
Austraalia ralli avapäev kujunes sõitjate jaoks pingeliseks ja võitluslikuks, kus iga sekundi eest võideldi viimase katse finišini ning eelis oli tagantpoolt startijatel.
Esimesel võistluspäeval kavas olnud viieteistkümnest kiiruskatsest läbisid sõitjad kolmteist. Kuues ja üheteistkümnes kiiruskatse jäeti korraldajate poolt ära – põhjuseks keskkonnakaitsjate poolt protestiks katsele loobitud/tassitud kivid.
Kuna protestijad valisid protestimiseks ühed päeva pikimad katsed, siis kujunes avapäevast sprindivõistlus, kus võitlus käis iga sekundikümnendiku eest ning väiksemgi viga tähendas üldarvestuses konkurentidele koha loovutamist.
Lisaks Austraalias toimuvale on kogu maailma rallifännid oodanud uudist Austraalias mitte võistleva Petter Solbergi hooaja viimase kahe ralli (Hispaania, Wales) võistlusmasina valiku osas. Täna lõuna ajal saabus lõplik kinnitus - Petter Solberg ja Phil Mills võistlevad hooaja kahel viimasel rallil Citroen C4 WRC´08 võistlusmasinaga.

Kas Jari-Matti Latvala suudab liidrikohta hoida ka teise võistluspäeva lõppedes?
Foto: http://www.rallye-live.com
Avapäeva lõpetas esimesena Fordi meeskonna teine piloot Jari-Matti Latvala. Soomlane haaras rallil liidriohjad peale neljandat kiiruskatset ning hoidis seda päeva lõpuni. Ekipaaž Latvala-Anttila võitsid avapäeval kavas olnud kiiruskatsetest kuus. Teisel võistluspäeval saab aga Fordi duot ootamas raske ülesanne, Latvala peab tagant tulijatele teed puhastama ning Austraalia teedel esimesena startijatel edu hoida = missioon impossible.
Teisena lõpetas Austraalia ralli sprindivõistluse prantslasest Citroeni piloot Sebastien, kuid mitte Loeb vaid Ogier. Kui Latvala juhtis rallit alates neljandast kiiruskatsest, siis kuni neljanda kiiruskatseni juhtis rallit Citroen Junior meeskonna esipiloot. Ogier võitis vaid ühe kiiruskatse vähem kui Latvala. Tõeliselt hoos oli noor prantslane Tweed publikukatsel mille neljast läbimisest võitis Ogier kõik neli. Fordi ja Citroeni pilooti lahutab enne teise võistluspäeva starti 2,2 sekundit.
Viimasel poodiumi kohal lõpetas avapäeva Sebastien Loeb. Kui tavapäraselt oleme harjunud Loebi leidma päeva lõpus liidripositsioonilt, siis Austraalias kerkis Loeb viiendalt kohalt kolmandaks alles pärast päeva viimast kiiruskatset. Märkimist väärib fakt, et Loeb ei võitnud esimesel võistluspäeval mitte ühtegi kiiruskatset. Loeb stardib teisele võistluspäevale viiendana, liider Latvalast maas 22,7 sekundit.
Esimesena jäi esikolmikust välja Citroeni meeskonna teine piloot Dani Sordo. Hispaanlane näitas terve võistluspäeva jooksul korraliku sõitu ja on teenitult paigutanud end kahe tiitlinõudja vahele.
Enne teist võistluspäeva kaotab Sordo, Lobeile 0,1 sekundit ning edestab Hirvoneni 0,8 sekundiga.
MM-liider Mikko Hirvonen, kes Austraalias tähistab enda 100ndat MM-starti, lõpetas avapäeva viiendana. Soomlane puhastas koos Sebastien Loebiga terve avapäeva jooksul tagant tulijatele teed, kuid omavahelises heitluses on kahe MM-tiitli heitleja vahel veel kõik lahtine. Hirvonen kaotab enne SS16 algust Loebile vaid 0,9 sekundiga. Kuigi soomlane lõpetas võistluspäeva viiendal kohal, otsustasid korraldajad, et teisele võistluspäevale starditakse järjestuses, mis oli peale SS13.
Seega Hirvonen stardib teisele võistluspäevale kolmandana ning sellega saab Loeb kerge eelise jälgida soomlase splitte ning vastavalt sellele tempot hoida.
Kuuendana sõitis päeva viimasesse servisesse Stobart´i meeskonna piloot Henning Solberg. Henning vältis küll avapäeval suuremaid sõiduvigu ,kuid tunnistas, et liidrite tempo on talle hetkel ülejõu käiv ning ta üritab hankida ralli lõpuks nii palju väärtuslike MM-punkte kui võimalik.
Eelviimaselt punktikohalt leiame ennem teist võistluspäeva Stobart´i meeskonna teise piloodi Matthew Wilsoni. Kui norralasest meeskonnakaaslane suutis avapäeval vigu vältida, siis noor britt tegi paar sõiduviga ning sellest piisas, et „sprindivõistlust“ kõrgetele kohtadele eemalt jälgida.
Viimasel punktikohal lõpetas avapäeva Austraalias esimest WRC starti tegev Federico Villagra. Argentiinlane kurtis päeva esimeses pooles auto seadistuste ja libedate teede osas, kuid teisel läbimisel olid servises tehtud muudatused end õigustanud . Saab näha kas argentiinlane suudab teisel võistluspäeval püüda seitsmendal kohal olevat Mattew Wilsonit. Kahte pilooti lahutab hetkel 22,2 sekundit.
Austraalia ralli järjestus peale SS15:
1. J-M Latvala/M Anttila (FIN)

2. S Ogier/J Ingrassia (FRA)

*5. S Loeb/D Elena (FRA)

*4. D Sordo/M Marti (ESP)

*3. M Hirvonen/J Lehtinen(FIN)

6. H Solberg/C Menkerud (NOR)

7. M Wilson/S Martin (GB)

8. F Villagra/J Perez Companc (ARG)

* - teisele võistluspäevale starditakse peale SS13 olnud järjestuses
Katsevõite 1.võistluspäeval:
6 (SS 3, 7, 8, 10, 12, 13) – Jari Matti Latvala

5 (SS1, 2, 9, 14, 15) – Sebastien Ogier

1 (SS4) – Mikko Hirvonen

1 (SS5) – Dani Sordo

Austraalia ralli teise võistluspäeva kiiruskatsed SS16 -25 ,113,45km
SS16 Dayco I (20.31km) 00:28
SS17 Bosch I (18.75km) 01:13
SS18 Armor All I (8.20km) 02:04
SS19 Urliup (5.24km) 03:42
SS20 Armor All II (8.20km) 06:55
SS21 CTEK West I (8.59km) 07:34
SS22 Dayco II (20.31km) 08:27
SS23 Bosch II (18.75km) 09:12
SS24 Tweed V (2.55km) 12:15
SS25 Tweed VI (2.55km) 12:30
Kasulikke linke ralli jälgimiseks:
http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=40 ... lly_id=AUS
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php
Raadio:
http://wrc.com/jsp/wrr_pop.jsp