Turvameetmed Eesti rallidel
Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus
-
- V järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 59
- Liitunud: 13 Veebr 2003, 21:10
- Asukoht: Tallinn
kas selline asi oleks miskitviisi teostatav, et politsei (kes peab ju avalikus kohas korra tagama) toimetaks purupurjus inimesed, kes tavaliselt ka rajale ronivad ja turvasid mõnitavad, lihtsalt rajaäärest minema. Oleks võibolla mõnele ka hirmutuseks. Oleks ehk politseile parem tegevus kui kiiruskatsete vahel pealtvaatajate kiirust mõõta (tõsi-need on vist liikluspolitseinikud).
Ralli kiiruskatseid toimub üheaegselt korraga kaks kuni kolm. See tähendab et korraga on töös olenevalt rallist ja katsete pikkusest 10 - 12 politseid ja 80 - 120 turvajat. Mõelge ja andke nõu kuidas leida selline hulk kvalifitseeritud turvajaid. Ja ärge unustage et kõik see maksab raha. Ilma tasuta ei tule keegi raja äärde. Keskmiselt on turvaja katsel 1,5 tundi enne katse algust ja keskmiselt korduvkatse kestab 3,5 - 4,5 tundi. Seega saame 5 - 6 tundi. Sama arvestus kehtib ka pealt lõuna toimuvatel katsetel. Tunnihinnad algavad 30.- EEK-ist kuni 100 EEK-ini. Arvutage! Siit ka kvaliteedi vahe rallidel.
Leian, et pealtvaatajate käitumine katselt katsele liikudes on üsna sarnane nende käitumisele katset vaadates. Need, kes katsel turvameestega ülbitsevad ja ise kõike teavad, need on ka autoroolis kõige targemad ja mägise tommid. Vahel on kohe kahju vaadata, et sellised "talendid" peavad tavaliikluses osalema ja mingil põhjusel rallirajale ei pääse...
Kasuta ikka turvavööd ka!
Lugesin eesolevad sõnumid läbi. Veidi kah sõna sekka. Mina ütleks selle koha peal et Eesti ralli sport on alles lapse kingades. Carlos mainis et Soomes on 15 aastased neiud ja pensionäärid raja turvajateks. Nii see on ja mitte ainult Soomes aga kah mujal Rootsis ,Inglismaal jne. Neil on nimelt väga tugevad spordiklubid kes vastutavad teatud katsete eest. Seal ei ole minu meelest ühtki turvameest (meie mõistes ostetud teenus) vaid kõik on vabatahtlikud. Ralli korralduse poolepealt on see hea kuna korraldaja annab suht suure vastutuse katse korraldajale . Sammuti ei kaasne sellega nii suuri lisa kulusid. Eestis ei ole praegu palju tõsiselt võetavaid klubisi ja ilmselt loeb ka meie ralli kultuuri vene aeg ,millal lihtsalt ööldi et sa pead minema ka korda valvama. Kuigi müts maha näiteks EOS korraldajate ees, kes on eelnevatel aastatel transportinud Tallinnast ja mujalt eestist bussidega turvamehi, kuid mis raha eest ???
Seda raha oleks saand kasutada mõjal ja otstarbekamalt.
Seda raha oleks saand kasutada mõjal ja otstarbekamalt.

Ralli võib vahest kah teine elu eesmärk olla