Ma arvan, et sa oled ülekohtune Hamiltoni ja Vetteli suhtes. Hamilton ei lõpetanud mitte seinas, vaid Hülkenberg spinnas talle sisse. Ja enamik kordi on Hamilton katkestanud tehnikarikete tõttu. Rääkides Kimist, siis peaksid kõik ülihästi mäletama, kui palju tal vormel McLareni päevil lagunes. Nii et tundub natukene topeltstandartne nüüd seda vastupidavuse-juttu tema kasuks tõlgendada. Lotus oli McLarenist tänavu karvavõrra aeglasem, aga vastupidavus märgatavalt parem - põhimõtteliselt perfektne. See võimaldas Kimil ka 3. kohal lõpetada.
Ja Vettel? Minu arust sõitis pea sama hästi kui Alonso. Kui oleks hooaja I poole järel küsinud, oleksin Alonso pisut ettepoole pannud, aga hooaja teine pool balansseeris selle. Miks? Sest et hooaja teises pooles alistas Vettel Webberi enam-vähem igal etapil, samas kui Massa muutus Alonsost pisut kiiremakski lõpus. Nii et asjad on tasakaalus - enamikel etappidel olid Vet ja Alo suurepärased, sekka mõned sõidud, kus nad ei olnud.
Õnne suhtelisusest. Ainuke asi, mille üle Alonso kurta saab, on see, et tema vormel ei olnud superkiire (eriti kvalis). Ent vastupidavus, tiimitöö, taktikad - kõik oli esmaklassiline. Parem kui konkurentidel. Nii et see tasakaalustab veidi asja. Näiteks erinevalt Vettelist ja Hamiltonist ei pidanud Alonso ühelgi etapil rivi lõpust võistkonna räige apsaka tõttu startima (kvalis liiga vähe kütust ja DQ).
Hamiltoni puhul võib ehk mõne intsidendi puhul tõesti arutada, et ta oleks võinud olla targem (Maldonadoga Valencias), aga enamikel juhtudel ei saa üle ega ümber sellest, et ta oli räige ebaõnne ohver. Juhtub. Igal sõitjal on kehvemaid ja paremaid hooaegu - pole mõtet hakata sõitjat alusetult süüdistama. Kunagi kadestati Schumit selle eest, et tal on räigelt õnne, aga 2012 oli tal rohkelt ebaõnne. Nagu öeldakse - võitmiseks on lisaks oskustele ja kõigele muule ka õnne vaja. Konkurents on nii tihe, et ilma selleta lihtsalt ei saa. Aga õnn definitsiooni puhul on puhtjuhuslik, vastasel juhul kasutaksime mingit muud sõna kui "õnn".
