WRC hooaeg 2017
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 1
- Postitusi: 11801
- Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
- Asukoht: Haabneeme
Re: WRC hooaeg 2017
Eeldame, et Ogier on jätkuvalt esimeste hulgas ja tal tuleb rallisid alustada "teepuhastajana". Sellel aastal on tal üks suur eelis võrreldes eelmise aastaga - teed peab puhastama vaid 1 päeva!
Re: WRC hooaeg 2017
Meil pole õrna aimugi kui kiired autod on Citroën ja Hyundai aga juba riputatakse medaleid kaela.
Täiesti võimalik, et kaks Fordi on sellel aastal viies ja kuues hoopis oma kiiruse poolest.
Täiesti võimalik, et kaks Fordi on sellel aastal viies ja kuues hoopis oma kiiruse poolest.
Re: WRC hooaeg 2017
http://sport.ohtuleht.ee/782566/kes-kuk ... -ott-tanak
Viljar Voog, 18. jaanuar 2017, 11:35
Kes kukutaks Sebastien Ogieri? Ega ometi Ott Tänak?

Monte Carlo ralli algab täna testikatsega ja esimest korda läbivad kõik neli uut 2017. aasta WRC autot võrdsetes tingimustes samu kilomeetreid. Lõpuks saab mootorispordimaailm aimu, mis seisus meeskonnad uue hooaja künnisel on.
WRC autode mootorivõimsus on 2017. hooaja eel 315 hobujõult kasvanud 380 peale. Autode aerodünaamikakomponendid on läinud laiemaks, et hoida rallimasinad kurvides paremini teel. Parendatud on ka autode turvavarustust, ent siiski on uute masinate taltsutamine selline pirukas, et rahvusvaheline autoliit FIA lubab nende rooli ainul tehasemeeskondade poolt heaks kiidetud piloodid – rikastel pühapäevasõitjatel uute WRC-elajatega asja kihutama ei ole!

Kokkuvõttes tähendavad kõik ette võetavad tehnilised uuendused, et kõik viis WRC sarjas võistlevat meeskonda – M-Sport, Hyundai, Citroen, Toyota ja Volkswagen – ehitasid enda tänavuse võistlusmasina nullist üles. Volkswageni töö läks luhta, sest 2016 hooaja järel pakiti rallikodinad kokku, ent ülejäänud neli uut autot on Monte Carlos stardijoonel ja insenerid kibelevad teada saama, kes on kokku pannud kiireima komplekti.
Seni on kõik tiimid testinud oma graafiku järgi ja otsest võrdlusmomenti pole olnud. Ainsa märgina, et viimati 2000. aastal WRC-radadel nähtud Toyota on ilmselt konkurentidest maas, on Sebastien Ogieri otsus pärast nii Yarise kui M-Sporti Fiesta testimist ja vaatamata jaapanlaste hiiglaslikule palgapakkumisele eelistada Ott Tänaku kodumeeskonda.

Ogieriga on seotud teinegi peamine uue hooaja eel õhus olev küsimus. Kui prantslane jätkanuks vanaviisi Volkswagenis, võinuks talle viienda järjestikkuse MM-tiitli sama hästi juba Monte Carlo stardijoonel kaela riputada. Ent Volkswagen lahkus ja Ogier valis oma järgmiseks sõidupaigaks saadavaolevatest valikutest kaugelt kõige väiksema eelarvega M-Sporti. See algatas koheselt arutelu – kas mõni "suure" tiimi piloot suudab seekord Ogieri alistada.
Maailma rallieksperdid peavad prantslase suurimaks ohustajaks Citroeni esisõitjat Kris Meeke’i, 37aastast veterani, kes tegi MM-sarjas debüüdi WRC-autol juba 2005. aastal. Mullu, kui Citroen keskendus uue auto arendamisele ja täishooaega kaasa ei teinud, suutis Meeke kergelt amortiseerunud masinal Portugalis ja Soomes isegi võita, ent need olid kruusaetapid, kus lõikas kasu tagantstartija eelisest. Nüüd visatakse mees aga esmakordselt vette tiitlipretendendina ja pigem annavad kihlveokontorid selles lahingus eelise Ogierile.

Ford Tänaku käe järgi ehitatud
Tänaku MM-tiitlile lubavad kihlveokontorid panustada koefitsendiga 12,0 ehk see on üle 400 korra tõenäolisem sündmus kui Leicester City mullune triumf Inglismaa jalgpalli kõrgliigas. Ja miks ei peakski Tänak tiimikaaslasele Ogierile vastu saama? Monte Carlo ralli on oma mägiteedega küll nõnda spetsiifiline, et seal lõikavad pigem lõivu Lõuna-Euroopa sõitjad, ent edaspidi kihutatakse juba Tänakule sobivamal pinnasel ja kui Ogieri testimisaeg uues autos on olnud piiratud, siis meie esipiloot oli uue Fiesta WRC peamiseks arendussõitjaks ja tunneb end masinas koduselt.
Lisaks kehtib Ogieri ja Volkswageni suhtes ka vastupidine küsimus – äkki tegi prantslase võitmatuks just mäekõrguselt parim auto ning nüüd on esimest korda võimalus temaga kui lihast ja luust mehega mõõtu võtta

Küsimustetulv on sellega aga alles alanud. Kui hästi klapivad autos Tänak ja tema uus kaardilugeja Martin Järveoja? Kas Hyundai suudab tänavu vältida rumalaid eksimusi nagu ebapiisavalt tangitud kütus (Thierry Neuville katkestamise põhjus mullu Portugalis)? Kas Volkswageni väljaarendatud 2017 Polod sekkuvad siiski Korsika rallist MM-karuselli? Kui palju segavad kaarte alates Rootsist võistlustulle astuvad erasõitjad? Kas mullu kaks MM-etappi võitnud Andreas Mikkelsen leiab endale hooaja teises poolest koha WRC autos? Kes lõikab enim kasu reeglitemuudatusest, mis tõstab katsete stardijärjekorra ümber juba laupäeval varasema pühapäeva asemel? Nagu ütles
Ott Tänak M-Sport tiimi pressiteate vahendusel: "Ma ei jõua hooaja algust ära oodata. Ümberringi on toimunud nii palju uut ja ees seisab värske väljakutse – see kõik saab olema väga huvitav!"
Monte Carlo ralli testikatse algab Eesti aja järgi täna õhtul 17.00.
Viljar Voog, 18. jaanuar 2017, 11:35
Kes kukutaks Sebastien Ogieri? Ega ometi Ott Tänak?

Monte Carlo ralli algab täna testikatsega ja esimest korda läbivad kõik neli uut 2017. aasta WRC autot võrdsetes tingimustes samu kilomeetreid. Lõpuks saab mootorispordimaailm aimu, mis seisus meeskonnad uue hooaja künnisel on.
WRC autode mootorivõimsus on 2017. hooaja eel 315 hobujõult kasvanud 380 peale. Autode aerodünaamikakomponendid on läinud laiemaks, et hoida rallimasinad kurvides paremini teel. Parendatud on ka autode turvavarustust, ent siiski on uute masinate taltsutamine selline pirukas, et rahvusvaheline autoliit FIA lubab nende rooli ainul tehasemeeskondade poolt heaks kiidetud piloodid – rikastel pühapäevasõitjatel uute WRC-elajatega asja kihutama ei ole!

Kokkuvõttes tähendavad kõik ette võetavad tehnilised uuendused, et kõik viis WRC sarjas võistlevat meeskonda – M-Sport, Hyundai, Citroen, Toyota ja Volkswagen – ehitasid enda tänavuse võistlusmasina nullist üles. Volkswageni töö läks luhta, sest 2016 hooaja järel pakiti rallikodinad kokku, ent ülejäänud neli uut autot on Monte Carlos stardijoonel ja insenerid kibelevad teada saama, kes on kokku pannud kiireima komplekti.
Seni on kõik tiimid testinud oma graafiku järgi ja otsest võrdlusmomenti pole olnud. Ainsa märgina, et viimati 2000. aastal WRC-radadel nähtud Toyota on ilmselt konkurentidest maas, on Sebastien Ogieri otsus pärast nii Yarise kui M-Sporti Fiesta testimist ja vaatamata jaapanlaste hiiglaslikule palgapakkumisele eelistada Ott Tänaku kodumeeskonda.

Ogieriga on seotud teinegi peamine uue hooaja eel õhus olev küsimus. Kui prantslane jätkanuks vanaviisi Volkswagenis, võinuks talle viienda järjestikkuse MM-tiitli sama hästi juba Monte Carlo stardijoonel kaela riputada. Ent Volkswagen lahkus ja Ogier valis oma järgmiseks sõidupaigaks saadavaolevatest valikutest kaugelt kõige väiksema eelarvega M-Sporti. See algatas koheselt arutelu – kas mõni "suure" tiimi piloot suudab seekord Ogieri alistada.
Maailma rallieksperdid peavad prantslase suurimaks ohustajaks Citroeni esisõitjat Kris Meeke’i, 37aastast veterani, kes tegi MM-sarjas debüüdi WRC-autol juba 2005. aastal. Mullu, kui Citroen keskendus uue auto arendamisele ja täishooaega kaasa ei teinud, suutis Meeke kergelt amortiseerunud masinal Portugalis ja Soomes isegi võita, ent need olid kruusaetapid, kus lõikas kasu tagantstartija eelisest. Nüüd visatakse mees aga esmakordselt vette tiitlipretendendina ja pigem annavad kihlveokontorid selles lahingus eelise Ogierile.

Ford Tänaku käe järgi ehitatud
Tänaku MM-tiitlile lubavad kihlveokontorid panustada koefitsendiga 12,0 ehk see on üle 400 korra tõenäolisem sündmus kui Leicester City mullune triumf Inglismaa jalgpalli kõrgliigas. Ja miks ei peakski Tänak tiimikaaslasele Ogierile vastu saama? Monte Carlo ralli on oma mägiteedega küll nõnda spetsiifiline, et seal lõikavad pigem lõivu Lõuna-Euroopa sõitjad, ent edaspidi kihutatakse juba Tänakule sobivamal pinnasel ja kui Ogieri testimisaeg uues autos on olnud piiratud, siis meie esipiloot oli uue Fiesta WRC peamiseks arendussõitjaks ja tunneb end masinas koduselt.
Lisaks kehtib Ogieri ja Volkswageni suhtes ka vastupidine küsimus – äkki tegi prantslase võitmatuks just mäekõrguselt parim auto ning nüüd on esimest korda võimalus temaga kui lihast ja luust mehega mõõtu võtta

Küsimustetulv on sellega aga alles alanud. Kui hästi klapivad autos Tänak ja tema uus kaardilugeja Martin Järveoja? Kas Hyundai suudab tänavu vältida rumalaid eksimusi nagu ebapiisavalt tangitud kütus (Thierry Neuville katkestamise põhjus mullu Portugalis)? Kas Volkswageni väljaarendatud 2017 Polod sekkuvad siiski Korsika rallist MM-karuselli? Kui palju segavad kaarte alates Rootsist võistlustulle astuvad erasõitjad? Kas mullu kaks MM-etappi võitnud Andreas Mikkelsen leiab endale hooaja teises poolest koha WRC autos? Kes lõikab enim kasu reeglitemuudatusest, mis tõstab katsete stardijärjekorra ümber juba laupäeval varasema pühapäeva asemel? Nagu ütles
Ott Tänak M-Sport tiimi pressiteate vahendusel: "Ma ei jõua hooaja algust ära oodata. Ümberringi on toimunud nii palju uut ja ees seisab värske väljakutse – see kõik saab olema väga huvitav!"
Monte Carlo ralli testikatse algab Eesti aja järgi täna õhtul 17.00.
Re: WRC hooaeg 2017
Mulle see õhtulehe lugu jättis hetkel parema mulje. Pahv seevastu kippus liialt juba medaleid jagama. Fakt on see, et Ogieril on ilmselt ainsana olemas võrdlusmoment Toyota ja M-Spordi Fordi vahel, kuid kõik muu on autode osas väljamõeldis.
Re: WRC hooaeg 2017
Meeke'i pakutakse pidevalt Ogieri suurimaks ohustajaks. Kiiruselt võib mees seda isegi olla, aga ma olen siiski skeptiline selles osas, et ta punktiarvestuses nõnda kõrgel lõpetaks. Saame näha, mis juhtub, aga jah.
Re: WRC hooaeg 2017
Süüdistus, mille kohaselt Matton saatis mullu Meeke'i starti "amortiseerunud autoga", on kindlalt räigeim, mida ma seni tehasemeeskondade adressil kuulnud olen. Siingi foorumist pikalt lastud Mäkineni põhjamine on selle kõrval lembelaul.ivar80 kirjutas:Mulle see õhtulehe lugu jättis hetkel parema mulje. Pahv seevastu kippus liialt juba medaleid jagama. Fakt on see, et Ogieril on ilmselt ainsana olemas võrdlusmoment Toyota ja M-Spordi Fordi vahel, kuid kõik muu on autode osas väljamõeldis.
Re: WRC hooaeg 2017
Hirvonen arvab, et toyota pole veel päris valmis
Ülevaade tiimidest RallySportMag.com lehelt
Inglise keeles ja vabandan ette, kui varem siit läbi käinud.
Ülevaade tiimidest RallySportMag.com lehelt
Inglise keeles ja vabandan ette, kui varem siit läbi käinud.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1685
- Liitunud: 18 Juul 2004, 16:55
- Asukoht: Roobuka
Re: WRC hooaeg 2017
Kuskil 1h kannatust ja siis selgubki 2017 meisterjens kirjutas:Meeke'i pakutakse pidevalt Ogieri suurimaks ohustajaks. Kiiruselt võib mees seda isegi olla, aga ma olen siiski skeptiline selles osas, et ta punktiarvestuses nõnda kõrgel lõpetaks. Saame näha, mis juhtub, aga jah.

Ott Tänak on rallisõitja - mitte meelelahutaja.
-
- III järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 298
- Liitunud: 30 Okt 2005, 11:33
- Asukoht: Tartu
Re: WRC hooaeg 2017
Milor kirjutas:Kuskil 1h kannatust ja siis selgubki 2017 meisterjens kirjutas:Meeke'i pakutakse pidevalt Ogieri suurimaks ohustajaks. Kiiruselt võib mees seda isegi olla, aga ma olen siiski skeptiline selles osas, et ta punktiarvestuses nõnda kõrgel lõpetaks. Saame näha, mis juhtub, aga jah.

Re: WRC hooaeg 2017
Väga tore. Süda on siis rahul vähemalt.Milor kirjutas:Kuskil 1h kannatust ja siis selgubki 2017 meisterjens kirjutas:Meeke'i pakutakse pidevalt Ogieri suurimaks ohustajaks. Kiiruselt võib mees seda isegi olla, aga ma olen siiski skeptiline selles osas, et ta punktiarvestuses nõnda kõrgel lõpetaks. Saame näha, mis juhtub, aga jah.

-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 1
- Postitusi: 11801
- Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
- Asukoht: Haabneeme
Re: WRC hooaeg 2017
Ogier came "close" to retiring after 2016 season
http://www.motorsport.com/wrc/news/ogie ... on-866795/
http://www.motorsport.com/wrc/news/ogie ... on-866795/
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 1
- Postitusi: 11801
- Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
- Asukoht: Haabneeme
Re: WRC hooaeg 2017
Tuleb siis jaht või ei tule?
WRC manufacturers meet over allowing 2017 VW to compete
http://www.autosport.com/news/report.ph ... rivate-vws
WRC manufacturers meet over allowing 2017 VW to compete
http://www.autosport.com/news/report.ph ... rivate-vws
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1008
- Liitunud: 01 Dets 2004, 11:39
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: WRC hooaeg 2017
Kopeeri sisu ka palun, tasuta lugemised täis seal.viplala kirjutas:Tuleb siis jaht või ei tule?
WRC manufacturers meet over allowing 2017 VW to compete
http://www.autosport.com/news/report.ph ... rivate-vws
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 525
- Liitunud: 12 Jaan 2016, 14:08
WRC manufacturers meet over allowing 2017 VW to compete
Volkswagen's hopes of its 2017 World Rally Car competing with privateers this year will be decided on Thursday in Monte Carlo.
The four-time world champion manufacturer's quest for a late homologation for its Polo R WRC will be discussed by rival manufacturers ahead of this week's season opener.
Approval from Hyundai, M-Sport, Citroen and Toyota is a must if Volkswagen's much-debated private season is to get off the ground.
Without universal agreement from its rivals, Volkswagen's 2017 challenger will never turn a wheel in competition.
None of the teams were willing to discuss the matter on the record ahead of the meeting, but one insider told Autosport: "We can all see the benefit from having Volkswagen involved, even as a so-called private team, but the rule for homologation was the same for everybody.
"There is a feeling that this could be unfair for the teams already competing.
"Would Volkswagen pay the full manufacturers entry fee?
"It's these kind of questions where we need to see the whole picture - hopefully that's what we get from Thursday's meeting."
Talking to Autosport last week, Volkswagen Motorsport director Sven Smeets admitted it was a big ask of the teams his squad had defeated for the last four years.
"What we are talking to the FIA about is an exceptional waiver for homologation," Smeets said.
"This sort of thing hasn't been done before, so it's clear we would need something exceptional to make it possible to use the car."
Smeets has already made it plain Volkswagen is ready to sit out rallies in an effort to ensure private 2017 Polo R WRCs make it to the stages this year.
He added: "We are working in a different timeframe now - January 1 has passed and if that means we have to sit out another rally to make sure people are happy with the process then we'll do that.
"The most important thing for me is that we get the car through this extraordinary process."
The four-time world champion manufacturer's quest for a late homologation for its Polo R WRC will be discussed by rival manufacturers ahead of this week's season opener.
Approval from Hyundai, M-Sport, Citroen and Toyota is a must if Volkswagen's much-debated private season is to get off the ground.
Without universal agreement from its rivals, Volkswagen's 2017 challenger will never turn a wheel in competition.
None of the teams were willing to discuss the matter on the record ahead of the meeting, but one insider told Autosport: "We can all see the benefit from having Volkswagen involved, even as a so-called private team, but the rule for homologation was the same for everybody.
"There is a feeling that this could be unfair for the teams already competing.
"Would Volkswagen pay the full manufacturers entry fee?
"It's these kind of questions where we need to see the whole picture - hopefully that's what we get from Thursday's meeting."
Talking to Autosport last week, Volkswagen Motorsport director Sven Smeets admitted it was a big ask of the teams his squad had defeated for the last four years.
"What we are talking to the FIA about is an exceptional waiver for homologation," Smeets said.
"This sort of thing hasn't been done before, so it's clear we would need something exceptional to make it possible to use the car."
Smeets has already made it plain Volkswagen is ready to sit out rallies in an effort to ensure private 2017 Polo R WRCs make it to the stages this year.
He added: "We are working in a different timeframe now - January 1 has passed and if that means we have to sit out another rally to make sure people are happy with the process then we'll do that.
"The most important thing for me is that we get the car through this extraordinary process."
KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
-
- Moderaator
- Reactions: 14
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Re: WRC hooaeg 2017
Tundub nii, et Kui VW tahab privat meeskonnaga välja tulla.: Siis ta peab saama kõigilt meeskondadelt heaks kiidu. Kui keegi peaks vastu olema siis nad starti ei pääse. Kas VW on üldse homologeerinud saanud. Mitu tähtaega on kukkunud. Selline poputamine kindlasti rivaalidele ei meeldi.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 2
- Postitusi: 5165
- Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
- Asukoht: Tallinn
Re: WRC hooaeg 2017
No nemad saavad siiani arendada kui tahavad ja võibolla arendavadki senikaua kui õeldakse tiimide poolt jah sõna aga siis on nad juba paar sammu teistest ees kui seda juba ei oldud enne. Mina pooldaks seda, et tulevad 2018 nagu kord ja kohus mitte mingite jagelemistega. Pärast süüdistatakse ja kõik oigavad, et näe - said paar kuud kauem autot teha ja testida raisad.
Söörlöne!
Re: WRC hooaeg 2017
vaikselt kisub naljakaks juba see vw teema..
-kõik, pakime asjad kokku, wrcst välja ja lõpp.
-äkki qatar ostab ära ja hakkab kasutama..? aga ei.
-17' wrc autod RXi hoopis? ei tea
-vb priva sõitjad/tiimid. hakkame teiste käest luba küsima..
-kõik, pakime asjad kokku, wrcst välja ja lõpp.
-äkki qatar ostab ära ja hakkab kasutama..? aga ei.
-17' wrc autod RXi hoopis? ei tea
-vb priva sõitjad/tiimid. hakkame teiste käest luba küsima..