Hooaeg 2008
Moderaatorid: Jaanus, Erki, RudiTurbo, mrali, nimh, Frank
Vormel-1 meeskonna McLaren esindaja teatas neljapäeval RTL-ile, et väidetel Ron Dennise vallandamisest ei ole alust.
Ajaleht Marca spekuleeris kolmapäeval küll mehe lahkumise üle nn. spiooniskandaali tõttu, kuid siiamaani püsib McLareni juhtkond endine.
Ka F1 suurim ülemus Bernie Ecclestone ütles ajalehele The Mirror, et tema ei usu Dennise lahkumist. Ecclestone tuletas ajakirjanikele meelde ka Ron Dennise kuulumist meeskonna omanikeringi.
Dennis ise ei ole Marca väiteid kommenteerinud.
ETV SPORT
Ajaleht Marca spekuleeris kolmapäeval küll mehe lahkumise üle nn. spiooniskandaali tõttu, kuid siiamaani püsib McLareni juhtkond endine.
Ka F1 suurim ülemus Bernie Ecclestone ütles ajalehele The Mirror, et tema ei usu Dennise lahkumist. Ecclestone tuletas ajakirjanikele meelde ka Ron Dennise kuulumist meeskonna omanikeringi.
Dennis ise ei ole Marca väiteid kommenteerinud.
ETV SPORT
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Eelmisel nädalal oma lahkumise teemal palju vastuolulisi kuulujutte tekitanud vormel 1 meeskonna McLaren Mercedese juht Ron Dennis paneb siiski oma ameti maha.
61-aastane legendaarne McLareni boss Ron Dennis annab alanud nädalal teate oma lahkumisest tiimi juhi kohalt, vahendab mtv.3.fi briti lehte The Times.
Sir Ron Dennis oli soovinud lõpetada oma pikk ja edukas karjäär juba mullu, kuid McLaren Mercedese F 1 meeskonna pikk ja jätkuv spiooniskandaal ei andnud selleks sobivaid võimalusi.
Dennisele, kes on võitnud McLarenile koos sõitjalegendide Niki Lauda, Alain Prosti, Ayrton Senna ja Mika Häkkineniga mitmeid tiitlivõite, ei oleks olnud ka mullune maailmateistri tiitli napp ja ootamatugi kaotus vahest mitte kõige sobivam lõpuvaatus.
Väidetavalt on olnud just Mercedes, McLareni F1 meeskonna suuromanik ja mootoritarnija, pikemat aega soovinud vabaneda Ron Dennisest. Viimase otsustamatust ja nõrka juhtimisstiili on kritiseerinud McLareni ka sponsorid.
Teisalt on McLareni poolt tulnud rohkelt toetusavaldusi Dennisele jätkamise soovituseks.
Siiski on Dennis teinud lahkumisotsuse, et veeta enam aega pere ja lastega.
McLareni meeskonnaga jääb mees aga jätkuvalt seotuks, kuna on ka tiimi suurosanik.
Uueks tiimibossiks arvatakse nimetatavat Martin Whitmarsh, senine McLareni tegevjuht.
Delfi Autoleht
61-aastane legendaarne McLareni boss Ron Dennis annab alanud nädalal teate oma lahkumisest tiimi juhi kohalt, vahendab mtv.3.fi briti lehte The Times.
Sir Ron Dennis oli soovinud lõpetada oma pikk ja edukas karjäär juba mullu, kuid McLaren Mercedese F 1 meeskonna pikk ja jätkuv spiooniskandaal ei andnud selleks sobivaid võimalusi.
Dennisele, kes on võitnud McLarenile koos sõitjalegendide Niki Lauda, Alain Prosti, Ayrton Senna ja Mika Häkkineniga mitmeid tiitlivõite, ei oleks olnud ka mullune maailmateistri tiitli napp ja ootamatugi kaotus vahest mitte kõige sobivam lõpuvaatus.
Väidetavalt on olnud just Mercedes, McLareni F1 meeskonna suuromanik ja mootoritarnija, pikemat aega soovinud vabaneda Ron Dennisest. Viimase otsustamatust ja nõrka juhtimisstiili on kritiseerinud McLareni ka sponsorid.
Teisalt on McLareni poolt tulnud rohkelt toetusavaldusi Dennisele jätkamise soovituseks.
Siiski on Dennis teinud lahkumisotsuse, et veeta enam aega pere ja lastega.
McLareni meeskonnaga jääb mees aga jätkuvalt seotuks, kuna on ka tiimi suurosanik.
Uueks tiimibossiks arvatakse nimetatavat Martin Whitmarsh, senine McLareni tegevjuht.
Delfi Autoleht
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Hiljuti testisõitudest loobunud Super Aguri vormel-1 meeskond kinnitas, et nende autod osalevad kindlasti 16. märtsil toimuval Austraalia GP-etapil, vahendab Reuters.
"Tühistasime testid, kuna mõningad autoosad ei jõudnud õigel ajal kohale," ütles Super Aguri kaasomanik Fumio Akita ning lisas, et meeskonna ülalpidamine algaval hooajal saab kindlasti raske olema. Super Aguri on hetkel väikseima eelarvega tiim vormel-1 karussellis.
Super Aguri põhisõitjad on sel hooajal britt Anthony Davidson ja jaapanlane Takuma Sato.
GUNNAR LEHESTE,
Sportnet
"Tühistasime testid, kuna mõningad autoosad ei jõudnud õigel ajal kohale," ütles Super Aguri kaasomanik Fumio Akita ning lisas, et meeskonna ülalpidamine algaval hooajal saab kindlasti raske olema. Super Aguri on hetkel väikseima eelarvega tiim vormel-1 karussellis.
Super Aguri põhisõitjad on sel hooajal britt Anthony Davidson ja jaapanlane Takuma Sato.
GUNNAR LEHESTE,
Sportnet
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]

Williamsi vormel-1 meeskond tutvustas oma 2008. aasta võistlusmasinat tagasihoidlikult.
Tiim ei korraldanud sarnaselt enamikele meeskondadele suurt ja glamuurset presentatsiooni, vaid avaldas uuest autost ja sõitjatest stuudiofotod. Uue mudeli FW30, mida sai testirajal näha juba jaanuaris, arendamisele Williams ka praegu keskendub.
Tiimi eest sõidavad algaval hooajal Saksamaa kodakondsusega Nico Rosberg ja austerlane Alexander Wurz.
Meeskonna juhi Frank Williamsi sõnul ootab ees raske hooaeg, kus neli esimest stardikohta kuuluvad arvatavasti Ferrari ja McLareni pilootidele. Ta ei kinnitanud pressi spekulatsioone, et paremuselt kolmas tiim võiks sel aastal olla just Williams.
"Vormel-üks ei ole lihtne ega peagi olema lihtne," ütles Williams meeskonna kodulehel ning lisas, et tiimil on palju võitlusvõimelisi konkurente.
GPUpdate.net
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
-
- Moderaator
- Reactions: 14
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Kas Wurz mitte ei lõpetanud tegevsõitja karjääri? Ning tema asemel mitte Jaapani võidusõitja ei ole?valmacher kirjutas: Tiimi eest sõidavad algaval hooajal Saksamaa kodakondsusega Nico Rosberg ja austerlane Alexander Wurz.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Yep, teine sõitja on Nakajima.
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
www.liveforspeed.net
Loomulikult lõpetas Wurz tegevsõitja karjääri ja Nagasaki tema asemele.

Briti Võidusõitjate Klubi (British Racing Drivers' Club) avaldas teisipäeval arvutis tehtud pildid Silverstone'i ringraja tulevasest boksi- ja tallikompleksist.
See kompleks on esimene osa Silverstone'i motosporditööstuse ala uuendamisest. Bokside asukoht muutub ning uues kohas hakkavad olema garaažid, kohtunike ja korraldajate maja, meediakeskus, haigla ning VIP-tsoonid.
Plaanid näevad tulevikus ette ka uue stardisirge ehitamist. Eesmärgiks on taastada Silverstone'i vahepeal kõikuma löönud positsioon ühe maailma keskse võidusõiduspordi keskusena.
Kümneaastase projekti raames ehitatakse ka uus testikeskus ning ärihoonete, ekstreemspordi ja vaba aja kompleks, kaks hotelli, ülikoolilinnak ja elumajad.

www.GPUpdate.net

Briti Võidusõitjate Klubi (British Racing Drivers' Club) avaldas teisipäeval arvutis tehtud pildid Silverstone'i ringraja tulevasest boksi- ja tallikompleksist.
See kompleks on esimene osa Silverstone'i motosporditööstuse ala uuendamisest. Bokside asukoht muutub ning uues kohas hakkavad olema garaažid, kohtunike ja korraldajate maja, meediakeskus, haigla ning VIP-tsoonid.
Plaanid näevad tulevikus ette ka uue stardisirge ehitamist. Eesmärgiks on taastada Silverstone'i vahepeal kõikuma löönud positsioon ühe maailma keskse võidusõiduspordi keskusena.
Kümneaastase projekti raames ehitatakse ka uus testikeskus ning ärihoonete, ekstreemspordi ja vaba aja kompleks, kaks hotelli, ülikoolilinnak ja elumajad.

www.GPUpdate.net
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Vormel-1 maailmameister Kimi Räikkönen tegi eile eraviisilise külaskäigu Eestisse ja sõitis Saku sisehallis motokrossi.
Räikköneni äkkvisiit Eestisse oli teda võõrustanud eestlaste jaoks suurüllatus, kuna kaheksa päeva pärast algab Austraalias vormel-1 järjekordne hooaeg. Ferrari esinumbri ootamatu Tallinna-visiidi põhjus peitub tema armastuses pit-bike’ide ehk väikeste 125-kuupsentimeetrise võimsusega krossitsiklitega sõitmise vastu.
Kuigi eestlastest krossiharrastajad on varem väidetavalt käinud Soomes Räikköneniga lõbu korras võidu kihutamas, ei osanud keegi neist loota, et ta siia saabub.
Keskpäeval käiski Saku hallis kõva krossitamine, mida ühtegi kõrvalist isikut vaatama ei lubatud. Õhtul kostitasid soomlased võõrustajaid õhtusöögiga ja lahkusid laevaga tagasi Soome.
Räikköneni äkkvisiit Eestisse oli teda võõrustanud eestlaste jaoks suurüllatus, kuna kaheksa päeva pärast algab Austraalias vormel-1 järjekordne hooaeg. Ferrari esinumbri ootamatu Tallinna-visiidi põhjus peitub tema armastuses pit-bike’ide ehk väikeste 125-kuupsentimeetrise võimsusega krossitsiklitega sõitmise vastu.
Kuigi eestlastest krossiharrastajad on varem väidetavalt käinud Soomes Räikköneniga lõbu korras võidu kihutamas, ei osanud keegi neist loota, et ta siia saabub.
Keskpäeval käiski Saku hallis kõva krossitamine, mida ühtegi kõrvalist isikut vaatama ei lubatud. Õhtul kostitasid soomlased võõrustajaid õhtusöögiga ja lahkusid laevaga tagasi Soome.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Nädal enne vormel 1 sarja hooaja algust Austraalias põikas valitsev maailmameister Kimi Räikkönen kaheks päevaks Eestisse, et tutvuda Saku lähistel Juulikus paikneva sisekrossirajaga ja ühtlasi kaasa võetud minimoto tsikleid katsetada.
"Täiesti uskumatu, kui hea on Kimi Räikköneni füüsiline vorm," kirjeldasid sisekrossiraja eestvedajad Marko Lepik ja Risto Algre maailmameistrist SL Õhtulehele. "Raske seda sõnadesse panna. Liikus nagu elektrijänes."
Räikkönen olevat Juuliku sisekrossirada kiitnud, kinnitanud, et külaskäik ei jää viimaseks ja vihjanud: kas tasubki tsiklit koju vedada, sest Soome ainus minikrossirada olevat tunduvalt kehvem kui Saku küün.
PM Online
"Täiesti uskumatu, kui hea on Kimi Räikköneni füüsiline vorm," kirjeldasid sisekrossiraja eestvedajad Marko Lepik ja Risto Algre maailmameistrist SL Õhtulehele. "Raske seda sõnadesse panna. Liikus nagu elektrijänes."
Räikkönen olevat Juuliku sisekrossirada kiitnud, kinnitanud, et külaskäik ei jää viimaseks ja vihjanud: kas tasubki tsiklit koju vedada, sest Soome ainus minikrossirada olevat tunduvalt kehvem kui Saku küün.
PM Online
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Patrick Head võtaks F1-s kasutusele pööratud stardijärjestuse
ETV SPORT
Oleks asjaga täitsa nõus aga seda võiks kasutada ainult mõningatel etappidel.
Teeks sõidu põnevamaks. Monacos muidugi mitte.
ETV SPORT
Oleks asjaga täitsa nõus aga seda võiks kasutada ainult mõningatel etappidel.
Teeks sõidu põnevamaks. Monacos muidugi mitte.

McLareni vormel-1 meeskonna direktor Ron Dennis otsustas teisipäeval jääda senise tööandja leivale, lõpetades sellega spekulatsioonid tema võimaliku lahkumisotsuse kohta.
Meeskonna esindaja sõnul valgustas 60-aastane britt teisipäeval McLareni Wokingi tehases töötajaid ning lendas seejärel Melbourne’i, kus sel nädalavahetusel sõidetakse hooaja avavõistlus Austraalia GP näol, vahendab ETV Sport.
Dennis on suure osa meeskonna igapäevast juhtimist puudutavatest ülesannetest delegeerinud tegevdirektor Martin Whitmarshile ning rääkinud varem oma soovist McLareni direktori ametist taanduda.
1980. aastal meeskonna etteotsa tõusnud Dennisele kuulub 15 protsenti McLareni osakutest.
Kuigi mullu võideti 17 võistlusest kaheksa, kuulus hooaeg õudusunenägude valdkonda, kuna spiooniskandaali tõttu tuli trahviks maksta 100 miljonit dollarit ning ilma jäädi ka konstruktorite arvestuse punktidest.
Meeskonna esindaja sõnul valgustas 60-aastane britt teisipäeval McLareni Wokingi tehases töötajaid ning lendas seejärel Melbourne’i, kus sel nädalavahetusel sõidetakse hooaja avavõistlus Austraalia GP näol, vahendab ETV Sport.
Dennis on suure osa meeskonna igapäevast juhtimist puudutavatest ülesannetest delegeerinud tegevdirektor Martin Whitmarshile ning rääkinud varem oma soovist McLareni direktori ametist taanduda.
1980. aastal meeskonna etteotsa tõusnud Dennisele kuulub 15 protsenti McLareni osakutest.
Kuigi mullu võideti 17 võistlusest kaheksa, kuulus hooaeg õudusunenägude valdkonda, kuna spiooniskandaali tõttu tuli trahviks maksta 100 miljonit dollarit ning ilma jäädi ka konstruktorite arvestuse punktidest.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Siinsetelgi hooajaeelsetel lehekülgedel hädaldavad Bernie Ecclestone’i ja Flavio Briatore’ mõõtu mehed, et vormel-1 MM-sarjas olla vähe põnevust. Huvitav, mida härrad mõne päeva pärast algavalt MM-sarjalt veel saada tahavad?
Mullune hooaeg arvati pärast suure legendi Michael Schumacheri loobumist tulevat igav. Tuli hoopis ülipõnev: MM-sarja kokkuvõttes olid kolm paremat ühe punkti sees. Viimaste etappidega tõusis maailmameistriks Kimi Räikkönen Ferrarist, punktiga jäid maha McLareni mehed Lewis Hamilton ja Fernando Alonso.
Pinget lisas pool hooaega väldanud McLareni ja Ferrari spionaazˇiskandaal, mis pole päriselt vaibunud tänasekski. Alles puistas Briti politsei oma Itaalia kolleegide palvel uuesti McLareni peamaja...
Küsimuste küsimusele – kes võidab uuel hooajal? – pole ükski ekspert vastamast keeldunud. Iseasi, kui puhtsüdamlikud ja kallutamata need arvamused on. Alonsol, McLarenist solvununa lahkunud, ei sobi ometi oma vingamehele Hamiltonile esikohta pakkuda. Suur legend Michael Schumacher eelistab mõistagi Ferrari väljavaateid nagu McLareni sõitja Räikkönen oma tiimi.
Absoluutselt objektiivseid inimesi pole arvavasti olemas, eriti nii kirgi tekitaval alal nagu vormel-l.
Kes siis ikkagi?
Eksmaailmameister, mänedžer ja oma poja Nico F1-sarja nüginud Keke Rosberg näeb kahte MM-kandidaati, Räikköneni ja Hamiltoni. Ja kahte tiimi, Ferrarit ja McLarenit. Eelise annab Rosberg Räikkösele. Selles valikus on eksperdid enam-vähem ühesuguse hinnanguga.
Nüansid erinevad. Rosberg näiteks usub, et Hamiltonil pole oma teisel aastal kerge. “Ootused on kõrgemal. Ta on paljude arvates soosik, see rõhub. Kimi on kogenum, talub survet paremini,” leiab Rosberg.
Frank Williams, Williamsi tiimi boss, ütleb otse, et tema meelest on Hamilton parem piloot kui Räikkönen. “Kui Ferrari on tänavu kiirem, peab McLaren õnne tänama, et Hamilton ei sõida Ferraris. Siis poleks MM-il üldse mõtet,” usub Williams.
Hamiltoni võimalustesse usub minevikukuulsus Alan Prost. “Tal on üks hooaeg selja taga. Hamilton võidab, kui tal on vähegi korralik auto,” rõhutab Prost.
Oma autoriteedid on ka Ferraril. “Näeme juba esimesel etapil Melbourne’is, et Ferrari on kiirem. Ja usun ka, et Räikkönen tuleb teist korda maailmameistriks,” teab Schumacher. Veel rohkem tasub Schumacherit uskuda, kui ta toob esile hooaja eripära. “Ärgem unustagem, et hulk autos paiknevaid elektroonilisi vidinaid on tänavu keelatud. Näiteks veojõukontroll. Piloodi oskused pääsevad nüüd palju paremini maksvusele,” selgitab Schumacher, kes testis ise mitmel korral Ferrari uut sõidukiversiooni.
McLarenist saba jalge vahel Renault’ meeskonda tagasi kolinud Fernando Alonso paneks raha Räikköse peale. “Mõlemal Ferrari ja McLareni piloodil on võimalusi tiitlivõiduks. Kui peaksin nimetama peamist soosikut, on see Kimi. Mullune pisut ootamatu võit lisas talle kindlasti motivatsiooni,” usub Alonso.
Kahekordset meistrit ennast ei pea soosikuks keegi peale poolhullude Hispaania fännide, kes on kogunud kurja kuulsust talvistel testidel Hamiltoni vastu suunatud rassistlike väljaastumistega. “Renault’ tänavune vormeliversioon pole vist veel täiesti konkurentsivõimeline, ma kardan,” ebaleb Alonso.
Sõnakehv Räikkönen tunnistab: “Lähen tõsiselt tiitli pärast võitlema, kuid külma pea võtan autosse kaasa. Ei ole nende meestega mestis, kes arvavad et eesmärk pühendab abinõu ka vormeliroolis. Kuid ma ei usu, et esikohakonkurentsis oleme vaid meie Hamiltoniga. Ka meeskondadest ei pruugi ainult Ferrari ja McLaren esil olla.”
Hamilton omakorda kedagi kolmandat ei näe. “Selle paketiga, mis McLarenil on välja panna, pole Ferrari tiitlivõit kindlasti kerge jalutuskäik. Mis mind imestama paneb, on asjaolu, et Ferrari on teinud suhteliselt palju privaatteste. Huvitav, mis nad seal omaette nokitsevad?” tahab Hamilton teada.
Hamilton kinnitab Autospordile, et ta on talvel õppinud hoidma rahulikku positiivset joont. “Ma pole enam kollanokk ning üritan kindlasti sekkuda heitlusse tiitli pärast.” Mustanahaline vormelivirtuoos rõhutab, et ta on saanud jutule isegi Alonsoga, mulluse tiimikaaslasega, kes mõne kuu vältel teiseteisest vaikides möödusid. “Nico Rosberg, Heikki Kovalainen ja Robert Kubica on mu head semud, kuid me saame nüüd ka Fernandoga läbi. Meedia puhub meie suhted teravaks.”
Muudatused tulemas
Mõned vanema põlve tähed on vihjanud, et FIA mullune 100 miljoni dollariline aadrilaskmine võis McLareni konkurentsivõimele halvasti mõjuda. Niisugusel arvamusel on näiteks eksmeister Damon Hill The Timesi veergudel. Hooajaeelsed testid pole siiski paljastanud supermeeskonna haavatavust.
Soome spets Jyrki Järvilehto usub, et hooaja esimest poolt valitsevad Räikkönen ja Ferrari. McLarenis ta kahtleb...
Pühapäeval viisid kuus Boeing 747 lennukit kõigi tiimide varustuse Melbourne’i. Kui pikalt vormelitsirkus Austraalia vahet voorib, on veel lahtine. “Olen kõnelnud sel teemal Austraalia peaministri Kevin Ruddiga, kes kardab, et uue võistluspaiga väljaehitamine läheb kalliks. Siiski tuleb juba lähistulevikus võistelda Austraalias hilja õhtul tehisvalguses, et Euroopa huvilised võistlust sobival ajal otseülekandes näeks. Alternatiivi pole,” kõmistab vana vormelivürst Brian Ecclestone, kes asub maailma rikaste edetabelis 3,7 miljardi dollariga 288. kohal.
Teatavat edu saavutas Ecclestone juba tänavu, kui lähe antakse Eesti aja järgi kell 6.30. Järgmisel aastal starditakse veel poolteist tundi hiljem.
Hooajale asetavad oma pitseri reeglite muudatused, mis
FIA kavatsust mööda peavad esile tooma pilootide tegelikud võimed.
Reegliuuendused
•• Paljude elektrooniliste seadmete (veojõukontroll jms) keelamine. McLaren Electronics System valmistas kõigis autodes kasutatava standardse elektroonikabloki. Tulemuseks peaks olema ringiaegade aeglustumine kuni 0,4 sekundi võrra.
•• Piloot peab autol neljas järjestikuses GP-sõidus kasutama ühte ja sama käigukasti. Reegli rikkumine toob karistusena viie pügala võrra kehvema stardikoha. Kui piloot katkestab sõidu, võib ta järgmises sõidus kasutada uut käigukasti.
•• Meeskondadel ei tohi olla boksis sõiduvalmis varuautot. See-eest võib varuosi olla nii palju, et neist saaks komplekteerida uue kolmanda auto.
•• Ajasõidu viimased sessioonid lühendatakse 15 minutilt kümnele. Võistlussõidule minnakse kütusekogusega, mis jäi pärast ajasõitu paaki. Otsustavad ajasõiduringid sooritatakse seega raske autoga.
•• Ajasõidu esimene sessioon on 20-minutiline, mille järel kuus aeglasemat autot langeb konkurentsist. Teine sessioon on 15-minutiline, mis viib rajalt taas kuus aeglasemat autot. Otsustavates sessioonides stardib seega 10 autot.
•• Üks mootor peab vastu pidama kaks nädalavahetust. Varasem mootorivahetus langetab stardikohta kümne võrra.
•• Igasugused mootorite arendustööd on keelatud järgmise viie hooaja vältel.
•• Auto kokpiti kõrgust on tõstetud 20 mm võrra, et piloodi pea oleks paremini kaitstud.
Mullune hooaeg arvati pärast suure legendi Michael Schumacheri loobumist tulevat igav. Tuli hoopis ülipõnev: MM-sarja kokkuvõttes olid kolm paremat ühe punkti sees. Viimaste etappidega tõusis maailmameistriks Kimi Räikkönen Ferrarist, punktiga jäid maha McLareni mehed Lewis Hamilton ja Fernando Alonso.
Pinget lisas pool hooaega väldanud McLareni ja Ferrari spionaazˇiskandaal, mis pole päriselt vaibunud tänasekski. Alles puistas Briti politsei oma Itaalia kolleegide palvel uuesti McLareni peamaja...
Küsimuste küsimusele – kes võidab uuel hooajal? – pole ükski ekspert vastamast keeldunud. Iseasi, kui puhtsüdamlikud ja kallutamata need arvamused on. Alonsol, McLarenist solvununa lahkunud, ei sobi ometi oma vingamehele Hamiltonile esikohta pakkuda. Suur legend Michael Schumacher eelistab mõistagi Ferrari väljavaateid nagu McLareni sõitja Räikkönen oma tiimi.
Absoluutselt objektiivseid inimesi pole arvavasti olemas, eriti nii kirgi tekitaval alal nagu vormel-l.
Kes siis ikkagi?
Eksmaailmameister, mänedžer ja oma poja Nico F1-sarja nüginud Keke Rosberg näeb kahte MM-kandidaati, Räikköneni ja Hamiltoni. Ja kahte tiimi, Ferrarit ja McLarenit. Eelise annab Rosberg Räikkösele. Selles valikus on eksperdid enam-vähem ühesuguse hinnanguga.
Nüansid erinevad. Rosberg näiteks usub, et Hamiltonil pole oma teisel aastal kerge. “Ootused on kõrgemal. Ta on paljude arvates soosik, see rõhub. Kimi on kogenum, talub survet paremini,” leiab Rosberg.
Frank Williams, Williamsi tiimi boss, ütleb otse, et tema meelest on Hamilton parem piloot kui Räikkönen. “Kui Ferrari on tänavu kiirem, peab McLaren õnne tänama, et Hamilton ei sõida Ferraris. Siis poleks MM-il üldse mõtet,” usub Williams.
Hamiltoni võimalustesse usub minevikukuulsus Alan Prost. “Tal on üks hooaeg selja taga. Hamilton võidab, kui tal on vähegi korralik auto,” rõhutab Prost.
Oma autoriteedid on ka Ferraril. “Näeme juba esimesel etapil Melbourne’is, et Ferrari on kiirem. Ja usun ka, et Räikkönen tuleb teist korda maailmameistriks,” teab Schumacher. Veel rohkem tasub Schumacherit uskuda, kui ta toob esile hooaja eripära. “Ärgem unustagem, et hulk autos paiknevaid elektroonilisi vidinaid on tänavu keelatud. Näiteks veojõukontroll. Piloodi oskused pääsevad nüüd palju paremini maksvusele,” selgitab Schumacher, kes testis ise mitmel korral Ferrari uut sõidukiversiooni.
McLarenist saba jalge vahel Renault’ meeskonda tagasi kolinud Fernando Alonso paneks raha Räikköse peale. “Mõlemal Ferrari ja McLareni piloodil on võimalusi tiitlivõiduks. Kui peaksin nimetama peamist soosikut, on see Kimi. Mullune pisut ootamatu võit lisas talle kindlasti motivatsiooni,” usub Alonso.
Kahekordset meistrit ennast ei pea soosikuks keegi peale poolhullude Hispaania fännide, kes on kogunud kurja kuulsust talvistel testidel Hamiltoni vastu suunatud rassistlike väljaastumistega. “Renault’ tänavune vormeliversioon pole vist veel täiesti konkurentsivõimeline, ma kardan,” ebaleb Alonso.
Sõnakehv Räikkönen tunnistab: “Lähen tõsiselt tiitli pärast võitlema, kuid külma pea võtan autosse kaasa. Ei ole nende meestega mestis, kes arvavad et eesmärk pühendab abinõu ka vormeliroolis. Kuid ma ei usu, et esikohakonkurentsis oleme vaid meie Hamiltoniga. Ka meeskondadest ei pruugi ainult Ferrari ja McLaren esil olla.”
Hamilton omakorda kedagi kolmandat ei näe. “Selle paketiga, mis McLarenil on välja panna, pole Ferrari tiitlivõit kindlasti kerge jalutuskäik. Mis mind imestama paneb, on asjaolu, et Ferrari on teinud suhteliselt palju privaatteste. Huvitav, mis nad seal omaette nokitsevad?” tahab Hamilton teada.
Hamilton kinnitab Autospordile, et ta on talvel õppinud hoidma rahulikku positiivset joont. “Ma pole enam kollanokk ning üritan kindlasti sekkuda heitlusse tiitli pärast.” Mustanahaline vormelivirtuoos rõhutab, et ta on saanud jutule isegi Alonsoga, mulluse tiimikaaslasega, kes mõne kuu vältel teiseteisest vaikides möödusid. “Nico Rosberg, Heikki Kovalainen ja Robert Kubica on mu head semud, kuid me saame nüüd ka Fernandoga läbi. Meedia puhub meie suhted teravaks.”
Muudatused tulemas
Mõned vanema põlve tähed on vihjanud, et FIA mullune 100 miljoni dollariline aadrilaskmine võis McLareni konkurentsivõimele halvasti mõjuda. Niisugusel arvamusel on näiteks eksmeister Damon Hill The Timesi veergudel. Hooajaeelsed testid pole siiski paljastanud supermeeskonna haavatavust.
Soome spets Jyrki Järvilehto usub, et hooaja esimest poolt valitsevad Räikkönen ja Ferrari. McLarenis ta kahtleb...
Pühapäeval viisid kuus Boeing 747 lennukit kõigi tiimide varustuse Melbourne’i. Kui pikalt vormelitsirkus Austraalia vahet voorib, on veel lahtine. “Olen kõnelnud sel teemal Austraalia peaministri Kevin Ruddiga, kes kardab, et uue võistluspaiga väljaehitamine läheb kalliks. Siiski tuleb juba lähistulevikus võistelda Austraalias hilja õhtul tehisvalguses, et Euroopa huvilised võistlust sobival ajal otseülekandes näeks. Alternatiivi pole,” kõmistab vana vormelivürst Brian Ecclestone, kes asub maailma rikaste edetabelis 3,7 miljardi dollariga 288. kohal.
Teatavat edu saavutas Ecclestone juba tänavu, kui lähe antakse Eesti aja järgi kell 6.30. Järgmisel aastal starditakse veel poolteist tundi hiljem.
Hooajale asetavad oma pitseri reeglite muudatused, mis
FIA kavatsust mööda peavad esile tooma pilootide tegelikud võimed.
Reegliuuendused
•• Paljude elektrooniliste seadmete (veojõukontroll jms) keelamine. McLaren Electronics System valmistas kõigis autodes kasutatava standardse elektroonikabloki. Tulemuseks peaks olema ringiaegade aeglustumine kuni 0,4 sekundi võrra.
•• Piloot peab autol neljas järjestikuses GP-sõidus kasutama ühte ja sama käigukasti. Reegli rikkumine toob karistusena viie pügala võrra kehvema stardikoha. Kui piloot katkestab sõidu, võib ta järgmises sõidus kasutada uut käigukasti.
•• Meeskondadel ei tohi olla boksis sõiduvalmis varuautot. See-eest võib varuosi olla nii palju, et neist saaks komplekteerida uue kolmanda auto.
•• Ajasõidu viimased sessioonid lühendatakse 15 minutilt kümnele. Võistlussõidule minnakse kütusekogusega, mis jäi pärast ajasõitu paaki. Otsustavad ajasõiduringid sooritatakse seega raske autoga.
•• Ajasõidu esimene sessioon on 20-minutiline, mille järel kuus aeglasemat autot langeb konkurentsist. Teine sessioon on 15-minutiline, mis viib rajalt taas kuus aeglasemat autot. Otsustavates sessioonides stardib seega 10 autot.
•• Üks mootor peab vastu pidama kaks nädalavahetust. Varasem mootorivahetus langetab stardikohta kümne võrra.
•• Igasugused mootorite arendustööd on keelatud järgmise viie hooaja vältel.
•• Auto kokpiti kõrgust on tõstetud 20 mm võrra, et piloodi pea oleks paremini kaitstud.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]