Rally Sweden 2017 Day 3
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1008
- Liitunud: 01 Dets 2004, 11:39
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
Ott Tänaku isikliku inseneri Lewis Alleni sõnul teeb mitmekülgsus saarlasest maailma tippsõitja.
„Töötasin kaks aastat tagasi Robert Kubica (endine vormel 1 piloot ja rallisõitja – toim) ja mullu Mads Østbergi (Norra rallisõitja – toim) peamise abilisena. Oti personaalseks inseneriks sain selle hooaja eel, kuigi ühes tiimis töötades olime kokku puutunud mõistagi ka varem,” ütleb 30. eluaastates mustapäine Allen, kui M-Spordi hooldusalas kätt surume ja jutuajamist alustame. Just Allen on see, kes Tänaku hooldusalasse jõudes alati esimesena tema juurde astub ja infot koguma hakkab.
Tänaku ja tema Ford Fiesta tulemuste eest suurel määral vastutav Allen on olemuselt pigem tagasihoidlik, kuid tema põhjalikke ja läbimõeldud vastuseid kuuldes tajub ka siinkirjutaja, kuivõrd hinnatud on ta rallimaailmas.
Lewis, oled Oti isiklik insener esimest hooaega. Millise koostööpartneriga on tegu?
Eks iga sõitja ja inseneri koostöö ole erinev, kuid Oti teeb eriliseks see, et tal on Eestis oma rallimeeskond. See tähendab, et ta teab äärmiselt täpselt, mida ta autolt tahab. Minu töö teeb see lihtsamaks, sest suhtleme üksteisega mitte kui sõitja inseneriga, vaid pigem kui insenerid omavahel. Vahel, kui miski teda segab, ütleb ta näiteks pärast katse lõppu: „Ma arvan, et asi on selles.” Ja ma tean juba enne arvuti juurde minemist, kust probleemi otsida. Näiteks Monte Carlo rallil oli tema autol probleeme mootoriga, Ott andis endast kõik, et viga parandada. Ta teadis isegi, millise poldi peaks välja vahetama. Nii mõnelgi teisel sõitjal poleks ilmselt sellist oskusteavet olnud.
Rallis ei piisa üksnes sellest, et istud autosse ja vajutad gaasi. Siin on nii palju pisidetaile – alustades sõidustrateegiast ja lõpetades füüsilise vormiga –, mis mõjutavad lõpptulemust.
Sinu juttu kuulates tundub mulle, et Otti võib nüüd, 29-aastasena, kogenud sõitjaks pidada?
Kahtlemata, ta on MM-sarjas palju aastaid keerelnud, tunneb kõiki rallisid päris hästi ja teab, kuidas auto võiks erinevateks tingimusteks seadistatud olla. Teinekord tuleb testipäevadel sõitjaid õpetada, kuid Ott teab juba saabudes autost pea kõike. Ta armastab rallit sedavõrd palju, et on korraga nii sõitja, mehaanik kui ka insener.
Nagu teame, tegeles sõitjatest uue võidusõiduauto arendamisega peamiselt just Ott. Mis eeliseid see talle annab?
See tähendab, et uut Fordi arendati tema äranägemise ja stiili põhjal. Kuid auto arendamine ei lõpe kunagi, sest muidu kihutaksid konkurendid meist mööda. Rallieelsed arenduskatsed on meie töö määravaim osa. Tegu on siiski uue autoga, mistõttu leiame vahel ka alles võistlustel vigu, mis katsetustel ei avaldunud.
Ott on hooaja alguses näidanud suurepärast kiirust, ent kas on mingeid nüansse, milles ta oma meeskonnakaaslasele, neljakordsele maailmameistrile Sébastien Ogier’le alla jääb?
Nagu juba öeldud, loevad rallis väga palju kogemused. Rallis ei piisa üksnes sellest, et istud autosse ja vajutad gaasi. Siin on nii palju pisidetaile – alustades sõidustrateegiast ja lõpetades füüsilise vormiga –, mis mõjutavad lõpptulemust. Ma ei saa öelda, et Sébastien on milleski selgelt parem kui Ott. Peame arvestama, mis olukorras Ott mullu oli. Ta oli mitmel rallil, muu hulgas Poolas, kohati kiireim mees, ja meie ehk auto arendajate mõistes tegi ta seda vana autoga. Seepärast olid need tulemused eriti muljetavaldavad nii minu kui ka teiste inseneride jaoks.
Ka uue hooaja esimesel rallil Monte Carlos, mis ei kuulu Oti lemmikute hulka, oli ta stabiilselt kiire nagu nüüdki temale juba palju sobivamatel Rootsi teedel.
Uue meeskonna, inimeste ja autoga kohanemine võtabki tahes-tahtmata omajagu aega.
Kas oled nõus, et Ogier’l on autoga kohanemisel olnud veidi raskusi?
Ma ei ütleks päris nii, et tal on raskusi olnud. Uue meeskonna, inimeste ja autoga kohanemine võtabki tahes-tahtmata omajagu aega. Isegi temasuguselt poleks õiglane oodata kohe kõikide rallide võitmist.
Kui hästi on Oti uus kaardilugeja Martin Järveoja oma tööga hakkama saanud?
Tahan Martinit kiita. Ta ei osanud ilmselt veel hiljuti ettegi kujutada, et töötab sel hooajal maailma ühe kiirema rallimehe kaardilugejana, kuid mulle tundub, et ta on hoolimata teravaimas tipus sõitmise kogemuse puudumisest väga kiiresti Oti kõrval kohanenud. Ta teeb kõike korrektselt ja aitab Otil tuju üleval hoida.
„Töötasin kaks aastat tagasi Robert Kubica (endine vormel 1 piloot ja rallisõitja – toim) ja mullu Mads Østbergi (Norra rallisõitja – toim) peamise abilisena. Oti personaalseks inseneriks sain selle hooaja eel, kuigi ühes tiimis töötades olime kokku puutunud mõistagi ka varem,” ütleb 30. eluaastates mustapäine Allen, kui M-Spordi hooldusalas kätt surume ja jutuajamist alustame. Just Allen on see, kes Tänaku hooldusalasse jõudes alati esimesena tema juurde astub ja infot koguma hakkab.
Tänaku ja tema Ford Fiesta tulemuste eest suurel määral vastutav Allen on olemuselt pigem tagasihoidlik, kuid tema põhjalikke ja läbimõeldud vastuseid kuuldes tajub ka siinkirjutaja, kuivõrd hinnatud on ta rallimaailmas.
Lewis, oled Oti isiklik insener esimest hooaega. Millise koostööpartneriga on tegu?
Eks iga sõitja ja inseneri koostöö ole erinev, kuid Oti teeb eriliseks see, et tal on Eestis oma rallimeeskond. See tähendab, et ta teab äärmiselt täpselt, mida ta autolt tahab. Minu töö teeb see lihtsamaks, sest suhtleme üksteisega mitte kui sõitja inseneriga, vaid pigem kui insenerid omavahel. Vahel, kui miski teda segab, ütleb ta näiteks pärast katse lõppu: „Ma arvan, et asi on selles.” Ja ma tean juba enne arvuti juurde minemist, kust probleemi otsida. Näiteks Monte Carlo rallil oli tema autol probleeme mootoriga, Ott andis endast kõik, et viga parandada. Ta teadis isegi, millise poldi peaks välja vahetama. Nii mõnelgi teisel sõitjal poleks ilmselt sellist oskusteavet olnud.
Rallis ei piisa üksnes sellest, et istud autosse ja vajutad gaasi. Siin on nii palju pisidetaile – alustades sõidustrateegiast ja lõpetades füüsilise vormiga –, mis mõjutavad lõpptulemust.
Sinu juttu kuulates tundub mulle, et Otti võib nüüd, 29-aastasena, kogenud sõitjaks pidada?
Kahtlemata, ta on MM-sarjas palju aastaid keerelnud, tunneb kõiki rallisid päris hästi ja teab, kuidas auto võiks erinevateks tingimusteks seadistatud olla. Teinekord tuleb testipäevadel sõitjaid õpetada, kuid Ott teab juba saabudes autost pea kõike. Ta armastab rallit sedavõrd palju, et on korraga nii sõitja, mehaanik kui ka insener.
Nagu teame, tegeles sõitjatest uue võidusõiduauto arendamisega peamiselt just Ott. Mis eeliseid see talle annab?
See tähendab, et uut Fordi arendati tema äranägemise ja stiili põhjal. Kuid auto arendamine ei lõpe kunagi, sest muidu kihutaksid konkurendid meist mööda. Rallieelsed arenduskatsed on meie töö määravaim osa. Tegu on siiski uue autoga, mistõttu leiame vahel ka alles võistlustel vigu, mis katsetustel ei avaldunud.
Ott on hooaja alguses näidanud suurepärast kiirust, ent kas on mingeid nüansse, milles ta oma meeskonnakaaslasele, neljakordsele maailmameistrile Sébastien Ogier’le alla jääb?
Nagu juba öeldud, loevad rallis väga palju kogemused. Rallis ei piisa üksnes sellest, et istud autosse ja vajutad gaasi. Siin on nii palju pisidetaile – alustades sõidustrateegiast ja lõpetades füüsilise vormiga –, mis mõjutavad lõpptulemust. Ma ei saa öelda, et Sébastien on milleski selgelt parem kui Ott. Peame arvestama, mis olukorras Ott mullu oli. Ta oli mitmel rallil, muu hulgas Poolas, kohati kiireim mees, ja meie ehk auto arendajate mõistes tegi ta seda vana autoga. Seepärast olid need tulemused eriti muljetavaldavad nii minu kui ka teiste inseneride jaoks.
Ka uue hooaja esimesel rallil Monte Carlos, mis ei kuulu Oti lemmikute hulka, oli ta stabiilselt kiire nagu nüüdki temale juba palju sobivamatel Rootsi teedel.
Uue meeskonna, inimeste ja autoga kohanemine võtabki tahes-tahtmata omajagu aega.
Kas oled nõus, et Ogier’l on autoga kohanemisel olnud veidi raskusi?
Ma ei ütleks päris nii, et tal on raskusi olnud. Uue meeskonna, inimeste ja autoga kohanemine võtabki tahes-tahtmata omajagu aega. Isegi temasuguselt poleks õiglane oodata kohe kõikide rallide võitmist.
Kui hästi on Oti uus kaardilugeja Martin Järveoja oma tööga hakkama saanud?
Tahan Martinit kiita. Ta ei osanud ilmselt veel hiljuti ettegi kujutada, et töötab sel hooajal maailma ühe kiirema rallimehe kaardilugejana, kuid mulle tundub, et ta on hoolimata teravaimas tipus sõitmise kogemuse puudumisest väga kiiresti Oti kõrval kohanenud. Ta teeb kõike korrektselt ja aitab Otil tuju üleval hoida.
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
Vaadake SS17 Meeke onboard-i esimest 5 minutit...neil on ikka tugevad probleemid auto seadega. Küllaltki mahlakas keelekasutus auto kohta Meeke poolt onboardis. Siit ka Meeke korduvad vead. Pingutab lihtsalt üle.
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
Vaatasin ka ja päris palju üllatusi mehel ikka. Samas olen kindel, et Citroen saab oma seaded paika ja auto ei ole nii jube, kui hetkel tundub ja Meekel on suht unelmate positsioon startimiseks Mehhikos - põhi testimine oli neil ikka kruusal/asfaldil ja usun, et seal on nad kindlasti paremad.rs7 kirjutas:Vaadake SS17 Meeke onboard-i esimest 5 minutit...neil on ikka tugevad probleemid auto seadega. Küllaltki mahlakas keelekasutus auto kohta Meeke poolt onboardis. Siit ka Meeke korduvad vead. Pingutab lihtsalt üle.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1685
- Liitunud: 18 Juul 2004, 16:55
- Asukoht: Roobuka
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
Kaheti võetav? Arvestades, et masinat ehitati terve aasta ja see masin on ehitatud just Meeke jaoks ning lume seade ei erine oluliselt kruusa seadest, siis pole nagu kellegi teise otsa vaadata ega saa kellelegi teisele näpuga näidata. Meeke on sõitja kes võib üllatada (kui Issand-Jumal talle kõik eksimused andestab), aga erilist usku temasse ei ole. (vaikselt närtsiv lilleke)stout kirjutas: Vaatasin ka ja päris palju üllatusi mehel ikka. Samas olen kindel, et Citroen saab oma seaded paika ja auto ei ole nii jube, kui hetkel tundub ja Meekel on suht unelmate positsioon startimiseks Mehhikos - põhi testimine oli neil ikka kruusal/asfaldil ja usun, et seal on nad kindlasti paremad.
Ott Tänak on rallisõitja - mitte meelelahutaja.
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
Imelik jah, et kuidas testimisel selline asi välja ei tulnud. Mul on veel Meeke-i usku. Saab seaded paika, siis küll paugutama hakkab. Siis läheks see esiotsa konkurents veel põnevamaks.Milor kirjutas:Kaheti võetav? Arvestades, et masinat ehitati terve aasta ja see masin on ehitatud just Meeke jaoks ning lume seade ei erine oluliselt kruusa seadest, siis pole nagu kellegi teise otsa vaadata ega saa kellelegi teisele näpuga näidata. Meeke on sõitja kes võib üllatada (kui Issand-Jumal talle kõik eksimused andestab), aga erilist usku temasse ei ole. (vaikselt närtsiv lilleke)
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
Sellel videol on heli korralikult maas ka. WRC+st veidi parem aga tõesti vist oleks võinud sekundi varem öelda. Nii kui ütles "Vasak 1, ülikitsas. Parem 2" nii Ott hakkas kohe hoogu maha võtma aga täitsa pidama ei saanud.aix kirjutas:Tundub, et Martin jäi sin lugemisega natuke hiljaks...miro kirjutas:https://streamable.com/2mgdy Oti onboard viimasest katsest, pigem väike off
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1659
- Liitunud: 08 Veebr 2008, 19:28
- Asukoht: Tallinn
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
Kodulehel vist tõesti pole, kuid mailile tuli juba eile õhtul http://us6.campaign-archive1.com/?u=8fb ... fc35a5c4a7dmackk kirjutas:Imelik et M-Sport pole rallikokkuvõtet teinud veel.
Rallijutud ralliblogis.. http://www.rallinaut.ee/ |
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
Ma ei julgenud seda eile välja öelda, aga täitsa sama meelt, ca sekund varem oleks pidanud see "ülikitsas" kõlama .. kahjuks maksis see vbla aasta kokkuvõttes üliolulisi punkte, sest kui hooaja alguses veel kahtlesin, siis nüüd paistab selge, et sel aastal on kokkuvõttes korralikku punktisaaki oodata ja PSi punktid hakkavad olulist rolli mängima.MadMax kirjutas:Sellel videol on heli korralikult maas ka. WRC+st veidi parem aga tõesti vist oleks võinud sekundi varem öelda. Nii kui ütles "Vasak 1, ülikitsas. Parem 2" nii Ott hakkas kohe hoogu maha võtma aga täitsa pidama ei saanud.aix kirjutas:Tundub, et Martin jäi sin lugemisega natuke hiljaks...miro kirjutas:https://streamable.com/2mgdy Oti onboard viimasest katsest, pigem väike off
Eelmisel aastal oli peale 6 etappi koos 34 punkti, nüüd kahega 33. Süües kasvab isu

Re: Rally Sweden 2017 Day 3
Need PS punktid ikka see aasta kuidagi liiga üle hinnatud. Põhimõtteliselt on võimalik 13 katsega 65 punkti aasta lõikes saada, mis on peaaegu kolme ralli võidu jagu (65 vs 75) või 4 kolmandat kohta (65 vs 60). Vähe imelik see, et 3 koha ja viimase katse 2 või 1 koha eest saad rohkem punkte kui 2 koha eest. Ala 1 ja 2 koht sõidavad viimase päeva jubedalt võidu peale ja kolmas koht venib päeva lõpuni ja säästab rehve, et rohkem PS punkte saada. Võidu väärtus ka kuidagi kahaneb kui PS nii palju punkte saab. Ise pakun, et see PS süsteem muudetakse järgmine aasta tagasi 3;2;1. Samas peaks see kokkuvõttes rebimise päris ühtlaseks tegema. Kahjuks Ott mõlemal korral neist ilma jäänud ja võib-olla sellepärast see süsteem häiribki.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1342
- Liitunud: 30 Jaan 2009, 11:07
- Asukoht: Pärnu
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
Ärge hakake nüüd otsima viga seal, kus see ei pruugi siiski olla. See oli selline tasku moodi lõik, mis oli kindlasti ka Otile teada. Otil endal ka silmad peas, näha ju, et 100m pärast on pallid tee ääres...MadMax kirjutas:Sellel videol on heli korralikult maas ka. WRC+st veidi parem aga tõesti vist oleks võinud sekundi varem öelda. Nii kui ütles "Vasak 1, ülikitsas. Parem 2" nii Ott hakkas kohe hoogu maha võtma aga täitsa pidama ei saanud.aix kirjutas:Tundub, et Martin jäi sin lugemisega natuke hiljaks...miro kirjutas:https://streamable.com/2mgdy Oti onboard viimasest katsest, pigem väike off
Ott ka ise intekates, ütles, et lihtsalt suretas masina välja. Libe ja suurem kiirus, lihtsalt ei võtnud kurvi välja.
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
-
- V järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 64
- Liitunud: 12 Juun 2016, 22:05
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
Kuidagi kummaliselt on Toyota meestel tunked kujundatud. Algul tundus, et on püksid märjaks lasknud enne poodiumit. Õnneks ralli kokkuvõttes on näha lähiplaanis, et selline tume lapp on jalgevahel.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
Tundus jah selline alguses, aga traksid jooksevad sealt, ilmselt keha soovib ennast jahutada...
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
Õige võidusõitja panebki kõik välja.JaanJuurikas kirjutas:Kuidagi kummaliselt on Toyota meestel tunked kujundatud. Algul tundus, et on püksid märjaks lasknud enne poodiumit.
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
Kellade õhutus. Sai isegi algul vaadatud et puu tõmbas mahlad välja nii autol kui meestel.


-
- III järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 255
- Liitunud: 24 Sept 2014, 10:59
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
720p50 videosid silmal lausa ilus vaadata.-saxx- kirjutas:Panin ka väikse video kokku Rootsi rallist
https://youtu.be/aSfeVSFy6oE
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
võimalus ka 1080p50 vaadataaadukesekene kirjutas:720p50 videosid silmal lausa ilus vaadata.-saxx- kirjutas:Panin ka väikse video kokku Rootsi rallist
https://youtu.be/aSfeVSFy6oE

-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 1
- Postitusi: 11801
- Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
- Asukoht: Haabneeme
Re: Rally Sweden 2017 Day 3
Rootsi ralli video läbi fotograafi kaamera ja töö. Tänakust on üks väga hea kaader videos (50 sekundil)
https://www.facebook.com/12722773079454 ... 950926120/
https://www.facebook.com/12722773079454 ... 950926120/