Muudatused WRC-s

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

alex
Reactions: 0

Muudatused WRC-s

Postitus Postitas alex »

Küsiks siinse rahva arvamust kõigi tänaseks tehtud muudatuste kohta WRC-s.
nimh
Moderaator
Moderaator
Reactions: 0
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

ega eriti ei meeldi küll, kõige idiootsemad on superrally kehtestamine ja gravel crew'de likvideerimine
lisaks veel see kaardilugejate nimede kaotamine
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
tax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 844
Liitunud: 23 Veebr 2003, 22:20

Postitus Postitas tax »

Kõige imelikum on see, et nad tahavad "korrastada" süsteemi mis juba on korras. Praegusel rallil pole ju midagi viga. Kõik toimib ja kõik on rahul. Kuid FIAl on millegipärast suur tahtmine oma uuendused läbi suruda. Mõned neist on ju täielkud jaburused. Kõige totram on see pagana "super rally" idee. Mis mõte on katkestajate jätkamisel. See vähendaks ju ralli üldvõidu osatähtsust palju. Kui tõesti sõitja teeb sõiduvea, siis peab ta leppima sellega ja järgmine kord on ta targem. Eriti ei usu, et selline süsteem peaks nüüd kuidagiviisi reitinguid tõstma. WRC pingelisust see reegel ei tõsta, sest eelnevad hooajad on näidanud, et pinge püsib kuni lõpuni (v.a. 2002).
Gravel Crewde kaotamine võib tekitada päris põneva situatsiooni. Kui peaksid tingimused muutuma vms, siis oleks ju massiliselt katkestajaid (ilmselt sellepärast mõeldigi välja "super rally"). Iga päeva hommikul ralliautoga neid teid läbi sõita ei ole just ka mis lõbus. Jätku ikka see töö nendele, kes seda oskavad.
Pooldan väga seda, et WRC ka teistesse maadesse jõuaks, kuid mitte ühe hooaja jooksul. Võibolla peaks siis tõesti tegema nii, et ühel aastal on ühed etapid ja järgneval aastal teised etapid. Ühe hooaja sisse kõike mahutada ..........no seda lihtsalt ei ole võimalik korda saata.
Eks tulevikus saab näha, mis siis nendest reeglitest saab.
tax eriti ei tea, mida räägib
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Ise ei ole ka nende uute totrate ideedega rahul aga mis teha kui osad inimesed teevad korraliku süsteemi jamaks. Kui kuskilt kulusid kokku kraapida siis võiks seda FIA arvelt teha. Rallidel osalemis tasud väiksemaks ja peaksid ka rohkem inimesi saama sinna. Paljud ei ühine just FIA pärast (ralli kohta ei tea, aga F1's on see niimoodi kuna ühinemis tasu on juba räigelt suur).
Transporti võiks ka FIA ise pakkuda. Kalender tihedamaks ja mahub rohkem rallisid.
Parandada ei tule üld reegleid vaid maksu süsteemi.
"Come on, you can see more than that"
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

aix

Postitus Postitas aix »

Minule kui pealtvaatajale, on suurim tagasilöök ikkai nn. kahe sõitjaga team. Nagu monte näitas, oli ees otsas 4 sõitjat kahe minuti sees ja siis tulid juba liiga pikad vahed. Konkurents on pea olematu.
Teiseks nimed taga aknal - võiks olla ikka kaardilugeja nimi ka. Jääb mulje nagu ploeks kaardilugeja üldse tähtis. Seal võiks istuda ka jahukott. Mage.
Muude reeglitega võib harjuda. Keegi ju ei tea, kas muudatused teevad asja paremaks või halbemaks, seda näitab aeg.
Strike
Moderaator
Moderaator
Reactions: 3
Postitusi: 5954
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58

Postitus Postitas Strike »

Eks nende muudatuste vastu on nii sõitja, kui ka pealtvaatajad. FIA muudatused on viinud selleni, et sel aastal on tehasemeeskondi vaid 5 ja sõitjate arvu on piiratud meeskondades. Seega rallidel nüüd publikul vähem vaadata ja mõne tippsõitja katkestamine võib koheselt aidata punktidele privaatsõitjad (mis mõnes mõttes positiivne). See plaan, et kaotada gravel crew on arusaamatu. Jah saan aru, et nad üritavad kulutusi vähendada jne.. Kuid gravel crew eesmärk on ikkagi eelkõige, et piloodid saaks võimalikult täpse info katsel toimuvast ja selle läbiks võimalikult kiirelt ja TURVALISELT!! Kui nüüd peaks juhtuma mõni õnnetus siis Mosley ütles, et hakatakse talle näitama sõrmega. Loodan kogu südamest, et ei juhtu ühtegi tõsisemat avariid. Kui peaks midagi juhtuma siis nad "söövad" küll Mosley elusalt ära.
Superralli süsteemiga ralli muutub küll pealtvaatajatele põnevaks, et kui keegi katkestab kas saadakse auto korda ja mis koha ta ikkagi ralli kokkuvõtteks saab jne... Kuid ikkagi katkestamine peaks käima tehnikaspordi juurde ja see peaks ka nii jääma. Ja samuti muutub sõit sõitjatele väsitavamaks selles mõttes, et kui on esimesel päeval sõitnud juba sisse paraja edu ja siis teisel päeval pole sellest enam kasu ja alustad nullist jälle.
See, et rallid rändavad Euroopast välja on iseenesest positiivne mõte, kuid leian, et sellepärast ei peaks kannatama juba pika ajalooga rallid. Sest väidetavalt ei suurendata etappide arvu 16lt suuremaks ja see tähendab ainult seda, et osad hetkel kalendris olevad etapid peavad oma kohad loovutama "uustulnukatele".
See, et aknalt kadusid ära kaardilugejate nimed on küll puhas märk selles, et Mosley tahab USA turgu vallutama minna ja ega need seal mõista miks kaks nime aknal on.
Milles Pistes süsteem ei meeldi ka mulle kohe mitte kuidagi. Et sõitjad peavad ise katsed hommikul läbi sõitma jne.. Päevad venivad pilootidele ja kaardilugejatele ikkagi väga pikaks. Ja väsinuna ei saa rallit sõita või siis vähemalt 100% liselt rünnata katseid.
Eks siis ole näha mis ideega Mosley järgmisena lagedale tuleb.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Järgmine idee on see et rallit pole uuenduste tõttu mis peaksid kasuks tulema.
"Come on, you can see more than that"
mcwax
Reactions: 0

Postitus Postitas mcwax »

Oskab äkki keegi öelda, et mis asjapulk see FIA üldse on? Kuidaspidi see ralli pihta hakkas: kas oli FIA, mis alustas WRC või oli mingi hunnik tiime kes sõitsid ja leidsid, et oleks vaja mingit organiseerijat, milleks valiti FIA. Või mismoodi see siis ikka toimub?
Lihtsalt imestama paneb see, et kuidas saab FIA'l olla niipalju õigust, et igasugused muudatused surutakse peale ilma, et selleks oleks vaja sarjas osalevate meeskondade (vähemalt enamuse) nõusolekut???
Ja veel kasvõi see kaardilugejate nimede värk. Mosley vähemalt väitis Monte ajal, et tema ei tea sellest üldse midagi, et uurib asja järgmisel koosolekul. Aga kes siis oli nii mõjuvõimas, et kulisside taga niimoodi sellise muudatuse sai läbi suruda ilma, et isegi mosley oleks miskit teadnud - ega ometi Richards? Lugesin, et see kaardilugeja nime kadumine pidigi olema seotud just sellega, et siis on ühe tiimi autosid telepildis parem eritada - kõlab justkui oleks Richardsi käsi mängus. Samas toodetakse sel aastal telelpilti vähem kui eelmistel aastatel - ja seda kõike ajal, mil lubati WRC enneolematult populaarseks ajada. Kuidas küll telepildi vähendamine seda eesmärki täidab, sellest mina küll aru ei saa - nii head pakkumist see Eurosport ju ometigi teha ei saanud.

Mina arvan, et hetkel on WRC's vaja teha veel 2 suurt muudatust: juhtpositsioonidelt tuleks minema kupatada Mosley ja Richards, ning asemele panna tehasemeeskondade mingisugune nõukogu (kellele lisaks siis võiks ehk veel mingeid ametnikke ka olla, et piisava promo jms. eest ka ikka hoolitsetaks).
tax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 844
Liitunud: 23 Veebr 2003, 22:20

Postitus Postitas tax »

Samas......ei meeldinud mulle alguses ka see reegel, et rallit alustab see sõitja, kel on kõige rohkem MM punkte kogutud. Kuid praegu pean tõdema, et see reegel täidab oma ülesannet üpris hästi. Võibolla need uued reeglid suudavad ka minus positiivsust kunagi tekitada :)

Kaardilugeja nime eemaldamine on küll loll tegu. A no kui see käib kulude vähendamise alla...siis lepin.
tax eriti ei tea, mida räägib
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Postitus Postitas KuriUss »

tax kirjutas:Kaardilugeja nime eemaldamine on küll loll tegu. A no kui see käib kulude vähendamise alla...siis lepin.
Muidugi käib see kulude vähendamise alla. Selle teksti pealt hoitakse kokku vähemalt 20 EUR per etapp. :lol:

Mõttetu kangelaseihalus on see tegelikult. Meedia vajab staare ja siit loodavad nad siis teha tuge staaride tekkele.

Ma ootan huviga, milline on järgmine meediast tingutud jabur nüanss, mis kehtestub.
Fulber
Hooaja Rallivõlur
Hooaja Rallivõlur
Reactions: 0
Postitusi: 1589
Liitunud: 15 Nov 2003, 23:06
Kontakt:

Postitus Postitas Fulber »

Mosley lubas "kenasti" gravelcrew eemaldamisest tingitud jamad kõik enda vastutada võtta. Aga mis siis, kui keegi peaks hukkuma teelt välja sõites. :( :evil:
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Need muudatused on peaaegu kõik mõttetused.Superally ja kaardilugejate nimede kadu on selgelt sihitud USA publiku,kes ei jaga rallist midagi ning kelle autospordirajad koosnevad neljast vasakkurvist,võitmiseks. FIA on varemgi tuntud hästifunktsioneerivate asjade lammutajana (näiteks sportautode MM ja ITC).Gravel crew'de kohta sama lugu,enne juhtub tõenäoliselt uus 1986.aasta 2.mai,kui Mosley seltskonnale mõistus pähe tuleb.Lisaksin ebasümpaatsete inimeste hulka ka Frequelini (kolmanda auto kaotamise eestvõitleja).
Loogilisem oleks kulude vähendamise eesmärgil tehnonõuete rangemaks muutmine ja liigse elektroonika keelamine.
Kahtlen ka sügavalt,kas ka Superallyga õnnestuks USA-s ralli populaarsust suurendada.Võimalike uute Lähis-Ida etappide puhul loeb ehk ennemast sealsete šeikide raha kui võimalik turg.Huvitaks ka,mis uusi etappe Ida-Euroopas korraldada tahetakse-ainuke loogiline võimalus oleks Venemaa...?!?
Viimati muutis mrali, 06 Veebr 2004, 22:54, muudetud 1 kord kokku.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Reactions: 14
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Rhys Fulber kirjutas:Mosley lubas "kenasti" gravelcrew eemaldamisest tingitud jamad kõik enda vastutada võtta. Aga mis siis, kui keegi peaks hukkuma teelt välja sõites. :( :evil:
Siis pannakse Mosley kongi ja antaksu kuivikuid. Siis ta seal mõtleb oma elu üle järele :wink:
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
nimh
Moderaator
Moderaator
Reactions: 0
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

mis 2. mai 1985 siis juhtus?
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Sorry,muidugi oli 1986.aasta 2.mail Toivose ja Cresto surmaga lõppenud avarii Korsikal,mis viis B-rühma keelustamiseni ja muude muudatusteni MM-il.Aga,2.mail 1985 hukkus Bettega Korsikal.
Strike
Moderaator
Moderaator
Reactions: 3
Postitusi: 5954
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58

Postitus Postitas Strike »

Lugesin just värsket Autolehte. Seal on kirjutanud artikli Hr.Rein Luik. Ralli MM-i varjatud kriis. Tundub nii, et tootjad on kõik reeglite muudatuste poolt mis puudutab järgmise aasta punktisüsteemi. Igaljuhul väga valgustav ja huvitav stoori hr.Luige poolt.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
rallikala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 699
Liitunud: 03 Nov 2003, 17:22
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rallikala »

tundub et neile suurtele ninadele ei huvita rallisõitjate arvamus, neid huvitab ainult et rohkem vaatajaid oleks!:(
mida veel....
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Reactions: 0
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

Huvitav lugu härra Luige poolt Autolehes, kuid minu jaoks oli natuke nukker seda lugeda. Rein Luik on minu meelest Eesti kõige parem ralliajakirjanik, kuid nüüd pidin pattuma, kuna üsna selgelt on ta üritanud esile tuua superralli häid külgi ja üritab seda õigustada, samas jätab täielikult mainimata selle süsteemi negatiivsed küljed.

Näiteks hävitatakse superralliga autoralli kui niisugune ja asendatakse see 3-päevaste sprintidega, mille tulemusel ei ole enam rallidel kindlat võitjat ja 1-päeva sprindi võitjat ei saa võrrelda enam mineviku ralli võitudega.

Superralli ei muuda rallit populaarsemaks, vaid segasemaks. Küll aga võib seda teha parem teleülekanne. Näiteks selles samas artikis toodi, et Soomes kasvas F1 vaadatavus poole võrra kui see on "prime time" ajal pühapäeva õhtul. Ralli tuleks samuti panna inimlikule ajale ja see juba iseenesest suurendaks vaadatavust.

Natuke tobe on jätta lugejale mulje, et autotootjad lahkuvad rallist ilma superralli süsteemita. Autotootjad on osalenud MM-sarjas ja enne seda EM-etappidel juba ei tea kui kaua ja neil pole mingit põhjust lahkuda. Muidugi on paremaid ja halvemaid aegu, kuid autotootjad ei lahku MM-karussellist ilma superrallita - seda võin üsna julgelt väita.

Samas ühe koha pealt olen härra Luigega päri: Pole mõtet ainult Mosleyt süüdistada, tema ei võta otsuseid vastu ainuisikuliselt.

Veel võiks esitada küsimuse, mis õigus on FIA-l autorallis nii põhjalikku muudatust sisse viia? Minu andmetel võttis FIA autoralli juhtimise üle 1960-date alguses(võibolla ka natuke varem, aga see pole tähtis), ralli kui niisugune oli ammu enne seda olemas, kuigi alguses olid rallid n.ö. maanterallid ja kinnised kiiruskatsed tulid hiljem, kuid eesmärk oli üks: Selgitada välja võitja, üks võitja, mitte kolm võitjat.
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

aix

Postitus Postitas aix »

Nagu ma ajast aru saan, siis superralli eesmärk on tuua järgmiseks päevaks tagasi need sõitjad, kes eelneval päeval on katkestanud, Kuid kui
lähemalt asja uurida, siis võiks pigem teha autod vastupidavamaks ja sellega teha mingeid piiranguid, sest kui ralli katkestatakse rajalt väljasõiduga, siis on auto juba reeglina nii puru, et ega seda ka järgmiseks päevaks korda ei saa ja võistlus tuleb niikui nii katkestada.
See on aga lihtsalt minu arvamus ja kellele see ikka korda läheb.
tommi
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 997
Liitunud: 08 Aug 2003, 08:09
Asukoht: Hummuli

Postitus Postitas tommi »

Ei pruugi see auto midagi nii puru olla.... meenutame rootsi rallilt kus duval välja pani ja 45 minutid kaevas enne kui rajale tagasi sai....
Vasta