2. sõitja rolli hakkab Toro Rosso tiimis kandma Sebastien Bourdais.
Hetkeline koosseis siis selline
2009. aasta sõitjatenimekiri:
1.Lewis Hamilton - McLaren
2.Heikki Kovalainen - McLaren
3.Kimi Räikkönen - Ferrari
4.Felipe Massa - Ferrari
5.Robert Kubica - BMW
6.Nick Heidfeld - BMW
7.Fernando Alonso - Renault
8.Nelson Piquet jr - Renault
9.Jarno Trulli - Toyota
10.Timo Glock - Toyota
11.Sebastien Buemi - Toro Rosso
12.Sebastien Bourdais - Toro Rosso
14.Mark Webber - Red Bull
15.Sebastian Vettel - Red Bull
16.Nico Rosberg - Williams
17.Kazuki Nakajima - Williams
18.nimetamata - Honda
19.nimetamata - Honda
20.Adrian Sutil - Force India
21.Giancarlo Fisichella - Force India
Massa esialgne mulje F60'st on positiivne. Vähesed probleemid vastupidavusega viimasel testipäeval Mugellos olid, kuid Massa andis autole hindeks 8/10. Piisavalt aega on, et hooaja alguseks see 9/10 peale lihvida. http://www.autosport.com/news/report.php/id/72966
FIA kinnitas uued ohutusauto reeglid: ohutusauto perioodiks boksialasid enam ei suleta, kõik autod peavad kasutama rajal etteantud piirkiirust. Kõigest pikemalt http://www.autosport.com/news/report.php/id/73020
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Rooma linnajuhid kaaluvad võimalust korraldada Igavese Linna tänavatel F1 autode MM-sarja etapp. Omal ajal F2 klassis võistelnud ja superbike'ide MM-il promooterina tegutsenud Maurizio Flammini käis selle idee välja juba 1984. aastal, kuid tookord peeti seda teostamatuks. MM-sarjas on aastaid linnaringil võisteldud vaid Monte Carlos, kuid mullu Valencias ja Singapuris peetud sõidud sundisid itaallasi mõtte juurde tagasi pöörduma, sest samas suunas on liikuma hakatud ka Abu Dhabis, Londonis ja Paiisis.
"Rooma linnapea Gianni Alemanno arvates on Flammini idee võimalik ellu viia," teatas linna pressiesindaja teisipäeval. Flammini arvates võiks Rooma kesklinnas kihutamisest asja saada 2011. aastal, kuid palju oleneb sellest, mida arvab plaanist F1 peamine niiditõmbaja Bernie Ecclestone.
Inglase plaanides on MM-sarja lisada etapid 2010. aastal Lõuna-Koreas ja 2011. aastal Indias. Oma võimalust ootab Venemaa, samuti on autotootjad ja sponsorid huvitatud naasmisest Põhja-Ameerika turule. Hetkel on vaid Hispaanial MM-sarjas kaks etappi (Barcelona ja Valencia).
Itaaliale on alles jäänud vaid Monza võistlus, San Marino GP Imola rajal peeti viimati 2006. aastal. Ferrari president Luca di Montezemolo siiski tänavasõitudest vaimustuses pole. "Monaco GP-l on vähemalt pikk ajalugu, kuid kolm-neli Monacot igal aastal oleks minu arvates selgelt palju," ütles di Montezemolo.
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
FIA poolt on siis tehtud vähemalt ükski mõistlik otsus - mõtlen seda ohutusautoreeglit. Võidakse ju väita, et uudse elektroonikal põhineva süsteemiga võib ka probleeme tekkida, aga minu arust oli see 07-08 kasutusel olev nõnda ebaõiglane, et pea iga uus idee tähendab śammu edasi!
jens kirjutas:FIA poolt on siis tehtud vähemalt ükski mõistlik otsus - mõtlen seda ohutusautoreeglit. Võidakse ju väita, et uudse elektroonikal põhineva süsteemiga võib ka probleeme tekkida, aga minu arust oli see 07-08 kasutusel olev nõnda ebaõiglane, et pea iga uus idee tähendab śammu edasi!
Mitte ainult polnud see ebaõiglane, vaid ka lauslollus. Kui palju küll oli neid sõitjaid, kes lihtsalt langesid selle reegli ohvriks ning olles sunnitud boksipeatust tegema, said selle eest karistada? Kuidas üldse sellise asja välja mõelda võis on minu jaoks täiesti arusaamatu.
Nimelt on kerkinud küsimus Williamsi ja Toyota difuuserite reeglipärasuse üle. Huvitav, et just need 2 tiimi - kas nad on teinud selles vallas koostööd nagu nad nii mõneski valdkonnas (käigukast jms) teevad?
Igatahes loodan, et kõik on õiguspärane. Toyotalt ja Williamsilt just väga palju ei oodata ning oleks üsna lahe kui ka n-ö autsaiderid suudaks üllatada ning tippude ees mingis vallas eelist leida. Ka esimeste Algarve testimiste põhjal jätsid mõlemad võistkonnad üsna hea mulje - väidetavalt paremad kui Renault ning ka McLareniga võrreldes suht konkurentsis.
Sponsorite toetusest ilma jäänud Williams ja BMW on kaotanud kümneid miljoneid, kirjutab Eesti Päevaleht.
Sponsortoetuste kokkukuivamine pitsitab kõvasti maailma üht kallimat ja populaarsemat võistlussarja, vormel 1 võidukihutamist. Maailmas üha rohkem võimust võttev majanduskriis on F1 meeskonnad kukalt kratsima võtnud – sponsorid tõmbavad neid järjest oma eelarvest maha, kuid uusi toetajaid ei tule juurde mitte kuskilt.
Suurimad kannatajad vormelimaailmas on Williamsi meeskond ja eestlastelegi hästi tuntud BMW Sauberi tiim, kus veel möödunud aastal kihutas testisõitjana Marko Asmer. See, et testikilomeetrid raha kokkuhoiu mõttes kärbiti, on vaid üks kriisi tahk, mis mõjutab kõiki vormelimeeskondi ühtemoodi. Asja teine külg puudutab aga iga meeskonda eraldi, sest rikkaid firmasid, kes jaksaksid tänavusel raskel aastal autosporti raha pumbata, on napilt ja jääb aina vähemaks.
Ainuke F1 meeskond, kelle selja taga ei seisa kuulus autotootja või miljardärist investor, Williams, on sel aastal ilma jäänud sellistest toetajatest nagu Islandi investeerimisfirma Baugur, Brasiilia naftakompanii Petrobras ja Hiina arvutifirma Lenovo, kirjutab Soome uudisteportaal MTV3.fi. Kokku tähendab see Williamsi autotallile 35 miljoni euro ärakukkumist.
Williams tahaks raha teha igal võimalikul viisil. Näiteks kaaluvad nad siiani, kas anda oma auto maailma esimese vormel teemapargi käsutusse, mis peaks tänavu Dubais uksed avama. Nimelt peaks seal teiste atraktsioonide seas olema ka elusuuruses vormelautode väljapanek, kuid Williamsi tiim pole kindel, kas nad oma masinat sinna tasuta anda tahavad, ning eelistaksid teemapargilt saada rahasüsti. Asi on juba nii kaua veninud, et Bernie Ecclestone on isiklikult Sir Frank Williamsile soovitanud meeskonna sponsoritelt pisut rohkem raha välja pigistada – on see neile ju lausa tasuta reklaami eest. Pigistamisest ei saa aga juttugi olla, kui toetajad järjest raha kärbivad.
Uusi sponsoreid ei tule
Ka BMW Sauberi toetusrahade kaukast on kaduma läinud 19 miljonit eurot – nemad on kaotanud Šveitsi panga Credit Suisse’i ja arvutifirma Delli toetuse. Selle asemele pole aga õnnestunud hankida ühtegi uut toetajat.
Uute sponsorite leidmine pole õnneks läinud ka ühelgi teisel meeskonnal – isegi Ferrari ja McLaren on selles suhtes „kuivale jäänud”. Tõsi küll, nemad pole kaotanud ka ühtki arvestatavat toetajat, kummagi sponsorirahast on maha läinud eelmise aastaga võrreldes vaid kolm-neli miljonit eurot. Ainult Toyota võib tänavu uhkustada sellega, et mõne ärakukkunud toetaja asemele on uued leitud.
Meeskonnad ise võtavad asja õnneks suhteliselt rahulikult ning saavad aru, et priiskamise päevad on möödas. Varem korraldati hooaja algul uute masinate esitlusel korralikke pidusid, kus voolas vahuvein ja esinesid mitmed kuulsused. Tänavu otsustasid paljud autosid internetis esitleda – seda tegi isegi Ferrari, kellel küll rahakott veel nii koledasti ei pigista. Igatahes on nende tänavused sponsortulud planeeritud 151 miljoni euro suuruseks, mida on pea kolm korda rohkem kui näiteks Williamsil, kelle tegevjuht Adam Parr möönab Briti ajalehele The Telegraph keerutamata: „Meie eelarvega saab katta vaid põhilised vajalikud kulud. Mingit rasva siit välja ei pigista.”
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]