WRC hooaeg 2017
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
Re: WRC hooaeg 2017
Uus Citroën lubab rallimaailma tuua legendaarse B-rühma ajastu hõngu
http://sport.postimees.ee/3662109/uus-c ... stu-hongu=
AUTORALLI. Tänavuse autoralli WRC-sarja täishooajast loobunud ja järgmisel aastal rajale tuleva masina arendamisele keskendunud Citroën on uue masina valmis saanud ja tehtud on ka esimesed testsõidud. Ka kaheks järgnevaks hooajaks Citroëniga lepingu sõlminud Kris Meeke säras testide järel nagu kevadine päike, sest hoogu oli masinal rohkem kui küll. 36-aastane britt meenutas seepeale rallimaailmas legendaarseks ja kurikuulsaks saanud B-rühma ajastut 1980ndate keskpaigast.
«Kohe pärast gaasi põhja vajutamist tundsin, et ma sõidan tõelise ralliautoga, hästi ehitatud masinaga,» kiitis Meeke wrc.com’i veergudel. «Olen aastate jooksul olnud seotud mitme ralliauto arendamisega. Üldiselt tuleb esimestel testidel rohkem niisama passida ja sõita saab vähe. Kuid nüüd sai kohe läbitud hulganisti kilomeetreid ja proovida erinevaid seadistusi. See oli nagu täide läinud unenägu.»
Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) järgmise aasta reegleid järgides on uus Citroën C3 rallimasin võrreldes praegusega 55 mm laiem, 25 kg kergem ja rohkemate aerodünaamiliste lahendustega. Kiirust aitab aga kasvatada aktiivdiferentsiaali uuesti kasutusele võtmine ja senisest väiksemate piirangutega turbokompressor. Autocar lisab, et tuleva aasta WRC-masinad saavad olema läbi aegade kõige kiiremad.
«Kasvav võimsus ja aerodünaamika täiustamine teeb uued rallimasinad tõeliselt põnevaks,» teatas Meeke. «Pärast esimest testi üks mehaanik filmis mind ja kui ma esialgu ei saanudki päris täpselt aru, kui võimsa ralliautoga on tegemist, siis hiljem video pealt nägin oma ülisuurt naeratust. See näitas, kui väga ma kogu protsessi nautisin.»
Uute rallimasinate suurenev võimekus võrreldes praegustega lubab Meeke’i hinnangul tuua paralleele ikoonilise B-rühma ajastuga. Nimetatud rallimasinad tegid MM-sarjas tegusid aastatel 1982 kuni 1986. B-rühma keelustamiseni viis Henri Toivoneni ja tema kaardilugeja Sergio hukkumine 1986. aasta Korsika rallil. Lisaks oli ka varem juhtunud mitmeid õnnetusi. Toona läksid masinad lõpuks liialt ebaturvaliseks, kuna nende arendamiseks oli antud inseneridele vabad käed ja nii kasvasid masinate võimsused ja lõppkiirused.
«Tegemist on rallimaailmas perioodiga, mis on jäänud kõigile meelde. Autod olid esmaklassilised – julge disain ja suured spoilerid,» kiitis britt. «Naaseme taas sellesse ajastusse. Rallimasinad saavad olema senisega võrreldes tunduvalt agressiivsemad, kuid sinna on lisatud kõik tehnoloogilised võimalused, mis on tänapäeva maailmas olemas.»
Pärast kolme testipäeva andis Meeke järje üle tõusvale tähele Craig Breenile. «Uue rallimasinaga on alati põnev sõita, kuid seekord on kõik erinev. Tegemist on Citroëni jaoks uue suure programmiga ja WRC-sarja jaoks uue ajastuga,» tõdes Meeke. «See teeb kõik nii eriliseks. Usun, et pakume fännidele võimsaid etendusi.»
http://sport.postimees.ee/3662109/uus-c ... stu-hongu=
AUTORALLI. Tänavuse autoralli WRC-sarja täishooajast loobunud ja järgmisel aastal rajale tuleva masina arendamisele keskendunud Citroën on uue masina valmis saanud ja tehtud on ka esimesed testsõidud. Ka kaheks järgnevaks hooajaks Citroëniga lepingu sõlminud Kris Meeke säras testide järel nagu kevadine päike, sest hoogu oli masinal rohkem kui küll. 36-aastane britt meenutas seepeale rallimaailmas legendaarseks ja kurikuulsaks saanud B-rühma ajastut 1980ndate keskpaigast.
«Kohe pärast gaasi põhja vajutamist tundsin, et ma sõidan tõelise ralliautoga, hästi ehitatud masinaga,» kiitis Meeke wrc.com’i veergudel. «Olen aastate jooksul olnud seotud mitme ralliauto arendamisega. Üldiselt tuleb esimestel testidel rohkem niisama passida ja sõita saab vähe. Kuid nüüd sai kohe läbitud hulganisti kilomeetreid ja proovida erinevaid seadistusi. See oli nagu täide läinud unenägu.»
Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) järgmise aasta reegleid järgides on uus Citroën C3 rallimasin võrreldes praegusega 55 mm laiem, 25 kg kergem ja rohkemate aerodünaamiliste lahendustega. Kiirust aitab aga kasvatada aktiivdiferentsiaali uuesti kasutusele võtmine ja senisest väiksemate piirangutega turbokompressor. Autocar lisab, et tuleva aasta WRC-masinad saavad olema läbi aegade kõige kiiremad.
«Kasvav võimsus ja aerodünaamika täiustamine teeb uued rallimasinad tõeliselt põnevaks,» teatas Meeke. «Pärast esimest testi üks mehaanik filmis mind ja kui ma esialgu ei saanudki päris täpselt aru, kui võimsa ralliautoga on tegemist, siis hiljem video pealt nägin oma ülisuurt naeratust. See näitas, kui väga ma kogu protsessi nautisin.»
Uute rallimasinate suurenev võimekus võrreldes praegustega lubab Meeke’i hinnangul tuua paralleele ikoonilise B-rühma ajastuga. Nimetatud rallimasinad tegid MM-sarjas tegusid aastatel 1982 kuni 1986. B-rühma keelustamiseni viis Henri Toivoneni ja tema kaardilugeja Sergio hukkumine 1986. aasta Korsika rallil. Lisaks oli ka varem juhtunud mitmeid õnnetusi. Toona läksid masinad lõpuks liialt ebaturvaliseks, kuna nende arendamiseks oli antud inseneridele vabad käed ja nii kasvasid masinate võimsused ja lõppkiirused.
«Tegemist on rallimaailmas perioodiga, mis on jäänud kõigile meelde. Autod olid esmaklassilised – julge disain ja suured spoilerid,» kiitis britt. «Naaseme taas sellesse ajastusse. Rallimasinad saavad olema senisega võrreldes tunduvalt agressiivsemad, kuid sinna on lisatud kõik tehnoloogilised võimalused, mis on tänapäeva maailmas olemas.»
Pärast kolme testipäeva andis Meeke järje üle tõusvale tähele Craig Breenile. «Uue rallimasinaga on alati põnev sõita, kuid seekord on kõik erinev. Tegemist on Citroëni jaoks uue suure programmiga ja WRC-sarja jaoks uue ajastuga,» tõdes Meeke. «See teeb kõik nii eriliseks. Usun, et pakume fännidele võimsaid etendusi.»
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: WRC hooaeg 2017
motorsport.com itaalia versioon räägib Neuville võimalikust minekust Citroeni
https://translate.google.ee/translate?s ... edit-text=
https://translate.google.ee/translate?s ... edit-text=
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Re: WRC hooaeg 2017
Neuvillel paistab olevat üks hinnatumaid sõitjaid. Teda tahavad nii Citroeni kui M-Spordi boss.
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 1
- Postitusi: 950
- Liitunud: 13 Veebr 2003, 20:34
- Asukoht: Tallinn
Re: WRC hooaeg 2017
Volkar on uue aerokitiga testimas: https://pbs.twimg.com/media/ChIdRuTW4AA ... name=large
-
- Moderaator
- Reactions: 14
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Re: WRC hooaeg 2017
Kurivaim! See näeb ikka jube rõve välja. Total kirvetöö.STI kirjutas:Volkar on uue aerokitiga testimas: https://pbs.twimg.com/media/ChIdRuTW4AA ... name=large
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: WRC hooaeg 2017
Midagi ei ole teha, kiirus nõuab ohvreid. Väga kole ei saagi öelda, kui mingi kena livery tehakse, hakkaks äkki lausa meeldima. B-grupp oli ju samasugune robustne kirvetöö, aga ikka ilusad autod olid. Mulle meeldisid rohkemgi, kui tänapäevased ümarad" autod.

-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 1
- Postitusi: 950
- Liitunud: 13 Veebr 2003, 20:34
- Asukoht: Tallinn
Re: WRC hooaeg 2017
Natuke veel "tuunida" ja ongi selline:-huviline2- kirjutas:Midagi ei ole teha, kiirus nõuab ohvreid. Väga kole ei saagi öelda, kui mingi kena livery tehakse, hakkaks äkki lausa meeldima. B-grupp oli ju samasugune robustne kirvetöö, aga ikka ilusad autod olid. Mulle meeldisid rohkemgi, kui tänapäevased ümarad" autod.
https://rallygroupbshrinedotorg.files.w ... =474&h=280
-
- V järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 30
- Liitunud: 31 Juul 2014, 09:29
- Asukoht: Soome,Somero
Re: WRC hooaeg 2017
Colin Clark @voiceofrally 1h hour ago
Great interview this morning with Malcolm. I now know who's driving the new car next year! My lips are kinda sealed!
https://twitter.com/voiceofrally/status ... 6479886337
Great interview this morning with Malcolm. I now know who's driving the new car next year! My lips are kinda sealed!
https://twitter.com/voiceofrally/status ... 6479886337
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 7
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Re: WRC hooaeg 2017
Neuville siiski peetakse paremaks kui tema hetke näitajad on. Seega vaevalt ta M-Sporti vabal valikul oleks nõus minema. Hetkel on ju M-Sport selgelt nõrgim meeskond ja julgen väita, et uute masinate tulekuga need jõudude vahekorrad suurenevad tehasemeeskondade kasuks ja M-Spordi kahjuks, kui vastupidi.Lithium kirjutas:Tänak/Neuville
Isegi üks aasta vahele jätmist ja testimist Toyotaga ja siis Toyota põhisõitjaks hakkamist on miljon korda targem otsus kui liitumine M-Spordiga, seega Neuville on välistatud.
Kui just ei ole saadud tagasi Fordi tehasetuge, siis lood muutuvad.
Re: WRC hooaeg 2017
Nii palju kindlaid väiteid korraga ... Oponeerin sõbralikultKidrA kirjutas:Neuville siiski peetakse paremaks kui tema hetke näitajad on. Seega vaevalt ta M-Sporti vabal valikul oleks nõus minema. Hetkel on ju M-Sport selgelt nõrgim meeskond ja julgen väita, et uute masinate tulekuga need jõudude vahekorrad suurenevad tehasemeeskondade kasuks ja M-Spordi kahjuks, kui vastupidi.Lithium kirjutas:Tänak/Neuville
Isegi üks aasta vahele jätmist ja testimist Toyotaga ja siis Toyota põhisõitjaks hakkamist on miljon korda targem otsus kui liitumine M-Spordiga, seega Neuville on välistatud.
Kui just ei ole saadud tagasi Fordi tehasetuge, siis lood muutuvad.

Kes peab Neuville´i paremaks ja kes konkreetselt talle siis lepingut pakub? Ja et Toyota jaoks pole isegi muud vaja kui et Neuville ütleb, et "hakkab põhisõitjaks"? Ja M-Sport on nõrgim meeskond - milliste näitajate poolest? Äkki lihtsalt kaks meest ei oska sõita ja ühel ei ole rehvi, et saaks sõita?
Re: WRC hooaeg 2017
Aga palun... : )Lärri kirjutas:Nii palju kindlaid väiteid korraga ... Oponeerin sõbralikultKidrA kirjutas:Neuville siiski peetakse paremaks kui tema hetke näitajad on. Seega vaevalt ta M-Sporti vabal valikul oleks nõus minema. Hetkel on ju M-Sport selgelt nõrgim meeskond ja julgen väita, et uute masinate tulekuga need jõudude vahekorrad suurenevad tehasemeeskondade kasuks ja M-Spordi kahjuks, kui vastupidi.Lithium kirjutas:Tänak/Neuville
Isegi üks aasta vahele jätmist ja testimist Toyotaga ja siis Toyota põhisõitjaks hakkamist on miljon korda targem otsus kui liitumine M-Spordiga, seega Neuville on välistatud.
Kui just ei ole saadud tagasi Fordi tehasetuge, siis lood muutuvad.![]()
Kes peab Neuville´i paremaks ja kes konkreetselt talle siis lepingut pakub? Ja et Toyota jaoks pole isegi muud vaja kui et Neuville ütleb, et "hakkab põhisõitjaks"? Ja M-Sport on nõrgim meeskond - milliste näitajate poolest? Äkki lihtsalt kaks meest ei oska sõita ja ühel ei ole rehvi, et saaks sõita?
Neuville kohta on ju meedias terve rida uudiseid, kus Citroeni boss Matton ütleb, et 2017 aastaks on ainuke õige valik Neuville jaoks Citroeni meeskond. Toyota boss Mäkinen tõi samuti Neuville välja kui potentsiaalse sõitja enda meeskonda. Wilson on samuti Neuville kiitustega üle valanud ja soovinud teda oma meeskonda. Ega ise ka ei usuks, kui heas nimekirjas ta on, kui poleks neid uudiseid.
Edasi räägime siis M-Spordist, et milles ta teistele alla jääb. Finants ja tulemused. Ei ole finantsi, pole ka konkurentsivõimet. Tulemused pole samuti olnud midagi märkimisväärt viimased aastad olnud, kui paar üksikut korda välja arvata kus oldi tiitlile lähedal.
Muide, viimati võideti Fordiga WRC sõitja-tiitel 35 aastat tagasi! Näitaja seegi! Ja ei saa öelda, et kõik need aastad on Forde roolinud mingid mökud, kes sõita pole osanud. Tulevad uued autotootjad ja võidavad tiitleid aga Ford/M-sport, kes kõik need aastad stabiilselt sarjas kaasa löönud on kogu see aeg nö tahaplaanile jäetud. See näitab veelkord, et tehasemeeskonnad saavad oma meeskonda panustada täpselt niipalju kui vaja, et tiitel koju tuua. M-Spordil ei jää muud üle kui võtta see, mis neist üle jääb. Ja tegelikult kui arvestada meeskondade eelarveid siis on M-Sport väga kõva tööd teinud, et niigi konkurentsivõimelise masina on suutnud arendada, samas neil on selleks kõige rohkem aega ja kogemusi ka olnud ja just selle pealt ma usun, et Fordid niigi hästi pildil on püsinud.
Re: WRC hooaeg 2017
Ma siiski kaldun arvama, et Neuville´i aktsiad on vabalanguses hetkel. Tema hea hooaeg on praeguseks kaugele selja taha jäänud (Fordi ja M-Spordiga, eks ole) ja tema peamine väärtus põhineb sellel, et WRC-kogemusega tegevsõitjate pink on hirmus lühike. Kõik ju näevad, et mees ei saa tegelikult asjaga hakkama ja autot süüdistada selles ei saa. Paddon ja Sordo paugutavad nii, et Capitol on unehäired.KidrA kirjutas:Aga palun... : )
Neuville kohta on ju meedias terve rida uudiseid, kus Citroeni boss Matton ütleb, et 2017 aastaks on ainuke õige valik Neuville jaoks Citroeni meeskond. Toyota boss Mäkinen tõi samuti Neuville välja kui potentsiaalse sõitja enda meeskonda. Wilson on samuti Neuville kiitustega üle valanud ja soovinud teda oma meeskonda. Ega ise ka ei usuks, kui heas nimekirjas ta on, kui poleks neid uudiseid.
Edasi räägime siis M-Spordist, et milles ta teistele alla jääb. Finants ja tulemused. Ei ole finantsi, pole ka konkurentsivõimet. Tulemused pole samuti olnud midagi märkimisväärt viimased aastad olnud, kui paar üksikut korda välja arvata kus oldi tiitlile lähedal.
Muide, viimati võideti Fordiga WRC sõitja-tiitel 35 aastat tagasi! Näitaja seegi! Ja ei saa öelda, et kõik need aastad on Forde roolinud mingid mökud, kes sõita pole osanud. Tulevad uued autotootjad ja võidavad tiitleid aga Ford/M-sport, kes kõik need aastad stabiilselt sarjas kaasa löönud on kogu see aeg nö tahaplaanile jäetud. See näitab veelkord, et tehasemeeskonnad saavad oma meeskonda panustada täpselt niipalju kui vaja, et tiitel koju tuua. M-Spordil ei jää muud üle kui võtta see, mis neist üle jääb. Ja tegelikult kui arvestada meeskondade eelarveid siis on M-Sport väga kõva tööd teinud, et niigi konkurentsivõimelise masina on suutnud arendada, samas neil on selleks kõige rohkem aega ja kogemusi ka olnud ja just selle pealt ma usun, et Fordid niigi hästi pildil on püsinud.
Ja ma ei saa päris nõus olla ka sellega, et M-Sport on nõrgim tiim. Ma usun, et neil on hetkel nõrgimad sõitjad aga auto ei tarvitse seda siiski olla. Ja vaevalt saab väita, et M-Sport pole 35 aastat võitjat autot ehitanud. Isand Märtin jäi ka pärast karjääri lõppu seisukohale, et Focus 2003 oli aegade parim ralliauto. Latvalat takistas M-Spordis tiitlit võtmast tema enda rabedus, mitte vilets auto. Ja ka praeguse masinaga on igasugused tondid võtnud katsevõite. Meenutagem või Kubicat, kes ilmselgelt tegi sõgedat sõitu aga oma pooleteise käe kiuste suutis rajale jäädes kohati ületamatut tempot kruvida.
Selge see, et vahendeid pole VW või Hyundaiga samaväärselt. Aga ka F1 on korduvalt näidanud, et paljalt rahaga kiirust ei osta.
Aga \eks me kõik siin ainult spekuleerime ja see ei maksa tegelikult s...i

Re: WRC hooaeg 2017
Aga ole hea too siis välja, kes on sinu arust siis nõrgima masina omanik ja argumendid, et miks? Päris huvitav oleks teada saada, eriti kui kellegil on asjadest täiesti teistsugune arusaam.Lärri kirjutas:Ja ma ei saa päris nõus olla ka sellega, et M-Sport on nõrgim tiim.
Kelle masinat sa pead halvimaks, kas Citroeni, Hyundaid või VW't?
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: WRC hooaeg 2017
Urps kirjutas:Colin Clark @voiceofrally 1h hour ago
Great interview this morning with Malcolm. I now know who's driving the new car next year! My lips are kinda sealed!
https://twitter.com/voiceofrally/status ... 6479886337
Matthew Wilson


Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 2
- Postitusi: 5165
- Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
- Asukoht: Tallinn
Re: WRC hooaeg 2017
Läbi õnne muidugi. Elfyn oli siiski peajagu teistestsoca kirjutas:Urps kirjutas:Colin Clark @voiceofrally 1h hour ago
Great interview this morning with Malcolm. I now know who's driving the new car next year! My lips are kinda sealed!
https://twitter.com/voiceofrally/status ... 6479886337
Matthew Wilson...sai just briti meistrivõistlustel teise koha Ahlini järel
Söörlöne!
Re: WRC hooaeg 2017
Ma nimelt ei oskagi kellegi masinat halvimaks pidada. Ja põhjuseks on ennekõike see, et puudub objektiivne hindamise alus. Sellele ma oma eelnevas postituses ka viitasin.KidrA kirjutas:Aga ole hea too siis välja, kes on sinu arust siis nõrgima masina omanik ja argumendid, et miks? Päris huvitav oleks teada saada, eriti kui kellegil on asjadest täiesti teistsugune arusaam.Lärri kirjutas:Ja ma ei saa päris nõus olla ka sellega, et M-Sport on nõrgim tiim.
Kelle masinat sa pead halvimaks, kas Citroeni, Hyundaid või VW't?
Re: WRC hooaeg 2017
Ma arvan, et päris nii ka ei saa, et VW ja M-Sport enda jaoks ühe pulga peale ette kujutada ja mitte näha masinate erinevusi. Nende nõrkusi, nende tugevusi ja kellel rohkem jupid üles ütlevad, millisel on kõrgmäestikus aurud väljas juba ja milline masin istub stabiilselt tee peal koguaeg ja mida peab viskama vasakule-paremale, et üldse head aega saada. See kõik on ju silmale näha ja ei pea isegi mingi ekspert olema, et näha masinate erinevat karakteristikat ja tugevust.Lärri kirjutas:Ma nimelt ei oskagi kellegi masinat halvimaks pidada. Ja põhjuseks on ennekõike see, et puudub objektiivne hindamise alus. Sellele ma oma eelnevas postituses ka viitasin.
Sõitjad sõitjateks, ka nemad mängivad suurt rolli. Paneme Ogieri Fordi rooli ja hakavad ka võidud tulema. Aga jutt jääks ikkagi samaks, M-Spordi masin on hetkel halvim, isegi kui Ogier sellega teistele pähe võiks teha.
Või kui visuaalselt on raske erinevusi märgata siis võib seda ka mingit moodi teha sõitjate kaudu, kes meeskondi vahetavad. Näiteks Ostberg vahetas Citroenist M-Sporti ja kaotused katsetel võitjale on selgelt suuremad. Saab ka sealt mingeid järeldusi teha.