2008 rallihooaeg
Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus
AGK Drinking rallil saavutasid võidu Aleksander Gorlaškin - Valentin Rodionov. Enne viimast katset juhtisid rallit Rainer Aus ja Priit Pettai, kelle võidušansid kustusid rehvipurunemise tõttu.
5. jaanuaril Otepää ümbruses peetud AGK Drinking rallil oli kavas seitse kiiruskatset, neist korduvaid kolm (pikkusega vastavalt 1,87, 4,48 ja 4,59 kilomeetrit). Viimane katse, kus eelnevalt läbitud lõigud olid liidetud üheks pikaks, läbiti vastupidises suunas ja pimedas.
13,61 kilomeetri pikkuse katse eel olid ralli liidrid Subaru Imprezal võistelnud Rainer Aus - Priit Pettai, kelle edu Mitsubishi Lanceril sõitnud Venemaa võistluspaari Aleksander Gorlaškin - Valentin Rodionov ees oli 19 sekundit. Katsel esimesel poolel kasvatasid eestlased oma edu veel 15 sekundi jagu, kuid üle trampliini kulgenud pikas kurvis purunes nende autol esimene parempoolne rehv.
"Sisekurvis trajektoori peal olid külmunud betoonijurakad. Läksime sinna pihta ja siis viskas autol külje üles. Seal rehv purunes," rääkis Aus. "Jäime seisma, vahetasime rehvi. Kiiret ei olnud, loovutasime võidu korraldajatele. Pärast tulime vaikselt lõpuni, et autot mitte lõhkuda."
"Võit olnuks magus," tunnistas kokkuvõttes üldarvestuses viimasele kohale platseerunud Aus. "Vahetasime ju kaua rehvi. Tegelikult ei tulnudki võidu sõitma, sest eesmärk oli Priit Pettaile anda nõu ja aidata autot seadistada. Olin temale abiks."
Kolmel esimesel katsel ise roolis istunud Pettai möönis, et on kogemuse võrra rikkam. "Natuke õppisin jälle juurde. Midagi erilist ei oska välja tuua, aga kogemust on juures," lausus esmakordselt Rainer Ausiga ühes võistlusautos sõitnud tartlane.
Aus märkis, et üle pika aja oli hea ralliautos istuda: "Fiilingu pärast osalesingi. Seltskond oli hea! Võidusõidu mõttes väga midagi uut see sõit mulle ei andnud."
Startis AGK Drinking rallil 17 võistluspaari, neist sõidu lõpetas 13.
4x4 klassis osutusid parimaiks AGK Sportdrive sõitjad Aleksander Gorlaškin - Valentin Rodionov. Teise koha saavutasid Alo Hintser - Meelis Pärn ja kolmandad olid Roman Sokolov - Roman Lostsenkov.
Klassis 4x2 mahtusid kolme hulka Oliver Ojaperv - Jarno Talve, Allan Popov - Aivar Järvet ning Andrei Bunejev - Aleksander Gorlanov.
Rally.ee
5. jaanuaril Otepää ümbruses peetud AGK Drinking rallil oli kavas seitse kiiruskatset, neist korduvaid kolm (pikkusega vastavalt 1,87, 4,48 ja 4,59 kilomeetrit). Viimane katse, kus eelnevalt läbitud lõigud olid liidetud üheks pikaks, läbiti vastupidises suunas ja pimedas.
13,61 kilomeetri pikkuse katse eel olid ralli liidrid Subaru Imprezal võistelnud Rainer Aus - Priit Pettai, kelle edu Mitsubishi Lanceril sõitnud Venemaa võistluspaari Aleksander Gorlaškin - Valentin Rodionov ees oli 19 sekundit. Katsel esimesel poolel kasvatasid eestlased oma edu veel 15 sekundi jagu, kuid üle trampliini kulgenud pikas kurvis purunes nende autol esimene parempoolne rehv.
"Sisekurvis trajektoori peal olid külmunud betoonijurakad. Läksime sinna pihta ja siis viskas autol külje üles. Seal rehv purunes," rääkis Aus. "Jäime seisma, vahetasime rehvi. Kiiret ei olnud, loovutasime võidu korraldajatele. Pärast tulime vaikselt lõpuni, et autot mitte lõhkuda."
"Võit olnuks magus," tunnistas kokkuvõttes üldarvestuses viimasele kohale platseerunud Aus. "Vahetasime ju kaua rehvi. Tegelikult ei tulnudki võidu sõitma, sest eesmärk oli Priit Pettaile anda nõu ja aidata autot seadistada. Olin temale abiks."
Kolmel esimesel katsel ise roolis istunud Pettai möönis, et on kogemuse võrra rikkam. "Natuke õppisin jälle juurde. Midagi erilist ei oska välja tuua, aga kogemust on juures," lausus esmakordselt Rainer Ausiga ühes võistlusautos sõitnud tartlane.
Aus märkis, et üle pika aja oli hea ralliautos istuda: "Fiilingu pärast osalesingi. Seltskond oli hea! Võidusõidu mõttes väga midagi uut see sõit mulle ei andnud."
Startis AGK Drinking rallil 17 võistluspaari, neist sõidu lõpetas 13.
4x4 klassis osutusid parimaiks AGK Sportdrive sõitjad Aleksander Gorlaškin - Valentin Rodionov. Teise koha saavutasid Alo Hintser - Meelis Pärn ja kolmandad olid Roman Sokolov - Roman Lostsenkov.
Klassis 4x2 mahtusid kolme hulka Oliver Ojaperv - Jarno Talve, Allan Popov - Aivar Järvet ning Andrei Bunejev - Aleksander Gorlanov.
Rally.ee
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 914
- Liitunud: 27 Okt 2006, 21:20
- Asukoht: Vastseliina
Vot see on nüüd küll hea uudis! Edu siis Ottile ja loodame, et Kase vana subaru saab kah lõpuks head kiirust näidata!Rasmus kirjutas:Ott Tänaku plaanid

-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1864
- Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
- Asukoht: Elva
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1009
- Liitunud: 15 Juul 2003, 07:21
- Asukoht: Tallinn
Uurisin eelmise aasta eestikate hõbedamehe Jevgeni Novikovi plaane ja said sellise vastuse. Jagan seda heameelega teiega. Ära tõlkida hetkel ei viitsinud. Sorri.
We don't plan to take part in Estonian Championship 2008, although in 2007 we foung a lot of interesting roads and new friends. The reason of such decision is our wish to concentrate our forces on PWRC. It is not rumours and we just sent the Entry form on the name of Evgeniy Novikov for 6 events (excluding Sweden and Finland). There are no IRC races in my plans as this serie is not official FIA Championship. Also we are planning to do some Russian championship events, specially during winter season for practice. I have also some ideas about tarmac experience, but they are not determined as a complete program.
Regarding changes in the team, there will be some. First of all we'll change our Subaru N-12 to N-14 as more competitive and planning to do on it PWRC events. For Russian events we'll keep Evo-9. In my plans is also to try english-speaking co-driver, but negotiations are still in progress, that's why most probably I'll start the season 2008 with Russian co-driver.
Seems to be all news at present moment.
Best regards,
Evgeniy
We don't plan to take part in Estonian Championship 2008, although in 2007 we foung a lot of interesting roads and new friends. The reason of such decision is our wish to concentrate our forces on PWRC. It is not rumours and we just sent the Entry form on the name of Evgeniy Novikov for 6 events (excluding Sweden and Finland). There are no IRC races in my plans as this serie is not official FIA Championship. Also we are planning to do some Russian championship events, specially during winter season for practice. I have also some ideas about tarmac experience, but they are not determined as a complete program.
Regarding changes in the team, there will be some. First of all we'll change our Subaru N-12 to N-14 as more competitive and planning to do on it PWRC events. For Russian events we'll keep Evo-9. In my plans is also to try english-speaking co-driver, but negotiations are still in progress, that's why most probably I'll start the season 2008 with Russian co-driver.
Seems to be all news at present moment.
Best regards,
Evgeniy
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1864
- Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
- Asukoht: Elva
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1864
- Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
- Asukoht: Elva
M.K.E Motorsport – Silberauto võistkonna sõitjatena jätkavad peatselt algavatel Eesti meistrivõistlustel autorallis Margus Murakas ja Jaanus Murakas.
Margus Murakas võistleb tänavu N-rühmas nagu mullugi ja autogi on sama – Mitsubishi Lancer Evo 9. Eelmine hooaeg oli Margusel mitmeaastase pausi järel esimene N-rühmas ja WRC-autolt ümberistumine N-rühma autosse ei kulgenud Marguse sõnul sugugi valutult.
„Eelmist hooaega võib julgelt nimetada kohanemisaastaks,” nendib Margus Murakas. „N-rühma auto oli veidi võõras ja kõige enam oli raskusi õige, enda jaoks sobiva seadistuse leidmisega. Tegelikult hakkasin alles hooaja lõpus mõistma, mida on vaja auto juures muuta, et selle juhitavusega rahule jääksin. Talve jooksul sai uuendatud ka auto mootorit.”
„Kavatseme osaleda kõigil Eesti meistrivõistluste etappidel,” rääkis oma plaanidest Margus Murakas, kelle kaardilugejana jätkab tänavu Silver Kütt. „Ja eesmärgiks on ennekõike tunda sõidust naudingut. Kui tulevad ka tulemused, siis seda suurem on nauding.”
Jaanus Murakas jätkab samuti sama programmiga, mis möödunud hooajal ehk siis A-rühmas autoga Mitsubishi Lancer Evo 7. Kaardilugejana jätkab Jaago Kuriks. Kui kahel möödunud hooajal võisteldi A-rühmas vaid karikavõidule, siis tänavu on taas mängus meistritiitel.
„Põhiliseks eesmärgiks on osaleda kõigil etappidel ja loomulikult võimalikult hea tulemusega,” kommenteerib Jaanus Murakas. „Arvestades eelmiste hooaegade tulemusi – Eesti karikavõistlustel saavutasime ülemöödunud aastal 1. koha ja mullu 2. koha – siis kindlasti tahaks tänavu konkureerida meistritiitlile. Auto juures talve jooksul mingeid suuremaid ümberehitusi ei teinud. Üheks põhjuseks oli ka asjaolu, et eelmise aasta viimasel etapil leidsime üles autot kaua vaevanud vea, mis oli seotud elektroonikaga ja juba siis sai autot tublisti parandatud.”
motorsport.ee
Margus Murakas võistleb tänavu N-rühmas nagu mullugi ja autogi on sama – Mitsubishi Lancer Evo 9. Eelmine hooaeg oli Margusel mitmeaastase pausi järel esimene N-rühmas ja WRC-autolt ümberistumine N-rühma autosse ei kulgenud Marguse sõnul sugugi valutult.
„Eelmist hooaega võib julgelt nimetada kohanemisaastaks,” nendib Margus Murakas. „N-rühma auto oli veidi võõras ja kõige enam oli raskusi õige, enda jaoks sobiva seadistuse leidmisega. Tegelikult hakkasin alles hooaja lõpus mõistma, mida on vaja auto juures muuta, et selle juhitavusega rahule jääksin. Talve jooksul sai uuendatud ka auto mootorit.”
„Kavatseme osaleda kõigil Eesti meistrivõistluste etappidel,” rääkis oma plaanidest Margus Murakas, kelle kaardilugejana jätkab tänavu Silver Kütt. „Ja eesmärgiks on ennekõike tunda sõidust naudingut. Kui tulevad ka tulemused, siis seda suurem on nauding.”
Jaanus Murakas jätkab samuti sama programmiga, mis möödunud hooajal ehk siis A-rühmas autoga Mitsubishi Lancer Evo 7. Kaardilugejana jätkab Jaago Kuriks. Kui kahel möödunud hooajal võisteldi A-rühmas vaid karikavõidule, siis tänavu on taas mängus meistritiitel.
„Põhiliseks eesmärgiks on osaleda kõigil etappidel ja loomulikult võimalikult hea tulemusega,” kommenteerib Jaanus Murakas. „Arvestades eelmiste hooaegade tulemusi – Eesti karikavõistlustel saavutasime ülemöödunud aastal 1. koha ja mullu 2. koha – siis kindlasti tahaks tänavu konkureerida meistritiitlile. Auto juures talve jooksul mingeid suuremaid ümberehitusi ei teinud. Üheks põhjuseks oli ka asjaolu, et eelmise aasta viimasel etapil leidsime üles autot kaua vaevanud vea, mis oli seotud elektroonikaga ja juba siis sai autot tublisti parandatud.”
motorsport.ee
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Aastaid Saaremaa ralli üks olulisemaid piirkondi olnud Lümanda vald sel aastal autospordiüritust oma teedele ei luba, sest kohalikud pole rahul lõhutud teede ja ralli ajal ümbruskonda reostavate pealtvaatajatega.
Eelmisel teisipäeval vallavalitsuses vastu võetud otsust mitte lubada oktoobris toimuva Saaremaa ralli autosid sel aastal valla teedele kihutama, põhjendas vallavanem Toivo Vaik kohalike elanike vastuseisuga, kirjutab Oma Saar.
Ühe ralli vastu olnud küla, Koimla, külavanema Kalmet Valge sõnul on teed pärast rallit väga halvas olukorras ning neid kiire remondiga korda ei saa.
Tema sõnul poleks probleemi, kui ralli toimuks kevadel või suvel, kuna siis saaks teed korralikult korda teha. Oma osa etendasid vastuseisu kujunemises ka pealtvaatajad, kes Valge sõnul ei käitu alati kõige korrektsemalt.
Ralli direktor Toomas Sepp tõdes, et valla selline seisukohavõtt teeb 41. Saaremaa ralli korraldamise tunduvalt keerulisemaks.
Aastaid ralli korraldusmeeskonda kuulunud Saarte teedevalitsuse hooldetööde osakonna juhataja Üllar Seemani sõnul on selline otsus tema jaoks täielik üllatus, sest selle vallaga pole kunagi probleemi olnud.
Seemani sõnul teeb edasise olukorra keeruliseks ka see, et keeldus just Lümanda vald, mille teedel ja ümber ralli suures osas toimub.
Kui Lümanda vald rallist tõesti keeldub, siis pole Seemani hinnangul eriti kusagil enam sõitagi, sest ralli on suuresti selle valla peale üles ehitatud.
PM
Eelmisel teisipäeval vallavalitsuses vastu võetud otsust mitte lubada oktoobris toimuva Saaremaa ralli autosid sel aastal valla teedele kihutama, põhjendas vallavanem Toivo Vaik kohalike elanike vastuseisuga, kirjutab Oma Saar.
Ühe ralli vastu olnud küla, Koimla, külavanema Kalmet Valge sõnul on teed pärast rallit väga halvas olukorras ning neid kiire remondiga korda ei saa.
Tema sõnul poleks probleemi, kui ralli toimuks kevadel või suvel, kuna siis saaks teed korralikult korda teha. Oma osa etendasid vastuseisu kujunemises ka pealtvaatajad, kes Valge sõnul ei käitu alati kõige korrektsemalt.
Ralli direktor Toomas Sepp tõdes, et valla selline seisukohavõtt teeb 41. Saaremaa ralli korraldamise tunduvalt keerulisemaks.
Aastaid ralli korraldusmeeskonda kuulunud Saarte teedevalitsuse hooldetööde osakonna juhataja Üllar Seemani sõnul on selline otsus tema jaoks täielik üllatus, sest selle vallaga pole kunagi probleemi olnud.
Seemani sõnul teeb edasise olukorra keeruliseks ka see, et keeldus just Lümanda vald, mille teedel ja ümber ralli suures osas toimub.
Kui Lümanda vald rallist tõesti keeldub, siis pole Seemani hinnangul eriti kusagil enam sõitagi, sest ralli on suuresti selle valla peale üles ehitatud.
PM
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]