Mnjah - vana teema see siin ning viimasele kirjutajale vastuseks, et kahjuks selliseid videoid ei tea.
KUID ma lugesin läbi siia kirjutatu ja mõtlesin paari tekkinud mõtet jagada. Esmalt - paljuga, mis siia kirja pandud, ma nõustuda ei saa

aga mõne asjaga saab
AHJAA - rõhutan juba ette ära, et tegu on puhtalt minu isikliku arvamusega mis ei pruugi üldse õige olla kuna ma olen 100% iseõppija - nii et paluks mitte kellelgi solvuda sest tõde selgub (kui selles vallas üldse

) ainult diskussioonides.
Mis ma öelda tahan, on põhimõtteliselt see, et siia on kirjutatud mitmeid segadusse ajavaid mõtteid. OLULISIM asi on jäänud aga märkimata - nimelt on enne jutu alustamist vaja selgeks teha kas me räägime kiiresti sõitmisest rajal, mis on piloodil peas VÕI me räägime kiiresti sõitmisest rajal mida sõidetakse legendi järgi. Seal on oluline vahe sees ja see toob kaasa kardinaalselt erinevad sõidutehnikad.
Sellise raja sõitmine mis on piloodil peas (tüüpiliselt mingi ringrada, kuid ka rallisprindi lõigud) käib tõesti nii, et optimeeritud trajektooril sõidetakse libisemise piiril või üldse libisemist vältides. Kaheldamatult kõige kiirem viis läbida. Iga ring/läbimine läheb järjest perfektsemaks kuni piloot sõidab rada oma ja auto võimete piiril kümnendiku täpsusega.
Aga kuna tegu on rallifoorumiga, siis pühendugem olulisele

ehk siis sellele kuidas sõita kiiresti lõike mida piloot ei tea ja sõidab legendi järgi.
Siinkohal pean õigeks ära märkida, et mina olen seda tüüpi piloot kes paneb kirja ka nö mikihiire linnakatsed mida ma tegelikult suudaks sõita ka peast - aga PÕHIMÕTTELISELT ma seda ei tee kuna pean seda valeks!! Kui sõita legendi järgi, siis tuleb seda teha otsast lõpuni ning KÕIK manöövrid käivad vaid selle järgi mis kaardilugeja ütleb. MA tean, et sellele on vastuvaidlejaid - kuid jätaks selle vaidluse mõnda teise teemasse.
Ehk siis - sõit legendi järgi tähendab mida? Lihtsalt öeldes seda, et piloot saab kaardilugejalt informatsiooni selle kohta mida ees oodata. KUID - väga oluline on mõista seda, et see infomratsioon EI OLE absoluutselt täpne (selleks on mimteid põhjuseid) ning seega siis piloot vaid omab teatavat ettekujutust sellest milline on see kurv (või sündmus) mis seal ees ootab. Ma hetkel jätan teadlikult kõrvale need olud, kus sündmused on otsast lõpuni nähtavad nagu näiteks kurv lagedal põllul, sest sellised sündmused on vähemuses. Jättes kõrvale ka võimalikud piloodi eksimused legendi koostamise ajal, saame nimetada need faktorid mis muudavad legendi ebatäpseks:
Kurvi pikkus
Kurvi raadius
Kurvi raadiuse muutus
Kurvi laius (tee laius kurvis)
Kurvis tekkivad/kaduvad vallid
Kurvis teel vedelevad suured kivid (mis on seal legendi koostamise ajal ning mitte need mis on eelmiste autode poolt toodud)
Kurvi kalle
JAH - kõike seda PÜÜTAKSE kirja panna legendi koostamise ajal.
Siinkohal ma praegu ei hakka seletama mida mingi kurvikategooria tähendab kuna see on väga indviduaalne - on piloote, kellele 6 kategooria on täiehooga sõitmise kurv ja on piloote kellele 6 kategooria kurv tähendab tagasipööret... samuti võib jagada piloote selle järgi, kes paneb kirja kategooria kurvi raadiuse järgi ning kes paneb kirja selle käigu millega ta tahab seda kurvi sõita. Samuti tean piloote kes tähistavad kurve mitte numbritega vaid geomeetriliste kujunditega nagu romb, nurk jne jne. Lisame siia veel soomlased kes tarbivad hidas, nopea, erinopea jne tyypi tähistusi - saamegi juba piisava hullumaja kuigi see loetelu pole kaugeltki ammendav. Ja see oli vaid jutt kurvikategooriat kohta - ei sõnagi veel lisainfost mida ka kindlasti tarbitakse
Nüüd asjast ja toome siis näiteks "parem 3 pikk negatiivne ahenev kitsaks kivi sees" - see pikemalt seletades tähendab seda, et pika negatiivse parem 3 kurvi lõpus kurviraadius väheneb ning tee muutub kitsaks ning kõigele lisaks on trajektooril kivi sees ka veel. TEHNILISELT väga keeruline sõita muideks sellist õudust ERITI veel kui mõni ees l'inud auto on teele vedanud suure kivi mida sul legendis pole ega saagi olla

)
Mida me sellest jutust "parem 3 pikk negatiivne ahenev kitsaks kivi sees" teada saame? Palju - aga samas ikkagi ebapiisavalt
Sest me ikkagi ei tea täpselt KUI palju see kurv siis aheneb - umbes aimame, et kolmest järsemaks aga mitte päris neljaks (sest muidu paneks kirja et kolm läheb neljaks)
Me teame et kurvi algus on pikk - aga kui pikk? võib olla hoopis 10 meetrit pikem kui ette kujutasime? See on iga sõitja jaoks individuaalne aga selge on see, et kurv on pikk ja mitte ülipikk ega kindlasti mitte ka üliülipikk:)
Samuti ei tea me TÄPSELT kus kohas see kivi seal on - on ta kurvi keskel? on ta kurvi viimases kolmandikus? Alguses hoopis?
Ütleme nii, et tegelikkuses NII palju infot ühe kurvi kohta pannakse kirja ikka väga väga harva - seda kahel põhjusel - piloodil on sõites nii kui nii kalamälu - vastuvõtuvõime on ikka väga väike

see on väga individuaalne muidugi, kuid paraku enamus piloote ei suuda üle 3 MAKSIMUM 4 sündmuse nii kui nii meeles pidada. Ja kui sündmused on keerulised nagu eeltoodud näites, siis suudab piloot veel vähem sündmuseid meeles pidada.
TEINE - VÄGA oluline põhjus, miks ei saa palju asju kirja panna, on ka selles, et kaardilugeja puhtfüüsiliselt ei suuda seda romaani taasesitada - JAH just - saite õieti aru - kui kogu aeg palju kirja panna, siis ei jõua seda joru ette lugeda enne, kui on sündmus käes.
seetõttu siis, KÕIKE eelnevat arvesse võttes, sõidetakse rallis kruusakattega teedel enamus järskudest kurvidest sunnitud jõukülglibisemisega mis jätab piloodile võimaluse kurssi muuta ning teataval määral ka vigu parandada. Ei maksa unustada, et rallis kõik kurvid on isesugused - midagi ei kordu ning mis peamine -iga tee kilomeetri kohta tuleb kaks kilomeetrit kraavi
NING veel - minu kindel veendumus on see, et harjutage ükskõik kui palju tahate, omandage ükskõik kui palju kogemusi ja oskusi - see ei loe midagi KUI te satute sündmusesse ootamatult. Teisisõnu - ootamatult tekkinud olukorra positiivsel lahendumisel on 95% teha õnnel ning 5% kogemusel ja oskustel.
Ole sa või maailmameister rallis - kui sa sattud ootamatusse ja planeerimatusse külglibisemisse - siis ainuke asi mis sind päästab - on õnn - et ehk jagub tee laiusest või oli kiirus piisavalt väike või mis iganes. OSKUSTEGA ei ole siis midagi enam pistmist.
Oskused ja kogemused loevad nii palju, et valida ÕIGE sõidukiirus antud oludesse ja olemasoleva info alusel - ning VAJADUSEL rakendada ENNE jõulibisemist ja/või õiget trajektoori. Ralli annab lihtsalt kogemusi, et vähem eksida sõidukiiruse valikul ning mitte sattuda ootamatutesse olukordadesse.
Ja veel- hea lugeja - liikluseks avatud tee EI OLE koht harjutamiseks ega sõiduoskuste rakendamiseks. Liikluses on LIIGA PALJU faktoreid mis on teie kontrolli alt väljas. Tahad kiiresti sõita - pane kiiver pähe ja tule rajale!!
arvan, et vaatamata sellele, et ma olen väga halb õpetaja, ehk oli kellelegi sellest väiksest jutukesest abi ka...
eraisik, harrastuspiloot ja mõningad LK-kilomeetrid selja taga