Honda V8 mootorit ei hinnatud eriti kõrgelt. Kui 2009. aasta hakul hakkas Brawn GP Honda mootori asemel Mercedese mootorit kasutama, väitsid nad, et see oli tuntavalt parem. Mis võimaldas neil muidugi ka tiitlid võita.soca kirjutas:
räägin puhtalt mootorist, Honda tiimina ja masinana polnud jah midagi erilist kuid minu mäletamist nende mootorid olid väidetavalt ühed võimsamad ja polnud ka probleeme ja see kõik oli 10 aastat tagasi. võin ka rängalt eksida.
Hooaeg 2017
Moderaatorid: Jaanus, Erki, RudiTurbo, mrali, nimh, Frank
Re: Hooaeg 2017
Re: Hooaeg 2017
Samas 2009 võitis Brawn GP Honda ehitatud kere ja Mersu mootoriga nii sõitjate kui tiimide tiitel. Seega ei saa öelda, et nad masinat ehitada ei osanud. Jutud käisid, et 2009 oleks Honda tiitili võtnud ka oma mootoriga, sest lõpuks suudetud teha hea mootor.soca kirjutas: räägin puhtalt mootorist, Honda tiimina ja masinana polnud jah midagi erilist kuid minu mäletamist nende mootorid olid väidetavalt ühed võimsamad ja polnud ka probleeme ja see kõik oli 10 aastat tagasi. võin ka rängalt eksida.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: Hooaeg 2017
no see oli täis joppamine reeglite muudatuste tõttu, enne seda oldi sügaval augus, bar-honda ajast mäletan küll et mootorit kiideti. a las see teema jääda praegu on aasta 2017
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 1
- Postitusi: 11801
- Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
- Asukoht: Haabneeme
Re: Hooaeg 2017
5 testipäev Barcelonas sai läbi ja sellised olid tulemused.
1. F. Massa Williams 01:19.726 - 168 ringi
2. D. Ricciardo Red Bull 01:19.900 - 89 ringi
3. S. Vettel Ferrari 01:19.906 - 168 ringi
4. L. Hamilton Mercedes 01:20.456 - 49 ringi
5. V. Bottas Mercedes 01:20.924 - 86 ringi
6. E. Ocon Force India 01:21.347 - 142 ringi
7. N. Hulkenberg Renault 01:21.589 - 58 ringi
8. K. Magnussen Haas F1 01:21.676 - 81 ringi
9. D. Kvyat Toro Rosso 01:21.743 - 83 ringi
10. S. Vandoorne McLaren 01:22.537 - 80 ringi
11. P. Wehrlein Sauber 01:23.336 - 47 ringi
12. M. Ericsson Sauber 01:23.630 - 53 ringi
13. J. Palmer Renault 01:24.790 - 15 ringi
1. F. Massa Williams 01:19.726 - 168 ringi
2. D. Ricciardo Red Bull 01:19.900 - 89 ringi
3. S. Vettel Ferrari 01:19.906 - 168 ringi
4. L. Hamilton Mercedes 01:20.456 - 49 ringi
5. V. Bottas Mercedes 01:20.924 - 86 ringi
6. E. Ocon Force India 01:21.347 - 142 ringi
7. N. Hulkenberg Renault 01:21.589 - 58 ringi
8. K. Magnussen Haas F1 01:21.676 - 81 ringi
9. D. Kvyat Toro Rosso 01:21.743 - 83 ringi
10. S. Vandoorne McLaren 01:22.537 - 80 ringi
11. P. Wehrlein Sauber 01:23.336 - 47 ringi
12. M. Ericsson Sauber 01:23.630 - 53 ringi
13. J. Palmer Renault 01:24.790 - 15 ringi
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: Hooaeg 2017
Red Bull hakkab ka vaikselt ennast näitama.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Re: Hooaeg 2017
Natuke ütleb nende aegade kohta see, mis rehviga need sõideti. Ricciardo sõitis oma ringi Ultrasoftiga, Massa enda ringi Supersoftiga, Vettel ja Mersud Softiga.soca kirjutas:Red Bull hakkab ka vaikselt ennast näitama.
Re: Hooaeg 2017
Varsti võib McLaren oma nime Minardiks ära muuta.
"Come on, you can see more than that"
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: Hooaeg 2017
no ma ei saa lihtsalt, mida iludus!!!




Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Re: Hooaeg 2017
Talvetestid siis läbi.
Ühe asja, mida nähtu põhjal võib öelda, on see, et McLaren-Honda on mängust välja. Ja arvestades, et sel hooajal on lubatud ainult 4 mootorit terve hooaja peale, siis isegi juhul, kui mingit keskmike tasemel kiirust näidata suudetakse, hakkab neid mootorikaristusi hooaja jooksul korralikult kogunema.
Kui ettevõtmise sisust rääkida, siis minu arust oluliseks probleemiks on muuhulgas ka see, et mootoritehas (Sakura, Jaapan) asub põhimõtteliselt teises maailma otsas võrreldes šassiitehasega (Woking, UK). Aga noh, eks nad ise teavad ja pingutavad hambad ristis nii...
Mis puudutab ülejäänuid, siis eks ole näha. Ferrari on väga paljulubav olnud, aga kahtlane tunne on siiski, et Mercedes võtab Austraalias pole positioni. Aga loodetavasti on Ferrari (ja ka Red Bull) vähemalt väga lähedal.
Keskmike seas läheb väga tasavägiseks andmiseks. Seal lõplikku hinnangut anda ei julgegi.
Ühe asja, mida nähtu põhjal võib öelda, on see, et McLaren-Honda on mängust välja. Ja arvestades, et sel hooajal on lubatud ainult 4 mootorit terve hooaja peale, siis isegi juhul, kui mingit keskmike tasemel kiirust näidata suudetakse, hakkab neid mootorikaristusi hooaja jooksul korralikult kogunema.
Kui ettevõtmise sisust rääkida, siis minu arust oluliseks probleemiks on muuhulgas ka see, et mootoritehas (Sakura, Jaapan) asub põhimõtteliselt teises maailma otsas võrreldes šassiitehasega (Woking, UK). Aga noh, eks nad ise teavad ja pingutavad hambad ristis nii...
Mis puudutab ülejäänuid, siis eks ole näha. Ferrari on väga paljulubav olnud, aga kahtlane tunne on siiski, et Mercedes võtab Austraalias pole positioni. Aga loodetavasti on Ferrari (ja ka Red Bull) vähemalt väga lähedal.
Keskmike seas läheb väga tasavägiseks andmiseks. Seal lõplikku hinnangut anda ei julgegi.
Re: Hooaeg 2017
MTV Sport on numbreid kokku lugenud.
Sõitjate ringid:
Tiimide ringid:
Sõitjate parimad ringiajad:
Rehvisegude parimad ringiajad:
F1-testien kaikki tilastot: Räikkönen kolmen listan kärki, Bottas vahvin työhevonen -- MTV Sport
Sõitjate ringid:
Kood: Vali kõik
Kuljettajien kierrosmäärät Barcelonassa:
1. Valtteri Bottas Mercedes 628
2. Sebastian Vettel Ferrari 591
3. Lewis Hamilton Mercedes 468
4. Marcus Ericsson Sauber 445
5. Felipe Massa Williams 414
6. Lance Stroll Williams 386
7. Kevin Magnussen Haas 369
8. Kimi Räikkönen Ferrari 365
9. Esteban Ocon Force India 365
10. Sergio Perez Force India 349
11. Max Verstappen Red Bull 347
12. Romain Grosjean Haas 346
13. Daniel Ricciardo Red Bull 337
14. Nico Hülkenberg Renault 314
15. Carlos Sainz Toro Rosso 307
16. Jolyon Palmer Renault 283
17. Daniil Kvyat Toro Rosso 277
18. Stoffel Vandoorne McLaren 235
19. Pascal Wehrlein Sauber 192(*)
20. Fernando Alonso McLaren 190
21. Antonio Giovinazzi Sauber 151(*)
22. Alfonso Celis Force India 71(*)
(*) = mukana vain yhdellä viikolla
Kood: Vali kõik
Tallien kierrosmäärät Barcelonassa:
1. Mercedes 1096
2. Ferrari 956
3. Williams 800
4. Sauber 788
5. Force India 785
6. Haas 715
7. Red Bull 684
8. Renault 597
9. Toro Rosso 584
10. McLaren 425
Kood: Vali kõik
Kuljettajien parhaat kierrosajat:
(S=pehmeä rengas, SS=superpehmeä, US=ultrapehmeä)
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1.18,634 SS
2. Sebastian Vettel Ferrari 1.19,024 US
3. Valtteri Bottas Mercedes 1.19,310 US
4. Lewis Hamilton Mercedes 1.19,352 US
5. Felipe Massa Williams 1.19,420 US
6. Max Verstappen Red Bull 1.19,438 SS
7. Carlos Sainz Toro Rosso 1.19,837 US
8. Nico Hulkenberg Renault 1.19,885 US
9. Daniel Ricciardo Red Bull 1.19,900 US
10. Sergio Perez Force India 1.20,116 US
11. Esteban Ocon Force India 1.20,161 US
12. Jolyon Palmer Renault 1.20,205 US
13. Lance Stroll Williams 1.20,335 S
14. Daniil Kvyat Toro Rosso 1.20,416 SS
15. Kevin Magnussen Haas 1.20,863 SS
16. Romain Grosjean Haas 1.21,110 US
17. Stoffel Vandoorne McLaren 1.21,348 US
18. Fernando Alonso McLaren 1.21,389 US
19. Marcus Ericsson Sauber 1.21,670 SS
20. Pascal Wehrlein Sauber 1.22,347 US
21. Antonio Giovinazzi Sauber 1.22,401 US
22. Alfonso Celis Force India 1.23,568 US
Kood: Vali kõik
Rengasseosten parhaat kierrosajat:
Ultrapehmeä: Kimi Räikkönen Ferrari 1.18,911
Superpehmeä: Kimi Räikkönen Ferrari 1.18,634
Pehmeä: Kimi Räikkönen Ferrari 1.19,267
Keskikova: Sebastian Vettel Ferrari 1.21,609
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 1
- Postitusi: 11801
- Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
- Asukoht: Haabneeme
Re: Hooaeg 2017
Motoorne Rahutus võttis ka testi kokku saates
http://motoornerahutus.ee/mr-on-enne-es ... timistlik/
http://motoornerahutus.ee/mr-on-enne-es ... timistlik/
-
- Moderaator
- Reactions: 14
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Re: Hooaeg 2017
Hea ,et sinna veel hello kityt peale ei joonistatud.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 1
- Postitusi: 11801
- Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
- Asukoht: Haabneeme
Re: Hooaeg 2017
Kellegil siin Äripäevale ka ligipääs on?
Kuidas lüpsta aktsionäre – vormel 1 näitel
http://www.aripaev.ee/borsiuudised/2017 ... mel-1-abil
Kuidas lüpsta aktsionäre – vormel 1 näitel
http://www.aripaev.ee/borsiuudised/2017 ... mel-1-abil
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 525
- Liitunud: 12 Jaan 2016, 14:08
Kuidas lüpsta aktsionäre – vormel 1 näitel
Maailma ühel populaarseimal spordialal, vormel 1-l (F1) on aastakümneid olnud kohati lausa krüptiline omanike struktuur, mis paljudele meenutas püramiidskeemi. Nüüd on sarjal uus, ameeriklasest omanik ja F1 aktsiad kauplevad sellest aastast Nasdaqi börsil, kuid skeemitamine läheb edasi ja aktsionäre põhimõtteliselt lollitatakse.
Võttes eesseisva jutu kokku, siis Formula One Groupi aktsionärid ei oma tegelikult mingit osa spordist, tegu pole isegi eraldi firmaga, aktsionäridel pole sõnaõigust spordi otsustes, F1 õigused võidakse iga kell ära müüa - ja isegi mitte kõrgeima hinna eest - ning tegelikult kontrollib kogu sporti ameeriklasest miljardär.
Olen varem kirjutanud, kuidas F1 meenutab püramiidskeemi ja kuidas kogu sport on börsi jaoks liiga toksiline. Eelmise aasta teises pooles otsustas Ameerika meediakontsern F1 ära osta ning selle aasta jaanuaris jõudis sport ametlikult börsile.
Kuid kas ikka jõudis? Kui võis tunduda, et varem oli kuningliku autospordi sarja omanike struktuur keeruline, siis see polnud veel midagi. Jaanuaris viidi lõpule USA meediakonglomeraadi Liberty Media Corporationi (LMC) esimene etapp F1 ülevõtmises. Esimene makse tehti ära, F1 tsaar Bernie Ecclestone visati üle parda ning uued näod määrati sporti juhtima.
Kogu selle kompoti lahkamiseks tuleb kõigepealt mõista, mis firma LMC on. Neile kuulub väga lai valik osalusi eri ettevõtetes. Peale F1 kuulub LMC-le Atlanta Bravesi meistriliiga pesapalliklubi ja satelliitraadio teenusepakkuja Sirius XM ning peale selle omab firma osalusi ürituste korraldajas Live Nation ja meediagigantides Time Warner ning Viacom. Kuni eelmise aasta aprillini võisid inimesed osta LMC aktsiaid, mille kaudu saadi kasu või kahju kõigist nimetatud äridest.
Aprillis otsustas LMC nõukogu firma aktsia kolmeks eraldi ja üksteisest mitte sõltuvaks aktsiaks lahku lüüa. Tegu on nii-öelda jälgimisaktsiatega (tracking stock), mis jälgivad LMC-le kuuluvaid varasid. Braves Group jälgib peaasjalikult pesapalli võistkonda, Liberty SiriusXM Group raadiofirmat ning Formula One Group vormel ühte, Live Nationit, Time Warnerit ja Viacomi.
Praeguse skeemi detailid on maetud sügavale Liberty dokumentidesse, mis firma esitas USA Väärtpaberikomisjonile. Seal on kirjas, kuidas igale grupile on määratud kogum ärisid, varasid ja kohustusi, mida börsil kaubeldav väärtpaber peegeldab, kuid kuna ükski neist gruppidest ei ole iseseisev juriidiline keha, ei saa need omada varasid, emiteerida väärtpabereid ega sõlmida seaduslikke lepinguid.
Lihtsalt öeldes tähendab see, et Formula One Groupi ja teise kahe grupi aktsiate omanikel pole mingit õiguslikku nõuet grupi varadele ehk neile ei kuulu firma varad. Tavaliselt on nii, et kui aktsionärile kuulub 10% aktsiatest, siis ka 10% firmast. Kuid mitte F1 puhul. Esimesena juhtis sellele situatsioonile avalikult tähelepanu ajakirja Forbes kaasautor Christian Sylt.
Formula One Groupi aktsionäridel pole mingit otsest nõuet F1 kommertsõigustele, mille soetamiseks LMC kulutab 8 miljardit dollarit, ega ka näiteks emafirmale Delta Topco kuuluvatele kõrgtehnoloogilistele ülekande- ja teleseadmetele või isegi firma eralennukile. Närvikõdi otsivatel investoritel ei tasu aga meelt heita, sest kuigi Formula One Groupi aktsionäridele ei kuulu mingilgi määral varasid, siis riskid on ikka samad. Dokumentides on kirjas, kuidas Formula One Groupi aktsionärid on tegelikult aktsionärid Liberty Media Corporationis ja neile saavad osaks kõik firma riskid ja kohustused.
Aktsionäridel pole mingisugust võimu
Ehk siis - investor, kes teab vormel ühest ja tahab sporti investeerida, ei pruugi huvituda või midagi teada pesapalli võistkonnast või raadiomaastikust, kuid talle saavad osaks nende alade riskid ja kohustused. Näiteks kui peaks tekkima olukord, kus Braves ja SiriusXM satuvad üheaegselt suurtesse hädadesse, siis Formula One Groupi investeerinud inimene kannatab samamoodi, kuigi vormel ühel võib suurepäraselt minna.
Asi läheb absurdsemaks. Kuigi Formula One Groupi aktsionäridele saavad osaks kogu LMC kontserni riskid ja kohustused, siis ei saa aktisonärid otsest kasu kontserni majandustulemustest, kuna jälgimisaktsiad peegeldavad ainult vastavaid varasid. See pole veel kõik.
Sylt leidis LMC dokumentidest fakti, et LMC võib suvalisel hetkel otsustada ära müüa Formula One Groupi või ülejäänud kahe grupi varad ilma mingisuguse aktsionäride tagasisideta. Mis veel hullem, Delaware’i osariigi seaduste alusel võib juhtkond müüa vähem märkimisväärse osaluse LMCst ilma aktsionäride nõusolekuta.
Kuna F1 emafirma Delta Topco on LMC meediaimpeeriumis tõepoolest suhteliselt väike osa, siis saab selle vajadusel lihtsalt edasi müüa. Lisaks on LMC dokumentides kirjas, et kui peaks müügiks minema, siis nõukogu pole isegi kohustatud valima aktsionäridele kõige suuremat tulu toova pakkumise ning aktsionäridel pole mingisugust sõnaõigust müügiprotsessis.
Asemel on uus diktaator
Palju on juttu olnud ka, et F1 on nüüd Bernie Ecclestone’i lahti laskmise tõttu miljardärist diktaatorist lahti saanud, kuid tegelikkuses juhib sporti nüüd veelgi rikkam miljardär, kel on oluliselt rohkem kontrolli kogu vormelikarusselli üle.
Vormel ühe ülevõtmist uurinud Suurbritannia konkurentsiamet jõudis järeldusele, et LMCd kontrollib ainuisikuliselt ameeriklasest miljardär John Malone, kelle vara suurus Bloombergi andmeil on praegu umbes 8,6 miljardit dollarit. Malone’i erakliku eluviisi tõttu pole praegu selge, mis plaanid tal vormel ühega on. Kuid erinevalt Bernie Ecclestone’ist, kellele 1970ndatel kuulus Brabhami F1 võistkond ja kes oli pidevalt etappidel kohal, pole John Malone seni veel isegi ühelgi etapil kohal käinud.
Küll aga on Malone määranud vormel ühte juhtima Ecclestone’i asemel 21st Century Foxi endise presidendi Chase Carey, kes on endale paremaks käeks võtnud võiks öelda geniaalse vormel 1 insaideri ja tiim Schumacheri liikme Ross Brawni koos endise ESPN juhtkonna liikme Sean Bratchesiga. Nende kolme mehe eestvedamisel, kes praegu ehitavad enda ümber tugevat ning pädevatest inimestest koosnevat tiimi, on vormel ühe tulevik üsna helge.
Kuid, palun, hoidke vormel ühest börsil eemale. Kõige tagatipuks on Formula One Groupi aktsia lühend FWONK, mis kõlab nagu elevant oleks joostes oma londi peale astunud ja siis uperkuuti selili käinud. Umbes samamoodi üritab Liberty Media ka FWONKi aktsionäre kohelda.

Võttes eesseisva jutu kokku, siis Formula One Groupi aktsionärid ei oma tegelikult mingit osa spordist, tegu pole isegi eraldi firmaga, aktsionäridel pole sõnaõigust spordi otsustes, F1 õigused võidakse iga kell ära müüa - ja isegi mitte kõrgeima hinna eest - ning tegelikult kontrollib kogu sporti ameeriklasest miljardär.
Olen varem kirjutanud, kuidas F1 meenutab püramiidskeemi ja kuidas kogu sport on börsi jaoks liiga toksiline. Eelmise aasta teises pooles otsustas Ameerika meediakontsern F1 ära osta ning selle aasta jaanuaris jõudis sport ametlikult börsile.
Kuid kas ikka jõudis? Kui võis tunduda, et varem oli kuningliku autospordi sarja omanike struktuur keeruline, siis see polnud veel midagi. Jaanuaris viidi lõpule USA meediakonglomeraadi Liberty Media Corporationi (LMC) esimene etapp F1 ülevõtmises. Esimene makse tehti ära, F1 tsaar Bernie Ecclestone visati üle parda ning uued näod määrati sporti juhtima.
Kogu selle kompoti lahkamiseks tuleb kõigepealt mõista, mis firma LMC on. Neile kuulub väga lai valik osalusi eri ettevõtetes. Peale F1 kuulub LMC-le Atlanta Bravesi meistriliiga pesapalliklubi ja satelliitraadio teenusepakkuja Sirius XM ning peale selle omab firma osalusi ürituste korraldajas Live Nation ja meediagigantides Time Warner ning Viacom. Kuni eelmise aasta aprillini võisid inimesed osta LMC aktsiaid, mille kaudu saadi kasu või kahju kõigist nimetatud äridest.
Aprillis otsustas LMC nõukogu firma aktsia kolmeks eraldi ja üksteisest mitte sõltuvaks aktsiaks lahku lüüa. Tegu on nii-öelda jälgimisaktsiatega (tracking stock), mis jälgivad LMC-le kuuluvaid varasid. Braves Group jälgib peaasjalikult pesapalli võistkonda, Liberty SiriusXM Group raadiofirmat ning Formula One Group vormel ühte, Live Nationit, Time Warnerit ja Viacomi.
Praeguse skeemi detailid on maetud sügavale Liberty dokumentidesse, mis firma esitas USA Väärtpaberikomisjonile. Seal on kirjas, kuidas igale grupile on määratud kogum ärisid, varasid ja kohustusi, mida börsil kaubeldav väärtpaber peegeldab, kuid kuna ükski neist gruppidest ei ole iseseisev juriidiline keha, ei saa need omada varasid, emiteerida väärtpabereid ega sõlmida seaduslikke lepinguid.
Lihtsalt öeldes tähendab see, et Formula One Groupi ja teise kahe grupi aktsiate omanikel pole mingit õiguslikku nõuet grupi varadele ehk neile ei kuulu firma varad. Tavaliselt on nii, et kui aktsionärile kuulub 10% aktsiatest, siis ka 10% firmast. Kuid mitte F1 puhul. Esimesena juhtis sellele situatsioonile avalikult tähelepanu ajakirja Forbes kaasautor Christian Sylt.
Formula One Groupi aktsionäridel pole mingit otsest nõuet F1 kommertsõigustele, mille soetamiseks LMC kulutab 8 miljardit dollarit, ega ka näiteks emafirmale Delta Topco kuuluvatele kõrgtehnoloogilistele ülekande- ja teleseadmetele või isegi firma eralennukile. Närvikõdi otsivatel investoritel ei tasu aga meelt heita, sest kuigi Formula One Groupi aktsionäridele ei kuulu mingilgi määral varasid, siis riskid on ikka samad. Dokumentides on kirjas, kuidas Formula One Groupi aktsionärid on tegelikult aktsionärid Liberty Media Corporationis ja neile saavad osaks kõik firma riskid ja kohustused.
Aktsionäridel pole mingisugust võimu
Ehk siis - investor, kes teab vormel ühest ja tahab sporti investeerida, ei pruugi huvituda või midagi teada pesapalli võistkonnast või raadiomaastikust, kuid talle saavad osaks nende alade riskid ja kohustused. Näiteks kui peaks tekkima olukord, kus Braves ja SiriusXM satuvad üheaegselt suurtesse hädadesse, siis Formula One Groupi investeerinud inimene kannatab samamoodi, kuigi vormel ühel võib suurepäraselt minna.
Asi läheb absurdsemaks. Kuigi Formula One Groupi aktsionäridele saavad osaks kogu LMC kontserni riskid ja kohustused, siis ei saa aktisonärid otsest kasu kontserni majandustulemustest, kuna jälgimisaktsiad peegeldavad ainult vastavaid varasid. See pole veel kõik.
Sylt leidis LMC dokumentidest fakti, et LMC võib suvalisel hetkel otsustada ära müüa Formula One Groupi või ülejäänud kahe grupi varad ilma mingisuguse aktsionäride tagasisideta. Mis veel hullem, Delaware’i osariigi seaduste alusel võib juhtkond müüa vähem märkimisväärse osaluse LMCst ilma aktsionäride nõusolekuta.
Kuna F1 emafirma Delta Topco on LMC meediaimpeeriumis tõepoolest suhteliselt väike osa, siis saab selle vajadusel lihtsalt edasi müüa. Lisaks on LMC dokumentides kirjas, et kui peaks müügiks minema, siis nõukogu pole isegi kohustatud valima aktsionäridele kõige suuremat tulu toova pakkumise ning aktsionäridel pole mingisugust sõnaõigust müügiprotsessis.
Asemel on uus diktaator
Palju on juttu olnud ka, et F1 on nüüd Bernie Ecclestone’i lahti laskmise tõttu miljardärist diktaatorist lahti saanud, kuid tegelikkuses juhib sporti nüüd veelgi rikkam miljardär, kel on oluliselt rohkem kontrolli kogu vormelikarusselli üle.
Vormel ühe ülevõtmist uurinud Suurbritannia konkurentsiamet jõudis järeldusele, et LMCd kontrollib ainuisikuliselt ameeriklasest miljardär John Malone, kelle vara suurus Bloombergi andmeil on praegu umbes 8,6 miljardit dollarit. Malone’i erakliku eluviisi tõttu pole praegu selge, mis plaanid tal vormel ühega on. Kuid erinevalt Bernie Ecclestone’ist, kellele 1970ndatel kuulus Brabhami F1 võistkond ja kes oli pidevalt etappidel kohal, pole John Malone seni veel isegi ühelgi etapil kohal käinud.
Küll aga on Malone määranud vormel ühte juhtima Ecclestone’i asemel 21st Century Foxi endise presidendi Chase Carey, kes on endale paremaks käeks võtnud võiks öelda geniaalse vormel 1 insaideri ja tiim Schumacheri liikme Ross Brawni koos endise ESPN juhtkonna liikme Sean Bratchesiga. Nende kolme mehe eestvedamisel, kes praegu ehitavad enda ümber tugevat ning pädevatest inimestest koosnevat tiimi, on vormel ühe tulevik üsna helge.
Kuid, palun, hoidke vormel ühest börsil eemale. Kõige tagatipuks on Formula One Groupi aktsia lühend FWONK, mis kõlab nagu elevant oleks joostes oma londi peale astunud ja siis uperkuuti selili käinud. Umbes samamoodi üritab Liberty Media ka FWONKi aktsionäre kohelda.

KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
Re: Hooaeg 2017
Seda, et McLaren-Honda olukord on hapu, näitab tõsiasi, et liikuma on hakanud jutud, et McLaren kaalub Mercedese mootoritele tagasi pöördumist. Seda hämmastavam on lugu, et hooaeg pole isegi veel alanud!
http://www.autosport.com/news/report.ph ... on-engines
Aga reaalselt saaks vahetus toimuda muidugi alles 2018. aastaks. Ja mõistagi on õhus küsimus, kuidas McLareni ja Honda vahelist pikaajalist lepingut tühistada saab. Kas seal on mõni nn performance klausel, kuna väljaostmine läheks kalliks...
http://www.autosport.com/news/report.ph ... on-engines
Aga reaalselt saaks vahetus toimuda muidugi alles 2018. aastaks. Ja mõistagi on õhus küsimus, kuidas McLareni ja Honda vahelist pikaajalist lepingut tühistada saab. Kas seal on mõni nn performance klausel, kuna väljaostmine läheks kalliks...
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 7
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: Hooaeg 2017

Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"