aix kirjutas:Õnne Meekile!!! Teab keegi millal Ogier viimati poodiumi madalamal astmel oli?
2011 Soome rallil
Tegelikult ikka päris ammu siis...5 aastat tagasi. Ja nüüd juba teist rallit järjest VW esikohast ilma jäänud. Kas see on millegi uue ajastu algus. Minu arvutuste kohaselt peaks järgmine esikoht olema fordile ja see siis sellisele puna/musta/valge kirjule autole, mis ei sõida michelin rehvidega...
Sardiinias tuli Otil vist eelmise aasta esimene katsevõit
Ja katsed ei ole ka väga pikad. 1. päeval keskmiselt 15km teisel päeval natuke pikemad ja power stage ainult 6 km
Tiitlit vast on kohe palju loota. Eks ta läheb ka vahepeal liiga uljaks oma asjadega. Oleks esialgu rahul isegi sellega, et ta stabiilselt Oggy elu raskeks teeks.
Aga tõepoolest, sümboolne mees nii rajal kui ka selle kõrval
>
0
Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
Üle pika pika aja olin rallist eemal ja väga lahe nüüd siit neid emotsioone ja postitusi lugeda.
Mjah, meie meestel siis seekord niimoodi. See ebaõnn käib Tänakuga tema karjääri lõpuni kaasas, midagi pole teha lihtsalt, mõnega on nii. Kuid kiirus oli super ja ka super töö dmackilt ja Otilt rehvide arendamise suhtes. Nüüd kohe ootad ülejäänud hooaega, sest poodiumi kiirus oli täitsa olemas.
Minu meelest korraldajatelt ikka ilge pläkk, et peale paddonit katset kinni ei pandud. Päris ohtlik oli kõik see ikka seal.
Nägin et Õhtulehes mitu tasulist artiklit et kui keegi saab siis pangu siia.
>
0
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
INTERVJUU | Ott Tänak: poodiumikohtade püüdmiseks on koos kogu komplekt (0)
.
Viljar Voog, Porto, 23. mai 2016, 06:00
Kui kolmandik autoralli MM-hooajast on selja taga, paikneb Ott Tänak punktitabelis kaheksandal kohal ning viimased kaks etappi on lõppenud katkestamisega. Ometi on Eesti esipiloot veendunud, et edaspidi on ta võimeline kihutama poodiumikonkurentsis.
"Ilmselgelt oli teada, et aasta algus tuleb raske," nentis tänavu Dmacki rehvifirma nime kandvas tiimis kihutav Tänak. Esimestel etappidel kasutatud rehv oli lihtsalt konkurentidest nii palju nirum, et eestlane keskendus probleemidest hoidumisele. Parima tulemusena läks kirja Rootsi ralli viies koht. "Tegime, mis suutsime, ja kogu info läks rehviarendusse. Tegime lihtsalt musta tööd."
Portugalis tuli Dmack välja uue kruusarehviga ja Tänak näitas kohe suurepäraseid aegu. Tõsi, uus segu kuumenes 10-15 kilomeetriga üle ja Tänaku tempo langes, aga vähemalt on tehtud suur samm õiges suunas. "Kui võtsime kasutusele uue rehvi, oli kohe näha ka edasiminek. Tehtud töö on vilja kandnud, mis on positiivne uudis meeskonnale ja annab edasiseks hooajaks motivatsiooni."
Kahjuks lõppes Tänaku Portugali ralli juba viiendal kiiruskatsel – mehe Ford Fiesta lendas teelt samas kohas, kus tosin minutit varem oli eksinud Hayden Paddon, ning otse uusmeremaalase autost süttinud metsatulekahjusse. Auto pardakaamera salvestisest on kuulda vaid piloodi käsklust kaardilugeja Raigo Mõlderile "Välja, kähku!"
"Ebamugav olukord, aga selliseid asju juhtub," nentis Tänak, et hirmu ta tol hetkel ei tundnud. "Tavainimesel on võib-olla seda raske ette kujutada, aga sel hetkel lööb välja instinkt end päästa."
Tänak ja Mõlder pääsesid õnnetusest terve nahaga ja tuleroaks langemisest suudeti lähedal olnud pealtvaatajate abiga päästa ka Fiesta. "See on lahe, et autospordis on sellised kirglikud fännid. Hea küll, eks mõned inimesed tulevad rallit vaatama ka selle pärast, et mürglit ja õnnetusi näha, aga palju on neidki, kes elavad südamest kaasa ja aitavad rasketel hetkel," oli saarlane abilistele tänulik.
Varajase õnnetuse tõttu ei saanud Tänak lõpuni täit aimu uute rehvide võimekusest, ent siiski näeb ta põhjust optimismiks: "Nägime ka kohti, kus on veel raske, aga õppimise koha pealt on see ainult positiivne, kui tead, kust edasi areneda. See tähendab, et piir pole ees.
Aga tänaseks on meil käes juba vahend, millega saab võidu sõita. Praeguse seisuga pole enam probleemiks top5 või top3 kohtadele võidelda. Oleme tagasi samas kohas, kus olime möödunud aasta lõpus – kruusal alati konkurentsis."
Sihid Soome ja Poola
Järgmisena liigub MM-karusell Sardiiniasse, kus Tänak ilmselt ei sära – kui juba kevadises Portugalis kuumenesid rehvid üle, siis Sardiinia lõõskavas päikeses pole nendega šanssigi. "Aga edasi Poola, Soome, Austraalia ja Suurbritannia saavad meile olema väga positiivsed. Okei, seekord katkestasime, aga kui ilmaga veab, siis mingitel rallidel annab see meile ka kõva eelise stardikoha pealt," rääkis eestlane. Kuiva ilmaga on kruusarallidel nimelt eelis tagantpoolt startijail, kellele eessõitajad on tee puhtaks pühkinud.
Eelmainitud nelikust on Tänakule kõige sobivamad juulis järjestikku peetavad Poola ja Soome etapid, kuhu reisib kohale ka suurel hulgal meie rallifänne. "Kindlasti on seal palju eestlasi ja kui nende metsade vahel sõidad, on ka atmosfäär kodusem. Sarnastel teedel olen ju kunagi sõitma õppinud ja kui täna on vaja hästi esineda, siis annab see kõik enesekindlust. Neil kahel rallil on meil kõige suuremad lootused, ka rehvide koha pealt."
Kogemused maksavad
Lisaks rehvidele muutuvad ka Tänak-Mõlder ise üha paremaks. „Võib tunduda, et oleme juba päris kaua sõitnud, aga tegelikult on alles meie teine hooaeg WRC autoga poole peal. Nüüd hakkab tekkima see kogemustepagas, mida on vaja poodiumile sõitmiseks,“ selgitab piloot, kes seni on kahel rallil lõpetanud kolmandana – 2012 Itaalias ja mullu Poolas.
Rohkem kogemusi tähendab loodetavasti ka vähem katkestamisi. "Saame küll iga kiiruskatset enne rallit kaks korda läbi sõita, aga kui sul on 35-40 kilomeetreid käänulisi teid, siis ilmselgelt tuleb kogemus kasuks. Võtame siit üle teenindusala Dani Sordo – ta on sõitnud WRC autoga juba 11 aastat ehk teab täpselt, kuhu ta läheb. Me võistleme aga mõnel katsel elus esimest korda.
Täna tunnengi juba seda, et kui ees ootab katse, mida olen varem WRCga läbinud ja legend on paigas, siis selleks, et sõita kiiret aega, ei pea ma enam riske võtma. Aga esimest korda katsele minnes tuleb kiiresti sõitmiseks riskeerida, sest ma ei saa olla sada protsenti kindel, et legend on täiesti õige," rõhutab Tänak, et rallimaailmas pole suuremat trumpi kui kogemused.
Kõik, mis Eesti esiekipaaž praegu teeb, on suunatud sihiga 2017. aastasse, mil tulevad välja uutele tehnilistele nõudmistele vastavad rallimasinad ja WRC sarja kaardipakk paisatakse jälle segi. "Kui järgmiseks aastaks endale head sõidukohta tahame saada, tuleb ilmselgelt olla maailma kolme-nelja kiireima sõitja seas," sihib Tänak kõrgustesse. "Keegi teine ei pea mulle eesmärke kirjutama –ise tean, mida tahan!"
>
0
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
Selline ebatavaline artikkel siis ajakirjanikult. Pole varem sellist näinud!
Viljar Voog | Vabandan Ott Tänaku ees (3)
.
Viljar Voog, Porto, 23. mai 2016, 06:00
Ott Tänaku Portugali ralli lõppes kraavis. Jälle. Meie esipiloodil juhtub neid hetki, kus kõik ei lähe kuis peab, neetult tihti ja see kõik on ainult rõõmuks kurjadele netikommentaatoritele, kes saavad tema kallal ilkuda.
Mis seal salata, eks ole ka ajakirjanikuna mul olnud kergem kirjutada lugu mõnest dramaatilisest õnnetusest, kui näiteks tänavusest esimesest kolmest MM-rallist, kus Tänak lihtsalt kulges liigseid riske võtmata punktikohal lõpuni. Sealjuures olin aga alati arvamusel, et minu läbi leheveergude saarlaselt päritavad küsimused ja teele saadetav kriitika on õigustatud. See ei saa ju olla loogiline, et ühel mehel kogu aeg juhtub, samas kui teised turvaliselt finišisse tulevad. Tänakuga peab midagi lahti olema!
Portugali rallil veedetud nädalavahetusel sain aga aru, et vaatamata enda hinnangul objektiivsusele, olen teinud Otile liiga. Palun vabandust! Jah, Tänakuga on midagi lahti, aga positiivselt – näidatav kiirus on teiste M-Sport tiimi sõitjatega võrreldes jaburalt hea ja seda on rallipargis tähele pandud.
Võtame kas või meeskonna enda teavitused: hooaja esimestel etappidel mainiti Tänaku sooritusi Twitteris vaid pisteliselt – on ta ju paberite järgi Dmacki, mitte M-Sporti piloot. Ent kuna tütarmeeskonna sõitja tegi kehvematel rehvidel Mads Östbergil ja Eric Camillil selja järjekindlalt prügiseks, anti Portugalis eestlase tulemustest teada võrdväärselt põhisõitjate omadega. "Mingeid tiimikorraldusi pole – kui Ott teistele poistele tuule alla teeb, suurepärane," ütles boss Malcolm Wilson, et tema jaoks on Tänak osa M-Sportist.
Aga ikkagi need katkestamised… Mõtleme korraks ette augustisse, mil meid ootavad ees Rio de Janeiro olümpiamängud. Kes võiksid tuua meile medali? Vehklejad, Mart Seim, sõudenelik, Gerd Kanter, maadlejad… Ja ometi on juba praegu olümpiakoondis kordades suurem ning kommentaatoritel näpud valmis, et tulemuse selgumisel viriseda: mis me saadame neist turistidest sinna Riosse!
Tänak on selle mündi teine pool – maailma absoluutsesse tippu kuuluv eestlane, kes annab endast võistlusrajal maksimumi, aga kuna tegu on tehnikaspordiga, tõusevad ka riskid ja visuaalselt hiiglaslikke eksimusi tuleb ette paratamatult. Ometi võib viga olla mikroskoopiline – katsevõidu ja avarii vahe Tänaku jaoks on tihti samasugune tehniline praak kui Kanterile 66 meetri joone ületamine ja 60.70ga Teemantliigal viimaseks jäämine.
Seega ei istu meile sportlased, kes osalevad tippvõistlustel vaatamata (veel) puuduvale tasemele, aga samamoodi pureme kriitika alla ribadeks mehe, kes pingutab maksimumi püüdes üle. Rahule jääme vaid siis, kui münt maandub servale ja meie väikesest riigist tulnud sportlane alistab vastu kõiki ootusi terve maailma.
Kui mullu sügisel tuli välja uudis, et Tänak saab vaatamata raskele aastale M-Sportis Dmacki ridades tänavu kaasa teha täishooaja, arvasin, et põhjus on nostalgias – ulatub ju meie mehe ja rehvifirma koostöö juba 2011. aastasse. Aga alles WRC etapil kohal käies mõistsin, et tõde on kapitalistlikult pragmaatiline – Ott on piisavalt kiire, et täita rehvifirma peaülesande näidata konkurentidele koht kätte. Nemad uskusid Otti ja nüüd ka mina. Sellele väitele tohivad vastu vaielda vaid inimesed, kes on kunagi MM-ralli õhku nuusutanud.
>
0
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016