Ott Tänaku diskussioon
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- IV järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 79
- Liitunud: 16 Dets 2007, 17:57
- Asukoht: pärnu
Re: Ott Tänaku diskussioon
Täispikka lugu saab keegi siia jagada. Tänud.
http://sport.ohtuleht.ee/797056/sport-e ... -ulivordes
http://sport.ohtuleht.ee/797056/sport-e ... -ulivordes
Re: Ott Tänaku diskussioon
SPORT-EKSTRA | Põnevad numbrid, mis kõnelevad Ott Tänaku arengust ülivõrdes
Viljar Voog, 3. aprill 2017, 04:00

KÕVA HOOG: Võrreldes eelmiste hooaegadega on Ott Tänakul tänavu hoopis kiirem minek! (Jaanus Ree/Red Bull Content Pool)
Tänase Õhtulehe vahel ilmus 16küljeline Sport-Ekstra, mille lisamaht on pühendatud autoralli MM-sarjale. Sport-Ekstra ilmub Õhtulehe vahel iga kuu esimesel esmaspäeval.
Kui kasutada klišeed, siis on olemas väikesed valed, suured valed ja seejärel tuleb statistika. Ometi on raske peale vaadata meie parima rallisõitja Ott Tänaku tänavustele sooritustele ja mitte imetleda, kui palju need on numbriliselt paranenud.
Tänaku tänavune hoog on olnud oivaline. Monte Carlo rallil libises teine koht käest mehaanilise rikke tõttu. Viimasest poodiumikohast suutis meie mees kinni hoida uskumatu ponnistusega viimasel katsel alanud lumesajus.
Vigade parandus tuli Rootsis, kus saarlast jäi esikoha saanud Jari-Matti Latvalast lahutama vähem kui pool minutit. Mehhiko rallil polnud küll Tänakul esimesena poodiumile asja, aga sellegi poolest hoiab meie esisõitja MM-sarjas kindlat kolmandat kohta. Kuna talle sobivaimad etapid ootavad alles ees, võib aasta kokkuvõttes unistada millestki vingest.
Et Tänak on teinud oma karjääris suure sammu paremuse suunas, näitavad ka numbrid. Rallimaailmas ei mõõdeta tihti soorituse edukust ainuüksi lõppkoha järgi, vaid oluline on, kui palju kaotab piloot kilomeetri kohta kõige väledamatele. Näiteks tänavu Rootsis kaotas Tänak terve ralli peale Latvalale kilomeetriga keskmiselt 0,1 sekundit.
Kui teha samasugune arvutustehe Rasmus Mägi 400 meetri tõkkejooksu olümpiafinaali kohta, siis oleks meie jooksja mahajäämus esikohast 1,85 sekundit kilomeetri peale.
Mõistagi on tegu jabura võrdlusega, sest 48sekundilist jooksu on võimatu võrrelda terve nädalavahetuse ja üle 300 kilomeetri vältava võistlusega. Palju mõistlikum on Tänaku tulemusi vaadelda tema enda varasemate soorituste kontekstis.
Kui välja jätta 2014. aasta Monte Carlo ralli, on Tänak aasta esimest kolme MM-etappi saanud läbida nüüdseks juba viiel korral. Debüüdi M-Sport tehasetiimis tegi saarlane koos Kuldar Sikuga 2012. aastal. Kehvad tulemused tähendasid, et järgmine hooaeg tuli vahele jätta, enne kui 2014 Raigo Mõlderiga MM-karusellile naasti. Toona keskenduti küll WRC2 sarjas võistlemisele, ent näiteks Rootsis pääseti ka WRC-auto rooli. Nüüd on Tänakul käsil kolmas järjestikune hooaeg tehasetiimis ja sellest aastast loeb talle kaarti Martin Järveoja.
M-Sport kuulas Tänaku näpunäiteid
Kogemusi Tänakul üha koguneb, mistõttu ta tunneb end MM-karusellil üha mugavamalt. Kõigele lisaks läbisid WRC-masinad tänavu suure uuenduskuuri ning meie esisõitja oli M-Sport tiimi Ford Fiesta peamine arenduspiloot ehk ta on sõiduvahendiga kokku kasvanud kui sukk ja saabas.
Kõik see väljendub ka numbrites. Kui välja jätta pühapäeval Tänakut tabanud tehnilised viperused, mis eestlase lõpuks kolmandaks kukutasid, näitas Tänak Monte Carlo libedatel mägiteedel vinget minekut. Välise teguri mõjul kaotatud aega maha arvestades kaotas Tänak ralli võitnud meeskonnakaaslasele Sebastien Ogierile vaid 0,15 sekundit kilomeetri peale.
Oivaline sooritus, sest võistlustrass kulges sõna otseses mõttes mööda Ogieri kodumajast ehk prantslane tunneb end neil mägiteedel kui kala vees. Kodus kruusal kihutama harjunud Tänak pidi aasta kõige riukalikumal etapil klapitama samas veel ka võistluskiirusel koostööd Järveojaga.
Varasemalt oli Tänak ligilähedaseltki sarnast kiirust näidanud Montes vaid 2014. aastal, kui tema keskmiseks kilomeetrikaotuseks võitjale kogunes 0,3 sekundit. Ent sel arvutusel on juures tähtis ääremärkus – 1.25,1 kaotust liidrile kogunes 283,85 võistluskilomeetriga ehk maha on arvestatud meie mehe 18 kraavis veedetud minutit 10. kiiruskatsel, mis ta poodiumikonkurentsist kukutasid.
Taolisi klausliga arvutusi on juuresolevas tabelis veelgi. Näiteks Tänaku hetkega üleilmakuulsaks teinud auto tehisjärve uputamine mullu Mehhikos leidis aset juba ralli kolmandal kiiruskatsel ja rajale naasis meie mees alles viimaseks võistluspäevaks. Seega on tema tegelikku ajakaotust võimalik arvutada vaid 80 võistluskilomeetri lõikes, mis teeb selleks toona 1,48 s/km.
Võrdluseks: tänavu Mehhiko rallil neljandana lõpetades kaotas Tänak lõpuks paremast stardikohast kasu lõiganud Kris Meeke’ile lõpuks 1.18,6, mis tegi üldiseks kaotuseks vaid 0,27 sekundit kilomeetri kohta.
Enneolematult hea kiirus
Mõistagi on igal sellisel statistilisel mõtisklusel omad kitsaskohad – Tänaku kaotus Mehhikos suureneb hetkega komakoha võrra, kui sinna sisse arvestada Meeke’i viimase katse seiklused, kus ta teelt autoparklasse lendas ja seal ekseldes 20 sekundit kaotas. Seega ei ole välja käidud numbrid absoluutse tõe allikas. Küll aga näitavad need üldjoontes, et Tänaku kiirus on vähemalt aasta kolme esimese ralli lõikes enneolematult hea.
Neljanda MM-etapina sõidetakse algaval nädalavahetusel Korsika ralli, mis peetakse tänavu tavapärasemast varem. Kui kõik läheb plaanikohaselt, ootab Tänakut sealgi ees järjekordselt karjääri parim tulemus – latt on madal, sest meie esisõitja on saarerallil osalenud kahel korral ning mõlemal puhul kirja saanud 10. koha.
Korsikalt siirdub MM-karusell Argentiinasse ja mai teises pooles on kavas Portugali ralli – kui Tänak näitab sealgi sarnast enesekindlust nagu senini, saab ehk hoopis temast mõõdupuu, kellega võrreldes kõik teised piloodid oma ajakaotust mõõdavad.

Viljar Voog, 3. aprill 2017, 04:00

KÕVA HOOG: Võrreldes eelmiste hooaegadega on Ott Tänakul tänavu hoopis kiirem minek! (Jaanus Ree/Red Bull Content Pool)
Tänase Õhtulehe vahel ilmus 16küljeline Sport-Ekstra, mille lisamaht on pühendatud autoralli MM-sarjale. Sport-Ekstra ilmub Õhtulehe vahel iga kuu esimesel esmaspäeval.
Kui kasutada klišeed, siis on olemas väikesed valed, suured valed ja seejärel tuleb statistika. Ometi on raske peale vaadata meie parima rallisõitja Ott Tänaku tänavustele sooritustele ja mitte imetleda, kui palju need on numbriliselt paranenud.
Tänaku tänavune hoog on olnud oivaline. Monte Carlo rallil libises teine koht käest mehaanilise rikke tõttu. Viimasest poodiumikohast suutis meie mees kinni hoida uskumatu ponnistusega viimasel katsel alanud lumesajus.
Vigade parandus tuli Rootsis, kus saarlast jäi esikoha saanud Jari-Matti Latvalast lahutama vähem kui pool minutit. Mehhiko rallil polnud küll Tänakul esimesena poodiumile asja, aga sellegi poolest hoiab meie esisõitja MM-sarjas kindlat kolmandat kohta. Kuna talle sobivaimad etapid ootavad alles ees, võib aasta kokkuvõttes unistada millestki vingest.
Et Tänak on teinud oma karjääris suure sammu paremuse suunas, näitavad ka numbrid. Rallimaailmas ei mõõdeta tihti soorituse edukust ainuüksi lõppkoha järgi, vaid oluline on, kui palju kaotab piloot kilomeetri kohta kõige väledamatele. Näiteks tänavu Rootsis kaotas Tänak terve ralli peale Latvalale kilomeetriga keskmiselt 0,1 sekundit.
Kui teha samasugune arvutustehe Rasmus Mägi 400 meetri tõkkejooksu olümpiafinaali kohta, siis oleks meie jooksja mahajäämus esikohast 1,85 sekundit kilomeetri peale.
Mõistagi on tegu jabura võrdlusega, sest 48sekundilist jooksu on võimatu võrrelda terve nädalavahetuse ja üle 300 kilomeetri vältava võistlusega. Palju mõistlikum on Tänaku tulemusi vaadelda tema enda varasemate soorituste kontekstis.
Kui välja jätta 2014. aasta Monte Carlo ralli, on Tänak aasta esimest kolme MM-etappi saanud läbida nüüdseks juba viiel korral. Debüüdi M-Sport tehasetiimis tegi saarlane koos Kuldar Sikuga 2012. aastal. Kehvad tulemused tähendasid, et järgmine hooaeg tuli vahele jätta, enne kui 2014 Raigo Mõlderiga MM-karusellile naasti. Toona keskenduti küll WRC2 sarjas võistlemisele, ent näiteks Rootsis pääseti ka WRC-auto rooli. Nüüd on Tänakul käsil kolmas järjestikune hooaeg tehasetiimis ja sellest aastast loeb talle kaarti Martin Järveoja.
M-Sport kuulas Tänaku näpunäiteid
Kogemusi Tänakul üha koguneb, mistõttu ta tunneb end MM-karusellil üha mugavamalt. Kõigele lisaks läbisid WRC-masinad tänavu suure uuenduskuuri ning meie esisõitja oli M-Sport tiimi Ford Fiesta peamine arenduspiloot ehk ta on sõiduvahendiga kokku kasvanud kui sukk ja saabas.
Kõik see väljendub ka numbrites. Kui välja jätta pühapäeval Tänakut tabanud tehnilised viperused, mis eestlase lõpuks kolmandaks kukutasid, näitas Tänak Monte Carlo libedatel mägiteedel vinget minekut. Välise teguri mõjul kaotatud aega maha arvestades kaotas Tänak ralli võitnud meeskonnakaaslasele Sebastien Ogierile vaid 0,15 sekundit kilomeetri peale.
Oivaline sooritus, sest võistlustrass kulges sõna otseses mõttes mööda Ogieri kodumajast ehk prantslane tunneb end neil mägiteedel kui kala vees. Kodus kruusal kihutama harjunud Tänak pidi aasta kõige riukalikumal etapil klapitama samas veel ka võistluskiirusel koostööd Järveojaga.
Varasemalt oli Tänak ligilähedaseltki sarnast kiirust näidanud Montes vaid 2014. aastal, kui tema keskmiseks kilomeetrikaotuseks võitjale kogunes 0,3 sekundit. Ent sel arvutusel on juures tähtis ääremärkus – 1.25,1 kaotust liidrile kogunes 283,85 võistluskilomeetriga ehk maha on arvestatud meie mehe 18 kraavis veedetud minutit 10. kiiruskatsel, mis ta poodiumikonkurentsist kukutasid.
Taolisi klausliga arvutusi on juuresolevas tabelis veelgi. Näiteks Tänaku hetkega üleilmakuulsaks teinud auto tehisjärve uputamine mullu Mehhikos leidis aset juba ralli kolmandal kiiruskatsel ja rajale naasis meie mees alles viimaseks võistluspäevaks. Seega on tema tegelikku ajakaotust võimalik arvutada vaid 80 võistluskilomeetri lõikes, mis teeb selleks toona 1,48 s/km.
Võrdluseks: tänavu Mehhiko rallil neljandana lõpetades kaotas Tänak lõpuks paremast stardikohast kasu lõiganud Kris Meeke’ile lõpuks 1.18,6, mis tegi üldiseks kaotuseks vaid 0,27 sekundit kilomeetri kohta.
Enneolematult hea kiirus
Mõistagi on igal sellisel statistilisel mõtisklusel omad kitsaskohad – Tänaku kaotus Mehhikos suureneb hetkega komakoha võrra, kui sinna sisse arvestada Meeke’i viimase katse seiklused, kus ta teelt autoparklasse lendas ja seal ekseldes 20 sekundit kaotas. Seega ei ole välja käidud numbrid absoluutse tõe allikas. Küll aga näitavad need üldjoontes, et Tänaku kiirus on vähemalt aasta kolme esimese ralli lõikes enneolematult hea.
Neljanda MM-etapina sõidetakse algaval nädalavahetusel Korsika ralli, mis peetakse tänavu tavapärasemast varem. Kui kõik läheb plaanikohaselt, ootab Tänakut sealgi ees järjekordselt karjääri parim tulemus – latt on madal, sest meie esisõitja on saarerallil osalenud kahel korral ning mõlemal puhul kirja saanud 10. koha.
Korsikalt siirdub MM-karusell Argentiinasse ja mai teises pooles on kavas Portugali ralli – kui Tänak näitab sealgi sarnast enesekindlust nagu senini, saab ehk hoopis temast mõõdupuu, kellega võrreldes kõik teised piloodid oma ajakaotust mõõdavad.

Re: Ott Tänaku diskussioon
http://sport.postimees.ee/4066921/tanak ... 1474285046
Tänaku kaardilugeja vaevleb omapärase probleemi käes
Silver Tabo

Ott Tänak (vasakul) koos kaardilugeja Martin Järveojaga Monte Carlo rallil. | FOTO: Timo Anis
Autoralli MM-sarjas sõidetakse selle nädala lõpus neljas etapp, milleks on Prantsusmaa teedel toimuv Korsika asfaldiralli. M-Spordi meeskonda kuuluva Ott Tänaku kaardilugeja Martin Järveoja tõdes ralli eel, et ta kannatab sõiduiivelduse käes.
«Lähen esimest korda Korsikale, nii et pean vajaliku kiirusega kohanema üsna kiiresti,» rääkis Järveoja M-Spordi pressiteenistuse vahendusel. «Kaardilugeja jaoks on see ralli üsna raske, kuna Korsikal on väga kurvilised teed, mistõttu peame olema äärmiselt keskendunud ning rahulikud selle pinge all,» sõnas varem Karl Kruudaga koostööd teinud Järveoja.
«Minu jaoks saab olema suurimaks väljakutseks rajaga tutvumine, kuna kannatan sõiduiivelduse käes. Ehkki võistlusautos ei pane seda niivõrd suurel määral tähele, lööb see välja rajaga tutvumisel… ja Korsika teed pole just kõige sirgemad!» tõi ta omapärase tähelepaneku välja.
Sõitjate arvestus enne Korsika rallit (3/13):
Sebastien Ogier (M-Sport) 66
Jari-Matti Latvala (Toyota) 58
Ott Tänak (M-Sport) 48
Dani Sordo (Hyundai) 30
Thierry Neuville (Hyundai) 28
Kris Meeke (Citroen) 27
Craig Breen (Citroen) 20
Elfyn Evans (M-Sport) 20
Hayden Paddon (Hyundai) 17
Stephane Lefebvre (Citroen) 10
Meeskondlik arvestus enne Korsika rallit (3/13):
M-Sport 103
Toyota 67
Hyundai 65
Citroen 55
Tänaku kaardilugeja vaevleb omapärase probleemi käes
Silver Tabo

Ott Tänak (vasakul) koos kaardilugeja Martin Järveojaga Monte Carlo rallil. | FOTO: Timo Anis
Autoralli MM-sarjas sõidetakse selle nädala lõpus neljas etapp, milleks on Prantsusmaa teedel toimuv Korsika asfaldiralli. M-Spordi meeskonda kuuluva Ott Tänaku kaardilugeja Martin Järveoja tõdes ralli eel, et ta kannatab sõiduiivelduse käes.
«Lähen esimest korda Korsikale, nii et pean vajaliku kiirusega kohanema üsna kiiresti,» rääkis Järveoja M-Spordi pressiteenistuse vahendusel. «Kaardilugeja jaoks on see ralli üsna raske, kuna Korsikal on väga kurvilised teed, mistõttu peame olema äärmiselt keskendunud ning rahulikud selle pinge all,» sõnas varem Karl Kruudaga koostööd teinud Järveoja.
«Minu jaoks saab olema suurimaks väljakutseks rajaga tutvumine, kuna kannatan sõiduiivelduse käes. Ehkki võistlusautos ei pane seda niivõrd suurel määral tähele, lööb see välja rajaga tutvumisel… ja Korsika teed pole just kõige sirgemad!» tõi ta omapärase tähelepaneku välja.
Sõitjate arvestus enne Korsika rallit (3/13):
Sebastien Ogier (M-Sport) 66
Jari-Matti Latvala (Toyota) 58
Ott Tänak (M-Sport) 48
Dani Sordo (Hyundai) 30
Thierry Neuville (Hyundai) 28
Kris Meeke (Citroen) 27
Craig Breen (Citroen) 20
Elfyn Evans (M-Sport) 20
Hayden Paddon (Hyundai) 17
Stephane Lefebvre (Citroen) 10
Meeskondlik arvestus enne Korsika rallit (3/13):
M-Sport 103
Toyota 67
Hyundai 65
Citroen 55
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 1
- Postitusi: 11801
- Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
- Asukoht: Haabneeme
Re: Ott Tänaku diskussioon
Ott Tänaku blogi (Delfis)
http://sport.delfi.ee/news/auto/tanakub ... d=77982620
http://sport.delfi.ee/news/auto/tanakub ... d=77982620
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: Ott Tänaku diskussioon
see on küll lahe, loodame et jääbka toimima. Tegi ju Ott midagi sarnast oma youtube kanalil 2015 kuid see kestis ainult mingi 2-3 rallit.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Re: Ott Tänaku diskussioon
Rein Taaramäe tegi sarnase blogi põhimõttega, et ajakirjanikud teda ei tüütaks! Sest ajakirjandus soovib ju kiirelt saada infot otse allikast ja see oli väga hea lahendus kõigile korraga info jagamiseks. Muidu seleta ühte ja sama juttu mitmeid kordi. Kas ott seda just sama põhimõttega teeb, aga väga tervitatav nähtus on see küll.
Re: Ott Tänaku diskussioon
Kust selle blogi täpsemalt leida võib? Ülevalt lingit avaneb põhimõtteliselt ainult uudis, et hakkab seda tegema. Või olen netiloll?
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1342
- Liitunud: 30 Jaan 2009, 11:07
- Asukoht: Pärnu
Re: Ott Tänaku diskussioon
http://sport.delfi.ee/news/auto/tanakublogi/
"Igatahes jälgige Delfi WRC keskkonda ja vabadel hetkedel katsun blogi kaudu anda veidike siseinfot!"
Saan aru, et selle uudise alla hakkavadki jutukesed ilmuma.
"Igatahes jälgige Delfi WRC keskkonda ja vabadel hetkedel katsun blogi kaudu anda veidike siseinfot!"
Saan aru, et selle uudise alla hakkavadki jutukesed ilmuma.
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: Ott Tänaku diskussioon
Oti uus blogipostitus http://sport.delfi.ee/news/auto/tanakub ... d=78097906
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Re: Ott Tänaku diskussioon
Ott Tänak – ralliaasta 2017 kindlaima käega piloot.
Kraavisõit Korsikal oli Eesti parima rallipiloodi senise hooaja ainus kulukas eksimus
«On valed, suured valed ja statistika» – väidetavalt Inglismaa kunagise peaministri Benjamin Disraeli suust kõlanud tsitaadi kirjutas maailmakuulsaks Mark Twain. Arve oma soovi järgi käänates saab jõuda meelepärase tulemuseni; näiteks praegu võime väita, et Tänak on tänavuse hooaja viiel esimesel MM-etapil kõige vähem sõiduvigu teinud ralliäss!
Kui ärritav võib olla tehnikasport, tasub praegu uurida Fernando Alonso käest. Vormel 1 sarja kahekordne maailmameister pole tänavu esimesel neljal GP-etapil veel kordagi ruudulippu näinud. Möödunud nädalavahetusel Sotši ringrajal lagunes tema McLaren-Honda võistlusmasin koost juba soojendusringil. «Ilmselgelt on see ärritav. Hooaja neljas sõit, neljas katkestamine. Ja seekord ei jõudnud me isegi starti,» ahastas hispaanlane pärast järjekordset pettumust meediale.
Tänaku ja kaardilugeja Martin Järveoja tänavuse hooaja ahastusekvivalent Alonso kogetule on Monte Carlo ralli viimane päev – ülikindlal teisel kohal kulgenud Eesti esiekipaaži Ford Fiesta võistlusauto mootoris lakkas töötamast üks silinder ning mehed vaatasid abitult pealt, kuidas Toyota esisõitja Jari-Matti Latvala neist paremusjärjestuses mööda tuhises. Tänak võinuks langeda ka suisa viiendaks, ent hullumeelne sõit kuulsal Col de Turini mägiteel tihedas lumesajus päädis lõpuks pjedestaali madalaimale astmele tõusmisega. «Enne tänast tegime kõik [õigesti] ... Ma pean minema...» võitles Tänak viimase katse lõpus emotsioonidega.
Tehnilised hädad on saarlast käesoleva hooaja esimese viie MM-ralliga vaevanud veelgi: näiteks Rootsis tõrkus Fiestal käigukast ja Mehhiko lõõskava päikese all pidi ta võitlema masina ülekuumenemisega. Kõigele sellele vaatamata on Tänaku senine aasta olnud üpris oivaline: Rootsis lõpetas ta teisena, Mehhikos neljandana ja möödunud nädalal Argentina etapil kolmandana. Ainus nulliring on Tänakul kirjas Korsika rallilt ja seda oma vea tõttu – kolmandal kiiruskatsel sõideti kraavi.
Üks viga, üks katkestamine
«Oli pikk kurv ja asfaldil veidi rohkem kruusa, kui ootasime. Auto jäi alajuhitavaks, kandusime välja ja tee oli üpris kitsas – päris kaua püsisime serva peal, aga lõpus jäi puudu see raasuke õnne, mis oleks meid teel hoidnud. Auto sai väga vähe viga, aga teeserv oli nõnda järsk, et isegi puksiiril oli meid keeruline kätte saada. Omal jõul polnud selleks võimalustki!» rääkis Tänak.
Rallispordis ongi kahjuks õnnel suur osa mängida. Tänak kirjutas Rootsi ralli üheksandal kiiruskatsel rekordiraamatutesse uue peatükki, läbides selle keskmise(!) kiirusega 137,8 kilomeetrit tunnis. Sellisel kiirusel kihutamine tähendab, et iga eksimus võimendub mitu korda – ning rajal püsimine või sealt lendamine on millimeetrite mäng.
Vanasti mängis Tänak seda mängu kahjuga. Oma WRC-karjääri algusaastatel näis iga saarlase eksimus lõppevat katkestamise või meeletu ajakuluga. Nüüd on meie mehel aga kasud sees. Eksimus Korsikal oli Tänaku jaoks alles teine «tõsisem» sõiduviga tänavusel hooajal. Esimene lipsas sisse Rootsi ralli viimasel katsel, kus ühe ristmiku pikaks sõitmise tõttu kadusid kümmekond sekundit ja võimalus püüda väärtuslikke lisapunkte. Lõppkohta silmas pidades see viga aga midagi ei maksnud, sest nii Latvala ees kui ka meeskonnakaaslane Sebastien Ogier selja taga olid Tänakust kindlas kauguses.
«Tõsisem» vajab jutumärke eelnevalt mainitud põhjustel: õnnemarginaal on rallis suur ning statistikat saab oma soovi järgi väänata. Siinkohal markeerib see sõitja enda tehtud eksimust, mis maksab talle kümme sekundit kuni katkestamiseni välja. Väiksemaid vigu on Tänakul rallidega sisse lipsanud mõistagi veelgi: Argentina ralli 12. kiiruskatselgi tegi ta kaks piruetti, aga kui suured said need prohmakad olla, kui lõpuks kaotas ka katse võitnud Kris Meeke’ile 2,2 sekundiga?
Ogier eksib, aga lapib vead
Vaid veel üks teine sõitja on tänavu viiel etapil pääsenud kahe suurema eksimusega. See on viimased kaks rallit võitnud Hyundai esipiloot Thierry Neuville, kes on nende tulemustega MMi üldtabelis just Tänaku ees, kolmandal positsioonil. Polnuks kaht käevääratust, leiaks belglase kõrgeimaltki, sest tema prohmakad – Monte Carlos ja Rootsis – tähendasid mõlemal korral katkestamist esikohalt.
Tänakuga võrdses masinas kihutav Ogier on näiteks M-Spordi meeskonna Fiestaga kohanedes eksinud suisa viis korda. Mehhikos kaotas neljakordne maailmameister kahel katsel piruetitades kümme sekundit, aga mehe klassi näitab, et ta suudab vaatamata eksimustele lõpuks alati tippu välja jõuda. Mehhikos lõpetas ta näiteks teisena. Tõsi, vigadeta terendanuks esikoht, sest niigi oma avariide saldo tänavu suureks ajanud Kris Meeke lendas viimasel kiiruskatsel teelt, riivas pargitud autot, ent jõudis paarikümne eksisekundi järel tagasi teele ja ka esimesena finišisse.
Lõpuks peab aga ka Ogierʼ õnn otsa saama. Nagu prantslane end mullu Soome rallil kraavist leides nentis: «Ühel päeval pidi see juhtuma, kui kogu aeg maksimaalselt riskeerida.» Ehk mida rohkem sõitja eksib, seda tõenäolisemalt varem või hiljem asi katkestamisega lõppeb. Ja kui Tänak suudab oma puhast sõitu jätkata, näib edasine hooaeg talle helge mis helge.
Kraavisõit Korsikal oli Eesti parima rallipiloodi senise hooaja ainus kulukas eksimus
«On valed, suured valed ja statistika» – väidetavalt Inglismaa kunagise peaministri Benjamin Disraeli suust kõlanud tsitaadi kirjutas maailmakuulsaks Mark Twain. Arve oma soovi järgi käänates saab jõuda meelepärase tulemuseni; näiteks praegu võime väita, et Tänak on tänavuse hooaja viiel esimesel MM-etapil kõige vähem sõiduvigu teinud ralliäss!
Kui ärritav võib olla tehnikasport, tasub praegu uurida Fernando Alonso käest. Vormel 1 sarja kahekordne maailmameister pole tänavu esimesel neljal GP-etapil veel kordagi ruudulippu näinud. Möödunud nädalavahetusel Sotši ringrajal lagunes tema McLaren-Honda võistlusmasin koost juba soojendusringil. «Ilmselgelt on see ärritav. Hooaja neljas sõit, neljas katkestamine. Ja seekord ei jõudnud me isegi starti,» ahastas hispaanlane pärast järjekordset pettumust meediale.
Tänaku ja kaardilugeja Martin Järveoja tänavuse hooaja ahastusekvivalent Alonso kogetule on Monte Carlo ralli viimane päev – ülikindlal teisel kohal kulgenud Eesti esiekipaaži Ford Fiesta võistlusauto mootoris lakkas töötamast üks silinder ning mehed vaatasid abitult pealt, kuidas Toyota esisõitja Jari-Matti Latvala neist paremusjärjestuses mööda tuhises. Tänak võinuks langeda ka suisa viiendaks, ent hullumeelne sõit kuulsal Col de Turini mägiteel tihedas lumesajus päädis lõpuks pjedestaali madalaimale astmele tõusmisega. «Enne tänast tegime kõik [õigesti] ... Ma pean minema...» võitles Tänak viimase katse lõpus emotsioonidega.
Tehnilised hädad on saarlast käesoleva hooaja esimese viie MM-ralliga vaevanud veelgi: näiteks Rootsis tõrkus Fiestal käigukast ja Mehhiko lõõskava päikese all pidi ta võitlema masina ülekuumenemisega. Kõigele sellele vaatamata on Tänaku senine aasta olnud üpris oivaline: Rootsis lõpetas ta teisena, Mehhikos neljandana ja möödunud nädalal Argentina etapil kolmandana. Ainus nulliring on Tänakul kirjas Korsika rallilt ja seda oma vea tõttu – kolmandal kiiruskatsel sõideti kraavi.
Üks viga, üks katkestamine
«Oli pikk kurv ja asfaldil veidi rohkem kruusa, kui ootasime. Auto jäi alajuhitavaks, kandusime välja ja tee oli üpris kitsas – päris kaua püsisime serva peal, aga lõpus jäi puudu see raasuke õnne, mis oleks meid teel hoidnud. Auto sai väga vähe viga, aga teeserv oli nõnda järsk, et isegi puksiiril oli meid keeruline kätte saada. Omal jõul polnud selleks võimalustki!» rääkis Tänak.
Rallispordis ongi kahjuks õnnel suur osa mängida. Tänak kirjutas Rootsi ralli üheksandal kiiruskatsel rekordiraamatutesse uue peatükki, läbides selle keskmise(!) kiirusega 137,8 kilomeetrit tunnis. Sellisel kiirusel kihutamine tähendab, et iga eksimus võimendub mitu korda – ning rajal püsimine või sealt lendamine on millimeetrite mäng.
Vanasti mängis Tänak seda mängu kahjuga. Oma WRC-karjääri algusaastatel näis iga saarlase eksimus lõppevat katkestamise või meeletu ajakuluga. Nüüd on meie mehel aga kasud sees. Eksimus Korsikal oli Tänaku jaoks alles teine «tõsisem» sõiduviga tänavusel hooajal. Esimene lipsas sisse Rootsi ralli viimasel katsel, kus ühe ristmiku pikaks sõitmise tõttu kadusid kümmekond sekundit ja võimalus püüda väärtuslikke lisapunkte. Lõppkohta silmas pidades see viga aga midagi ei maksnud, sest nii Latvala ees kui ka meeskonnakaaslane Sebastien Ogier selja taga olid Tänakust kindlas kauguses.
«Tõsisem» vajab jutumärke eelnevalt mainitud põhjustel: õnnemarginaal on rallis suur ning statistikat saab oma soovi järgi väänata. Siinkohal markeerib see sõitja enda tehtud eksimust, mis maksab talle kümme sekundit kuni katkestamiseni välja. Väiksemaid vigu on Tänakul rallidega sisse lipsanud mõistagi veelgi: Argentina ralli 12. kiiruskatselgi tegi ta kaks piruetti, aga kui suured said need prohmakad olla, kui lõpuks kaotas ka katse võitnud Kris Meeke’ile 2,2 sekundiga?
Ogier eksib, aga lapib vead
Vaid veel üks teine sõitja on tänavu viiel etapil pääsenud kahe suurema eksimusega. See on viimased kaks rallit võitnud Hyundai esipiloot Thierry Neuville, kes on nende tulemustega MMi üldtabelis just Tänaku ees, kolmandal positsioonil. Polnuks kaht käevääratust, leiaks belglase kõrgeimaltki, sest tema prohmakad – Monte Carlos ja Rootsis – tähendasid mõlemal korral katkestamist esikohalt.
Tänakuga võrdses masinas kihutav Ogier on näiteks M-Spordi meeskonna Fiestaga kohanedes eksinud suisa viis korda. Mehhikos kaotas neljakordne maailmameister kahel katsel piruetitades kümme sekundit, aga mehe klassi näitab, et ta suudab vaatamata eksimustele lõpuks alati tippu välja jõuda. Mehhikos lõpetas ta näiteks teisena. Tõsi, vigadeta terendanuks esikoht, sest niigi oma avariide saldo tänavu suureks ajanud Kris Meeke lendas viimasel kiiruskatsel teelt, riivas pargitud autot, ent jõudis paarikümne eksisekundi järel tagasi teele ja ka esimesena finišisse.
Lõpuks peab aga ka Ogierʼ õnn otsa saama. Nagu prantslane end mullu Soome rallil kraavist leides nentis: «Ühel päeval pidi see juhtuma, kui kogu aeg maksimaalselt riskeerida.» Ehk mida rohkem sõitja eksib, seda tõenäolisemalt varem või hiljem asi katkestamisega lõppeb. Ja kui Tänak suudab oma puhast sõitu jätkata, näib edasine hooaeg talle helge mis helge.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: Ott Tänaku diskussioon
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 7
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 7
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Re: Ott Tänaku diskussioon
ei tule mul sealt midagi.
The scheduled time for this live video has passed.
The scheduled time for this live video has passed.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 7
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Re: Ott Tänaku diskussioon
nüüd tegid pausi, aga mingi jama oli vist selle laiviga...sest kõik ei saanud vaadata
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: Ott Tänaku diskussioon
esimese osa saab siit järele hetkel vaadata https://www.facebook.com/delfisport/vid ... 9359047752
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: Ott Tänaku diskussioon
väga lahe ettevõtmine minu meelest, kes ei näinud sis ma olen kindel et panevad järelvaatamiseks üles.
Nüüd siis praami pileteid oktoobriks bronnima
Nüüd siis praami pileteid oktoobriks bronnima

Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"