
Türgi ralli avapäeva dikteerisid Citroeni sõitjad, võites kavas olnud üheksast kiiruskatsest kaheksa.
Liidrina teise võistluspäeva kiiruskatsetele stardib Sebastien Ogier, kes võitis avapäeval kolm kiiruskatset. Noore prantslase edu on aga vaid 5,5 sekundit Citroen Total WRT meeskonna sõitja Dani Sordo ees. Parima Fordi piloodina lõpetas avapäeva kolmandana Mikko Hirvonen. Soomlase nimele jäi Fordide avapäeva ainus katsevõit. 2009. hooaja MM-hõeda kannul stardib teisele võistluspäevale norralane Peeter Solberg. 2003.aasta maailmameister võitis avapäeval sarnaselt Ogieriga kolm kiiruskatset ning omab teise võistluspäeva eel suurepärast stardipositsiooni.
Viimase kuue hooaja valitsev maailmameister Sebastien Loeb puhastas teistele avapäeval teed ning kaotas sellega väärtuslike sekundideid. Prantslase kaotus noorele kaasmaalasele on 24,9 sekundit, kuid arvestades stardipositsiooni peaks see vahe sulama hakkama nagu kevadine lumi.
Kuuendana ületas avapäeva finiši Jari-Matti Latvala. Soomlane ei suutnud küll võita ühtegi kiiruskatset, kuid kaotab liidrile vaid 27,5 sekundit ning omab häid väljavaateid lõpetada teine võistluspäev paar pügalat kõrgemal.
Kohtadele seitse kuni üheksa jätkub ka teisel võistluspäeval võitlus trio Villagra, Räikkonen, Wilson vahel. Argentiinlast ning britti lahutab vaid 21,7 sekundit ning nende vahele mahub veel Räikkonen.
Suurepärase kümnendana kohaga lõpetasid avapäeva Ott Tänak – Kuldar Sikk. Saarlane lõpetas seitsmel kiiruskatsel üheksast parima mitte WRC sõitjana ning võistluspäeva lõpuks edestas Tänak N-rühma teist kohta ligi kahe minutiga. Pirelli meeskonna värvides debüüti tegev eestlane sõnas võistluspäeva lõpus, et eesmärk oli vältida sõiduvigu ja WRC masinate poolt teele „kaevatud“ suuri kive ning , et avapäeva eesmärk suudeti täita.
Kui Tänak lõpetas avapäeva ilma suuremate probleemideta, siis nii hästi ei käinud teiste Eestist pärit võistlejate käsi.
Karl Kruuda - Martin Järveoja J-WRC debüüt sai tagasilöögi juba teisel kiiruskatsel ning katkestamine oli paratamatus. Sarnaselt Kruuda – Järveojaga jäid võistlusraja äärde ka Martin Kangur – Silver Kütt ja Siim Plangi – Marek Sarapuu. Mõlemal viimati nimetatud ekipaažil oli katkestamise põhjuseks purunenud pooltelg. Laupäeval peaksid kõik katketanud ekipaažid jätkama superralli reeglite järgi.
MM-punkte jahtivate meeskonna sõitjatest jäid avapäeval tee äärde Stobarti piloot Henning Solberg ning samuti Fordi värve esindav Ken Block. Mõlemad ekipaažid katkestasid juba avakatsel ning jätkavad teisel võistluspäeval superralli süsteemis.
Teisel võistluspäeval läbivad piloodid kaheksa kiiruskatset, kogupikkusega 145,82km. Oluliseks märksõnaks saavad rehvid, kuna läbitavad kiirusakatsed sisaldavad lisaks kruusale ka pikki asfaldi lõike.

Ott Tänak oli Türgi ralli avapäeva Pirelli meeskonna STAAR!
Foto: Karli Saul (Ruudulipp.ee)
Türgi ralli järjestus peale SS9:
1. S Ogier/J Ingrassa FRA

2. D Sordo/M Marti ESP

3. M Hirvonnen/J Lehtinen FIN

4. P Solberg/P Mills NOR

5. S Loeb/D Elena FRA

6. J-M Latvala/M Anttila FIN

7. F Villagra/J Diaz ARG

8. K Raikkönen/K Lindstrom FIN

9. M Wilson/S Martin GBR

10.O Tannak/K Sikk EST

Katsevõite 1.võistluspäeval:
3 (SS3,5,6) – Sebastien Ogier

3 (SS1,4,8 ) – Petter Solberg

1 (SS7) – Dani Sordo

1 (SS9) – Sebastien Loeb

1 (SS2) – Mikko Hirvonen


Laupäev, 17.Aprill
SS10 Gocbeyli 1 18,17km 09:56
SS11 Ulupelit 1 12,98km 10:34
SS12 Bozhane 1 14,59km 11:27
SS13 Riva 1 27,17km 12:00
SS14 Gocbeyli 2 18,17km 15:06
SS15 Ulupelit 2 12,98km 15:44
SS16 Bozhane 2 14,59km 16:37
SS17 Riva 2 27,17km 17:10
Kasulikke linke ralli jälgimiseks:
http://wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=405&se ... ally_id=TR
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php
Raadio:
http://wrc.com/jsp/wrr_pop.jsp