
WRC hooaeg 2017
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 2
- Postitusi: 5165
- Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
- Asukoht: Tallinn
Re: WRC hooaeg 2017
No tuleb vähemalt minu arvates minu generatsiooni kõige põnevam hooaeg. 

Söörlöne!
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3364
- Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
- Asukoht: Kuppelmaastik
Re: WRC hooaeg 2017
Petteri sõitmisest on mitu head aastat juba räägitud, lihtsalt kuulukad-huviline2- kirjutas:Rahvusvahelises oli teemaks aasta lõpus.calderon kirjutas:Pole küll kuskilt sellist juttu kuulnud. Ta Aluksnes alles, läks viinarallile-huviline2- kirjutas:Kas Petter ei pidanud mitte ka sõitma ja lausa WRCga?
Re: WRC hooaeg 2017
Aitäh selle meelehea eest!Üks ilusamaid masinaid üldse,mis kunagi tehtud.2003 Focus WRC vastu muidugi ei saasoca kirjutas:teen teile veel pahameelt

-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1008
- Liitunud: 01 Dets 2004, 11:39
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: WRC hooaeg 2017
Kurb, et sponsorit Ogieri meeskonnakaaslasele ei suudeta leida. See Castrol on seal selline B2B, kus erilist raha ilmselt taga ei ole.Myrakaru kirjutas:Aitäh selle meelehea eest!Üks ilusamaid masinaid üldse,mis kunagi tehtud.2003 Focus WRC vastu muidugi ei saasoca kirjutas:teen teile veel pahameelt
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: WRC hooaeg 2017
Lärri kirjutas:Oh sa sade! Autolehe WRC-mängus juba 150 ennustust püsti pandud. Täpselt ei mäleta aga tundub kõvasti rohkem kui mullu oli.
huvitav et kõik nii vara oma ennustuse lukku panevad, saab ju seekord isegi shakedowni ära jälgida ja siis ennustuse teha.

Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
-
- algaja kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 10
- Liitunud: 23 Nov 2016, 15:03
- Asukoht: TLN
- Kontakt:
Re: WRC hooaeg 2017
No kui Otil hakkab tulemusi viskama, vast siis hakkab mõnele sposorile ka silma ! 
Eriti vinge oleks kui MONSTER Oti ülesse korjaks..
Siis oleks eriti sürr - kaks konkureerivat nrg-jooki samas tiimis


Eriti vinge oleks kui MONSTER Oti ülesse korjaks..

Siis oleks eriti sürr - kaks konkureerivat nrg-jooki samas tiimis



- Manused
-
- Andreas Bakkerud_3-16HRD_Livery_MAIN-2-2-display_v2.jpg (44.78 KiB) Vaadatud 5651 korda
A Chance to Race is A Chance to win!
Re: WRC hooaeg 2017
Oti puhul siiski limpa limonaad vm tõenäolisem
või kui värvide järgi võtta, siis alma piim 


-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: WRC hooaeg 2017
Ma ei ütleks, et Castrol väike sponsor on. Eks varsti Tänaku kombelt ja kiivrilt loeb välja tema isiklikud sponsorid, kas on lisandunud/kadunud.
https://www.upload.ee/image/6567535/m-s ... nsorid.jpg
https://www.upload.ee/image/6567535/m-s ... nsorid.jpg
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: WRC hooaeg 2017
Janno100 kirjutas:No kui Otil hakkab tulemusi viskama, vast siis hakkab mõnele sposorile ka silma !
Eriti vinge oleks kui MONSTER Oti ülesse korjaks..
Siis oleks eriti sürr - kaks konkureerivat nrg-jooki samas tiimis![]()
![]()
palun Ei...veel hullem kui Red Bull auto peal
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Re: WRC hooaeg 2017
Just-just!Ja neoonsinise asemel velgedel võiks kasutada Red Bulli lahjat punast ehk roosatJanno100 kirjutas:No kui Otil hakkab tulemusi viskama, vast siis hakkab mõnele sposorile ka silma !
Eriti vinge oleks kui MONSTER Oti ülesse korjaks..
Siis oleks eriti sürr - kaks konkureerivat nrg-jooki samas tiimis![]()
![]()

Aga väheusutav,et Bull sellise asja läbi laseb.Pigem võtavad ka Oti oma tiiva alla,kui Monsteri kõrvale lasevad.Ja lõppeks on see viidatud kujundus õudne

-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1008
- Liitunud: 01 Dets 2004, 11:39
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: WRC hooaeg 2017
Läheb läbuks ära
Minu postitus ei olnud kunstialane vaid pigem WRC sarja/M-Sport seisu iseloomustav ning tänuavaldus Mr. Wilsonile, kes seda autot muude tegemiste arvelt ilmselt sõidutab.

Re: WRC hooaeg 2017
Kuna Reet Pull on Saaremaa naine oleks see hea mõte. Iseasi kas Red Bullile see meelt mööda oleks.Lithium kirjutas:Kõige õigem oleks ikka see Reet Pull neh
Aga võiks mõni eestimaine või saaremaalt pärit firma logo ju sel Fordil olla. Ruumi iseenesest autol on.
Re: WRC hooaeg 2017
nalja visatud küll, aga selge on see, et võistlejate isiklikud sponsorid peaksid olema ikka nende kombedel, mitte autol. red bull lihtsalt ogieri jaoks ja ilmselt ka m-sporti jaoks niipalju tähtis ja toob sellised summad sisse, et sellele tehakse sesmõttes erand ja lubatakse ka autole. eesti firmade sponsorlus sellega võrreldes marginaalne. samas, otile kindlasti oluline ja tähtis.raulito kirjutas:Kuna Reet Pull on Saaremaa naine oleks see hea mõte. Iseasi kas Red Bullile see meelt mööda oleks.Lithium kirjutas:Kõige õigem oleks ikka see Reet Pull neh
Aga võiks mõni eestimaine või saaremaalt pärit firma logo ju sel Fordil olla. Ruumi iseenesest autol on.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 6
- Postitusi: 1058
- Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
- Asukoht: keskel
Re: WRC hooaeg 2017
Kunagi keegi teadis rääkida Ferrari F1-st... kui palju maksab cm2 reklaampinda kiivril, kombel, autol.
Küllap see nii ongi, mingitest lubamistest on asi kaugel, kõik on lepingutega fikseeritud.
Küllap see nii ongi, mingitest lubamistest on asi kaugel, kõik on lepingutega fikseeritud.
Re: WRC hooaeg 2017
Hr. Wilsonil on ilmselt jumala ükskõik, mis asi seal Ogieri auto peal ilutseb. Peaasi, et mees tema autoga sõidab.
Re: WRC hooaeg 2017
Vahemikus 2003-2004 käis läbi ka M-Sport hinnakiri Märtini sponsoreerimise osas. Mingid piirkonnad enda riietusel oli sõitja enda otsustada, näiteks kiiver. Autol olid erinevad piirkonnad erinevate hindadega. Mäletamistmööda kapotikrunt oli kõige soodsam, külg kõige kallim.GC kirjutas:Kunagi keegi teadis rääkida Ferrari F1-st... kui palju maksab cm2 reklaampinda kiivril, kombel, autol.
Küllap see nii ongi, mingitest lubamistest on asi kaugel, kõik on lepingutega fikseeritud.
Arvatavasti põhimõtted enam-vähem samad.
Re: WRC hooaeg 2017
http://sport.postimees.ee/3983045/suur- ... 1474285046
Suur ülevaade: Ogier jätkuvalt soosik, Tänak kuulub lähimate ohustajate sekka
Peep Pahv

Ott Tänaku 2017. aasta Ford Fiesta | FOTO: M-Sport
Homme algav autoralli MM-sari peaks eestlastele erilist huvi pakkuma – Ott Tänak kuulub M-Spordi tiimi põhisõitjate hulka ning kõik märgid näitavad, et ta on võimeline konkureerima kõrgeimate kohtade nimel. See pole ainult omadele tulihingeliselt kaasaelavate eestlaste ootus. «Usun kindlalt, et näeme sel aastal Otilt erilisi tulemusi,» rääkis ka tiimi pealik Malcolm Wilson vaid paar päeva enne hooaja algust.
Algav hooaeg on eriline. WRC-sarjas muudeti autode tehnilisi tingimusi ning kõik neli MM-sarja alustavat meeskonda stardivad võrdselt positsioonilt. Pealegi on viimaste aastate valitseja Volkswagen kõrvale jäänud ning troonil koht vaba.
Postimees teeb ülevaate tänavu MM-sarjas sõitvatest rallimeestest ning jagab nad ootuste põhjal nelja gruppi.
SUURSOOSIK
Sebastien Ogier (Ford)
33-aastae prantslane on viimase nelja hooaja autoralli absoluutne valitseja. Eelmisel hooajal noppis ta küll nende aastate kõige väiksema arvu võite, kuid see ei vähendanud sugugi tema üldist üleolekut. Kui ta ka ei võitnud, korjas kindlalt teise või kolmanda koha punktid. Poodiumilt välja jäi ta vaid kahel korral. Mõistagi oli Ogier’ valitsemises suur roll ka Volkswageni ralliauto headusel, kuid kiireks sõitmiseks pead ikka ise mees olema.
Algava hooaja üks huvitavamaid küsimusi ongi see, kas Ogier suudab valitseda ka Fordiga sõites ning olukorras, kus kõik tiimid peavad oma tehnikaga alustama nii-öelda puhtalt lehelt. Suure tõenäosusega suudab. Vähemalt ta ise loodab seda, sest vastasel korral polnuks tal kuigi suurt motivatsiooni Fordi meeskonnaks oleva M-Spordiga liituda. Tegemist pole kindlasti kõige suuremate rahaliste võimalustega meeskonnaga, seega ei maksa mõelda, et ta läks sinna soovist veel niisama raha korjata.
Sarnaselt eelmise WRC-sarja valitseja Sebastien Loebiga on ka Ogier’ tugevuseks mitmekülgsus. Ta suudab võita nii asfaldil, kruusal kui ka lumel. Lisaks on tema firmamärgiks kindlus – konkurentide jaoks kättesaamatu kiirusega sõites suudab ta auto teel hoida ning suurematest eksimustest hoiduda.
SOOSIKU OHUSTAJAD
Kris Meeke (Citroën)
Citroëni tiimis esisõitja rolli haaranud briti teekond autoralli maailmas on kulgenud käänuliselt. Nii polegi 37-aastane Meeke veel kordagi lõpetanud hooaja kokkuvõttes esikolmikus, ralli võitegi on tal kõigest kolm. Kuid just kahel viimasel hooajal – mullu tegi Citroën tegelikult kaasa vaid pooltel rallidel – on ta näidanud end mehena, kes oma kiiruse poolest võib olla kõige kõrgemas mängus.
Meeke’i puuduseks on rohked eksimused. Ta on kiire, kuid tihti lõppeb kiire sõit katkestamisega. Just see on takistanud tal seni hooaja kokkuvõttes tõeliselt suurde mängu tõusta. Erinevalt Ogier’st pole ta keerulistes oludes sõitmisel stabiilne. Meeke’i võidud pärinevad kruusarallidelt, asfaldil pole ta seni eduks olnud.
Spetsialistide hinnangul võib aga Citroëni uus auto olla väga kiire. Kui Meeke suudab ennast ohjeldada ning eksimusi vältida, võib teda oodata senise karjääri edukaim hooaeg.
Ott Tänak (Ford)
Kogemusi on kogutud piisavalt, nüüd on aeg teha tulemust. Seda mõtet on väljendanud ka Tänak ise ning seda toetavad eelmise hooaja sõidud. Võib ju mõelda, et mis need kaks poodiumikohta ja kokkuvõttes 8. koht ikka näitavad. Kuid Tänak oli stabiilne terve hooaja jooksul, sõites konkurentidega võrreldes nigelamate rehvidega esikuuikus ning nendel rallidel, kus DMACKi rehv paremini vastu pidas, võitles võidu eest. Mis aga peamine, ta suutis vältida suuri eksimusi.
Kindlasti nõuab harjumist koostöö uue kaardilugeja Martin Järveojaga, kuid õnneks on nad ka varem koos sõitnud ning koostööd saadi lihvida tipptiimi pilootidena testisõite tehes. Seega ei tohiks paarimehe vahetus suures plaanis Tänaku sõitu mõjutada.
Küll võib aga oma mõju avaldada valitseva maailmameistri Sebastein Ogier’ga ühte tiimi kuulumine. Kui Ogier peaks ka Fordiga jätkuvalt maailma parim olema, pole Tänakul justkui ühtegi põhjust mitte olla vähemalt teine või kolmas. See teadmine võib aga 29-aastasele saarlasele tekitada sisemise pinge, mida ta pole seni pidanud kogema. Teisalt mõjub Ogier’ga võrdse masinaga sõitmine kindlasti kannustavalt.
Vähemalt hooaja alguses on Tänakul tagataskus üks pluss. Ta on uue Ford Fiesta WRC arendamisel olnud põhiline testisõitja ning masin on kohandatud just tema tagasisidet arvestades. Pole kahtlust, et ta tunneb autot läbi ja lõhki. Olukorras, kus kõik tiimid alustavad hooaega puhtalt lehelt, on see oluline.

Ott Tänak on saanud M-Spordi uut Ford Fiestat kõvasti testida. FOTO: Julien Pixelrallye/Facebook
Hayden Paddon (Hyundai)
Uus-Meremaalt pärit Paddoni senises saavutused sarnanevad Tänaku omadega. Mõlemad on 29-aastased ning jõudnud neli korda WRC-ralli poodiumile – Paddonil on kirjas ka üks võit –, sarnased on ka nende WRC-rallil osalemise arv ning karjääri jooksul kogutud punktid. Selge eelis on Tänakul vaid kiiruskatsete võitude osas.
Paddon on Hyundai tiimi kõige vähemkogenud piloot. Kuid just tema peaks olema algaval hooajal selle meeskonna suurim lootus. Möödunud hooajal Argentinas saadud võit ja stabiilsus andis hooaja kokkuvõttes neljanda koha. Algav hooaeg on esimene, kus ta peaks kõikidel rallidel kuuluma Hyundai põhimeeskonda. Paddoni kiiruses pole vaja kahelda ning ka auto peaks olema tasemel.
Thierry Neuville (Hyundai)
Möödunud hooaeg algas Neuville’ile nigelalt ning kaheks sõiduks taandati ta kolmandaks. Pärast Itaalia rallil saavutatud üllatusvõitu liikus aga 28-aastase belglase jaoks kõik ülesmäge ning hooaja viiel viimasel kihutamisel lõpetas ta poodiumil ning hooaja kokkuvõttes sai kahe Volkswageni piloodi vahel teise koha.
Sama tulemusega lõpetas ta 2013. aastal ning pärast seda hooaega nähti just temas sarja üht võimalikku superstaari. Hyundai tiimiga liitudes tabas teda aga tagasilöök ning kahel järgmisel aastal oli ta poodiumil pigem juhukülaline.
Möödunud hooaja teises pooles saavutatud tulemustega tõestas Neuville, et on taas leidnud enesekindluse ja kiiruse ning seega võib tänavu sekkuda ka suurde mängu. Esmalt peab ta aga tiimi parimaks püüeldes arved klaariks tegema meeskonnakaaslase Paddoniga.
VÕIMALIKUD ÜLLATAJAD
Dani Sordo (Hyundai)
12 aastat tagasi JWRC-sarja võitnud Sordo oli aastaid Sebastien Loebi kõrval Citroëni tiimi paremuselt teine, kuid tiimikaaslase taseme lähedale tal tõusta ei õnnestunud. Viimased kuus-seitse hooaega on möödunud hispaanlase jaoks üsna heitlikult ning näiteks kahe viimase aasta jooksul on ta vaid kolmel rallil suutnud murda end esikolmikusse.
Ta sõidab kindlalt ning suudab suuri eksimusi vältida, kuid päris tippu kuulumiseks napib kiirust. Pigem on tegemist mehega, kes suudab stabiilselt püsida esikuuiku teises pooles ning mõnikord harva heal päeval jõuda ka esikolmikusse. Seepärast peab ta tänavu leppima Hyundais kolmanda koha staatusega.
Jari-Matti Latvala (Toyota)
Latvala karjäär WRC-sarjas on kulgenud alati kellegi teise varjus. Noore mehena Fordis sõites olid ees Mikko Hirvonen, Volkswagenis Sebastien Ogier. 31-aastase soomlase auhinnakapis on MM-sarjast kolm hõbedat ja kaks pronksi, kuid ei ühtegi tiitlit. Möödunud hooaeg oli aga Latvala jaoks selge ebaõnnestumine – poodiumile jõudis ta vaid kolmel korral.
Tänavuseks hooajaks sai ta uue võimaluse MM-sarja naasnud Toyotas. Tasemelt sobinuks sinna paremini Andreas Mikkelsen, kuid ilmselt mängisid Latvala palkamise juures rolli ka rahvusega kaasnevad sidemed – meeskonda juhib soomlasest neljakordne maailmameister Tommi Mäkinen.
Kahtlemata on Latvala võimeline sõitma väga kiiresti. Seda tõestavad karjääri jooksul saadud 16 võitu, kuid spetsialistide hinnangul on Toyota ralliauto vähemalt esimesel hooajal võitmiseks veel liiga nigel.

Jari-Matti Latvala (vasakul) ja tema kaardilugeja Miikka Anttila Toyota rallimeeskonna ametlikul esitlusel. Kas tänavu saab Latvala lõpuks särada või ei anna Toyota värske auto selleks veel võimalust? Foto: Heikki Saukkomaa/Lehtikuva
Mads Östberg (Ford)
Norralane Östberg on samuti üks neid rallimehi, kellelt on aastate jooksul oodatud läbimurret, kuid kes pole suutnud seda teha. Seepärast ongi ta pendeldanud eratiimi ja tehasemeeskondade vahet. Mullu oli M-Spordi esisõitja, kuid kiiruse poolest jäi kohati alla ka DMACKi rehvidega sõitnud Ott Tänakule.
Tänavu oli Östberg sunnitud taanduma taas erameeskonda, kuid sõiduvahendiks on tuliuus Ford Focus WRC. Õnnestumise korral on ta võimeline üksikutel rallidel sekkuma esikolmiku kohtade jagamisse, kuid ei rohkemat.
STATISTID
Elfyn Evans (Ford), Craig Breen (Citroën), Stephane Lefebvere (Citroën), Juho Hänninen (Toyota)
Kõikide nende meeste jaoks oleks hea tulemus koht esikuuikus. Evans ja Breen võivad asjaolude sobival kokkulangemisel korra jõuda ka poodiumile. Ilmselt saab see nimekiri hooaja jooksul täiendust.
Suur ülevaade: Ogier jätkuvalt soosik, Tänak kuulub lähimate ohustajate sekka
Peep Pahv

Ott Tänaku 2017. aasta Ford Fiesta | FOTO: M-Sport
Homme algav autoralli MM-sari peaks eestlastele erilist huvi pakkuma – Ott Tänak kuulub M-Spordi tiimi põhisõitjate hulka ning kõik märgid näitavad, et ta on võimeline konkureerima kõrgeimate kohtade nimel. See pole ainult omadele tulihingeliselt kaasaelavate eestlaste ootus. «Usun kindlalt, et näeme sel aastal Otilt erilisi tulemusi,» rääkis ka tiimi pealik Malcolm Wilson vaid paar päeva enne hooaja algust.
Algav hooaeg on eriline. WRC-sarjas muudeti autode tehnilisi tingimusi ning kõik neli MM-sarja alustavat meeskonda stardivad võrdselt positsioonilt. Pealegi on viimaste aastate valitseja Volkswagen kõrvale jäänud ning troonil koht vaba.
Postimees teeb ülevaate tänavu MM-sarjas sõitvatest rallimeestest ning jagab nad ootuste põhjal nelja gruppi.
SUURSOOSIK
Sebastien Ogier (Ford)
33-aastae prantslane on viimase nelja hooaja autoralli absoluutne valitseja. Eelmisel hooajal noppis ta küll nende aastate kõige väiksema arvu võite, kuid see ei vähendanud sugugi tema üldist üleolekut. Kui ta ka ei võitnud, korjas kindlalt teise või kolmanda koha punktid. Poodiumilt välja jäi ta vaid kahel korral. Mõistagi oli Ogier’ valitsemises suur roll ka Volkswageni ralliauto headusel, kuid kiireks sõitmiseks pead ikka ise mees olema.
Algava hooaja üks huvitavamaid küsimusi ongi see, kas Ogier suudab valitseda ka Fordiga sõites ning olukorras, kus kõik tiimid peavad oma tehnikaga alustama nii-öelda puhtalt lehelt. Suure tõenäosusega suudab. Vähemalt ta ise loodab seda, sest vastasel korral polnuks tal kuigi suurt motivatsiooni Fordi meeskonnaks oleva M-Spordiga liituda. Tegemist pole kindlasti kõige suuremate rahaliste võimalustega meeskonnaga, seega ei maksa mõelda, et ta läks sinna soovist veel niisama raha korjata.
Sarnaselt eelmise WRC-sarja valitseja Sebastien Loebiga on ka Ogier’ tugevuseks mitmekülgsus. Ta suudab võita nii asfaldil, kruusal kui ka lumel. Lisaks on tema firmamärgiks kindlus – konkurentide jaoks kättesaamatu kiirusega sõites suudab ta auto teel hoida ning suurematest eksimustest hoiduda.
SOOSIKU OHUSTAJAD
Kris Meeke (Citroën)
Citroëni tiimis esisõitja rolli haaranud briti teekond autoralli maailmas on kulgenud käänuliselt. Nii polegi 37-aastane Meeke veel kordagi lõpetanud hooaja kokkuvõttes esikolmikus, ralli võitegi on tal kõigest kolm. Kuid just kahel viimasel hooajal – mullu tegi Citroën tegelikult kaasa vaid pooltel rallidel – on ta näidanud end mehena, kes oma kiiruse poolest võib olla kõige kõrgemas mängus.
Meeke’i puuduseks on rohked eksimused. Ta on kiire, kuid tihti lõppeb kiire sõit katkestamisega. Just see on takistanud tal seni hooaja kokkuvõttes tõeliselt suurde mängu tõusta. Erinevalt Ogier’st pole ta keerulistes oludes sõitmisel stabiilne. Meeke’i võidud pärinevad kruusarallidelt, asfaldil pole ta seni eduks olnud.
Spetsialistide hinnangul võib aga Citroëni uus auto olla väga kiire. Kui Meeke suudab ennast ohjeldada ning eksimusi vältida, võib teda oodata senise karjääri edukaim hooaeg.
Ott Tänak (Ford)
Kogemusi on kogutud piisavalt, nüüd on aeg teha tulemust. Seda mõtet on väljendanud ka Tänak ise ning seda toetavad eelmise hooaja sõidud. Võib ju mõelda, et mis need kaks poodiumikohta ja kokkuvõttes 8. koht ikka näitavad. Kuid Tänak oli stabiilne terve hooaja jooksul, sõites konkurentidega võrreldes nigelamate rehvidega esikuuikus ning nendel rallidel, kus DMACKi rehv paremini vastu pidas, võitles võidu eest. Mis aga peamine, ta suutis vältida suuri eksimusi.
Kindlasti nõuab harjumist koostöö uue kaardilugeja Martin Järveojaga, kuid õnneks on nad ka varem koos sõitnud ning koostööd saadi lihvida tipptiimi pilootidena testisõite tehes. Seega ei tohiks paarimehe vahetus suures plaanis Tänaku sõitu mõjutada.
Küll võib aga oma mõju avaldada valitseva maailmameistri Sebastein Ogier’ga ühte tiimi kuulumine. Kui Ogier peaks ka Fordiga jätkuvalt maailma parim olema, pole Tänakul justkui ühtegi põhjust mitte olla vähemalt teine või kolmas. See teadmine võib aga 29-aastasele saarlasele tekitada sisemise pinge, mida ta pole seni pidanud kogema. Teisalt mõjub Ogier’ga võrdse masinaga sõitmine kindlasti kannustavalt.
Vähemalt hooaja alguses on Tänakul tagataskus üks pluss. Ta on uue Ford Fiesta WRC arendamisel olnud põhiline testisõitja ning masin on kohandatud just tema tagasisidet arvestades. Pole kahtlust, et ta tunneb autot läbi ja lõhki. Olukorras, kus kõik tiimid alustavad hooaega puhtalt lehelt, on see oluline.

Ott Tänak on saanud M-Spordi uut Ford Fiestat kõvasti testida. FOTO: Julien Pixelrallye/Facebook
Hayden Paddon (Hyundai)
Uus-Meremaalt pärit Paddoni senises saavutused sarnanevad Tänaku omadega. Mõlemad on 29-aastased ning jõudnud neli korda WRC-ralli poodiumile – Paddonil on kirjas ka üks võit –, sarnased on ka nende WRC-rallil osalemise arv ning karjääri jooksul kogutud punktid. Selge eelis on Tänakul vaid kiiruskatsete võitude osas.
Paddon on Hyundai tiimi kõige vähemkogenud piloot. Kuid just tema peaks olema algaval hooajal selle meeskonna suurim lootus. Möödunud hooajal Argentinas saadud võit ja stabiilsus andis hooaja kokkuvõttes neljanda koha. Algav hooaeg on esimene, kus ta peaks kõikidel rallidel kuuluma Hyundai põhimeeskonda. Paddoni kiiruses pole vaja kahelda ning ka auto peaks olema tasemel.
Thierry Neuville (Hyundai)
Möödunud hooaeg algas Neuville’ile nigelalt ning kaheks sõiduks taandati ta kolmandaks. Pärast Itaalia rallil saavutatud üllatusvõitu liikus aga 28-aastase belglase jaoks kõik ülesmäge ning hooaja viiel viimasel kihutamisel lõpetas ta poodiumil ning hooaja kokkuvõttes sai kahe Volkswageni piloodi vahel teise koha.
Sama tulemusega lõpetas ta 2013. aastal ning pärast seda hooaega nähti just temas sarja üht võimalikku superstaari. Hyundai tiimiga liitudes tabas teda aga tagasilöök ning kahel järgmisel aastal oli ta poodiumil pigem juhukülaline.
Möödunud hooaja teises pooles saavutatud tulemustega tõestas Neuville, et on taas leidnud enesekindluse ja kiiruse ning seega võib tänavu sekkuda ka suurde mängu. Esmalt peab ta aga tiimi parimaks püüeldes arved klaariks tegema meeskonnakaaslase Paddoniga.
VÕIMALIKUD ÜLLATAJAD
Dani Sordo (Hyundai)
12 aastat tagasi JWRC-sarja võitnud Sordo oli aastaid Sebastien Loebi kõrval Citroëni tiimi paremuselt teine, kuid tiimikaaslase taseme lähedale tal tõusta ei õnnestunud. Viimased kuus-seitse hooaega on möödunud hispaanlase jaoks üsna heitlikult ning näiteks kahe viimase aasta jooksul on ta vaid kolmel rallil suutnud murda end esikolmikusse.
Ta sõidab kindlalt ning suudab suuri eksimusi vältida, kuid päris tippu kuulumiseks napib kiirust. Pigem on tegemist mehega, kes suudab stabiilselt püsida esikuuiku teises pooles ning mõnikord harva heal päeval jõuda ka esikolmikusse. Seepärast peab ta tänavu leppima Hyundais kolmanda koha staatusega.
Jari-Matti Latvala (Toyota)
Latvala karjäär WRC-sarjas on kulgenud alati kellegi teise varjus. Noore mehena Fordis sõites olid ees Mikko Hirvonen, Volkswagenis Sebastien Ogier. 31-aastase soomlase auhinnakapis on MM-sarjast kolm hõbedat ja kaks pronksi, kuid ei ühtegi tiitlit. Möödunud hooaeg oli aga Latvala jaoks selge ebaõnnestumine – poodiumile jõudis ta vaid kolmel korral.
Tänavuseks hooajaks sai ta uue võimaluse MM-sarja naasnud Toyotas. Tasemelt sobinuks sinna paremini Andreas Mikkelsen, kuid ilmselt mängisid Latvala palkamise juures rolli ka rahvusega kaasnevad sidemed – meeskonda juhib soomlasest neljakordne maailmameister Tommi Mäkinen.
Kahtlemata on Latvala võimeline sõitma väga kiiresti. Seda tõestavad karjääri jooksul saadud 16 võitu, kuid spetsialistide hinnangul on Toyota ralliauto vähemalt esimesel hooajal võitmiseks veel liiga nigel.

Jari-Matti Latvala (vasakul) ja tema kaardilugeja Miikka Anttila Toyota rallimeeskonna ametlikul esitlusel. Kas tänavu saab Latvala lõpuks särada või ei anna Toyota värske auto selleks veel võimalust? Foto: Heikki Saukkomaa/Lehtikuva
Mads Östberg (Ford)
Norralane Östberg on samuti üks neid rallimehi, kellelt on aastate jooksul oodatud läbimurret, kuid kes pole suutnud seda teha. Seepärast ongi ta pendeldanud eratiimi ja tehasemeeskondade vahet. Mullu oli M-Spordi esisõitja, kuid kiiruse poolest jäi kohati alla ka DMACKi rehvidega sõitnud Ott Tänakule.
Tänavu oli Östberg sunnitud taanduma taas erameeskonda, kuid sõiduvahendiks on tuliuus Ford Focus WRC. Õnnestumise korral on ta võimeline üksikutel rallidel sekkuma esikolmiku kohtade jagamisse, kuid ei rohkemat.
STATISTID
Elfyn Evans (Ford), Craig Breen (Citroën), Stephane Lefebvere (Citroën), Juho Hänninen (Toyota)
Kõikide nende meeste jaoks oleks hea tulemus koht esikuuikus. Evans ja Breen võivad asjaolude sobival kokkulangemisel korra jõuda ka poodiumile. Ilmselt saab see nimekiri hooaja jooksul täiendust.
Viimati muutis ponx, 18 Jaan 2017, 12:58, muudetud 1 kord kokku.