Kahjuks või õnneks kuulun vähemuse hulka, kes pooldab kokkupõrkega versiooni. Kuid, vaadakem asja positiivselt küljelt.
Evolvedis oli meil 16 rallit mis omakorda koosnesid 3 katsest ok kokku 48 rada. Katse läbimiseks kulus keskmiselt 2,5-3 minutit. Kahe aastaga sai enamusel sellest mängust siiber, sest rajad olid peas ja sõita oli igav. F1-s on ainult 18 rada ja keskmine aeg raja läbimiseks on 1,5-2 minutit ja rada ei läbita mitte 2 korda vaid 20 korda. Seega tehke omad järeldused kui kiiresti sellest mängust siiber saab.
Usun, et just kokkupõrgetega süsteemis sõites ei teki seda tülgastust nii kiiresti. Evolvedi lühikesed rajad on meil kõigil peas ja piltlikult õeldes tantsisime me rajal valssi, a`la 1-2-3 paremale, 2-2-3 vasakule. F1-es oleks asi veel hullem, kui sa teed 20 ringi ainult 1-2-3 ja 2-2-3, kuid just kokkupõretega versioon aitab leevendada seda rutiini, sest siis ei ole sa nagu trammijugt vaid kui liikleja liikluses, kus pead arvestama pidevalt liiklusega ja samas ka teistega. Mis on veel magusam võidutunne kui see, et sa sõidad rajal teisest sõitjast puhtalt mõõda. Varjuna läbisõitmine seda tunnet kindlasti ei meenuta.
Negatiivne on muidugi see, et võib ja kindlasti ka tekib lolle situatsioone (tagant sissesõidud jne), kuid usun, et hooaja lõpus esineb neid kordades vähem kui alguses. Me lihtsalt ei ole harjunud teistega arvestama.
Selleks, et juhtuks vähem "lolle situatsioone" tuleks panna võimalikult sarnase kiirusega sõitjad omavahel võistlema. Alternatiivina võib ju kasutusele võtta kolme stardiga (3 gruppi) varjandi, kuid mõistlikum ja huvitavam oleks ikka startida max. koosseisus ning lihtsalt õppida teistega arvestama ja teiste käitumist ette aimama.
Kui palju tehakse päris formelis mõõdasõite? Miks peaks see mängus lihtsam olema? Seda enam, et meile meeldivad mängus mis on võimalikult tõetruud.
Lihtsalt teistega mängides ei ole esimesed kaks kurvi kohad, kust AI-dega mängides jõutakse 20-lt kohalt 3-ks. Samuti ei ole mõistlik kinnisilmi ja lühendatud pidurdusmaaga sisekurvi lõigata, sest kui AI sõitjad suudavad sellisele manõõvrile reageerida, siis päris sõitjad ei näe küljelt lendavat masinat ennem, kui see juba kõrval on. Siit muidugi küsimus mängu/de tootjale/tele, et miks ei suudeta kuvada ekraanile normaalseid, nähtavaid ja samas mitte nähtavust segavaid tahavaatepeegleid.
Lõpetuseks ühinen ma Siilikuuse palvega, et juhtus mis juhtus, kuid ärgem hakakem teine-teist peale sõitu süüdistama. Loomulikult ajab see närvi, kui keegi su rajalt ära koristab ja seda veel situatsioonis kus sa ise (omast arust) selleks põhjust ei andnud, kuid mõelgem sellistel hetkedel sellele, et kui palju ma ise olen selliste lollustega hakkama saanud ja tollane sinu "ohver" oli kindlasti sama nõrdinud kui sina praegu.
Ärge nüüd näkku lööge!!

Ott Tänak on rallisõitja - mitte meelelahutaja.