
Autoralli 2009. hooaja peaproovi esimene vaatus kujunes tõeliseks põnevusetenduseks ning eesriide langedes, olid teistest osalistest selgelt eraldunud kaks peaosalist - Sebastien Loeb ja Mikko Hirvonen. Esimesel võistluspäeval sõideti kokku kuus kiiruskatset kogupikkusega 130,30 km.
Avapäeva kõige õnnetum osatäitja oli shakedownil head kiirust näidanud Jari-Matti Latvala. Soomlane kaotas väikese sõiduvea tõttu palju aega esimesel kiiruskatsel ning oli tänu sellele sunnitud sõitma päeva lõpuni kaheveolise Focus WRC masinaga. Soomlane lõpetas päeva üheksandal kohal, kaotades liidrile ligi seitse minutit.
Jari-Matti Latvala SS1 Hafren

Eestlastest olid edukaimad Egon Kaur – Erik Lepikson, kes lõpetasid avapäeva absoluudi kaheksateistkümnenda ja N-rühma seitsmenda kohaga. A6 klassi liidritena lõpetasid avapäeva aga Citroen C2-l sõitvad Siim Plangi – Marek Sarapuu. Sander Pärn ja Ken Järveoja olid sunnitud katkestama peale SS3, kui masinal avastati õlileke. Meeskond jätkab teisel võistluspäeval super-rally reeglite järgi.
Kui Walesi teedel on veel selgumata, kes tuleb hooaja 2009. autoralli maailmameistriks, siis Rahvusvahelise Autospordiliidu FIA uus president juba selgus. Uue presidendina astus ametisse Jean Todt, kes edestas valimistel 1981. aasta autoralli maailmameistrit Ari Vataneni. Poolthääled jagunesid vastavalt : Todt 135; Vatanen 49. Ajalugu tundub korduvat selles osas, et 80ndatel juhtis Todt, Peugeot-Talbot Sporti ning meeskonnas sõitis hooaegadel 1984-85 Ari Vatanen. Soomlane võitis Peugeot 205 T16 roolis viis MM-etappi. Todti sõnul kaalub ta värvata Vataneni ka FIA meeskonda.
Ari Vatanen on tänaseni ainus eratiimi sõitja, kellel on ette näidata MM-tiitel.
Teisel võistluspäeval sõidetakse Walesi teedel kuus kiiruskatet ja läbitakse 138,16 katsekilomeetrit.
Võistluspäeva esimene kiiruskatse Rhondda on ralli pikim, 35,72km. Katset sõideti viimati hooajal 2003 ning tegemist on klassikalise briti katsega, kus keskmised kiirused küündivad 120 km/h. Päeva kolmas ning viimane kiiruskatse on Halfway. Seda katset mäletavad hooajast 2002 kindlasti Suurbritannia ralli kahekordne võitja Marcus Grönholm ja tema kaasmaalane Jani Paasonen.
Meenutused hooajast 2002 SS10 Halfway

Tiitliheitluse esimese kolmandiku võitis Sebastien Loeb
Foto: REUTERS/SCANPIX
Avapäeva lõpetas liidrina Sebastien Loeb, kes võitis kavas olnud kuuest kiiruskatsest neli.
Päeva esimeses pooles näitas prantslane väga head minekut ning juhtis peale SS3 Hiroveni ees 8,9 sekundiga, kuid päeva korduvkatsetest suutis Loeb, soomlast edestada vaid korra ning lõpetas päeva 5,3 sekundilise eduga. Viiekordse maailmameistri võistluspäev kulges probleemideta, välja arvatud viimase kiiruskatse tehniline probleem, kui Loeb ei kuulnud katse splitte.
MM-liider Mikko Hirvonen alustas päeva „rahulikult“, kuid mida katse edasi seda rohkem enesekindlust soomlane sai ning päeva teises pooles võitis Fordi piloot kaks kiiruskatset ja vähendas ennem ööpausile minekut vahe minimaalseks.
Päeva teise ja neljandana sõideti kiiruskatse Sweet Lamb, kus Hirvonen eelmisel hooajal kaotas väljasõidu tõttu väga palju aega. Sellel aastal kogunes kahe läbimisega kaotust Loebile vaid 3,6 sekundit.
Päeva lõppedes sõnasid mõlemad tiitlipretendendid nagu ühest suust, et võitlus on väga tihe ning üks lihtne sõiduviga võib muuta tiitliheitluse olukorda pöördumatult.
Viimasel poodiumikohal pärast kuute sõidetud kiiruskatset on ralli neljakordne võitja Petter Solberg. Petteril on see esimeseks kruusaralliks Citroen C4 roolis. Norralane vältis päeva jooksul sõiduvigu ning kurtis vaid masina seadistuste üle, kuid päeva teises pooles said ka need lahenduse. Terve päeva kestnud duelli Dani Sordoga võitis siiski trollidemaa esindaja, kuid ennem teist võistluspäeva lahutab kahte Citroeni pilooti vaid 1,1 sekundit.
Neljandal kohal on peale avapäeva Dani Sordo. Hispaanlane möödus küll peale kolmandat kiiruskatset norralasest, kuid oli sunnitud skandinaavlasele peale viiendat kiiruskatset taas poodiumil ruumi tegema. Sordo sõnas peale võistluspäeva lõppu, et nautis duelli Petteriga, kuid kaks peategelast on sõitmas täiesti omas tempos ja maailmas.
Viiendalt kohalt peale avapäeva kiiruskatseid võib leida Ciroen Junior meeskonna piloodi Sebastien Ogieri. Prantslane näitas terve päeva jooksul neljandaid ja viiendaid katseaegasid, kuid viimasel katsel purunenud rehv rikkus selle ilusa rea. Ometigi pärast 12.kilomeetrit purunenud rehviga sõitmist suutis Citroen Junior meeskonna esindaja säilitada viienda koha.
Kuuendana stardib teisele võistluspäevale Henning Solberg. Petteri vanem vend oli terve võistluspäeva hädas masina mootoriga, täpsemalt süütesüsteemiga. Need probleemid ei lubanud heidelda kõrgemate tulemuste eest kui kuues koht. Kui vend Petteril on duell Dani Sordoga, siis ennem teist võistluspäeva lahutab Henningut , Ogierist vaid 8,8 sekundit.
Eelviimasel punktikohal lõpetas päeva kodupubliku lemmik Matthew Wilson.
Kui meeskonnakaaslasel oli probleeme mootoriga, siis britil oli probleeme masina juhitavusega, eriti andis see probleem tunda aegalastes kurvides .Kahe Stobart´i piloodi vahe ennem teise päeva kiiruskatseid on 32,9 sekundit.
Kaheksandal kohal finišeeris avapäeva Citroen Junior meeskonna piloot Conrad Rautenbach. Teisel võistluspäeval peab C4 piloot seljataha vaatama sest hoolimata ligi kahe minutilisest kaotusest on teda jälitama asumas kiire soomlane Jari Matti Latvala.
Suurbritannia ralli järjestus peale SS6:
1. S Loeb/D Elena (FRA)

2. M Hirvonen/J Lehtinen (FIN)

3. P Solberg/P Mills (NOR)

4. D Sordo/M Marti (ESP)

5. S Ogier/J Ingrassia (FRA)

6. H Solberg/C Menkerud (NOR)

7. M Wilson/S Martin (GB)

8. C Rautenbach/D Barritt (ZIM)

9. J-M Latvala/M Anttila (FIN)

Katsevõite 1.võistluspäeval:
4 (SS1,2,3,5) – Sebastien Loeb

2 (SS4,6) – Mikko Hirvonen

Suurbritannia ralli teise võistluspäeva kiiruskatsed SS7-12; 138,16km
Laupäev 24 Oktoober
SS7 Rhondda 1 10:35 35,72km
SS8 Crychan 1 12:26 14,99km
SS9 Halfway 1 12:54 18,37km
SS10 Rhondda 2 17:00 35,72km
SS11 Crychan 2 18:51 14,99km
SS12 Halfway 2 19:19 18,37km
Kasulikke linke ralli jälgimiseks:
http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=40 ... ally_id=GB
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php
Raadio:
http://wrc.com/jsp/wrr_pop.jsp