Huvitav, miks turvaaladel kasutatakse kruusa... teavad ju niigi hästi, et sinna võib väga lihtsalt kinni jääda.. nagu Massalgi juhtus.
Muidu oli ilus aga igavavõitu sõit.
Irw, see tomatitaimedega nali oli küll hästi öeldud
Martinelli kirjutas:Huvitav, miks turvaaladel kasutatakse kruusa... teavad ju niigi hästi, et sinna võib väga lihtsalt kinni jääda.. nagu Massalgi juhtus.
Muidu oli ilus aga igavavõitu sõit.
Irw, see tomatitaimedega nali oli küll hästi öeldud
Äkki sellepärast ,et kruus võttab hoogu maha ,kui auto peaks suure hooga rajalt välja lendama?
Martinelli kirjutas:Huvitav, miks turvaaladel kasutatakse kruusa... teavad ju niigi hästi, et sinna võib väga lihtsalt kinni jääda.. nagu Massalgi juhtus.
Muidu oli ilus aga igavavõitu sõit.
Irw, see tomatitaimedega nali oli küll hästi öeldud
Äkki sellepärast ,et kruus võttab hoogu maha ,kui auto peaks suure hooga rajalt välja lendama?
Tegelikult on just vastupidi, kruus on ohtlikum kui asfalt. Asfalti peal saab pidurdada, samas kui kruusa peal auto lihtsalt hüpleb ja mingit erilist hoo vähenemist ei toimu. Kruusa peal võib auto ka rulluma hakata. Kõigil modernsetel radadel on turvaalad asfalteeritud. Põhjus miks Malaisias nii ei ole võib peituda selles, et seal sõidetakse ka Moto GP etappe ja tsiklimeeste jaoks on kruus vastupidi ohutum kui asfalt.
Julgeks vastu vaielda asfalti ohutuse osas; mis saab siis, kui pidurisüsteem ülesse ütleb? ratas alt ära lendab, rehv puruneb? 300kmh otse rehviseina sõites vaevalt seal midagi järgi jääb...Vanameister Schumacher oleks seega ammu manalamees.
Olen kõndinud Nürburgringi kruusaväljadel, tegu ei ole mingi graniit killuga vaid kergkruusaga ning jalg vajub sellel kõndides oma 20-30cm sisse rääkimata siis autost.
Ja selles osas, kas ikka kõigil uutel radadel on "kõik" turvaalad asfalteeritud, jääksin vastuse võlgu Mingis osas leidub kruusa kindlasti ka kaasaegsetel radadel.
Bahrainis asfaldialad enamjaolt ka värvitud siis killu värvi.
valmacher kirjutas:Julgeks vastu vaielda asfalti ohutuse osas; mis saab siis, kui pidurisüsteem ülesse ütleb? ratas alt ära lendab, rehv puruneb? 300kmh otse rehviseina sõites vaevalt seal midagi järgi jääb...Vanameister Schumacher oleks seega ammu manalamees.
Kui suurel kiirusel otse n-ö lennata, siis kruus ikka eriti märkimisväärselt kiirust maha ei võta. Asfaldi eelis on see, et seal annab veel teataval määral keerata ja võib-olla isegi kõige hullemat vältida (oleneb ka turvaala suurusest), ent kruusal suure kiiruse juures on sõitjal palju raskem midagi ette võtta ja toimub täiesti otse seinasõit.
kuid kui igal pool on turvaalaks asfalt siis võib ju rajalt välja sõita nii mitu korda kui tahad, katkestama ikka ei pea. Massa oli just heaks näiteks, et tasub sul 1-e korra pooleteise tunni jooksul keskendumine kaduma (või midagi muud juhtuma) siis on katkestamine suhteliselt tõsiasi, õige ka.
kui sõidetakse välja, peakski katkestama.
Kahtlen selles ,et asfalti peal 300 km/h auto käest minnes eriti hoogu kinni pidurdada saab aga ei ma tea.
Parem ikka kadkestada ,kui elu kaotada või vigaseks jääda.
Mask kirjutas:Kahtlen selles ,et asfalti peal 300 km/h auto käest minnes eriti hoogu kinni pidurdada saab aga ei ma tea.
Parem ikka kadkestada ,kui elu kaotada või vigaseks jääda.
OK, väike füüsikatund. Mis asi vähendab liikuva keha kiirust? Hõõrdejõud. Millal mõjub autole hõõrdejõud? Siis kui rattad puutuvad kokku pinnasega. Kui masin läheb väga suurel kiirusel käest ära asfaldi peal (ühtlane pinnas), siis rattad omavad endiselt kokkupuutepinga asfaldiga ja hõõrdejõu tõttu hakkab kiirus vähenema. Kui sama juhtub kruusa peal (ebaühtlane pinnas), siis hakkab masin hüplema ja rattad on enamasti õhus ning kiirus ei vähene nii palju.
Suht kahe otsaga asi. Mina eelistaks asfalti, sest kui pidurisüsteem lakkab töötamast, saab ju endiselt pöörata.
Oleneb kurvi iseloomust ja kiirustest kah ma arvan.
Aga tulevikuks võix võtta vesiliiva, imeb kohe auto kinni
>
0
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ... www.liveforspeed.net
Matthiew kirjutas:kuid kui igal pool on turvaalaks asfalt siis võib ju rajalt välja sõita nii mitu korda kui tahad, katkestama ikka ei pea. Massa oli just heaks näiteks, et tasub sul 1-e korra pooleteise tunni jooksul keskendumine kaduma (või midagi muud juhtuma) siis on katkestamine suhteliselt tõsiasi, õige ka.
kui sõidetakse välja, peakski katkestama.
Mina ei jaga sinu arvamust. Sõit on palju huvitavam kui kõik rajal püsivad.
Ning kui keegi välja sõidab ja uuesti rajale pääseb siis on sõit isegi veelgi põnevam... uuesti vaja hakata mööda sõitma jne.
Mul igatahes oli tuju kohe nullis kui Massale kruusa kinni jäämise pärast sõit lõppes
isegi hoian pöialt Ferrarile ning Massale ja seega olin ka mina kurb kui ta sinna kinni jäi, kuid see ongi mootorisport. iga väiksemgi viga võib põhjustada katkestamise, see ongi just huvitav! kui kõik lahmavad ja spinnavad ja tagajärgi praktiliselt ei ole, siis just on ju igav!