Mosley idee - katkestajad sõitku edasi
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1484
- Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
- Asukoht: Sibulaküla
- Kontakt:
Mosley idee - katkestajad sõitku edasi
Nüüd on FIA uue hullu ideega lagedale tulnud. Võibolla oleks sel isegi jumet, kui katsevõitude eest miskeid lisapunkte saaks.
Tegelikult võiks nad sealt edasi mõelda ja välja pakkuda miski süsteemi, kus katsevõit täiendavalt väärtustatuna kaotaks ära nüriksminevad kolmandad päevad, kus tihti enam mitte kottigi ei toimu. Näiteks lisasekundid katsevõitjale, võidad katse ja saad 5 s edu juurde ning miskit preemiaraha või mida iganes.
Aga praegune idee on küll napakas.
Tegelikult võiks nad sealt edasi mõelda ja välja pakkuda miski süsteemi, kus katsevõit täiendavalt väärtustatuna kaotaks ära nüriksminevad kolmandad päevad, kus tihti enam mitte kottigi ei toimu. Näiteks lisasekundid katsevõitjale, võidad katse ja saad 5 s edu juurde ning miskit preemiaraha või mida iganes.
Aga praegune idee on küll napakas.
Idee on selles, et kes esimesel või teisel päeval katkestab, saab võimaluse järgneva(te)l päevadel edasi võistelda. Näiteks kui keegi peaks reedel katkestama, siis laupäeval ja pühapäeval saab ta edasi sõita. See olevat hea selleks, et muidu on ralli lõppedes tehasemeeskonna autosid natuke vähe alles jäänud. Üldjuhul on see idee saast, sest tõesti, katkestamine käib paratamatult autospordi juurde.alex kirjutas:aaaaaga millest jutt käib?
tax eriti ei tea, mida räägib
-
- Reactions: 0
Eks ta üks veider idee ole jah.
Aga nagu juba kuskilt lugesin - tundub, et nüüd on oma muudatustega nii kaugele jõudund, et hakkavad ise ka kartma, et kui sõidab vaid 2 tehasemeeskonna autot per tiim ja teenindused on lühemad, siis võib juhtuda, et kolmanda päeva lõpuks on järgi vaid 3-4 tehaseautot, mis hakkaks ilmselt ralli poupaalrsusele halvasti mõjuma.
Mulle tundub, et hektel on rallis umbes sama olukord nagu eesti kergejõustikkuliidus, kus mingid lollid ametnikuda arvavad, et sportlased teenivad neid, mitte vastupidi - ehk et nende ülesanne on sportlastele ja sponsoritele (ehk rallis siis tehastele) kõik võimalikult lihtsaks teha, et ala saaks arenda.
Aga nagu juba kuskilt lugesin - tundub, et nüüd on oma muudatustega nii kaugele jõudund, et hakkavad ise ka kartma, et kui sõidab vaid 2 tehasemeeskonna autot per tiim ja teenindused on lühemad, siis võib juhtuda, et kolmanda päeva lõpuks on järgi vaid 3-4 tehaseautot, mis hakkaks ilmselt ralli poupaalrsusele halvasti mõjuma.
Mulle tundub, et hektel on rallis umbes sama olukord nagu eesti kergejõustikkuliidus, kus mingid lollid ametnikuda arvavad, et sportlased teenivad neid, mitte vastupidi - ehk et nende ülesanne on sportlastele ja sponsoritele (ehk rallis siis tehastele) kõik võimalikult lihtsaks teha, et ala saaks arenda.
-
- Moderaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 5671
- Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
- Asukoht: seal kus ralli
- Kontakt:
Äärmiselt imelik on FIA käitumine. Kõigepealt kaotavad kolmandad autod, siis suurendavad etappide hulka, siis muudavad hoolduse 10. minutiliseks, siis kohustavad rajaga tuvuma ralliautoga. Kõik need asjad soodustavad autode väiksemat arvu ja katkestamist. Pole siis ime, et nüüd üritatakse mingi tobeda reegliga korvata autoda vähest arvu pühapäeva õhtul 
Mida tuleks teha(vabandan, et need punktid pole minu idee, vaid laenatud rallyforum.com-ist):
1) Vähendada kalender 14 või isegi 12 etapi peale ja vähendada sellega tiimide eelarvet.
2) Kalender muuta ratsionaalsemaks, et kaugemad etapid oleksid lähestikku(Näiteks Austraalia ja Uus-Meremaa järjest).
3) Vähendada osalemistasusid nii tehasepilootidele kui ka erasõitjatele.
4) Kaotada piirang MM-etapil osalejate arvule.
5) Piirata WRC masinate tehnoloogilist arengut(keelata arvuti abil juhitavad differentsiaalid, käigukastid ja vedrustus, keelata kallid ja eksootilised materjalid). Need muudatused teeksid autod odavamaks ja tõuseks piloodi oskuste tähtsus.
6) Kehtestada reeglite stabiilsus, mitte teha iga kuu mingeid tobedaid muudatusi.
Omaltpoolt võiks lisada ka 7. punkti:
7) FIA ametlik kütus võiks olla vähemalt 3 korda odavam, kui kaotada sealt omakasupüüdlik FIA kasum.

Mida tuleks teha(vabandan, et need punktid pole minu idee, vaid laenatud rallyforum.com-ist):
1) Vähendada kalender 14 või isegi 12 etapi peale ja vähendada sellega tiimide eelarvet.
2) Kalender muuta ratsionaalsemaks, et kaugemad etapid oleksid lähestikku(Näiteks Austraalia ja Uus-Meremaa järjest).
3) Vähendada osalemistasusid nii tehasepilootidele kui ka erasõitjatele.
4) Kaotada piirang MM-etapil osalejate arvule.
5) Piirata WRC masinate tehnoloogilist arengut(keelata arvuti abil juhitavad differentsiaalid, käigukastid ja vedrustus, keelata kallid ja eksootilised materjalid). Need muudatused teeksid autod odavamaks ja tõuseks piloodi oskuste tähtsus.
6) Kehtestada reeglite stabiilsus, mitte teha iga kuu mingeid tobedaid muudatusi.
Omaltpoolt võiks lisada ka 7. punkti:
7) FIA ametlik kütus võiks olla vähemalt 3 korda odavam, kui kaotada sealt omakasupüüdlik FIA kasum.
-
- Moderaator
- Reactions: 14
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Asi lõhnab halvasti. Nüüd siis on FIA-l vesi ahjus oma uute reeglite pärast. Nad on suutnud ikka asja suht ära solkida, et ei saa ise ka aru mis toimub. See viimane idee on ikka suht nõme. Siis hakkavd meeskonnad kaasa vedama alati rohkem autosid, et kui keegi ikkamasina korralikult ära lõhub kiiruskatsel siis põrutab häälega servisesse võtab uue auto ja järgmisele kiiruskatsele.
Vot see on ikka tase

Vot see on ikka tase
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Ma nüüd ei mäleta kust ma seda ideed lugesin. Idee ise on selliné
Et iga aasta kalenderis on põhilised rallid (näit. Soome, Monte Carlo, Suurbritannia ...) ja siis oleks teised rallid mis toimuvad üle aasta (Türgi, Küpros, Safari). Kui keegi sellest aru ei saanud siis teen 3 aasta näidis kalendri:
1 aasta:
Monte Carlo
Soome
Rootsi
Korsika
Kataloonia
Suurbritannia
Australia
Uus-Meremaa
Türgi
Saksamaa
2 aasta:
Monte Carlo
Soome
Rootsi
Korsika
Kataloonia
Suurbritannia
Argentina
Mehiko
Küpros
Safari
3 aasta:
Monte Carlo
Soome
Rootsi
Korsika
Kataloonia
Suurbritannia
Australia
Uus-Meremaa
Türgi
Saksamaa
PS. Rallid võivad olla teised
Et iga aasta kalenderis on põhilised rallid (näit. Soome, Monte Carlo, Suurbritannia ...) ja siis oleks teised rallid mis toimuvad üle aasta (Türgi, Küpros, Safari). Kui keegi sellest aru ei saanud siis teen 3 aasta näidis kalendri:
1 aasta:
Monte Carlo
Soome
Rootsi
Korsika
Kataloonia
Suurbritannia
Australia
Uus-Meremaa
Türgi
Saksamaa
2 aasta:
Monte Carlo
Soome
Rootsi
Korsika
Kataloonia
Suurbritannia
Argentina
Mehiko
Küpros
Safari
3 aasta:
Monte Carlo
Soome
Rootsi
Korsika
Kataloonia
Suurbritannia
Australia
Uus-Meremaa
Türgi
Saksamaa
PS. Rallid võivad olla teised
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
See eelpooltoodu meenutab kangesti aastate 1994-96 eksperimenti,kus igal aastal osad etapid kuulusid 2-liitriste MMi kavva.Tookord saadeti see idee aga ajaloo prügikasti kui sponsorite ja fännide jaoks ebaõnnestunu.Uutest reeglitest veel rääkides arvan,et Küpros ja Türgi ei sobi küll MM-kavva,need oleks võinud asendada Mehhiko ja Jaapaniga (või jätta alles Safari).
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1484
- Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
- Asukoht: Sibulaküla
- Kontakt:
WRN kirjutab SupeRally süsteemist, kus punkte saavab ka katsete esikolmik, lisaks on selles süsteemis võimalus katkestamise järel jätkata. Kasutatakse Austraalia meistrivõistlustel ning Aasia ja Vaikse ookeani meistrivõistlustel.
Punkte antakse 3 esimesele, 2 teisele, ja 1 kolmandale. Ralli võitja saab 10 punkti jne.
Iseenesest on selles süsteemis mõneti jumet, kuivõrd mind küll näiteks häirivad kolmandad päevad, kus üks mees on pikalt eest ära sõitnud, pooled katkestanud ja toimumas pole miskit.
Omaette küsimus on, kuidas selles süsteemis rallivõit väärtustub.
Punkte antakse 3 esimesele, 2 teisele, ja 1 kolmandale. Ralli võitja saab 10 punkti jne.
Iseenesest on selles süsteemis mõneti jumet, kuivõrd mind küll näiteks häirivad kolmandad päevad, kus üks mees on pikalt eest ära sõitnud, pooled katkestanud ja toimumas pole miskit.
Omaette küsimus on, kuidas selles süsteemis rallivõit väärtustub.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1082
- Liitunud: 25 Mär 2003, 13:20
- Asukoht: seal kus parimad ralliteed
Olts
No asi vast selles ongi, et kui keegi pikalt eest ära, hakkab jorutama. S.t., et kui esimesel päeval paned ainukesena rehvivalikul täkkesse ja paned katse 2mindiga kinni, siis vaevalt, et katsevõite enam püüad. Aga punkte küll tahaks ja siis peadki täiega edasi andma.
Mis mõtet siis enam on piirata vahetatavate osade arvu. Kui praegu võib kasutada vist kahte käigukasti ralli kohta ja turbot võib vist vahetada ühe korra ringi kohta? Kus on kulude kokkuhoid? Märtinil sai GB-l mootor otsa, oleks pandud uus mootor - oleks võibolla ka see otsa lõppend. Millised meeletud lisakulud varuosade näol.. Telele oleks muidugi hea, aga minumeelest on ralli ikka selline ala, kus võitjaks see mees, kes suudab kiiremini ralli finiisse jõuda ja kui oma vea või tehnilise rikke tõttu sõit pooleli jääb, siis tuleb teha rohkem tööd, et järgmisel rallil paremini läheks.
Kasuta ikka turvavööd ka!
-
- Reactions: 0
Mõistlik jutt Carloselt, nagu ikka 
Võiks natukeseks need reeglid nüüd rahule jätta, ja vaadata, mis järgmisel aastal välja kukub - sest nt. sel aastal hakati küll "parandama" täiesti "tervet" asja, ning nagu sel puhul ikka juhtub - jäi peaotäis juppe üle, ehk ilmselt toimus muutus halvema poole.
Kui nüüd sellised ulmelised reeglid hakkavad ka veel tulema?
Igatahes on veidi kurb see mis hetkel toimub. Lisaks võtaks see variant ju ära paljude meeste levianumbri - kiire kuid väga kindel ning väljasõitudeta sõit.
Mina igatahes olen selle poolt, et nüüd hetkel muudatustest aitab, vaatame kõigepealt, mida toovad uued reeglid, enne kui hakkame juba jälle uusi genereerima.

Võiks natukeseks need reeglid nüüd rahule jätta, ja vaadata, mis järgmisel aastal välja kukub - sest nt. sel aastal hakati küll "parandama" täiesti "tervet" asja, ning nagu sel puhul ikka juhtub - jäi peaotäis juppe üle, ehk ilmselt toimus muutus halvema poole.
Kui nüüd sellised ulmelised reeglid hakkavad ka veel tulema?
Igatahes on veidi kurb see mis hetkel toimub. Lisaks võtaks see variant ju ära paljude meeste levianumbri - kiire kuid väga kindel ning väljasõitudeta sõit.
Mina igatahes olen selle poolt, et nüüd hetkel muudatustest aitab, vaatame kõigepealt, mida toovad uued reeglid, enne kui hakkame juba jälle uusi genereerima.