WRC 2009 - meeskondade koosseisud
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
Autoralli 2009. aasta MM-sarja avaetapi, Iirimaa ralli korraldajad, avalikustasid teisipäeval stardinimekirja.
Kuuenda stardinumbriga asuvad starti Urmo Aava ja Kuldar Sikk ning seda Fordi Stobarti tiimis koos Henning Solbergi ja Matthew Wilsoniga.
Aava tiimi pressiülema Marek Mägari sõnul loodetakse lähipäevadel allkirjastada Fordiga kogu hooaega hõlmav leping. 2008. aastal esindasid Stobart Ford meeskonda Solbergi ja Wilsoni kõrval veel Gigi Galli ja François Duval.
MM-sarja kodulehekülje www.wrc.com andmetel teeb Aava tänavu Iirimaa ralli kõrval kaasa veel seitsmel etapil, kuid see info on küsitava väärtusega, kuna valikust puudub näiteks Soome MM-ralli ning ära on märgitud Prantsusmaa (Korsika) ralli, mis tänavu MM-kalendrisse ei kuulu.
Kokku sisaldab stardinimekiri 43 ekipaaži, neist koguni 20 on WRC autod. Esimesed viis stardinumbrit kuuluvad valitsevale maailmameistrile Sebastien Loebile, Daniel Sordole (mõlemad Citroen), Mikko Hirvonenile, Jari-Matti Latvalale ja Wilsonile (kõik Ford).
Subaru loobumise järel töö kaotanud pilootidest eksmaailmameister Petter Solberg Iirimaal ei võistle, küll aga asub MM-punkte jahtima Citroeni masinasse istuv Chris Atkinson.
Iirimaa ralli sõidetakse 29. jaanuarist kuni 1. veebruarini.
ERR SPORT
Kuuenda stardinumbriga asuvad starti Urmo Aava ja Kuldar Sikk ning seda Fordi Stobarti tiimis koos Henning Solbergi ja Matthew Wilsoniga.
Aava tiimi pressiülema Marek Mägari sõnul loodetakse lähipäevadel allkirjastada Fordiga kogu hooaega hõlmav leping. 2008. aastal esindasid Stobart Ford meeskonda Solbergi ja Wilsoni kõrval veel Gigi Galli ja François Duval.
MM-sarja kodulehekülje www.wrc.com andmetel teeb Aava tänavu Iirimaa ralli kõrval kaasa veel seitsmel etapil, kuid see info on küsitava väärtusega, kuna valikust puudub näiteks Soome MM-ralli ning ära on märgitud Prantsusmaa (Korsika) ralli, mis tänavu MM-kalendrisse ei kuulu.
Kokku sisaldab stardinimekiri 43 ekipaaži, neist koguni 20 on WRC autod. Esimesed viis stardinumbrit kuuluvad valitsevale maailmameistrile Sebastien Loebile, Daniel Sordole (mõlemad Citroen), Mikko Hirvonenile, Jari-Matti Latvalale ja Wilsonile (kõik Ford).
Subaru loobumise järel töö kaotanud pilootidest eksmaailmameister Petter Solberg Iirimaal ei võistle, küll aga asub MM-punkte jahtima Citroeni masinasse istuv Chris Atkinson.
Iirimaa ralli sõidetakse 29. jaanuarist kuni 1. veebruarini.
ERR SPORT
-
- Hooaja Rallivõlur
- Reactions: 0
- Postitusi: 1034
- Liitunud: 10 Juun 2004, 10:53
- Asukoht: Tallinn-Rakvere
Selle arvamuse kohta sooviks küll mingit analüüsi kuuldavõitleja kirjutas:väga hea uudisisiklikult arvan et ford sobib urmo sõidustiiliga paremini kui sidrun

Ma praegu vaatan, et sidruni särk on ilus, aga Fordi oma ikka ilusam ja nüüd saab selle jälle selga tõmmata. Sellises konkurentsis tuleb aga väga raske Iiri ralli uue autoga.
Kas sellist WRC'd me tahtsimegi?
Vana hea Ford, brings back memories 
Kas nüüd tsiviilmaailmas pannaxe kõik Citroenid müüki ja Focused lähevad jälle loosi ?

Kas nüüd tsiviilmaailmas pannaxe kõik Citroenid müüki ja Focused lähevad jälle loosi ?

<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
www.liveforspeed.net
Kuigi käes on juba jaanuar, ei tea paar viimast aastat MM-sarjas osalenud rallimehed Jaan Mölder ja Martin Rauam, millises sarjas, mitu etappi või kas üldse õnnestub kaasa sõita. Raha leidmine on osutunud ülimalt keeruliseks.
Karjääri jooksul Junior WRC sarjas ühe etapi võitnud ning mullu Suzuki tehasemeeskonnas sõitnud Mölder kinnitas, et poole hooaja kulusid kattev summa on tal koos ning põhimõtteliselt võiks sellises seisus hooaega alustada – ülejäänu tuleks nagunii aasta jooksul juurde otsida.
Samas ei kiirustanud ta ennast JWRC või PWRC osalejate nimekirja registreerima. "Tähtaeg oli 15. detsember, ent ühte registreerus kuus ja teise seitse pilooti. Sellises sarjas pole küll mingit mõtet sõita," selgitas Mölder. "Eriti veel nii suure raha eest."
Mölderi arvates peaks MM-sarja korraldaja loobuma nõudest, et registreerimise korral lasub sõitjal kohustus osaleda kõikidel sarja kuuluvatel etappidel. "Kui suvel peaks raha lõppema ning võistlemine osutub võimatuks, tuleb maksta trahvi. Selliste seadustega pole võimalik MMi olukorda parandada," arutles ta.
MMile registreerimisega ei rutanud ka Rauam. Temagi rahaseis pole parimate killast ning väidetavalt olevat sarnases olukorras suur hulk mulluseid piloote. "Tegelikult pole tähtajaks registreerumine kuigi tähtis – vabade kohtade olemasolul saab seda hiljemgi teha," rääkis ta. "Mullu panime end nimekirja alles jaanuari keskel. Põhimõtteliselt saaks ju sõita ka mõne registreerimise teinud meeskonna värvides."
Erinevalt Mölderist pole Rauamil esialgu ka poole hooaja summat tagataskust võtta. Päris lootusetuks ta seisu siiski ei pidanud."Ma pole skeptiline, ent ei loo endale ka asjatuid illusioone. Praegu tuleb elada päev korraga"nentis ta. "Praeguses majandusseisus on võimaliku sponsoriga spordijutu ajamine keeruline. Positiivset meelestatust jagub, ent reaalset raha mitte."
Tõenäoline on siiski see, et aasta esimestel kuudel Rauamit ja Mölderit rallirajal ei näe. Seni on aega tiimi ja sarja valida. Lisaks WRC-rallidele on mõlemad mõelnud ka pisut nõrgema tasemega, ent samas konkurentsitihedamast IRC-sarjast.
Mölder sooviks kuuluda tipptasemel tiimi. Mulluses kodutallis Suzukis olevat aga mõlemad sõitjakohad juba hõivatud. Seega ikkagi IRC? "Viimastel aastatel olen sõitnud peamiselt kaherattaveolise autoga, seal pole aga sellisega enam midagi teha," vaagis Mölder. "Super2000 masin eeldaks aga rohkem raha."
Samas hindas Mölder IRCd heaks sarjaks, kus osaleb palju tiime, ka selliseid, kes suudavad oma sõitjatele väärilist palka maksta. Eestlaste kahjuks räägib aga fakt, et enamik etappe kihutatakse asfaldil.
Rauamile on see selgelt vastumeelt, Mölder ei pidanud seda aga suureks probleemiks. "Tegelikult peaksin suutma ka asfaldil korralikult sõita," arvas sügisel rallikoolitusel just asfaldil kihutamise nippe õppinud mees. Paraku pole ta saanud õpitut praktikas kasutada.
Lisaks ei tõota IRC ka rahalist kokkuhoidu. "Võistlused on küll lühemad, ent kilomeetrihind tuleb WRC-sarjast kõrgem,"tõdes Rauam.
Säästuprogrammina Eesti rallidel osalemist ei pea kõrgema tasemega harjunud mehed tõenäoliseks."Täit hooaega ma siin kodus kindlasti ei sõida, ei leia selleks motivatsiooni," kinnitas Rauam. "Vaevalt toetajadki sellega nõustuksid."
PM
Karjääri jooksul Junior WRC sarjas ühe etapi võitnud ning mullu Suzuki tehasemeeskonnas sõitnud Mölder kinnitas, et poole hooaja kulusid kattev summa on tal koos ning põhimõtteliselt võiks sellises seisus hooaega alustada – ülejäänu tuleks nagunii aasta jooksul juurde otsida.
Samas ei kiirustanud ta ennast JWRC või PWRC osalejate nimekirja registreerima. "Tähtaeg oli 15. detsember, ent ühte registreerus kuus ja teise seitse pilooti. Sellises sarjas pole küll mingit mõtet sõita," selgitas Mölder. "Eriti veel nii suure raha eest."
Mölderi arvates peaks MM-sarja korraldaja loobuma nõudest, et registreerimise korral lasub sõitjal kohustus osaleda kõikidel sarja kuuluvatel etappidel. "Kui suvel peaks raha lõppema ning võistlemine osutub võimatuks, tuleb maksta trahvi. Selliste seadustega pole võimalik MMi olukorda parandada," arutles ta.
MMile registreerimisega ei rutanud ka Rauam. Temagi rahaseis pole parimate killast ning väidetavalt olevat sarnases olukorras suur hulk mulluseid piloote. "Tegelikult pole tähtajaks registreerumine kuigi tähtis – vabade kohtade olemasolul saab seda hiljemgi teha," rääkis ta. "Mullu panime end nimekirja alles jaanuari keskel. Põhimõtteliselt saaks ju sõita ka mõne registreerimise teinud meeskonna värvides."
Erinevalt Mölderist pole Rauamil esialgu ka poole hooaja summat tagataskust võtta. Päris lootusetuks ta seisu siiski ei pidanud."Ma pole skeptiline, ent ei loo endale ka asjatuid illusioone. Praegu tuleb elada päev korraga"nentis ta. "Praeguses majandusseisus on võimaliku sponsoriga spordijutu ajamine keeruline. Positiivset meelestatust jagub, ent reaalset raha mitte."
Tõenäoline on siiski see, et aasta esimestel kuudel Rauamit ja Mölderit rallirajal ei näe. Seni on aega tiimi ja sarja valida. Lisaks WRC-rallidele on mõlemad mõelnud ka pisut nõrgema tasemega, ent samas konkurentsitihedamast IRC-sarjast.
Mölder sooviks kuuluda tipptasemel tiimi. Mulluses kodutallis Suzukis olevat aga mõlemad sõitjakohad juba hõivatud. Seega ikkagi IRC? "Viimastel aastatel olen sõitnud peamiselt kaherattaveolise autoga, seal pole aga sellisega enam midagi teha," vaagis Mölder. "Super2000 masin eeldaks aga rohkem raha."
Samas hindas Mölder IRCd heaks sarjaks, kus osaleb palju tiime, ka selliseid, kes suudavad oma sõitjatele väärilist palka maksta. Eestlaste kahjuks räägib aga fakt, et enamik etappe kihutatakse asfaldil.
Rauamile on see selgelt vastumeelt, Mölder ei pidanud seda aga suureks probleemiks. "Tegelikult peaksin suutma ka asfaldil korralikult sõita," arvas sügisel rallikoolitusel just asfaldil kihutamise nippe õppinud mees. Paraku pole ta saanud õpitut praktikas kasutada.
Lisaks ei tõota IRC ka rahalist kokkuhoidu. "Võistlused on küll lühemad, ent kilomeetrihind tuleb WRC-sarjast kõrgem,"tõdes Rauam.
Säästuprogrammina Eesti rallidel osalemist ei pea kõrgema tasemega harjunud mehed tõenäoliseks."Täit hooaega ma siin kodus kindlasti ei sõida, ei leia selleks motivatsiooni," kinnitas Rauam. "Vaevalt toetajadki sellega nõustuksid."
PM
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
r66mu teeb wrc.com-ist jargmise kommentaari lugemine kus urmo (loodetavalt t6eks saav) liikumine fordi on atkinsoni jarel olulisuselt teine uudis:
Moving out of a C4 and into a Ford is the season's other big mover, Urmo Aava. The Estonian steps into the second Stobart Focus alongside Matthew Wilson. The combination of Aava and Wilson will make one of the youngest ever manufacturer teams at the highest level - it will also make one of the most exciting. Both drivers have massive potential and plenty of rallies to show us what they're capable of.
Moving out of a C4 and into a Ford is the season's other big mover, Urmo Aava. The Estonian steps into the second Stobart Focus alongside Matthew Wilson. The combination of Aava and Wilson will make one of the youngest ever manufacturer teams at the highest level - it will also make one of the most exciting. Both drivers have massive potential and plenty of rallies to show us what they're capable of.
No kuramus,kui Urmol seda va potensiaali on tõesti nii vähe nagu pisi Wilsonil,siis võiks küll jätta raha kulutamatta ja loobuda...Kuna Ford on ju vana Wilsoni käpa all,siis võib juhtuda,et me hakkame nägema ka selliseid asju,et Urmo ootab ralli viimase päeva katsetel Matti järgi jne.Esindus võistkonna mehi saab tal igatahes olema väga keeruline võita!!!
ah mida te jaurate ühe väikese ajakirjandusliku üllitise peale. Urmol pole enda sõnul lepingutki, nii et kogu see jutt on ikka üks suur jura ja ei tasu kõiki maailma asju nii tõsiselt võtta 
Urmo on normaalne sõitja ja seda fakti või arvamist pisiWilsoni andekuse kategooria alla ei tasu nüüd küll täie tõe pähe võtta. Nagu ka seda internetiküsitlust, mil osad eestlased ööläbi Aava poolt hääletasid. Rohkem mõistust ja meelerahu, härrased!

Urmo on normaalne sõitja ja seda fakti või arvamist pisiWilsoni andekuse kategooria alla ei tasu nüüd küll täie tõe pähe võtta. Nagu ka seda internetiküsitlust, mil osad eestlased ööläbi Aava poolt hääletasid. Rohkem mõistust ja meelerahu, härrased!
-
- Moderaator
- Reactions: 14
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Õige jutt. Liiga palju kära ei millegist. Ootame ära selle teate, et kas Urmo sai lepingu või mitte. Ning siis arutame teemat edasi. Kes kui andekas on seda näitab meile algav hooaeg.cali kirjutas:ah mida te jaurate ühe väikese ajakirjandusliku üllitise peale. Urmol pole enda sõnul lepingutki, nii et kogu see jutt on ikka üks suur jura ja ei tasu kõiki maailma asju nii tõsiselt võtta
Urmo on normaalne sõitja ja seda fakti või arvamist pisiWilsoni andekuse kategooria alla ei tasu nüüd küll täie tõe pähe võtta. Nagu ka seda internetiküsitlust, mil osad eestlased ööläbi Aava poolt hääletasid. Rohkem mõistust ja meelerahu, härrased!
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
PG sõidab Norra rallil Skoda Fabia WRC-ga.
Allikas: http://www.maxattack.net/2009/01/pg-in- ... or-norway/
Autosport.com intervjuu P.Solbergiga:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72669
Allikas: http://www.maxattack.net/2009/01/pg-in- ... or-norway/
Autosport.com intervjuu P.Solbergiga:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72669
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
[quote="Kolin"][quote="cali"]ah mida te jaurate ühe väikese ajakirjandusliku üllitise peale. Urmol pole enda sõnul lepingutki, nii et kogu see jutt on ikka üks suur jura ja ei tasu kõiki maailma asju nii tõsiselt võtta 
Urmo on normaalne sõitja ja seda fakti või arvamist pisiWilsoni andekuse kategooria alla ei tasu nüüd küll täie tõe pähe võtta. Nagu ka seda internetiküsitlust, mil osad eestlased ööläbi Aava poolt hääletasid. Rohkem mõistust ja meelerahu, härrased![/quote]
Õige jutt. Liiga palju kära ei millegist. Ootame ära selle teate, et kas Urmo sai lepingu või mitte. Ning siis arutame teemat edasi. Kes kui andekas on seda näitab meile algav hooaeg.[/quote]
eks me muidugi pea lepingu ara ootama, aga ma arvasin et see et teda hinnati on positiivne. aga siin kipuvad m6ned urmot miskiparast pelgalt "raha eest s6itjaks" pidama ja v6rdlema teda mingi wilsoni v6i koguni rautenbachiga. ei ole tal nende v6imalusi yhelt poolt. ja teiselt poolt on ta naidanud et on kiirem. nii et hoiame parem poialt ja arme jaura

Urmo on normaalne sõitja ja seda fakti või arvamist pisiWilsoni andekuse kategooria alla ei tasu nüüd küll täie tõe pähe võtta. Nagu ka seda internetiküsitlust, mil osad eestlased ööläbi Aava poolt hääletasid. Rohkem mõistust ja meelerahu, härrased![/quote]
Õige jutt. Liiga palju kära ei millegist. Ootame ära selle teate, et kas Urmo sai lepingu või mitte. Ning siis arutame teemat edasi. Kes kui andekas on seda näitab meile algav hooaeg.[/quote]
eks me muidugi pea lepingu ara ootama, aga ma arvasin et see et teda hinnati on positiivne. aga siin kipuvad m6ned urmot miskiparast pelgalt "raha eest s6itjaks" pidama ja v6rdlema teda mingi wilsoni v6i koguni rautenbachiga. ei ole tal nende v6imalusi yhelt poolt. ja teiselt poolt on ta naidanud et on kiirem. nii et hoiame parem poialt ja arme jaura