiimiboss Mäkinen aga muretsemiseks veel põhjust ei näe.
-Tommi, oled Portugali ralli kahekordne võitja, sealjuures võitsid 2001. aastal, kui see oli su 100. MM-etapp. Kas on kummaline olla nüüd siin tagasi sootuks teises rollis, tiimijuhina?
-See aasta on olnud meeletult põnev ja see kõik sai alguse juba Monte Carlos. See tunne – olla tagasi võistluskarussellil ja seda nõnda erilises kohas kui Monte – oli midagi erilist. Siis tuli muidugi meile võidukas Rootsi ja nüüd oleme jõudnud siia; ootan iga rallit põnevusega.
-Kas endise sõitjana ei ole keeruline teenindusalas tulemusi oodata, mitte ise saatust ja rooli käes hoida?
-Üldse mitte. Sain seda oma karjääri jooksul teha küll ja veel. Nüüd naudin praegust ametit. Eks ma olen testidel Yarisega üpris palju kilomeetreid läbinud ja saan sõitjatega alati rääkida nende probleemidest või plaanidest, kuidas autot veel paremaks ehitada. Mul endalgi on päris palju ideid ja ma mõistan nende soove. Seepärast ongi see väga põnev.
Toyota meeskond teenis oma esimese rallivõidu juba teisel etapil Rootsis. / @World/Toyota
-Su nägu on pidevalt naerul. Kas oskasid selle hooaja eel oodata, et sul saab olema nii palju põhjuseid rõõmustamiseks ja et auto kukub nõnda hästi välja?
-(Lõkerdab naerda.) Muidugi oli hooaja algus lihtsalt oivaline. Viimastel rallidel oleme küll veidi teistest tiimidest maha jäänud, aga saan endale siiski naeratamist lubada, sest tean, mida tegema peame. Me ei süga kukalt, et mis nüüd lahti, ega muretse, kuidas teistele järele jõuda. Meil on selged plaanid, kuidas autot kiiremaks saada, ja seetõttu ma tulevikku ei pelga.
2017 pidigi alati olema meile arenguaasta. Praegu alles õpime, saame ralli ralli haaval kogemusi ja siis astume tugevamana 2018. aastasse.
-Kui kaugel praegu järgmise hooaja plaanid on?
-Meie kindel siht on panna 2018. aastal välja kolm tugevat autot. Sõitjaid me veel vaatame ja arutame. Praeguste pilootidega on kõigiga sõlmitud üheaastased lepingud, sest meeskond oli alles lapsekingades ja mulle tundusid lühikesed lepingud ausamad, juhuks kui keegi tahab lahtuda. Peagi hakkame oma järgmise hooaja nägu otsima, aga praegu pole miskit paigas.
-Möödunud aastal potentsiaalsetest pilootidest rääkides mainisid, et oled Tänakust huvitatud. Ott isegi on öelnud, et tema leping M-Sportiga lõppeb selle hooajaga ja siis on ta vaba...
-Ott on tänavu sõitnud lihtsalt oivaliselt. Ütlen selle kohta niipalju, et oleme temast väga huvitatud. Aga nagu sai öeldud, praegu pole järgmiseks aastaks ühtegi sõitjat paigas.
«Et kõik (meie praegused) piloodid on soomlased, on puhas tööõnnetus.»
-Oti palkamine ainult süvendaks Toyota meeskonna suhet Eestiga, sest Tallinna külje alla tuleb teie logistikakeskus. Kas on veel mingeid plaane tiimi Eestiga sidumiseks?
-Meie Eesti projekt on praegu üsna algusjärgus, aga tõesti, siht on, et osa meie meeskonnast baseeruks Tallinnas, teine osa siis Soomes.
Näiteks meie legendi kirjutamiseks kasutatavad autod on Eestis registreeritud nagu ka mõned meie WRC-testautod. Võistlusmasinad on praegu siiski kõik Soome numbrimärkidega.
-Toyota on küll Jaapani firma, aga rallimeeskond on väga Soome nägu ja isegi kõik sõitjad on su rahvuskaaslased.
-Meie kodu paikneb tõesti Soomes, aga et ka kõik piloodid on soomlased, on puhas tööõnnetus.
Kui hakkasime endale mullu sõitjaid palkama, oli turul korralik põud. Juho Hännineni võtsime juba väga varakult oma täiskohaga testisõitjaks ja minu kindel soov oli, et ta sõidaks ka rallisid, et ammutada võimalikult palju infot võistlusoludest, mida saaks arenguks ära kasutada. Tema järel leidsime endale andeka noore piloodi Esapekka (Lappi, teeb Portugalis debüüdi WRC roolis – V. V.). Aga rohkem tasemel sõitjaid turul polnud. Kuni Volkswagen teatas lahkumisest. Pidasime läbirääkimisi kõigi kolme töötuks jäänud mehega: Sebastien läks M-Sporti ja pidime valima Jari-Matti ja Andrease (Mikkelsen) vahel. Põhju, miks otsus Jari-Matti kasuks langes, olid tema kogemused. Lisaks on tema tehnilised teadmised väga head ning olime kindlad, et ta suudab meie arengule kaasa aidata.
Tegelikult on see nii ainult Euroopas, et vaadatakse lippe autodel. Et siin sõidavad prantslased, seal soomlased jne. Jaapanist vaadatakse rallit ja nähakse tervet Euroopat ühe riigina. Nii et neid ei huvita, millisest siinsest rahvusest piloodid parajasti on.
Tommi Mäkinen (paremal) on ka ise Yarise WRC-masinas ohtralt testikilomeetreid läbinud. / Toyota
-Aga sinu hoole all on ka kaks Jaapani pilooti, mis on veel üks Toyota meeskonna side Eestiga, sest Markko Märtin…
-Markko toetab meid selles projektis ja ta on teinud suurepärast tööd. (Ford Fiesta R5-autodel sõitvad Hiroki Arai ja Takamoto Katsuta võistlevad kirjade järgi Tommi Mäkinen Racingi nimelises tiimis, mille taga on tegelikult Märtini aetav MM-Motorsport – V. V.) Me jätkame kindlasti seda koostööd, sest Markko on selles lihtsalt vapustav.
Üks meie meeskonna prioriteete on tulevikus saada üks jaapanlane WRC rooli.
-Aga see aeg on veel kaugel.
-Praegu tõesti. Nad on noored – 23 ja 24 – ning alles õpivad. Jaapanlaste võistlusprogramm on sel aastal väga tihe, aga nad vajavad veel palju-palju kogemusi. Aga meil pole selle programmiga ka kiiret, sest nad on piisavalt noored.
Toyota meeskonna üks tulevikuprojekte on ka R5-auto ehitamine. Sellest on juba juttu olnud ja eks näis, millal see tõeks saab. See oleks Jaapani sõitjate kasvatamisel järgmine suur samm edasi. Meile on väga oluline, et saaksime keskenduda just noortele sõitjatele, sest see on Toyota kui firma filosoofia, aga ka rallimeeskonna soov. Nüüd on küsimus, kas need noored peaksid tulema alati Jaapanist või kaasaksime sinna programmi ka teisi andekaid sõitjaid.
-Oled rallimaailmas väga populaarne kuju ja sinu intervjueerimiseks on juba paras järjekord tekkinud. Luba aga veel viimane küsimus. Hooaja eel sa ei teadnud, kui kiire masin teil on. Nüüd aga küll. Kus sa tahaksid olla aasta lõppedes?
-Meie täiesti siiras ja aus eesmärk on võita MM-tiitel. Muidugi üritavad kõik meeskonnad areneda, aga ma näen Yarises potentsiaali, mida me pole sealt veel välja pigistanud.
Tänavusel hooajal MM-karusselliga taasliitunud Toyota rallimeeskonnale ennustati vaevalist esimest aastat. Ometi suutis Jari-Matti Latvala kohe avaetapil Monte Carlos tulla (Tänaku mehaanilise ebaõnne tõttu) teiseks ja Rootsis kerkis soomlane juba kõrgeimale poodiumiastmele! Edasi pole Toyotatel poodiumile asja olnud ja ilmelt jätkub see seeria ka Portugalis, sest Ott Tänaku esikohta jahtinud esisõitja Jari-Matti Latvala käis autoga üle katuse. Tiimiboss Mäkinen aga muretsemiseks veel põhjust ei näe.
-Tommi, oled Portugali ralli kahekordne võitja, sealjuures võitsid 2001. aastal, kui see oli su 100. MM-etapp. Kas on kummaline olla nüüd siin tagasi sootuks teises rollis, tiimijuhina?
-See aasta on olnud meeletult põnev ja see kõik sai alguse juba Monte Carlos. See tunne – olla tagasi võistluskarussellil ja seda nõnda erilises kohas kui Monte – oli midagi erilist. Siis tuli muidugi meile võidukas Rootsi ja nüüd oleme jõudnud siia; ootan iga rallit põnevusega.
-Kas endise sõitjana ei ole keeruline teenindusalas tulemusi oodata, mitte ise saatust ja rooli käes hoida?
-Üldse mitte. Sain seda oma karjääri jooksul teha küll ja veel. Nüüd naudin praegust ametit. Eks ma olen testidel Yarisega üpris palju kilomeetreid läbinud ja saan sõitjatega alati rääkida nende probleemidest või plaanidest, kuidas autot veel paremaks ehitada. Mul endalgi on päris palju ideid ja ma mõistan nende soove. Seepärast ongi see väga põnev.
Toyota meeskond teenis oma esimese rallivõidu juba teisel etapil Rootsis. / @World/Toyota
-Su nägu on pidevalt naerul. Kas oskasid selle hooaja eel oodata, et sul saab olema nii palju põhjuseid rõõmustamiseks ja et auto kukub nõnda hästi välja?
-(Lõkerdab naerda.) Muidugi oli hooaja algus lihtsalt oivaline. Viimastel rallidel oleme küll veidi teistest tiimidest maha jäänud, aga saan endale siiski naeratamist lubada, sest tean, mida tegema peame. Me ei süga kukalt, et mis nüüd lahti, ega muretse, kuidas teistele järele jõuda. Meil on selged plaanid, kuidas autot kiiremaks saada, ja seetõttu ma tulevikku ei pelga.
2017 pidigi alati olema meile arenguaasta. Praegu alles õpime, saame ralli ralli haaval kogemusi ja siis astume tugevamana 2018. aastasse.
-Kui kaugel praegu järgmise hooaja plaanid on?
-Meie kindel siht on panna 2018. aastal välja kolm tugevat autot. Sõitjaid me veel vaatame ja arutame. Praeguste pilootidega on kõigiga sõlmitud üheaastased lepingud, sest meeskond oli alles lapsekingades ja mulle tundusid lühikesed lepingud ausamad, juhuks kui keegi tahab lahtuda. Peagi hakkame oma järgmise hooaja nägu otsima, aga praegu pole miskit paigas.
-Möödunud aastal potentsiaalsetest pilootidest rääkides mainisid, et oled Tänakust huvitatud. Ott isegi on öelnud, et tema leping M-Sportiga lõppeb selle hooajaga ja siis on ta vaba...
-Ott on tänavu sõitnud lihtsalt oivaliselt. Ütlen selle kohta niipalju, et oleme temast väga huvitatud. Aga nagu sai öeldud, praegu pole järgmiseks aastaks ühtegi sõitjat paigas.
«Et kõik (meie praegused) piloodid on soomlased, on puhas tööõnnetus.»
-Oti palkamine ainult süvendaks Toyota meeskonna suhet Eestiga, sest Tallinna külje alla tuleb teie logistikakeskus. Kas on veel mingeid plaane tiimi Eestiga sidumiseks?
-Meie Eesti projekt on praegu üsna algusjärgus, aga tõesti, siht on, et osa meie meeskonnast baseeruks Tallinnas, teine osa siis Soomes.
Näiteks meie legendi kirjutamiseks kasutatavad autod on Eestis registreeritud nagu ka mõned meie WRC-testautod. Võistlusmasinad on praegu siiski kõik Soome numbrimärkidega.
-Toyota on küll Jaapani firma, aga rallimeeskond on väga Soome nägu ja isegi kõik sõitjad on su rahvuskaaslased.
-Meie kodu paikneb tõesti Soomes, aga et ka kõik piloodid on soomlased, on puhas tööõnnetus.
Kui hakkasime endale mullu sõitjaid palkama, oli turul korralik põud. Juho Hännineni võtsime juba väga varakult oma täiskohaga testisõitjaks ja minu kindel soov oli, et ta sõidaks ka rallisid, et ammutada võimalikult palju infot võistlusoludest, mida saaks arenguks ära kasutada. Tema järel leidsime endale andeka noore piloodi Esapekka (Lappi, teeb Portugalis debüüdi WRC roolis – V. V.). Aga rohkem tasemel sõitjaid turul polnud. Kuni Volkswagen teatas lahkumisest. Pidasime läbirääkimisi kõigi kolme töötuks jäänud mehega: Sebastien läks M-Sporti ja pidime valima Jari-Matti ja Andrease (Mikkelsen) vahel. Põhju, miks otsus Jari-Matti kasuks langes, olid tema kogemused. Lisaks on tema tehnilised teadmised väga head ning olime kindlad, et ta suudab meie arengule kaasa aidata.
Tegelikult on see nii ainult Euroopas, et vaadatakse lippe autodel. Et siin sõidavad prantslased, seal soomlased jne. Jaapanist vaadatakse rallit ja nähakse tervet Euroopat ühe riigina. Nii et neid ei huvita, millisest siinsest rahvusest piloodid parajasti on.
Tommi Mäkinen (paremal) on ka ise Yarise WRC-masinas ohtralt testikilomeetreid läbinud. / Toyota
-Aga sinu hoole all on ka kaks Jaapani pilooti, mis on veel üks Toyota meeskonna side Eestiga, sest Markko Märtin…
-Markko toetab meid selles projektis ja ta on teinud suurepärast tööd. (Ford Fiesta R5-autodel sõitvad Hiroki Arai ja Takamoto Katsuta võistlevad kirjade järgi Tommi Mäkinen Racingi nimelises tiimis, mille taga on tegelikult Märtini aetav MM-Motorsport – V. V.) Me jätkame kindlasti seda koostööd, sest Markko on selles lihtsalt vapustav.
Üks meie meeskonna prioriteete on tulevikus saada üks jaapanlane WRC rooli.
-Aga see aeg on veel kaugel.
-Praegu tõesti. Nad on noored – 23 ja 24 – ning alles õpivad. Jaapanlaste võistlusprogramm on sel aastal väga tihe, aga nad vajavad veel palju-palju kogemusi. Aga meil pole selle programmiga ka kiiret, sest nad on piisavalt noored.
Toyota meeskonna üks tulevikuprojekte on ka R5-auto ehitamine. Sellest on juba juttu olnud ja eks näis, millal see tõeks saab. See oleks Jaapani sõitjate kasvatamisel järgmine suur samm edasi. Meile on väga oluline, et saaksime keskenduda just noortele sõitjatele, sest see on Toyota kui firma filosoofia, aga ka rallimeeskonna soov. Nüüd on küsimus, kas need noored peaksid tulema alati Jaapanist või kaasaksime sinna programmi ka teisi andekaid sõitjaid.
-Oled rallimaailmas väga populaarne kuju ja sinu intervjueerimiseks on juba paras järjekord tekkinud. Luba aga veel viimane küsimus. Hooaja eel sa ei teadnud, kui kiire masin teil on. Nüüd aga küll. Kus sa tahaksid olla aasta lõppedes?
-Meie täiesti siiras ja aus eesmärk on võita MM-tiitel. Muidugi üritavad kõik meeskonnad areneda, aga ma näen Yarises potentsiaali, mida me pole sealt veel välja pigistanud.
Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 Day 2
Tänaku teema alla panin selle üles
soca kirjutas:Nõuan edasi
Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 Day 2
Näitas tänaku äpardust. Auta laperdas ja kiskus külge ette pärast seda. Vähe läks otseks ka ca 12 seki kaotas seal tagurdamise ja jamaga.
Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 Day 2
paddonil ei ole ikka üldse õnne, hea et teepealt eest ära sai vähemalt
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 Day 2
Ei saa kahjuks ise jälgida hetkel. Oli ka kõva laks või jälle selline õnnetu õrn puudutus ?juust kirjutas:Näitas tänaku äpardust. Auta laperdas ja kiskus külge ette pärast seda. Vähe läks otseks ka ca 12 seki kaotas seal tagurdamise ja jamaga.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1128
- Liitunud: 12 Nov 2011, 13:31
- Asukoht: Kuressaare
Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 Day 2
No piisav ikka, et midagi segi lüüa tagasoca kirjutas:Ei saa kahjuks ise jälgida hetkel. Oli ka kõva laks või jälle selline õnnetu õrn puudutus ?juust kirjutas:Näitas tänaku äpardust. Auta laperdas ja kiskus külge ette pärast seda. Vähe läks otseks ka ca 12 seki kaotas seal tagurdamise ja jamaga.
Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 Day 2
Ütleks, et pigem selline väiksepoolsem ikkagi, väliskurvis vasaku tagumisega valli
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 7
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 2
- Postitusi: 5165
- Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
- Asukoht: Tallinn
Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 Day 2
Roolivõimviplala kirjutas:Mis Paddoniga juhtus?
Söörlöne!