Algav hooaeg on üldse kokku Rallifoorum Challenge- i üheksas ning sellel hooajal toovad piloodid RFC ajaloos kolmandat korda rajale JWRC masinad.
Kahel eelneval JWRC hooajal on võit jäänud „koju“ - WRC4 JWRC meistritiitli võitis Strike (Suzuki), Sparco (Citroen) ja Krusa (Citroen) ees ning WRC Evolved JWRC hooaja võitis Burns (Suzuki), Krusa (Fiat), RihoM (Suzuki) ees.
Eelnevate hooaegade meistritiitlid (WRC ja JWRC) on jagunenud viie piloodi vahel, kuna sel hooajal on ennast hooajaks registreerinud kokku kaheksa meeskonda ja koguni kolmkümmend kaks pilooti, siis on oodata tulist heitlust katse, ralli ja loomulikult meistritiitli pärast alates hooaja esimesest meetrist.
Arvatavasti toob algav hooaeg ka uue RFC meistri kuna enne hooaega on peaaegu kõik eelnevate hooaegade meistrid lausunud kui ühest suust, et sel hooajal on eesmärk sõita sõitmise mitte võitude nimel, kuid nagu öeldakse süües kasvab isu ehk elame näeme. Igatahes on selle hooajal kiiretele Eesti pilootidele pakkumas tugevat konkurentsi välispiloodid, keda on hooajaks registreerunud koguni viisteist. Seega peab meistritiitli võitmiseks tegema terve hooaja tugevalt tööd ja topelt pingutama kui on soov JWRC meistritiitel endiselt jätta eestlastele. RFC ajaloos oleks see esimene kord kui tiitel rändaks Eestist välja aga seda me ju ei taha, ega ju???
Hooaja avastart antakse nagu juba aastaid traditsiooniks saanud ikka Monte Carlo kurvilistel ning libedatel mägiteedel, kus üks viga võib lõpetada kiirelt ja hästi alanud sõidu ning kukkumine üldises pingereas saab olema rohkem kui kindel. Hooaeg lõppeb aga peale kuueteistkümne ralli läbimist kängurude kodumaal Austraalias, kus erinevalt hooaja avarallist tuleb unustada pidur ning gaasi pedaal suruda tugevalt vastu põrandat ja alles finišeerides vajutada hooaja lõpetuseks pidurit.
JWRC Monte ajaloos on seni võite jagunud kahele piloodile Strike ja Burns, kuid nagu juba eelpool mainitud on nende pilootide selle hooaja eesmärgid natuke teised kui varasematel hooaegadel ning nagu näitas ka eile Turini ümbruses sõidetud 4,7 km pikkune testikatse, et 99,9% se tõenäosusega lisandub Monte võitjate nimistusse täiesti uus nimi.
Ralli ise koosneb kuuest kiiruskatsest kogupikkusega veidi alla kolmekümne viie kilomeetri, korduvkatseid on 3.
Suzuki Works Ignis :
Valitsev JWRC meeskondlik meister suutis eelmisel JWRC hooajal võita seitse ralli võitu ning kokku poodiumil finišeerida koguni kolmeteistkümnel korral. Sardiinia rallil moodustasid poodiumi kolm parimat vaid Suzuki sõitjad (lisaks ka Swift piloot Riho)
Sel hooajal on Ignise värve esindamas eelmise hooaja hõbeda omanik Krusa. Krusa on mõlemal toiminud hooajal lõpetanud koha võra kõrgemal, kas sel aastal on Krusa kord meistritiitel võtta? Igatahes vaadates piloodi arengut nii JWRC kui ka WRC sarjas on alust selliseks küsimuseks rohkem kui küllaga. Lisaks Krusale on veel meeskonnas Eesti värve esindamas Treik kellele see saab olema JWRC debüüt hooaeg. Arvestades, et piloot on teinud korralike etteasteid juba WRC debüüt hooaja, siis kindlasti on oodata õnnestumise korral Treik-i poolt korraliku punktilisa nii endale kui meeskonnale. Rahvusvahelisest seltskonnast on Ignise pilootidest kindlasti hooaja üldvõidule sõna kaasa rääkida Belgia värve esindav Lodoowrc ning kirevamaks muudab seltskonda britt DJ Steam.
Fiat Sport:
Eelmise hooaja hõbedane meeskond suutis eelmisel JWRC hooajal võita kaks ning kokku poodiumil finišeerida kümnel rallil.
Sellel hooajal on meeskonda sattunud kõik välissõitjad ning nendest esisõitja staatust omab Belgia värve esindav Sebracercoel. Veel on meeskonnas prantslane DINH, hispaanlane Toansejo ning EL värve esindav Markoswrc. Kõikidest nendest pilootidest võib heal päeval poodiumi kõrgemail astmel olla kes tahes ning kooslus Fiat ja välispiloot on see mida sellele hooajal tasub karta.
Suzuki Swift Works:
Eelmisel hooajal Swift poodiumil seitsmel rallil. Võite 0
Kui Fiati värve esindavad vaid välisvõistlejad, siis Suzuki Swift tehasemeeskonna värvides toovad masinad rajale vaid eestlased. Kooseis on seda hirmuäratavam, et meeskonda kuuluvad koguni kaks RFC meistrit, kes kahe peale kokku võitnud kolm RFC tiitlit. Ignise on uueks hooajaks värskema Swift mudeli vastu välja vahetanud valitsev meister Burns (eelmisel hooajal seitse ralli võitu). Saab näha kas Burnsil on plaan see hooaeg sõita rahulikult või lööb vana rallipisik taas lõkkele ning siis ei takista seda kiiret pilooti enam miski. Lisaks Burnsile on meeskonnas nagu eelpool mainitud ka teine meister ning seda piloodi Riho näol. Riho pole küll võitnud JWRC hooaega, kuid alahinnata WRC meistritiitli omanikku kindlasti ei tohiks ning vaevalt see kellelgi plaaniski on. Riho eeliseks on veel seegi, et ka eelmisel hooajal leidsime ta Swifti roolist. Kolmandana piloodina stardib meeskonnas eelmise WRC hooaja poolikuks jätnud Kait, kes on tõestanud läbi hooaegade, et on võimeline tegema väga kiiret sõitu ning eelmisel JWRC hooajal saavutatud poodiumi kohad räägivad enda eest kui hea ning kiire piloodiga tegemist on. Neljanda masina toob rajale RFC uustulnuk Suurkala, keda on rõõm tervitada ralli seltskonnas ning kindlasti näitab rookie veel nii mõnelegi „vanale kalale“ tagatulesid.
Ford Team RS:
Ford saavutas eelmisel hooajal ühe võidu (Heix) ja kaheksa poodiumi kohta.
Meeskonna värvides teeb JWRC debüüdi WRC taevasse komeedina tõusnud andekas noorpiloot RihoP. Hooaja eelsetes kommentaarides on RihoP olnud tagasihoidlik ja öelnud, et ei võta seda hooaega ajapuuduse tõttu 100% tõsidusega, kuid kindlasti teeb piloot masinaga mis liigub kiiresti vaid mäest alla (F – Fast, O- only , R – rolling, D – downhill) veel imetegusid. Teise masina Fordi meeskonnas toob rajale Milor kelle eeliseks sarnaselt Swift meeskonna piloodi Rihoga on see, et ka Milor ei ole pidanud kahe hooaja vahel vahetama meeskonda ning eelmisel hooajal saavutatud poodiumi kohad ning napid ralli kaotused Peugeoti piloodile Sander Gryn ile annavad kindlasti veel rohkem motivatsiooni, et saavutada see ammu ihaldatud rallivõit ning miks mitte ka meistritiitel. Vähemast kiirust on Miloril rohkem kui küllaga ning kui tehnika alt ei vea on kõik võimalik. Kolmanda eestlasena on meeskonnas Rubic, kes liitus sarjaga eelmise JWRC hooaja eelviimasel rallil ning esindas siis Suzuki värve, kindlasti on nendest kogemustest kasu ning eesmärgiks võrreldes eelmise hooajaga on kindlalt võetud TOP8 kohad. Neljanda piloodina on briti värve meeskonnas esindamas kiire piloot Daddy C, kes heal päeval võib konkureerida kindlasti poodiumi kohale.
Renault Motorsport:
Eelmisel hooaja parim tulemus neljas koht (Türgi, Kreeka, Austraalia)
Kõige tugevam välisvõistlejate esindus on just nimelt prantsuse autotootja Renault meeskonnas. Meeskonna vaieldamatuks esinumbriks on Shotimaa „võlur“ Mister Pants. Paljud piloodid on hooaja eel pakkunud JWRC RFC uueks meistriks just seda pilooti ning hooaja eelsetes testides on piloot seda ka tõestanud, et kiirust jagub ning nälg võitude järele on suur. Teise piloodina esindab meeskonnas Soome värve EA Presley. Andeka ja kiire soome piloodi puhul on tegemist tüüpilise soome võidusõitjaga kellele on kiirus antud kaasa juba emapiimaga ning piloodil jääb see andekus ning kogemus rajal vaid tulemuseks vormistada. Eesti värve meeskonnas on esindamas QJU ja Heix. QJU sõitis ka eelmisel hooajal Renaultiga ning lõpetas hooaja väärt neljanda kohaga Austraalias rikkudes ära nii mõnegi piloodi unistuse hooaja kõrgest kohast. Kindlasti on QJU selle hooaja plaanides mitte vaid oma lemmik rallil Austraalias kiirelt sõita, vaid ka teistel rallidel vastastele tagatulesid näidata ning miks mitte ka poodiumi kohad vallutada. Heix esindas eelmisel hooajal Fordi värve ning võitis Fordiga ka ühe ralli. Kindlasti on Heixil ka sel hooajal plaanis vähemalt üks rallivõit võtta, kuid nagu öeldakse kui oled ühe korra võitnud tahaks veel ja veel…
Peugeot Sport:
Eelmisel hooajal 6 võitu ja kokku koos võitudega seitse poodiumi kohta.
Lõvimeeskonna vaieldamatu esipiloot on Eesti värve esindav Sander Gryn. Miks just Sander? Selleks, et ka eelmisel hooajal esindas piloot prantsuse autotootja värve ning võitis koguni kuus rallit ning veel tähelepanuväärsem on fakt, et ta sõitis kaasa vaid pool hooaega. Arvatavasti ei ole raske arvata mis on piloodi selle hooaja eesmärgiks, selleks saab olla vaid üks ja ainus – meistritiitel. Meeskonda kuulub veel lisaks Sander Grynile hispaania värve esindavad kiired piloodid Ricky ja Sordo ning hollandlane WRCMaster. Seega vaadates Peugeoti kooseisu on sellele meeskonnal kõik eelised olemas võita nii meeskondlik kui ka individuaal tiitel, kuid selleks peab olema tehtud hea leping rallijumala endaga.
Fiat Junior:
Fiati Junior meeskond teeb oma debüüdi algaval hooajal. Küll aga ei ole rajal esimest hooaega Eesti piloodid Erry ja Vidrik. Erry näol on vahest ühe kogenuma piloodiga RFC ajaloos kelle kogemustepagasis leidub nii mõnigi hea tulemus RFC ajaloo ning kes on kindlasti rallidel võitlemas kohtade eest TOP8 hulgas. Teise masina Junior meeskonnas toob rajale Vidrik. Vidrik esindas eelmisel hooajal JWRC sarjas Peugeoti värve ning kindlasti on piloodil plaanis eelmisel hooajal saadud kogemused vormistada korralikeks tulemusteks. Eestlastele pakub meeskonnas konkurentsi veel kiire hispaania piloot Kitozg ning saapamaa Itaalia värve esindab meeskonnas Nunziopro.
Suzuki Swift Junior:
Teise uustulnukana Fiat Junior meeskonna kõrval teeb JWRC meeskonnana debüüdi ka Suzuki Junior meeskond. Meeskonna esinumber on Eesti värve esindav Siilikuusk. Siilikuusk esindas eelmisel hooajal Fordi värve ning ralli rallilt muutus kiiremaks ning tulemused aina paremaks. Samuti on piloot näidanud väga head kiirust WRC sarjas ning kindlasti saab just Siilikuus olema üks pilootidest kes sel hooajal hakkab segama kaarte liidrite hulgas. Meeskonna teise masina toob rajale eksootilise maa Keenia ning RFC kõige kaugema nurga piloot Patrickhate. Kolmanda masina toob rajale JWRC sarja uustulnuk Annu. Kindlasti on piloodil nö õppimishooaeg ning jääb soovida vaid edu ning õiget kiirust katsetel. Neljanda piloodina osaleb uustulnuk meeskonnas kogenud RFC piloot Strike. Strike-i osa meeskonnas on eelkõige aidata meeskonda rallidel nö testide poolelt ning eesmärgiks kõik rallid lõpetada puhta sõiduga ja terve masinaga.
Strike-i soovitus Eesti pilootidele: „Jäägu siis ikka meistritiitel koduste pilootide vahel jagamiseks, sest RFC on ju sama kodumaine kui Kirde sai, kama ja Kalevi kommid ja see ei kuulu väljapoole kodumaa piire“.

JWRC RFC 08 start on antud,
Strike
Kood: Vali kõik