
2008 reeglid ja kalender
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
Kusti
Kuigi FIA tänase otsuse järgi Soome rallit 2010.a. ei sõideta loodavad sommid siiski, et aega sinna veel on ja paljugi võib juhtuda. Arvavad, et 2010 tabelis on selliseid võistlusi, millest mõni kukub ehk ära.
Probleem on selles, et mõnede rallide korraldajad tahavadki teha vaid iga teine aasta, sest ei tule ots-otsaga kokku. Üks selline on Monte Carlo, samuti Korsika. Sellest siis otsus, et kõik panna kalendrisse alles iga teine aasta.
Probleem on selles, et mõnede rallide korraldajad tahavadki teha vaid iga teine aasta, sest ei tule ots-otsaga kokku. Üks selline on Monte Carlo, samuti Korsika. Sellest siis otsus, et kõik panna kalendrisse alles iga teine aasta.
Rahvusvaheline autoliit (FIA) otsustas 2010. aasta autoralli maailmameistrivõistluste kalendrist välja arvata Soome etapi, kuna see peab rotatsioonipoliitika tõttu tegema ruumi teistele võistlustele.
Soome MM-rallit korraldava AKK Sports OY tegevjuht Jarmo Mahonen usub sellele vaatamata, et Jyväskylas jagatakse MM-punkte ka aastal 2010. Aastaiks 2008 ja 2009 on Soome osalus kinnitatud.
"Vahepeal võib veel palju juhtuda. 2010. aasta kalendris on selliseid etappe, mida praeguse seisuga ei pruugi üldse toimudagi. Ei taha uskuda, et see on lõplik otsus," lausus Mahonen.
Hooajaks 2010 on uute etappidena kalendrisse märgitud Jordaania, Indoneesia, Venemaa ja Bulgaaria võistlused, 2009. aastal võisteldakse Poolas.
MTV 3
Soome MM-rallit korraldava AKK Sports OY tegevjuht Jarmo Mahonen usub sellele vaatamata, et Jyväskylas jagatakse MM-punkte ka aastal 2010. Aastaiks 2008 ja 2009 on Soome osalus kinnitatud.
"Vahepeal võib veel palju juhtuda. 2010. aasta kalendris on selliseid etappe, mida praeguse seisuga ei pruugi üldse toimudagi. Ei taha uskuda, et see on lõplik otsus," lausus Mahonen.
Hooajaks 2010 on uute etappidena kalendrisse märgitud Jordaania, Indoneesia, Venemaa ja Bulgaaria võistlused, 2009. aastal võisteldakse Poolas.
MTV 3
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1864
- Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
- Asukoht: Elva
Ja see pole tegelikult üldse utoopiline! Täitsa võimalik varjant, kuigi kas see kunagi ka reaalsuseks saab???? See on ise asi!Märtinfänn kirjutas:Mis nipiga see Bulgaaria sinna sai?
Minu arust ei oleks väga utoopiline kui tulevikus võiks plaanida Eesti MM-rallit. Esimese päeva võiks sõita Saaremaal,teise Haanjas ja kolmanda Paide kandis:D
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1864
- Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
- Asukoht: Elva
Ei pea ühes kohas olema ju.Remote service jne. Saaremaa võiks teha ka siis viimase päevana,et sõidavad seal ühe auruga 4 katset.draggo kirjutas:Ise arvan, et Venemaa on suhteliselt utoopiline variant. Seal ikka nii keeruline poliitiline olukord, et keegi ei suuda seal midagi garanteerida.
Eesti WRC ettapp sellisel kujul keeruline. Service peaks olema ühes kohas aga Saaremaalt mandrile ja siis taas Saaremaale sõita oleks keeruline.

-
- Hooaja Rallivõlur
- Reactions: 0
- Postitusi: 1034
- Liitunud: 10 Juun 2004, 10:53
- Asukoht: Tallinn-Rakvere
Voi vitto, nagu Bosse ütleks. Indoneesia, Bulgaaria, Jordaania, Venemaa, ega Jaapangi parem ole. Aga millal tulevad Albaania, varsti saab iseseisvaks Kosovo, siis Valgevene, Somaalia, Kesk-Aafrika Vabariik jne, Paapua-Uus-Ginea
Tegelt Aafrika etappi tahaks küll ilma naljata.

Tegelt Aafrika etappi tahaks küll ilma naljata.
Kas sellist WRC'd me tahtsimegi?
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1864
- Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
- Asukoht: Elva
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
Nüüd kõnelevad viimased kõlakad, et:
- aastal 2010 sõidetakse paralleelselt nii praeguste WRCdega kui ka uute autodega (S2000plus);
- ning 2011 tuleksid käiku üksnes S2000plus autod.
Eesmärk taas kulude vähendamine ja uute tootjate juurdemeelitamine. Samas on Sidruni plaanid kinnitatud ainult 2009. aastani ning Subarus ei olda ka just väga vaimustatud uutest reeglitest arvestades tuleva-aastast uut WRCd.
Huvi olevat uute reeglite järgi WRCde vastu üles näidanud Fiat ja ka Mitsu.
- aastal 2010 sõidetakse paralleelselt nii praeguste WRCdega kui ka uute autodega (S2000plus);
- ning 2011 tuleksid käiku üksnes S2000plus autod.
Eesmärk taas kulude vähendamine ja uute tootjate juurdemeelitamine. Samas on Sidruni plaanid kinnitatud ainult 2009. aastani ning Subarus ei olda ka just väga vaimustatud uutest reeglitest arvestades tuleva-aastast uut WRCd.
Huvi olevat uute reeglite järgi WRCde vastu üles näidanud Fiat ja ka Mitsu.
Alates 2008. aastast on MM-sarjal kolme-aastane leping Pirelliga, kes tarnib kõikidele meeskondadele nii talve-, kruusa-, kui asfaldirehvid.
Asfaldil kasutatakse 18-tolliseid P-Zero rehve, kruusal 15-tolliseid Scorpione ja talverallidel Sottozero nimetust kandvaid tooteid. Seejuures on sõidetakse Monte Carlo ralli 18-tollisteja Rootsi talveralli 16-tolliste Sottozerodega.
Rehvide sisselõiked on lubatud vaid asfaldirallidel ja sedagi vaid märgades ilmastikutingimustes.
Asfaldil kasutatakse 18-tolliseid P-Zero rehve, kruusal 15-tolliseid Scorpione ja talverallidel Sottozero nimetust kandvaid tooteid. Seejuures on sõidetakse Monte Carlo ralli 18-tollisteja Rootsi talveralli 16-tolliste Sottozerodega.
Rehvide sisselõiked on lubatud vaid asfaldirallidel ja sedagi vaid märgades ilmastikutingimustes.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Autoralli MM-sarja kuuluv Jyväskylä etapp teeb läbi uuenduskuuri. Kuigi kiiruskatsete kilometraaž jääb 350 peale, muutub ligi pool trassist.
Samuti kohendatakse rallimaailma ühte legendaarsemat kiiruskatset Ouninpohjas. Suurte kiiruste tõttu muutub rajaskeem tunduvalt, siiski kavatsevad ralli korraldajad sisse jätta ajalukku läinud Kakaristo kurvi.
Jyväskylä ralli täpne trass avalikustatakse märtsi alguses.
YLE
Samuti kohendatakse rallimaailma ühte legendaarsemat kiiruskatset Ouninpohjas. Suurte kiiruste tõttu muutub rajaskeem tunduvalt, siiski kavatsevad ralli korraldajad sisse jätta ajalukku läinud Kakaristo kurvi.
Jyväskylä ralli täpne trass avalikustatakse märtsi alguses.
YLE
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
valmacher kirjutas:Autoralli MM-sarja kuuluv Jyväskylä etapp teeb läbi uuenduskuuri. Kuigi kiiruskatsete kilometraaž jääb 350 peale, muutub ligi pool trassist.
Samuti kohendatakse rallimaailma ühte legendaarsemat kiiruskatset Ouninpohjas. Suurte kiiruste tõttu muutub rajaskeem tunduvalt, siiski kavatsevad ralli korraldajad sisse jätta ajalukku läinud Kakaristo kurvi.
Jyväskylä ralli täpne trass avalikustatakse märtsi alguses.
YLE
Korraldajate kinnitusel pidavat see aasta Ouninpohja katse ohutusele viidates üldse ära jääma... kahju muidugi
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1009
- Liitunud: 15 Juul 2003, 07:21
- Asukoht: Tallinn
Soomes pole sellel aastal laupäeval stardis ka Vetomieste sarja ehk F-Cup. Põhjuseks toovad korraldajad selle, et tahavad 110 prossa keskenduda MM etapi korraldusele, kuna loodavad ikka seda, et kui korraldus väga viis siis oleks Soome etapp 2010 esimesena listis kui mõni teistest korraldajatest alt ära hüppaks.
Soome MM-ralli korraldate kinnitusel sel aastal legendaarsel Ouninpohja katsel enam võidu ei sõideta, vahendas www.rally.ee. "Peame selle turvalisuse kaalutlustel välja jätma," nentis Soome ralli direktor Jarmo Mahonen.
33 kilomeetri pikkune kiiruskatse taastati eelmisel hooajal oma orginaalpikkusesse. Aastatel 2005 ja 2006 oli see ohutuse mõttes kaheks jagatud. Kuigi läinud aastal lisati katsele ka kolm šikaani, et hoida võistlusautode kiirust kontrolli all, ei olnud see küllaldaselt hea lahendus ja katse on liiga kiireks tunnistatud.
"Rallirada ei sa veel detailsemalt avaldada - mitte enne kui selleks on luba saadud. Sellegipoolest on juba teada, et üks raskemaid katseid - klassikaline Ouninpohja - ei kuulu 2008. aastal ralli lisakatsete hulka," lausus Jarmo Mahonen.
Siiski tunnevad ralli korraldajad heameelt, et sel aastal on Soome ralli lisaks autoralli maailmameistrivõistluste etapile ka juuniorite autoralli maailmameistrivõistluste ja N-rühma maailmameistrivõistluste etapiks. Soome ralli on kalendris ainus ralli, millele on antud õigus võõrustada neid kõiki.
"Saame Soome ralli fännidele pakkuda rohkem actionit, kui iial enne," märkis Mahonen.
www.rally.ee
33 kilomeetri pikkune kiiruskatse taastati eelmisel hooajal oma orginaalpikkusesse. Aastatel 2005 ja 2006 oli see ohutuse mõttes kaheks jagatud. Kuigi läinud aastal lisati katsele ka kolm šikaani, et hoida võistlusautode kiirust kontrolli all, ei olnud see küllaldaselt hea lahendus ja katse on liiga kiireks tunnistatud.
"Rallirada ei sa veel detailsemalt avaldada - mitte enne kui selleks on luba saadud. Sellegipoolest on juba teada, et üks raskemaid katseid - klassikaline Ouninpohja - ei kuulu 2008. aastal ralli lisakatsete hulka," lausus Jarmo Mahonen.
Siiski tunnevad ralli korraldajad heameelt, et sel aastal on Soome ralli lisaks autoralli maailmameistrivõistluste etapile ka juuniorite autoralli maailmameistrivõistluste ja N-rühma maailmameistrivõistluste etapiks. Soome ralli on kalendris ainus ralli, millele on antud õigus võõrustada neid kõiki.
"Saame Soome ralli fännidele pakkuda rohkem actionit, kui iial enne," märkis Mahonen.
www.rally.ee
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1864
- Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
- Asukoht: Elva
Ralli MM-hooaeg algab tuleval neljapäeval startiva Monte Carlo ralliga. Suurimaks reeglimuutuseks on sel aastal “purunematute” rehvide keelamine WRC-autodega sõitjaile, kirjutab MTV3.
Igal rallil on nüüdsest kasutada ka vaid ainult üks rehvitüüp (kruusa ja asfaldi jaoks küll erinevate omadustega) ja Monte Carlos võib kasutada ka lumerehve. 1994. aastas kasutusel olnud rehvisisene “vaht”, mis lubas sõitu jätkata ka purunenud rehviga, on aga sellest hooajast keelatud.
Marcus Grönholm, kes eelmise hooaja järel “pensionile” siirdus, ei ole uue rehvireegliga sugugi rahul: “Ei saa aru, milleks seda muutma pidi. Minu arvates olid need rehvid ka turvalisuse tagamiseks. Kui näiteks asfaldil rehv tasapisi õhust tühjaks jookseb, nii et seda kohe ei tunne, siis võib asi väga kurvalt lõppeda.”
Fordi tiimipealiku, Malcolm Wilsoni sõnul vähendab uus rehvireegel Fordi ja Citroeni ülemvõimu teiste meeskondade suhtes. “Rehvivalik muutub meeskondade jaoks lihtsamaks, aga sõitjaile võib see olla tõeline šokk. Sarja tase võib uute reeglite järel rohkem ühtlustuda,” arvas Wilson.
Mäletatavasti oli just Grönholm rehvivalikutega tihti kimpus (Loebi valikud kippusid enam täppi minema) — sel hooajal tal taolist probleemi ei oleks. “Rehvivalik muutub muidugi lihtsaks, kuna kõik sõidavad sarnaste rehvidega kogu aja. See on muidugi hea — minul oli asfaldirallidel alati raske kui pidi ennustama ja arvama, mis olud ees ootavad. See ei olnud sugugi mõnus,” ütles Grönholm.
Wilson pakub, et algaval hooajal saame kiiruskatsetel kindlasti näha rattavahetust ja märksa ettevaatlikumaid kurvide läbimisi. Wilson pakub ka, et nii mõnigi sõitja jääb rehvipurunemise tõttu ilma rallivõidust.
Igal rallil on nüüdsest kasutada ka vaid ainult üks rehvitüüp (kruusa ja asfaldi jaoks küll erinevate omadustega) ja Monte Carlos võib kasutada ka lumerehve. 1994. aastas kasutusel olnud rehvisisene “vaht”, mis lubas sõitu jätkata ka purunenud rehviga, on aga sellest hooajast keelatud.
Marcus Grönholm, kes eelmise hooaja järel “pensionile” siirdus, ei ole uue rehvireegliga sugugi rahul: “Ei saa aru, milleks seda muutma pidi. Minu arvates olid need rehvid ka turvalisuse tagamiseks. Kui näiteks asfaldil rehv tasapisi õhust tühjaks jookseb, nii et seda kohe ei tunne, siis võib asi väga kurvalt lõppeda.”
Fordi tiimipealiku, Malcolm Wilsoni sõnul vähendab uus rehvireegel Fordi ja Citroeni ülemvõimu teiste meeskondade suhtes. “Rehvivalik muutub meeskondade jaoks lihtsamaks, aga sõitjaile võib see olla tõeline šokk. Sarja tase võib uute reeglite järel rohkem ühtlustuda,” arvas Wilson.
Mäletatavasti oli just Grönholm rehvivalikutega tihti kimpus (Loebi valikud kippusid enam täppi minema) — sel hooajal tal taolist probleemi ei oleks. “Rehvivalik muutub muidugi lihtsaks, kuna kõik sõidavad sarnaste rehvidega kogu aja. See on muidugi hea — minul oli asfaldirallidel alati raske kui pidi ennustama ja arvama, mis olud ees ootavad. See ei olnud sugugi mõnus,” ütles Grönholm.
Wilson pakub, et algaval hooajal saame kiiruskatsetel kindlasti näha rattavahetust ja märksa ettevaatlikumaid kurvide läbimisi. Wilson pakub ka, et nii mõnigi sõitja jääb rehvipurunemise tõttu ilma rallivõidust.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]