Ralli olümpiale?
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- "till kartulis" expert
- Reactions: 0
- Postitusi: 1735
- Liitunud: 29 Veebr 2004, 17:35
- Asukoht: EST
- Kontakt:
tehnika all pidasin rohkem mootoreid silmas. jalgrattaspordis sõltub ikka inimesest endast ikka kõvasti rohkem kui mootorispordis. mootoreid ei tohiks olümpiale lubada - võit sõltub liiga tehnika paremusest ja vastupidavusest.
kui lubada wrc autod olümpiale, siis miks peaks F1 masinad , mootorpaadid, vigurlennukid, atv'd jne välja jääma?
kui lubada wrc autod olümpiale, siis miks peaks F1 masinad , mootorpaadid, vigurlennukid, atv'd jne välja jääma?
-
- Hooaja Rallivõlur
- Reactions: 0
- Postitusi: 1034
- Liitunud: 10 Juun 2004, 10:53
- Asukoht: Tallinn-Rakvere
Suur-Britannial Wilks, Meek ja Wilson
irw, Wilsonist on iga teine mees, kes sõidab briti MV parem. Või mõeldi vana Wilsonit?
Aga mõte on täiesti jabur. Mis siis edasi? Vormelid, motkross, motoringrada, ATV, bagid, skuutrid, dragrace, mootorsaanid
ah pekki. Aga samas, mis puutub sellese, et kõik peab sõltuma inimesest, siis ntx ratsutamises sõltub vist vähem inimesest kui rallis. Moodsas viiveõistluses lendavad favoriidid tihti ratsutamisega alt.
irw, Wilsonist on iga teine mees, kes sõidab briti MV parem. Või mõeldi vana Wilsonit?

Aga mõte on täiesti jabur. Mis siis edasi? Vormelid, motkross, motoringrada, ATV, bagid, skuutrid, dragrace, mootorsaanid

Kas sellist WRC'd me tahtsimegi?
Olen nõus, et mootorispordi koht pole n-ö klassikalisel olümpial. Olümpial peaksid sportlased võistlema ikka n-ö võrdsetes tingimustes, mida mootorisport ei paku. Isegi kui antakse kõigile sama auto, siis hakkavad pärast tulema jutud ja vabandused, et kellegi sõidustiilile see auto ei sobi või seadistus/mehaanikud polnud piisavalt head või mida iganes. Mootorisport ei võimalda kunagi niivõrd võrdväärseid väljavaateid kui alad, kus inimesest sõltub rohkem kui tehnikast - arvestades ka seda, et mootorisport on lihtsalt kallim ala ja pole üldse kindel, et paljud riigid suudaksid rahvuskoondiseid välja panna (ehk sealsed andekad sõitjad jääksid võimaluseta).
Ma usun,et auto ja tsikli tootjad oleksid sellise asjade arengule kahekäega poolt...ROK-i kuulub üle 200 riigi ja kui vähemalt pooledki oleksid esindatud,siis...Neil poleks vaja enam taguda metsikuid summasid tehasetiimidesse ja palgata ülemakstuid piloote,vaid selle kohustuse võtaksid üle kohalikud olümpia organisatsioonid.Samuti võib Berni ennast põlema panna,sest kõik Roki liikmed ehitavad omale ise mitu F1 nõuetele vastavat rada ja võistlused toimuvad kultuuriministeeriumi egiidi all...
Ja pealtvaatajatele on see tõsine maiuspala - olümpia rallidel kihutab rajal vähemalt 200 WRC masinat,samuti F1-s,Moto GP-s jne
irw Vasjuki kogu maailma malekeskuseks...
Ja pealtvaatajatele on see tõsine maiuspala - olümpia rallidel kihutab rajal vähemalt 200 WRC masinat,samuti F1-s,Moto GP-s jne
irw Vasjuki kogu maailma malekeskuseks...
Ma jäin mõtlema, kas su post oli nali.alk kirjutas:Ma usun,et auto ja tsikli tootjad oleksid sellise asjade arengule kahekäega poolt...ROK-i kuulub üle 200 riigi ja kui vähemalt pooledki oleksid esindatud,siis...Neil poleks vaja enam taguda metsikuid summasid tehasetiimidesse ja palgata ülemakstuid piloote,vaid selle kohustuse võtaksid üle kohalikud olümpia organisatsioonid.Samuti võib Berni ennast põlema panna,sest kõik Roki liikmed ehitavad omale ise mitu F1 nõuetele vastavat rada ja võistlused toimuvad kultuuriministeeriumi egiidi all...
Ja pealtvaatajatele on see tõsine maiuspala - olümpia rallidel kihutab rajal vähemalt 200 WRC masinat,samuti F1-s,Moto GP-s jne
irw Vasjuki kogu maailma malekeskuseks...

Irwik. Kujutad sa ette, palju maksab ühe F1 nõuetele vastava ringraja ehitus? Tänapäeval on selleks vaja juba riigi toetust, ainult erafirmadel on sellega raske hakkama saada.
Kohalikud olümpiaorganisatsioonid? Kust nad selle raha võtava, et osta vormelid ja muu varustus? Mingi sõudepaadi või F1 auto hindu pole üldse mõtet võrrelda. Võidusõit oleks ülekaalukalt kõige kulukam ala kõigist spordialadest. Ainuüksi F1-auto hind on võib-olla isegi suurem kui kogu ülejäänud olümpiadelegatsiooni kulutused kokku. Ja kui kohalikel OM-organisatsioonidel pole raha varustuseks, siis kes kõik need kinni maksab? Korraldajad? Vaevalt neid paelub idee sadade vormelite (noh, varuvormeleid kah vaja ju toota) kinni maksmisest.
Ma ei usu, et sponsoritelt sellise projektiga kah raha väga palju meelitada õnnestub (rõhutan just sõna väga palju, sest need summad on meeletud, mida oleks vaja ürituse edukaks läbiviimiseks). Peetakse ju mingid mõned sõidud ja palju selle eest ikka reklaami saab? Olümpia kavas on nii palju alasid, nii et võidusõit võib vabalt varju jääda. Jalgpallimaailm ei pea olümpiat üldse oluliseks, keskendutakse MMile. Sama võib juhtuda mootorispordiga. MMil saab "üksinda laiata", mitte ei pea konkurentsis teiste aladega ennast tõestama. Mäletan, et 2006 nihutati lausa Austraalia GP toimumisaega aprilli algusesse, et see võistlus ei jääks Briti Rahvaste Ühenduse mängude varju.
Olümpiat peetakse korra ühe nelja aasta tagant. Tootjal pole huvi masstootmises konstrueerida mingi sõiduk ainult üheks nii harva peetavaks võistluseks. Tootjad tahavad teiste tootjatega konkurentsis ennast tõestada ning pidevaid võistlusi. Seda võimaldab MM-sari vägagi hästi.
Ainus mõeldav mootorispordi variant olümpia kavas oleks kardisõit - üks odavamaid variante, mis peaks kah suhteliselt palju võrdsust pakkuma ning sellest osavõtmine ja selle finantseerimine peaks olema paljudele jõukohane. Samas... kardisport on ikkagi mootorispordi alamaste ning ilmselt ei pakuks see paljudele huvi - rahvast huvitab ikka tipp.