Tallinna Ralli 2009
Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus
Tallinna Ralli 2009
Kurviliste teede nappus ning vastuolud teede valdajatega sunnivad Tallinna ralli korraldajaid otsima kiiruskatseteks sobivaid lõike kaugemalt. Esialgsete plaanide kohaselt liigutakse Pärnu poole.
Eestis valitsevas majandusolukorras on ilmselt positiivne sõnum ainuüksi see, et Tallinna ralli üldse toimub, ning seda juba mai kahel esimesel päeval. Tõsi, Tallinnaga pole üritusel rohkem pistmist, kui lauluväljakul sõidetav esimene kiiruskatse ning finiš äärelinnas asuva Premia jäähalli ees.
Ralli peakorraldaja Toomas Ristlaane sõnul jääb Tallinna ümbruses käänulisi teid üha vähemaks. Viimase löögi andnud aga klassikaks kujunenud Vaimõisa kiiruskatsel kasutatava tee remont.
"Kõik remonditud lõigud on väga sirgeks tõmmatud, pealegi on mõistetav, et just korda tehtud teedele ei taheta meid väga hea meelega lubada" selgitas Ristlaan. "Suurem probleem on aga kõiksugu omanikega – küll on tegemist riigimaaga, vallamaaga või kellegi eramaaga"
Ralli korraldaja sõnul võiksid külad üritusest kasu lõigata, ent paraku käitutakse passiivselt.
"Rääkisin ühele külapoe omanikule, et meie toome kiiruskatseid vaatavad inimesed kohale, tema avagu pood ja tehku äri. Paraku pole kohalikud kaupmehed sellest huvitatud" nentis Ristlaan ning tema hääletoonist kumas ilmselget mõistmatust.
Samas nägi ta rallile vastuseisu põhjusi publiku varasemas kultuuritus käitumises. "Eelmine aasta oli pilt väga hull – ATVga sõideti otse keset põldu, autodega pressiti end puude vahelt läbi rajale võimalikult lähemale… pole ime, et ralli korraldajatest ei taheta enam midagi kuulda" kirjeldas ta ning meenutas, et varasematel aastatel on sellel teemal mitmete kohalike omavalitsustega probleeme tekkinud.
Ristlaane maalitud kirjeldus pole võõras teistelegi rallide korraldajatele. Viimaste aastate suurim probleem tekkis tunamullu, kui Otepää ümbruses toimunud kihutamise pealtvaatajad trampisid otse viljapõllul ning lahkudes jätsid maha üüratu koguse prügi – peamiselt alkoholipudeleid ja -purke.
Esialgsete plaanide järgi sõidetakse Tallinna rallil reedel, 1. mail lauluväljakul esimene kiiruskatse. Võistlus jätkub päev hiljem, kui kihutatakse Pärnu-Jaagupi ja Vändra kandis.
Lisaks omapärasele teedevalikule võib tänavune ralli saada eriliseks osalejate koosseisu poolest. Ristlaan ennustas, et startijatest on Eesti rallipaare vaid napp kolmandik.
Eestis valitsevas majandusolukorras on ilmselt positiivne sõnum ainuüksi see, et Tallinna ralli üldse toimub, ning seda juba mai kahel esimesel päeval. Tõsi, Tallinnaga pole üritusel rohkem pistmist, kui lauluväljakul sõidetav esimene kiiruskatse ning finiš äärelinnas asuva Premia jäähalli ees.
Ralli peakorraldaja Toomas Ristlaane sõnul jääb Tallinna ümbruses käänulisi teid üha vähemaks. Viimase löögi andnud aga klassikaks kujunenud Vaimõisa kiiruskatsel kasutatava tee remont.
"Kõik remonditud lõigud on väga sirgeks tõmmatud, pealegi on mõistetav, et just korda tehtud teedele ei taheta meid väga hea meelega lubada" selgitas Ristlaan. "Suurem probleem on aga kõiksugu omanikega – küll on tegemist riigimaaga, vallamaaga või kellegi eramaaga"
Ralli korraldaja sõnul võiksid külad üritusest kasu lõigata, ent paraku käitutakse passiivselt.
"Rääkisin ühele külapoe omanikule, et meie toome kiiruskatseid vaatavad inimesed kohale, tema avagu pood ja tehku äri. Paraku pole kohalikud kaupmehed sellest huvitatud" nentis Ristlaan ning tema hääletoonist kumas ilmselget mõistmatust.
Samas nägi ta rallile vastuseisu põhjusi publiku varasemas kultuuritus käitumises. "Eelmine aasta oli pilt väga hull – ATVga sõideti otse keset põldu, autodega pressiti end puude vahelt läbi rajale võimalikult lähemale… pole ime, et ralli korraldajatest ei taheta enam midagi kuulda" kirjeldas ta ning meenutas, et varasematel aastatel on sellel teemal mitmete kohalike omavalitsustega probleeme tekkinud.
Ristlaane maalitud kirjeldus pole võõras teistelegi rallide korraldajatele. Viimaste aastate suurim probleem tekkis tunamullu, kui Otepää ümbruses toimunud kihutamise pealtvaatajad trampisid otse viljapõllul ning lahkudes jätsid maha üüratu koguse prügi – peamiselt alkoholipudeleid ja -purke.
Esialgsete plaanide järgi sõidetakse Tallinna rallil reedel, 1. mail lauluväljakul esimene kiiruskatse. Võistlus jätkub päev hiljem, kui kihutatakse Pärnu-Jaagupi ja Vändra kandis.
Lisaks omapärasele teedevalikule võib tänavune ralli saada eriliseks osalejate koosseisu poolest. Ristlaan ennustas, et startijatest on Eesti rallipaare vaid napp kolmandik.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
mina ka aru ei saa...
Kui nad nii hirmsasti tahavad teha asfaldikatset, kus publikul hea jälgida, on ka teisi alternatiive.
Ärge nüüd maha lööge, aga üks koht, kus on mõeldav, oleks näiteks Jüri tehnopark. Samamoodi Tallinna ümbrus väiksemaid linnasid täis, kus täismöödus linnakatset annaks teha, nagu oli mõned aastat tagasi Paldiskis. Saue, Saku, Kiili, Keila jne jne jne.
See lauluväljak on selline rallikauge inimese nööritamine ja hea laaberdamiskoha pakkumine. Mingist rallist seal ju juttu ei saa olla, 10 meetrit ja maha, 10 meetrit ja maha. Aga Vasjale Lasnamäelt on õlle kõrvale põnev vaadata, äkki paneb keegi tokki.
Ausalt - väga hea, et rallit üritatakse tutvustada ka laiemale publikule, kuid kas Lauluväljak ja laaberdavad tolkam-jolkamid on ikka õige koht
Loodan, et mingit julma sõimu siit ei tule...olgem ikkagi kultuursed rallifännid, mitte Lasnamäe-Vasjad
Kui nad nii hirmsasti tahavad teha asfaldikatset, kus publikul hea jälgida, on ka teisi alternatiive.
Ärge nüüd maha lööge, aga üks koht, kus on mõeldav, oleks näiteks Jüri tehnopark. Samamoodi Tallinna ümbrus väiksemaid linnasid täis, kus täismöödus linnakatset annaks teha, nagu oli mõned aastat tagasi Paldiskis. Saue, Saku, Kiili, Keila jne jne jne.
See lauluväljak on selline rallikauge inimese nööritamine ja hea laaberdamiskoha pakkumine. Mingist rallist seal ju juttu ei saa olla, 10 meetrit ja maha, 10 meetrit ja maha. Aga Vasjale Lasnamäelt on õlle kõrvale põnev vaadata, äkki paneb keegi tokki.
Ausalt - väga hea, et rallit üritatakse tutvustada ka laiemale publikule, kuid kas Lauluväljak ja laaberdavad tolkam-jolkamid on ikka õige koht

Loodan, et mingit julma sõimu siit ei tule...olgem ikkagi kultuursed rallifännid, mitte Lasnamäe-Vasjad

Tegelikult ongi ülinõme, et juba mitmendat aastat ei ole enam tegemist TALLINNA Ralliga, katsed on ikka kuskil Rapla-Paide-Türi jne kandis, mis on puhta Kesk-Eesti. Krt mu enda kodukandis (Tallinnast 40-50km), kust käis eelmine aasta ka Alavere katse läbi, on neid ralliteid tohhuijaa ja veel rohkem. Neid on ka kasutatud endistel aegadel. Seal saaks terve täismõõdus ralli maha pidada (näiteks 3 10-20km pikkust korduvkatset saab seal lõdvalt ära teha ja ülesõidud oleks maks 15 km pikad). Teed on kõik enamjaolt riigimetsade vahel, seega eramaa omanikega problasid ei tohiks tulla, põllumaid on ka teede ääres vähem, kui mujal. Aga kuna vallavalitsus ei ole just kõige motospordisõbralikum seltskond, siis... 
AGA!!! Mitte vinguda, hea et üldse keegi korraldab ja leiab koha, kus korralda. Vahet pole kus ja millal, raja ääres olen nii ehk naa

AGA!!! Mitte vinguda, hea et üldse keegi korraldab ja leiab koha, kus korralda. Vahet pole kus ja millal, raja ääres olen nii ehk naa

kas Vändra rallil pole osalenud? Minu, kui pealtvaataja mälu ütleb, et olid täitsa mõnusad rajad ja vaatamiskohad.Kristo kirjutas:Igavesti pop asi võiks olla Pärnu ralli kuskil suve keskel. Just publikule mõeldes, nädalavahetustel seal ju paksult inimesi.
Katsete kohta seal piirkonnas ei oska midagi arvata, pole seal metsavahele sattunud.
Viimati muutis cali, 13 Mär 2009, 11:18, muudetud 1 kord kokku.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1009
- Liitunud: 15 Juul 2003, 07:21
- Asukoht: Tallinn
Ja siis saaks sa mulle selle eelmisel suvel ostmata jäänud rummkoola Sunsetis ikka ära otsa. Täpsustuseks, viga oli tookord minusKristo kirjutas:Pärnu ralli Vändras teha või Tallinna ralli Vändras teha, teeb suht sama välja.
Suvel Pärnus ralli teha oleks kindlasti keeruline, aga publik oleks garanteeritud.
Kuidagi tobe tundub praeguses olukorras see, et katseid on 100km, aga ülesõitu tuleb MM-i jagu.

Eelkõnelejad mitu head aspekti esile toonud. Lisaks nii palju, et Vändra võistluskeskusena ei ole eriti hea variant - ööbimiskohti lihtsalt ei jagu.
Teisalt Pärnu mulle meeldiks - kunagi oli Valge Rand nimeline ralli - jagus katseid ja kõike. Asfaldikatse oli Sauga ringrajal, igati äge oli. Service park visati praeguse port arturi taha. Pärnu kasuks räägib kinldasti ka kobedamad võimalused afterralli jaoks
)
Aga praeguse orgunniga Tallinna ralli paneb mõtlema, et kas oma ajaga midagi paremat pole ehk teha. Finish Premia juurde vedada on täiesti mõttetu bensiini ja aja raiskamine. Ma arvan, et Ristlaan juba aimab, et eesti sõitjad ei pruugi viitsida seda jura kaasa teha - "Ristlaan ennustas, et startijatest on Eesti rallipaare vaid napp kolmandik."
lihtsalt minu 0.02
Teisalt Pärnu mulle meeldiks - kunagi oli Valge Rand nimeline ralli - jagus katseid ja kõike. Asfaldikatse oli Sauga ringrajal, igati äge oli. Service park visati praeguse port arturi taha. Pärnu kasuks räägib kinldasti ka kobedamad võimalused afterralli jaoks

Aga praeguse orgunniga Tallinna ralli paneb mõtlema, et kas oma ajaga midagi paremat pole ehk teha. Finish Premia juurde vedada on täiesti mõttetu bensiini ja aja raiskamine. Ma arvan, et Ristlaan juba aimab, et eesti sõitjad ei pruugi viitsida seda jura kaasa teha - "Ristlaan ennustas, et startijatest on Eesti rallipaare vaid napp kolmandik."
lihtsalt minu 0.02