Mosley: Annan Ferrarile turvatunde.
Moderaatorid: Jaanus, Erki, RudiTurbo, mrali, nimh, Frank
-
- Moderaator
- Reactions: 14
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Mosley: Annan Ferrarile turvatunde.
Mosley: Annan Ferrarile turvatunde
Max Mosley
FIA president Max Mosley kuuleb ühte etteheider viimastel aastatel ikka ja jälle: Vormel ühes eelistatakse Ferrarit. Mida itaallased tahavad, seda tehakse ja mis neile ei meeldi, see keelustatakse. Kuid inglane ei lase end sellel kriitikal häirida ning kirjeldab asja oma vaatenurgast.
Seda etteheidet ma tean ja see tuleb valdavalt inglise meeskondade suunast, ütles Mosley Saksa ajalehele `Welt am Sonntag` antud intervjuus. Ma olen neile üritanud ka seletada, kuidas olukord tegelikult on. Kujutage ette, et üks teist oleks ainuke Briti meeskond vormel ühes ja kõik teised oleksid itaallased. Spordiala kontroll ei oleks siis Inglismaal, vaid Itaalias. Sellest tuleneb ka minu ülesanne.
Mosley ülesandeks on seega anda Ferrarile teatav turvatunne: Ma pean Ferrarile tagama kindluse, et sellise inglaste ülemvõimu juures koheldaks neid ausalt ja õiglaselt, seletas Mosley. Praktikas tähendab see seda, et Ferrariga pean ma natuke tihedamini kohtuma kui Briti meeskondadega.
Kuid Ferrari eelistamisest ei saa juttugi olla: Meile on tähtis sport ja ausus. Seal on minu jaoks kõik võrdsed, olgu Ferrari, Jordan või Minardi, ütles Mosley. Üheks selle näiteks on ka 2003. aastaks tehtud reeglimuudatused, mis tabasid kõige rohkem suuri meeskondi.
Reeglina mõjutavad suured reeglimuudatused alati kõige paremat meeskonda. Praegusel juhul Ferrarit, ütles inglane. Neil oli alguses tõsiseid raskusi oma paketti uude olukorda kohandada. Kuid vaatamata Mosley selgitustele jäävad etteheited õhku ka tulevikus.
http://www.formula1.ee/
Max Mosley
FIA president Max Mosley kuuleb ühte etteheider viimastel aastatel ikka ja jälle: Vormel ühes eelistatakse Ferrarit. Mida itaallased tahavad, seda tehakse ja mis neile ei meeldi, see keelustatakse. Kuid inglane ei lase end sellel kriitikal häirida ning kirjeldab asja oma vaatenurgast.
Seda etteheidet ma tean ja see tuleb valdavalt inglise meeskondade suunast, ütles Mosley Saksa ajalehele `Welt am Sonntag` antud intervjuus. Ma olen neile üritanud ka seletada, kuidas olukord tegelikult on. Kujutage ette, et üks teist oleks ainuke Briti meeskond vormel ühes ja kõik teised oleksid itaallased. Spordiala kontroll ei oleks siis Inglismaal, vaid Itaalias. Sellest tuleneb ka minu ülesanne.
Mosley ülesandeks on seega anda Ferrarile teatav turvatunne: Ma pean Ferrarile tagama kindluse, et sellise inglaste ülemvõimu juures koheldaks neid ausalt ja õiglaselt, seletas Mosley. Praktikas tähendab see seda, et Ferrariga pean ma natuke tihedamini kohtuma kui Briti meeskondadega.
Kuid Ferrari eelistamisest ei saa juttugi olla: Meile on tähtis sport ja ausus. Seal on minu jaoks kõik võrdsed, olgu Ferrari, Jordan või Minardi, ütles Mosley. Üheks selle näiteks on ka 2003. aastaks tehtud reeglimuudatused, mis tabasid kõige rohkem suuri meeskondi.
Reeglina mõjutavad suured reeglimuudatused alati kõige paremat meeskonda. Praegusel juhul Ferrarit, ütles inglane. Neil oli alguses tõsiseid raskusi oma paketti uude olukorda kohandada. Kuid vaatamata Mosley selgitustele jäävad etteheited õhku ka tulevikus.
http://www.formula1.ee/
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Miks siis Minardi ei see seda "turvatunnet"?
Ja ma ise kritiseeriks ka FIA kohtunike. Ma ei mäleta mis GP'l see oli, aga vist Saksamaa GP ajal. Kui Schumil oli käigukastiga probleeme ja keegi Prosti sõitjatest sõitis taast otses mõttes "üle" (lendas üle Schumi masina kui nende masinad kokku puutusid). Ja minu meelest oleks pidanud olema punane lipp ja need kes selle õnnetuse tõttu katkestasid eemale jääma, aga vastu pidi. Prostil (Meeskonda mõtlen) polnud masinat ja Ferraril oli Schumile tagavara masin ja Schumi sai sellega tagasi sõitu, ja vist võitiski selle sõidu. Ja see aasta oli sama asi minu arust, kus Ralf, Kimi ja Rubens kokku sõitsid, aga seal ei antud punast lippu ega midagi vaid turva auto rajale kuni tükkid ära koristati. Võrdsust nende asjade juures pole. (Minu silmis)
Ja ma ise kritiseeriks ka FIA kohtunike. Ma ei mäleta mis GP'l see oli, aga vist Saksamaa GP ajal. Kui Schumil oli käigukastiga probleeme ja keegi Prosti sõitjatest sõitis taast otses mõttes "üle" (lendas üle Schumi masina kui nende masinad kokku puutusid). Ja minu meelest oleks pidanud olema punane lipp ja need kes selle õnnetuse tõttu katkestasid eemale jääma, aga vastu pidi. Prostil (Meeskonda mõtlen) polnud masinat ja Ferraril oli Schumile tagavara masin ja Schumi sai sellega tagasi sõitu, ja vist võitiski selle sõidu. Ja see aasta oli sama asi minu arust, kus Ralf, Kimi ja Rubens kokku sõitsid, aga seal ei antud punast lippu ega midagi vaid turva auto rajale kuni tükkid ära koristati. Võrdsust nende asjade juures pole. (Minu silmis)
Tegemist oli ilmselt Burti juhtumiga 2001 Saksamaal. Eks ta veidi kahtlane oli, aga no niikuinii lõpetas Schumacher oma sõidu enneaegselt. See juhtum leidis palju vastukaja küll.
Mis aga puutub õiglusesse, siis on raske öelda, kas FIA toetab Ferrarit rohkem kui teised. Kohati on küll selline tunne, et "päris aus see ikka ei ole". Üks viimaseid ja Michelini jaoks valusamaid juhtumeid oli kindlalt see "rehvisõda". Veidi kahtlane oli see, et reegleid hakati hooaja keskel teistmoodi tõlgendama. Eks seal kellegi kuri käsi mängus oli, sest kui loogiline on, et pildi abil on võimalik määrata rehvi laiust
. Spioon ??
. Siis oli küll (vähemalt minu jaoks) tunne, et midagi on seal FIAs natuke korrast ära. Selliselt asju üldiselt hooaja keskel ei tehta. On ju varaminevikust ka teada juhtumeid, kus Ferrari on leidnud "reegliauke" ja neid siis enda kasuks pööranud. Üldiselt on nagu on. Mosley on tegelikult varemgi andnud teada, et soosib Ferrarit. Ilmselt on ta arvamusel, et kui Ferrari hakkab alla käima, siis hakkab seda ka F1 tegema. Kunagi ammu oli isegi jutt, et Mosley plaanib osta endale mingi osa Ferrarist. Siis oli jälle suur paanika selle üle. Mosley jutust jääb mulje, nagu oleks Ferrari pidevas ahistamises Briti meeskondade poolt
. Tegelikult on vastupidi. Britid püüavad mis nad püüavad, kuid Ferrari teeb ikka ära. Järgmine hooaeg saab näha juba natuke tõsisemat jahti.
Mis aga puutub õiglusesse, siis on raske öelda, kas FIA toetab Ferrarit rohkem kui teised. Kohati on küll selline tunne, et "päris aus see ikka ei ole". Üks viimaseid ja Michelini jaoks valusamaid juhtumeid oli kindlalt see "rehvisõda". Veidi kahtlane oli see, et reegleid hakati hooaja keskel teistmoodi tõlgendama. Eks seal kellegi kuri käsi mängus oli, sest kui loogiline on, et pildi abil on võimalik määrata rehvi laiust



tax eriti ei tea, mida räägib
Teeks sellise süsteemi, et eelmise aasta tiimide üldjärjestuse järgi hakkavad tiimid hooaja vahel üksteisele pappima. 1. koha saanud tiim maksab 10. koha omanikule 10 milj.$, 2. koha saanud tiim 9. koha saanud tiimile 8 milj.$, 3. koht 8. koha tiimile 6 milj.$, 4. koht 7. koha tiimile 4 milj.$ ning 5. koht 6. koha tiimile 2 milj.$
keeldumise korral saaks meeskond 20 trahvipunkti, mis võetakse järgneva hooaja meeskondlikust punktiarvestusest maha.
keeldumise korral saaks meeskond 20 trahvipunkti, mis võetakse järgneva hooaja meeskondlikust punktiarvestusest maha.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1484
- Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
- Asukoht: Sibulaküla
- Kontakt:
No lõpeta see sotsialistlik plära nüüd ära. Võidusõidul ei tohiks ometi keskerakondliku ideoloogiaga midagi pistmist olla ...nimh kirjutas:Teeks sellise süsteemi, et eelmise aasta tiimide üldjärjestuse järgi hakkavad tiimid hooaja vahel üksteisele pappima. 1. koha saanud tiim maksab 10. koha omanikule 10 milj.$, 2. koha saanud tiim 9. koha saanud tiimile 8 milj.$, 3. koht 8. koha tiimile 6 milj.$, 4. koht 7. koha tiimile 4 milj.$ ning 5. koht 6. koha tiimile 2 milj.$
keeldumise korral saaks meeskond 20 trahvipunkti, mis võetakse järgneva hooaja meeskondlikust punktiarvestusest maha.

F-1s aga pole muud varianti, 4 tiimi on teistel eest ära ja ülejäänud loodavad juhusele. Minardi on üldse ohustatud.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
Nojaa, aga see võibolla vähendaks tipptiimide võidumotivatsiooni. Ei ole just meeldiv teada, et kui võidad, siis pead raha andma teistele. F1 on selles suhtes jah käest ära, et 4 meeskonda teevad nö. puhta töö ja teised siis nopivad neid, mis neile jäetud on. F1 vajab pigem revolutsioonilist lahendust, mis teeks autod võrdsemaks ja eelarve väiksemaks. See on pigem selline utoopiline mõte.
tax eriti ei tea, mida räägib
Sellised muudatused tooksid tiimidesse rohkem võrdsust. See aga põhimõtteliselt ju välistaks autode arendamise. Kui reeglid on kindlalt ja rangelt paigas, siis ju puudub võimalus arendada autot. Ilmselt seetõttu ongi see F1 selline nagu on. Meeskondadele antakse auto arendamisel suhteliselt vabad käed ja see kõik viib F1-te edasi. Kui aga reeglid takistaksid auto arendamist, siis pole F1-l kuhugi areneda. Meeskonnad oleksid küll võrdsemad ja usun, et ka nõrgemad suudaksid ennast poodiumile suruda kuidagi.
tax eriti ei tea, mida räägib
Hobuseid pole vaja piirata, mootori maht jäägu samaks. Aerodünaamika kohalt kasutagu loovat mõtlemist ja uusi ideid. Piirama peaks eelkõige elektroonikat ja juhiabisid.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
-
- IV järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 109
- Liitunud: 19 Juul 2003, 14:12
- Asukoht: Loksa
seda jah elektroomilised vidinad mis juhti aitavad tuleks keelustada, sest see pole enam sõitjate vaheline sõit vaid ainult autode vaheline, nimodi saaks ainult selgeks parim auto mitte parim juhtnimh kirjutas:Hobuseid pole vaja piirata, mootori maht jäägu samaks. Aerodünaamika kohalt kasutagu loovat mõtlemist ja uusi ideid. Piirama peaks eelkõige elektroonikat ja juhiabisid.