Huvipärast vaatasin, millega tegeleb endine Toro Rosso piloot Scott Speed. Sellel hooajal võistleb ta USA-s ARCA sarjas. Vaadates ta karjääri ja tulemusi enne F1-te - ikka väga kõrge kukkumine. Vanust tal kõigest 25 aastat. Red Bull toetab teda endiselt. Kui ta näitab seal sarjas korralikke tulemusi võimaldab Red Bull talle ka mõned sõidud Nascaris.
2004 Formula Renault 2000 Eurocup meister
2004 Formula Renault 2000 Saksa meister
2005 Formula One Red Bull testisõitja
2005 GP2 Series 3.koht (väga tugevas seltskonnas: 1.Rosberg 2. Kovalainen 4.Premat 5.Caroll 6.Pantano 7.Jani 8.Piquet).
2006 ja 2007 (pool hooaega) Toro Rosso F1 piloot.
Rahalistes raskustes siplev Super Aguri vormel-1 meeskond võib uue hooaja suunas vaadata veidi lootusrikkamalt, sest uus SA08 auto läbis edukalt FIA avariitestid.
Kahest viimasest testinädalast rahaprobleemide tõttu eemale jäänud Super Aguri peaks uut autot esitlema 19. veebruaril enne Barcelona testisõite.
Lähiajal võib Super Aguri saada uued omanikud ning kuluaarides on räägitud nii India kui Venemaa investoritest.
ETV SPORT
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Bernie Ecclestone'i sõnul pole mingit võimalust, et Sidney võiks päästa Austraalia Grand Prix, mis kipub kalendrist kaduma.
Praegused Austraalia Grand Prix korraldajad Melbourne'is on teinud enda seisukoha selgeks, et ei nõustu Ecclestone'i soovitusega pidada öine võistlus. See on aga inglase sõnul neile saatuslikuks ja pärast 2010. aastat vormel üks enam Austraaliasse ei siirdu.
Siiski otsustas veel üks Austraalia osariik appi tõtata ning pakkus välja, et võistlus võiks toimuda nende kuulsas Sydney linnas, kuid Ecclestone ütles Melbourne'i ajalehele Herald Sun: "Sydneys pole midagi: neil pole isegi ringrada."
Kuigi Ecclestone tõi ühe näitena välja selle, et Sydneys pole ringrada, siis ei paista see häirivat Venemaa linna Sankt Peterburgi, kus samuti mingit ringrada pole. Nimelt on Ecclestone kohtumas valitsuse ametnikuga, kus tahetakse arutada spetsiaalse ringraja konstrueerimist, mis lõpuks kaasataks vormel üks kalendrisse.
Veel tegi miljardärist Ecclestone selgeks, et tal on kindel plaan Austraalia Grand Prix 2011. kalendrist välja hõivamiseks ning sedasi asendaks tühja koha Venemaa Grand Prix.
"Ma olen kindel, et Melbourne saab Grand Prix'ta hakkama. Paistab, et sedasi oleks parem."
sponest.com
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Vormel-ühe boss Bernie Ecclestone on valmis kohtuma Venemaa presidendi Vladimir Putiniga, et arutada võimalust MM-etapiks sobiva raja ehitamist meie idanaabrite juures.
Uueks kohaks on valitud Peterburi ümbrus, mistõttu kohtumisel Putini ja Ecclestone'iga osaleks ka linnapea Valentina Matvijenko. Kui ehitus kulgeb kiirelt, võiks Venemaa etapp jutuks tulla juba 2010. aasta MM-il.
"Praegu pole midagi otsustatud," ütles Ecclestone Venemaa veebisaidi Gazeta.ru vahendusel. "Meie oleksime huvitatud Venemaa kaasamisest, kuid teisest poolest sõltub hetkel rohkem."
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Eks onu Berniel pole muud kui raha mõttes. Viimatine näide kasvõi see, kuidas USA võistlus kalendrist välja lükati. Samamoodi on rohkem või vähem olnud jamasid...Kanada, Inglismaa, Prantsusmaa, Belgia; Saksamaal ja Itaalias kahe asemel üks etapp jne jne jne...
Rahvusvaheline Autospordi Föderatsioon (FIA) käivitab aprillis sõidetava Hispaania GP ajal kampaania „Racing against Racism“ ehk siis „Võidusõiduga rassismi vastu“.
Kampaania peamiseks põhjuseks on hiljutistel Barcelonas sõidetud testisõitudel pealtvaatajate poolt Lewis Hamiltoni suunas lendu lastud rassistlikud solvangud. FIA on hoiatanud ka Hispaania võime, et sarnaste juhtumite kordumise puhul võidakse neilt F1 etapi korraldusõigused sootuks ära võtta.
„Vormel-1 on globaalne, multikultuurne spordiala ja ei ole kunagi kokku puutunud selliste intsidentidega, ega kavatse nende kordumist tulevikus tolereerida,“ teatas FIA esindaja uudisteagentuurile Reuters.
ETV SPORT
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Portugali Algarve rajooni ehitatakse 200 miljonit eurot maksev ringrada, millega kohalikud loodavad vormel-1 karusselli sel maal taas käima lükata.
Ringraja direktori Paulo Pinheiro sõnul on üks F1 tiim järgmise aasta jaanuariks seal endale testisõidu juba broneerinud. Rada loodetakse valmis saada tänavu oktoobri lõpuks ning novembris võõrustab rada Superbike'i MM-sarja etappi, vahendab Reuters.
Portugali Estorili ringrada visati turvalisuse probleemide tõttu F1 kalendrist välja 1997. aastal, 1985 teenis seal oma elu esimese võidu brasiillane Ayrton Senna. GP-etappe peeti ka 1958. aastal Oportos ning 1960. aastal Lissaboni lähistel Monsatos.
GUNNAR LEHESTE,
Sportnet
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Septembri lõpus sõidetava Singapuri vormel-1 etapi piletid tulid neljapäeval müüki. Korraldajate sõnul on piletisoovijate hulk aga nii suur, et broneerimissüsteem on umbe jooksnud.
Vormel-1 ajaloo esimese, õhtul sõidetava etapi peakorraldaja Michael Roche ütles F1-live’le, et suurt huvi sõidu vastu küll ennustati, kuid selline piletisoovijate hulk on ka nende jaoks ootamatu. „Vabandame fännide ees ja lubame teha kõik selleks, et süsteem võimalikult kiiresti tööle saada,“ lubas Roche.
ETV SPORT
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Vormel-1 meeskonna Force India (endine Spyker) põhipiloot Giancarlo Fisichella usub, et tänavusel hooajal domineerib Ferrari.
Ferrarid ei osalenud sel nädalal Hispaanias Jerezis toimunud testidel, tiim katsetas oma F2008-masinat Bahreini rajal.
Fisichella rääkis spordilehele Gazetta dello Sport, et Ferrari on tänavuste testide põhjal teistest meeskondadest kaugel ees, vahendas Planet-F1.
"Ferrari on selgelt teistest ees. Ja siis tuleb McLaren koos teistega tagapool" ütles ta.
Sel nädalal varem rääkis Toyota piloot Jarno Trulli, et 2008. aasta võitjapokaali võiks kohe Ferrarile anda, vahendas Reuters.
"Minu arvates on nad ringil vähemalt pool sekundit kiiremad ja seda kogu austusega McLareni vastu. Mulle näib, et MM-sari on läbi juba enne selle tegelikku algust," rääkis Trulli Itaalia motospordiväljaandele Autosprint.
Tänavune vormel-1 MM-sari algab16. märtsil Melbourne’is Austraalias ja lõpeb 19. oktoobril São Paulos Brasiilia GP-etapiga. Hooaega mahub kokku 17 osavõistlust.
PM
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
FIA president Max Mosley vihjas, et võib otsustada jääda ametisse pärast seda kui oktoobris järjekordne ametiaeg otsa saab. 67-aastane Mosley, kes on FIA-t juhtinud neli ametiaega järjest, langes tõsiseima kriitika alla möödunud aastal, kui toimus spionaažiskandaal, kirjutab crash.net.
Läinud oktoobris teenis Mosley ära kriitika kui ta ühes intervjuus mainis, et Ferrari on tähtsaim meeskond kogu F1-s. Vaatamata seejärel alanud spekulatsioonidele Mosley lahkmise üle, ei plaani FIA boss kindlasti lahkuda enne ametiaja lõppu ja ei välista ka võimalust, et jätkab veel neli aastat.
“Eeldades, et ma suhteliselt terve mõistuse juures püsin, ei kavatse ma lahkuda enne 2009. aasta oktoobrit. Jätkamisele pärast seda pean ma mõtlema väga ettevaatlikult,” ütles Max Mosley intervjuus Briti ajakirjandusele: “Tendents jääda pisut liiga kauaks, on olemas, eriti kui asjad lähevad suhteliselt hästi. Aga see on ka sport, mille puhul on peaaegu kindel, et kõik toimib paremini kui eesotsas on üks isik, kes on võimeline otsuseid vastu võtma. Omakasupüüdmatu isik, kes on võimeline probleeme mõistma, kellel on väga head nõuandjad ja kes on valmis kõiki ära kuulama.”
“Ma ei karda kriitikat — tulen perekonnast, kus oleme kriitikaga kokku puutunud kogu elu — kuid ma mõistan, et paljud inimesed kardavad seda. Mulle meeldib lugeda blogisid, kus väljendatakse minu suhtes pahameelt — see on tõeline meelelahutus,” rääkis Mosley.
Mosley lisas, et kavatseb jätkata mitmete reformide läbisurumisega F1-s, peaaeesmärgiks vähendada summasid, mis meeskonnad edu nimel on sunnitud kulutama. “Üks suurtest autotootjatest ütles, et kui saame eelarved kontrolli alla, nii et enam ei pea kulutama 200 miljonit eurot vaid saab hakkama 50 miljoni või vähemaga, siis löövad nad kaasa igavesti,” rääkis Mosley: “Kui aga peab kulutama hästi palju, siis kaasneb sellega kohustus võita ja selge on see, et kõik ju võita ei saa.”
Delfi Autoleht
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
valmacher kirjutas:“Eeldades, et ma suhteliselt terve mõistuse juures püsin, ei kavatse ma lahkuda enne 2009. aasta oktoobrit. Jätkamisele pärast seda pean ma mõtlema väga ettevaatlikult,” ütles Max Mosley
Esimese Valencia vormel-1 etapi korraldajad loodavad augustis Euroopa GP nime all toimuvale võistlusele meelitada üle 100 000 pealtvaataja.
Korraldajad paiskavad veebruari lõpus müüki 112 700 piletit, mille läbimüümise korral saaks Valencia tänavavõistlusest sarja ühe suurema publikuarvuga etapp.
EUROSPORT
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Ferrari testisõitja Marc Gene kahtlustab, et Renault on testisõitudel oma tegelikke võimeid varjanud ja jätnud mulje, et ollakse tipptiimidest kehvemad.
Gene usub, et hooaja avavõistlusel Austraalias võib Renault osutuda suurimaks üllatajaks, kirjutab MTV3. Ferrari testisõitja ei usu, et talvised testid väljendavad kogu tõde Renault kiiruse kohta.
“Nad ei ole testidel tipus, aga nad on teadnud oma auto probleeme juba eelmise aasta suvest ja alustasid uue mudeli loomist juba siis. Täiesti võimalik on, et Renault on hunt lambanahas ja tegelikult on Alonso taas tipus,” ütles Gene.
Delfi Autoleht
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Tänavu vaid ühel testisessioonil osalenud Super Aguri vormel-1 meeskond võib 16. märtsil toimuvast F1 sarja hooaja avaetapist finantsprobleemide tõttu kõrvale jääda, kirjutab Postimees.ee.
Tiimi direktor Aguri Suzuki on viimased paar päeva pidanud Jaapani investoritega läbirääkimisi, et kindlustada meeskonna tulevik ja jätkamine vormel-1 sarjas.
Eelmisel aastal MM-sarja kokkuvõttes üheksanda kohaga lõpetanud meeskond sattus finantsprobleemide kätte sel aastal, kui nende põhiline sponsor toetused maksmata jättis.
Seetõttu on 1996. aastal loodud tiim olnud sunnitud ära jätma tänavuse testiprogrammi.
Meeskonna esindajad teatasid, et kõrvale jäädakse ka kolmepäevastest Kataloonia ringrajal toimuvatest testidest. Samuti ei osaletud möödunud nädalavahetusel toimunud Barcelona sessioonil. Rahaprobleemide tõttu jäeti ära ka ametlik auto väljalaskeüritus.
Kuigi mingeid kindlaid garantiisid veel pole, kavatsetakse meeskonna varustus siiski Austraaliasse saata, et 16. märtsil Melbourne'is toimuval avaetapil kindlasti stardis olla.
"Läbirääkimised käivad ja oleme juba otsustanud, et keskendume esimeseks etapiks Austraalias, sest varustus peab juba varsti sinna poole teele minema" avaldas Suzuki.
Juhul, kui Super Aguri leiab jätkamiseks vajalikud summad, siis on tiimi põhisõitjad Takuma Sato ja Anthony Davidson sel aastal vaid kolmel päeval testida saanud. Sellest jääb algavat MM-sarja karuselli arvestades kindlasti vajaka.
POSTIMEES.EE
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Endine Austria ja Bahreini vormel 1 radade mänedžer Hans Geist hakkab korraldama ka Moskva lähedale F1 standrarditele vastava ringraja ehitamist. Rada ehitatakse Moskvast 80km kaugusel olevasse Volokolamskisse, kirjutab f1-live.com. Praegu ei ole veel selge, kas ringrada kunagi võõrustab ka vormel 1 etappi. Rada valmib 2010. aastaks.
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Hispaania ajalehe Marca andmetel anti McLareni vormel-1 meeskonna boss Ron Dennisele möödunud aastase spiooniskandaali tõttu hundipass.Väidetavalt asub 60-aastase Dennise ametikohustusi täitma Martin Whitmarsh.
Ajalehe andmetel sunniti Dennis lahkuma Mercedes-Benzi initsiatiivil, keda pahandas mehe viis möödunud aastase spinooniskandaaliga ümber käimisel.
Dennis on McLareni boss olnud juba 1980. aastast.
Dennisele pakutakse Marca info kohaselt McLarenis vähem vastutusrikast tööd. McLareni aktsiatest kuulub 40 protsenti Mercedes-Benzile, 30 protsenti Mumtalakatile ning 15 protsenti Dennisele ja Manssour Ojjehile.
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]