WRC-sari aastal 2013
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 2098
- Liitunud: 11 Juul 2011, 02:06
- Asukoht: Võru Linn
Re: WRC-sari aastal 2013
Praegust pressikat kuulates on küll kahjuks tunne, et Loebi me rohkem ei näe. Aga vaatame, mida tulevik toob.
Citroen jääb ka aastaks 2014, tänu Abu Dhabile.
Citroen jääb ka aastaks 2014, tänu Abu Dhabile.
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
Re: WRC-sari aastal 2013
See endine sõitja lahkus tänu Loebi suurele egole. Lisaks lasti ära veel teinegi noor talent Neuville kes oli ju ka Citroeniga seotud kuidagi ja nüüd on Fordiga üldarvestuses kolmas.Crapmaster kirjutas:http://www.wrc.com/news/citroen-to-disc ... ?fid=18742
Link ka juurde.
Tea mis Mattoni peas toimuda võib? Endine sõitja, kellel ei lastud täiega oma võistkonnas sõita, nüüd siis VW roolis neile kotti pähe tõmbab.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1771
- Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
- Asukoht: Kohila
Re: WRC-sari aastal 2013
Järgmisel aastal Citroeni plaanid:
http://translate.google.ee/translate?sl ... el-wtcc%2F
http://translate.google.ee/translate?sl ... el-wtcc%2F
Re: WRC-sari aastal 2013
vbl olla on seda artiklit lihtsam lugeda, kui Rainy soovitatud. Ikkagi korrektses inglise keeles: http://www.citroen-wrc.com/en/2013/news ... b-in-2014/
-
- Moderaator
- Reactions: 14
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Re: WRC-sari aastal 2013
Kui nüüd olemas olevad WRC-d vahetatakse välja R5-te vastu siis on tõenäosus, et ka Peugeot võib taas liituda WRC sarjaga.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1128
- Liitunud: 12 Nov 2011, 13:31
- Asukoht: Kuressaare
Re: WRC-sari aastal 2013
citroen ja peugeot on enamvähem sarnased ja raha läheb enam-vähem ühte kohta. aastatel 1999(?) - 2005 oli maailma tippmasin pegeot, peale seda sai vöidule citroen mis omakorda suurendas citroeni läbimüüki mis oli enne peugeoti pealt tulev, nüüd on juba piisavalt aega möödas et taas teha peogeotist üks korralik tippmasin ning citroeni aeg taanduda, mis toob kaasa omakorda peugeoti läbimüügi suurenemise.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 1
- Postitusi: 11801
- Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
- Asukoht: Haabneeme
Re: WRC-sari aastal 2013
Kas VW ja Hyundail oleks ka olemas R5 masin rajale tuua?Kolin kirjutas:Kui nüüd olemas olevad WRC-d vahetatakse välja R5-te vastu siis on tõenäosus, et ka Peugeot võib taas liituda WRC sarjaga.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 2
- Postitusi: 5165
- Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
- Asukoht: Tallinn
Re: WRC-sari aastal 2013
Ega nendel masinatel suurt enam vahet pole enam ? Nipetnäpet, nagu RRC. 

Söörlöne!
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1771
- Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
- Asukoht: Kohila
Re: WRC-sari aastal 2013
Minu teada RRCst saab WRC suht lihtsalt vastavat kit'i kasutades ja vastupidi.Lithium kirjutas:Ega nendel masinatel suurt enam vahet pole enam ? Nipetnäpet, nagu RRC.
R5 kasutab rohkem standardiseeritud osi, ning sellest nii lihtsalt tänase päeva WRCd ei saa.
Re: WRC-sari aastal 2013
Ka minu arvates pole probleem selles, et peaks järjekordselt muutma tehnilisi tingumusi WRC's, et võistluskulusid alla viia. Asi on ikkagi selles, et kui ühel võistkonnal on kasutada teistest oluliselt rohkem resursse, et auto ja meeskond väga heale tasemele saada. Muidugi loeb ka kogemus ja kogu inseneritöö, kuid vähemal või rohkemal määral on see siiski seoses vahenditega, mis kasutada on.
See WRC R5 vastu vahetamine ei muudaks ju suures plaanis eriti midagi, võimalik, et tooks veidi kulusid alla kõigil meeskondadel, kuid ebavõrdsus jääks siiski, sest alati on võimalus kulutada raha millelegi, mis kasvõi väikese, kuid märgatava eelise annaks.
See kulude vähendamine on üldsegi kaheldava väärtusega pikemas perspektiivis, kuna WRC on suhteliselt varjusurmas. Sari ei suuda tootjatele pakkuda midagi vastu- pole otsest reklaamiväljundit, probleemid promootorite ja meedikajastuse jms. Kui need probleemid suudetaks kuidagi lahendada, siis oleks asjal hoopis teine hingamine. Kuigi ma kardan, et need muutused, millest abi võiks olla, peavad olema küllaltki kardinaalsed. Ja ehk pole eriti meelepärased kõigile rallifännidele. Näiteks võislusformaadi muutmine ja punktide jagamine kuidagi nii, et asi oleks oluliselt vaatemängulisem.
Kui asi oleks minu teha, siis ma kaotaks pooled tehnilised tingimused ära, eriit need, mis piiravad autode võimsust, differentsiaale, vahusüsteemi rehvides, käiguvahetust - ühesõnaga kõik, mis autode kiirust pärsivad.
See oleks hoopis huvitavam kui praeguste autode kapoti all oleks näiteks 400-500hj ja rehvide purunemine poleks enam niipalju määrav. Aga seda kahjuks ei juhtu.
See WRC R5 vastu vahetamine ei muudaks ju suures plaanis eriti midagi, võimalik, et tooks veidi kulusid alla kõigil meeskondadel, kuid ebavõrdsus jääks siiski, sest alati on võimalus kulutada raha millelegi, mis kasvõi väikese, kuid märgatava eelise annaks.
See kulude vähendamine on üldsegi kaheldava väärtusega pikemas perspektiivis, kuna WRC on suhteliselt varjusurmas. Sari ei suuda tootjatele pakkuda midagi vastu- pole otsest reklaamiväljundit, probleemid promootorite ja meedikajastuse jms. Kui need probleemid suudetaks kuidagi lahendada, siis oleks asjal hoopis teine hingamine. Kuigi ma kardan, et need muutused, millest abi võiks olla, peavad olema küllaltki kardinaalsed. Ja ehk pole eriti meelepärased kõigile rallifännidele. Näiteks võislusformaadi muutmine ja punktide jagamine kuidagi nii, et asi oleks oluliselt vaatemängulisem.
Kui asi oleks minu teha, siis ma kaotaks pooled tehnilised tingimused ära, eriit need, mis piiravad autode võimsust, differentsiaale, vahusüsteemi rehvides, käiguvahetust - ühesõnaga kõik, mis autode kiirust pärsivad.
See oleks hoopis huvitavam kui praeguste autode kapoti all oleks näiteks 400-500hj ja rehvide purunemine poleks enam niipalju määrav. Aga seda kahjuks ei juhtu.
-
- Reactions: 0
Re: WRC-sari aastal 2013
Seda WRC suppi on juba piisavalt lahejndatud - lõputult ei saa enam "lahjemaks" autosid piirata. Põhimõtteliselt käib ikkagi loogika - mida lahjemad autod sõidavad, seda leigem on nende vastu huvi. Matu6 kirjeldatud muutusi (mis kahtlemata kõvasti tõstaks taas WRC populaarsust) tänapäeva steriilses maailmas pole mõtet loota - ja kas me neid tegelikult tahamegi. Mäletame ju kõik, mis sündmused viisid B grupi kadumiseni. Samas - mingi balanss tuleb siin leida. Seni on tehnika areng suutnud kõigist neist aasta-aastalt lisandunud piirangutest taas üle saada - ehk WRC autod on jäänud enamvähem sama kiireks. Aga see sama elektroonikaga "mässamine" on loonud olukorra, kus WRC autod sõidavad "mööda rööpaid" nagu ringrajal - power-slide, scandinavian flick, jms sõiduvõtted on vanade olijate "vigurid", mis kiirust pärsivad. Ehk kindlasti ei paku tänapäevased täpselt sama kiired (kui mitte kiiremad) autod samasugust vaatemängu.
Äkki oleks lahenduseks F1'ga sarnane lahendus? Määraks rehvidele jubedad piirangud - kivikõvad rehvid, mis katki ei lähe ja peavad seetõttu kehvasti
Eks sa proovi sellistega "mööda rööpaid" sõita 
Äkki oleks lahenduseks F1'ga sarnane lahendus? Määraks rehvidele jubedad piirangud - kivikõvad rehvid, mis katki ei lähe ja peavad seetõttu kehvasti


Re: WRC-sari aastal 2013
Looking for motivation to visit WRC Finland 2013. Motivation - found. As byproduct occured retrospection "WRC Finland 2005-2012" :
http://www.youtube.com/watch?v=G7azErg05x8
http://www.youtube.com/watch?v=G7azErg05x8
Re: WRC-sari aastal 2013
Super video!KKSF kirjutas:Looking for motivation to visit WRC Finland 2013. Motivation - found. As byproduct occured retrospection "WRC Finland 2005-2012" :
http://www.youtube.com/watch?v=G7azErg05x8
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1106
- Liitunud: 13 Veebr 2011, 09:17
- Asukoht: kuressaare
Re: WRC-sari aastal 2013
Praegu on Soome rallil kirjas aint WRC-d ja R5-d ja S2000, ilus on vaadata juba seda nimekirja. http://www.ewrc-results.com/startlist.p ... nland-2013
-
- V järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 50
- Liitunud: 17 Sept 2012, 11:49
- Asukoht: Tartu
Re: WRC-sari aastal 2013
rally11 kirjutas:Praegu on Soome rallil kirjas aint WRC-d ja R5-d ja S2000, ilus on vaadata juba seda nimekirja. http://www.ewrc-results.com/startlist.p ... nland-2013
Ilus küll aga siin veel ilusam....
Pean silmas neid kellel EST märgitud.
http://www.nesteoilrallyfinland.fi/atta ... -56253.pdf
Re: WRC-sari aastal 2013
Mitte elektroonika vaid vedrustus (geomeetria) ja just eriti amordid on selle olukorra loonud, kus autol on nii palju pidamist, et külg ees sõitmine on ajakadu.mcwax kirjutas:Aga see sama elektroonikaga "mässamine" on loonud olukorra, kus WRC autod sõidavad "mööda rööpaid" nagu ringrajal - power-slide, scandinavian flick, jms sõiduvõtted on vanade olijate "vigurid", mis kiirust pärsivad. Ehk kindlasti ei paku tänapäevased täpselt sama kiired (kui mitte kiiremad) autod samasugust vaatemängu.
Iseenesest on hetkel kasutuses olevad WRC autod tehniliselt suht lihtsad masinad, eriti võrreldes vanade 2.0l WRC autodega, mis olid sisuliselt kiiresti liikuvad arvutid
-
- II järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 307
- Liitunud: 07 Juun 2006, 07:37
- Asukoht: Tallinn
Re: WRC-sari aastal 2013
w0w kirjutas:Super video!KKSF kirjutas:Looking for motivation to visit WRC Finland 2013. Motivation - found. As byproduct occured retrospection "WRC Finland 2005-2012" :
http://www.youtube.com/watch?v=G7azErg05x8
5.10 on Grossi apsakas
Re: WRC-sari aastal 2013
Tänapäevane WRC ongi suhteliselt lihtne auto võrreldes vanade WRC-ga. Huvitav oleks teada, miks võeti just kasutusele 1,6L kubatuuriga mootrid endiste 2,0L asemel, samuti muutusid autod mõõtmetelt väiksemaks. Ometigi lubatud miinimum kaal muutus vaid 30kg võrra kergemaks. Kas see ongi parim võimalik kombinatsioon tenhnikast, et olla igal pinnasel kiire? Lisajõud kindlasti tekitaks hulganisti teisi probleeme auto vastupidavuse suhtes, mis jällegi tõstaks auto kaalu veidi. Aga nagu näha siis oluliselt suurem 2,0L WRC kaalus peaaegu sama palju kuid mootoris oli väänet jällegi 100NM võrra rohkem. Kas tõesti muudab veidi rohkemate lisavabaduste andmine võistluskulusid nii kolosaalselt palju suuremaks?cali kirjutas:Mitte elektroonika vaid vedrustus (geomeetria) ja just eriti amordid on selle olukorra loonud, kus autol on nii palju pidamist, et külg ees sõitmine on ajakadu.mcwax kirjutas:Aga see sama elektroonikaga "mässamine" on loonud olukorra, kus WRC autod sõidavad "mööda rööpaid" nagu ringrajal - power-slide, scandinavian flick, jms sõiduvõtted on vanade olijate "vigurid", mis kiirust pärsivad. Ehk kindlasti ei paku tänapäevased täpselt sama kiired (kui mitte kiiremad) autod samasugust vaatemängu.
Iseenesest on hetkel kasutuses olevad WRC autod tehniliselt suht lihtsad masinad, eriti võrreldes vanade 2.0l WRC autodega, mis olid sisuliselt kiiresti liikuvad arvutid
Ma pole väga kindel selles, et lisajõud autode kiirust oluliselt parandaks, kuid vaatemängulisemaks muudaks kindlasti.
Re: WRC-sari aastal 2013
Egas neid tingimusi ja reegleid võib teha ju igasuguseid. Aga selge on see, et egas need masinad ikka päris ise ei sõida. Mingi mees peab ju rooli taga ka istuma. Ja kui enamus ongi selliseid oma rahakoti peal kulgejad siis mis vaatemängu ja atraktiivsust siin loota on. Egas täna mees kes roolis on peab ikka hoolega mõtlema, kuidas sõita. Võta või näiteks Novikov. Pappi on, paugutada julgeb, pinge tekib ja mees on metsas katuse peal. Vahel harva ka õnnestub. Aga kuna tema enda rahakott mängib palju rolli, siis võiba seda endale lubada. Enamus seda ei saa ja sellega kaobki see vana võlu ära kus mehed sõitsid võrdselt. Sõita ju tahaks, lõhkuda ei tohi, muidujuhtub see mis Tänakuga, Duvali ja teiste andekate sõitjatega. Arvatakse ju, et kui sulle makstakse sõidu eest siis oledki kohe Sebastian Loeb valmis. Ja ongi lõpuks see olukord kus vennad ainult töristavad ja pelgavad kiirust ning kõige olulisem on ruudulipp lõpus, olenemata ajast ja kohast. Vastasel juhul võib juhtuda see, et järgmine sõit võid kodus arvuti taga sõita. See on minu arvamus tänasest MM karusellist.