kas S1 või wrc?
-
- V järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 73
- Liitunud: 22 Sept 2009, 21:41
- Asukoht: Tartu-Melliste
kas S1 või wrc?
tekkis selline vaidlus seltskonnas õlle taga:)
küsimus on selline.... kumb auto sõidaks parema aja rallil tänapäeval.. kas vana audi s1( need püssid mis sel ajal olid stratus jne) või tänapäeva wrc auto mis MM osaleb?
mida arvab siinne rallirahvas?
küsimus on selline.... kumb auto sõidaks parema aja rallil tänapäeval.. kas vana audi s1( need püssid mis sel ajal olid stratus jne) või tänapäeva wrc auto mis MM osaleb?
mida arvab siinne rallirahvas?
Nagu on ajad edasi läinud, nii on edasi läinud ka tehnikasport. Siin pole küsimustki, et WRC ja isegi arvatavasti praegused suure N rühma masinad on kiiremad, kui omaaegsed B rühma rallikad. Kuigi mootorid pole reeglite järgi sama võimsad, on siiski uutel masinatel väga palju väänet, käigukast vahetab käike kiiremini, vedrustus on hoopis midagi muud ja ka rehvid + tuhat mitu muud pisiasja.
B rühma rallikatel pole mitte mingit varianti praeguste WRC masinate löömiseks, huvitav võistlus peaks tulema pigem suure N rühmaga.
B rühma rallikatel pole mitte mingit varianti praeguste WRC masinate löömiseks, huvitav võistlus peaks tulema pigem suure N rühmaga.
Pure 90´s - Group A vs. WRC with pure engine sounds
http://www.youtube.com/watch?v=sNwOkjxMAGI
Pure Group B Supercars with pure engine sounds
http://www.youtube.com/watch?v=iu8uBgEgjEc
Audi Quattro Sport S1 Rally Group B "Total Tribute"
http://www.youtube.com/watch?v=7AQmgeMoM0A
Palju häid videosid
http://www.youtube.com/user/amjayes
Andmeid:
Sport Quattro S1
http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_Quattro
World Rally Car
http://en.wikipedia.org/wiki/World_Rally_Car
http://www.youtube.com/watch?v=sNwOkjxMAGI
Pure Group B Supercars with pure engine sounds
http://www.youtube.com/watch?v=iu8uBgEgjEc
Audi Quattro Sport S1 Rally Group B "Total Tribute"
http://www.youtube.com/watch?v=7AQmgeMoM0A
Palju häid videosid
http://www.youtube.com/user/amjayes
Andmeid:
Sport Quattro S1
http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_Quattro
World Rally Car
http://en.wikipedia.org/wiki/World_Rally_Car
Re: tonga
Neid autosid ei ehitatud kiirendusvõistluste jaoks ja küsimus oli ka, et kumb on kiirem rallil. Tänapäeva vertsust ilma 34mm kõrita pole probleemi sama suuri või suuremaid jõunäitajaid kätte saada. Võtmesõnaks on ikkagi pidamine.Teip kirjutas:katsel on wrc parem. kui korraldada x km sirgel lõigul kiiredndusvõistlus siis audi B-grupp paneb kõikile pika puuga
Viimati muutis cali, 14 Nov 2009, 11:53, muudetud 1 kord kokku.
no leidsite ikka, küll millega ja kellega roolis võrrelda. metro pole tegija täna ega olnud seda ka 80-ndatel. ja ei olnud seda ka minu mäletamise järgi ka rallykrossis.valmacher kirjutas:Laitse Rally Park Grand Prix 2009
Ott Tänak Subaru Impreza Nelivedu 01:57,82
Hannu Ruohorinne MG Metro 6R4J Nelivedu 02:04,94
Olen varem üritanud leida antud küsimusele vastuseid numbrites. Kunagi jäi silma Soome katseaegade võrdlus, kus sõitnud Group B autod ja tänapäeva WRC tõugu autod. Olgu öeldud, et vahed olid ajaliselt päris suured, WRC auto ajad olid üle minuti katse peale kiiremad. Seega julgeksin väita, et olenevalt katse iseloomust ja teeoludest, võidab WRC auto Group B autot keskmiselt 4-5 sek/km kohta.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Top Gearis oli test B-rühma quattro ja tänava evo 8. Viimane võitis nende ringrajal üpris korralikult,mida siis wrc peaks tegema veel.Tegu polnud küll S1ga,aga siiski. http://www.youtube.com/watch?v=Q4qocLLmijY
http://www.stormloader.com/groupb/comparison.html
http://forums.finalgear.com/motorsports ... -wrc-7486/
http://www.hot.ee/vrt/bgroup.htm
ehk kiirenduses ei saa kindlasti wrc vastu, samamoodi rallidel kus on vähekengi sirgeid ja tippkiirust vaja, keerulistel rallidel VÕIB saada wrc järgi kuid ei pruugi.
niikaua kuni keegi ei ole sõitud wrc ja siis b rühma autoga jääbki see vaidluseks õlle kõrvale
http://forums.finalgear.com/motorsports ... -wrc-7486/
http://www.hot.ee/vrt/bgroup.htm
ehk kiirenduses ei saa kindlasti wrc vastu, samamoodi rallidel kus on vähekengi sirgeid ja tippkiirust vaja, keerulistel rallidel VÕIB saada wrc järgi kuid ei pruugi.
niikaua kuni keegi ei ole sõitud wrc ja siis b rühma autoga jääbki see vaidluseks õlle kõrvale

WRC on igal pool kiirem, kui võib-olla välja jätta kiirendus. Pole vahet, kas on kiirem ralli või käänulisem ja tehnilisem. Ja mitte lihtsalt natukene kiirem, vaid minuti(te) võrra ikka. Seda nimetatakse tehnoloogia arenguks. Lisaks ei ole rallis niivõrd tähtis hobujõud, kuivõrd ikkagi väändemoment, mida tänapäevased autod toodavad samuti rohkem.
Need kasutaja T6nise poolt pakutud lingid on suht naljakad, eriti see foorumi osa, kus suht asjast kaugel olevad tegelased vaidlevad täiesti valedel alustel jne.
Need kasutaja T6nise poolt pakutud lingid on suht naljakad, eriti see foorumi osa, kus suht asjast kaugel olevad tegelased vaidlevad täiesti valedel alustel jne.
Kui juba siin natuke jutustamiseks läks, siis võtsin ette ühe väga informatiivse ralliajalugu käsitleva saidi. Kuigi see info on suhteline, annab see siiski hea ülevaate, kuna väga paljud teed on senimaani Soome MM rallidel samad ja teede iseloom suht identne.
1981: Vatanen, Ari Ford Escort RS1800 106.69 km/h
1982: Mikkola, Hannu Audi quattro 109.04 km/h
1983: Mikkola, Hannu Audi quattro A2 107.48 km/h
1984: Vatanen, Ari Peugeot 205 Turbo 16 110.27 km/h
1985: Salonen, Timo Peugeot 205 Turbo 16 E2 108.57 km/h
1986: Salonen, Timo Peugeot 205 Turbo 16 E2 107.69 km/h
1987: Alen, Markku Lancia Delta HF 4WD 95.97 km/h
1988: Alen, Markku Lancia Delta Integrale 108.10 km/h
1989: Ericsson, Mikael Mitsubishi Galant VR-4 108.03 km/h
1990: Sainz, Carlos Toyota Celica GT-4 (ST165) 112.69 km/h
1991: Kankkunen, Juha Lancia Delta HF Integrale 16v 113.61 km/h
1992: Auriol, Didier Lancia Delta HF Integrale 115.45 km/h
1993: Kankkunen, Juha Toyota Celica Turbo 4WD (ST185) 115.41 km/h
1994: Makinen, Tommi Ford Escort RS Cosworth 114.58 km/h
1996: Makinen, Tommi Mitsubishi Lancer Evo III 117.05 km/h
1997: Makinen, Tommi Mitsubishi Lancer Evo IV 116.62 km/h
1998: Makinen, Tommi Mitsubishi Lancer Evo V 117.02 km/h
1999: Kankkunen, Juha Subaru Impreza WRC99 119.82 km/h
2000: Gronholm, Marcus Peugeot 206WRC (2000) 121.46 km/h
2001: Gronholm, Marcus Peugeot 206WRC (2001) 119.99 km/h
2002: Gronholm, Marcus Peugeot 206WRC (2002) 121.80 km/h
2003: Martin, Markko Ford Focus RS WRC 03 121.62 km/h
2004: Gronholm, Marcus Peugeot 307WRC 114.51 km/h
2005: Gronholm, Marcus Peugeot 307WRC Evo2 122.86 km/h
2006: Gronholm, Marcus Ford Focus RS WRC 06 122.06 km/h
2007: Gronholm, Marcus Ford Focus RS WRC 07 121.85 km/h
2008: Loeb, Sebastien Citroen C4 WRC 117.32 km/h
2009: Hirvonen, Mikko Ford Focus RS WRC 09 121.33 km/h
Arvestades veel fakti, et viimase 5.a. jooksul on tehtud suuri pingutusi, et tehislikult katsete keskmiseid kiirusi alla saada, siis tänapäeva WRC masinate üleolek on mäekõrgune.
1981: Vatanen, Ari Ford Escort RS1800 106.69 km/h
1982: Mikkola, Hannu Audi quattro 109.04 km/h
1983: Mikkola, Hannu Audi quattro A2 107.48 km/h
1984: Vatanen, Ari Peugeot 205 Turbo 16 110.27 km/h
1985: Salonen, Timo Peugeot 205 Turbo 16 E2 108.57 km/h
1986: Salonen, Timo Peugeot 205 Turbo 16 E2 107.69 km/h
1987: Alen, Markku Lancia Delta HF 4WD 95.97 km/h
1988: Alen, Markku Lancia Delta Integrale 108.10 km/h
1989: Ericsson, Mikael Mitsubishi Galant VR-4 108.03 km/h
1990: Sainz, Carlos Toyota Celica GT-4 (ST165) 112.69 km/h
1991: Kankkunen, Juha Lancia Delta HF Integrale 16v 113.61 km/h
1992: Auriol, Didier Lancia Delta HF Integrale 115.45 km/h
1993: Kankkunen, Juha Toyota Celica Turbo 4WD (ST185) 115.41 km/h
1994: Makinen, Tommi Ford Escort RS Cosworth 114.58 km/h
1996: Makinen, Tommi Mitsubishi Lancer Evo III 117.05 km/h
1997: Makinen, Tommi Mitsubishi Lancer Evo IV 116.62 km/h
1998: Makinen, Tommi Mitsubishi Lancer Evo V 117.02 km/h
1999: Kankkunen, Juha Subaru Impreza WRC99 119.82 km/h
2000: Gronholm, Marcus Peugeot 206WRC (2000) 121.46 km/h
2001: Gronholm, Marcus Peugeot 206WRC (2001) 119.99 km/h
2002: Gronholm, Marcus Peugeot 206WRC (2002) 121.80 km/h
2003: Martin, Markko Ford Focus RS WRC 03 121.62 km/h
2004: Gronholm, Marcus Peugeot 307WRC 114.51 km/h
2005: Gronholm, Marcus Peugeot 307WRC Evo2 122.86 km/h
2006: Gronholm, Marcus Ford Focus RS WRC 06 122.06 km/h
2007: Gronholm, Marcus Ford Focus RS WRC 07 121.85 km/h
2008: Loeb, Sebastien Citroen C4 WRC 117.32 km/h
2009: Hirvonen, Mikko Ford Focus RS WRC 09 121.33 km/h
Arvestades veel fakti, et viimase 5.a. jooksul on tehtud suuri pingutusi, et tehislikult katsete keskmiseid kiirusi alla saada, siis tänapäeva WRC masinate üleolek on mäekõrgune.
http://www.stormloader.com/groupb/history.html
Rallying after Group B looks a bit different. The replacement cars, the Group A and WRC classes, are getting close to the speeds of the Group B cars, but they aren't quite there yet.
Rallying after Group B looks a bit different. The replacement cars, the Group A and WRC classes, are getting close to the speeds of the Group B cars, but they aren't quite there yet.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
JA vaata nüüd kasutaja cali posti ja kiiruse võrdlusi ja ütle siis,kas B grupp oli kiirem kui wrc.Lisaks kasvõi see tavalise tänava evo ja quattro vaheline mõõduvõtt,kus quattro kaotas.Mitte mingi valemiga ei saa ta kiirem olla.Rääkimata üleval toodud näitest,kus Fabia wrc võitis kiirenduses B grupi auto vastu.Lisaks on tänapäeval wrc autod katsetel kalendri võrra kiiremad.
Need esitatud lingid on ka kohati väga kahtlased ja faktide vaesed.
Need esitatud lingid on ka kohati väga kahtlased ja faktide vaesed.