Hooaeg 2008
Moderaatorid: Jaanus, Erki, RudiTurbo, mrali, nimh, Frank
F1 autode üks kulukamaid arendusetappe on tuuletunneli testid. Rikkamatel tiimidel on oma laborid, mida nad on saanud kasutada piiramatult. Nüüd tahetakse seisu pisut võrdsustada… ja ka kulusid kokku hoida.
Peamised piirangud puudutavad testiperioodi aega ja kasutatavaid mudeleid.
Põhilised piirangud:
- Tiim ei tohi kasutada rohkem ,kui vaid ühte tuuletunnelit
- Maksimaalne tehislik tuule kiirus tunnelis 50 m/s
- Maksimaalne mudeli mõõtkava kuni 60% tegelikust
- Ühe testi käigus tohib kasutada vaid ühte mudelit
- Ühel testiperioodil tohib teha vaid niipalju teste, kui see vastab tingimusele: 15 testi 8-tunnise tööpäeva kohta 5-päevases töönädalas. Seega 75 testi“sõitu” kalendrinädalas
- Aerodünnamika testimine on lubatud vaid tuuletunnelis vähendatud mõõtkavas mudeliga või FIA poolt lubatud kujul täismõõdus autoga ringrajal
- Täismõõdus mudeli testipäevada arv: 5 päeva aastas
Muud piirangud on rohkem tehnilist laadi ja sisaldavad nii testimisel kasutatavaid materjale, arvutitarkvara kui töötajate arvu. Kas ja kuipalju see reaalseid kulusid vähendab ja 2009 hooajal autode aerodünaamikat mõjutab, seda ei oska keegi veel arvata.
Nick Heidfeld testis Jerezis 2009 aasta aerodünaamikat ja on selle olulise nudimise suhtes väga skeptiline! Tema väitel on 2009 aasta vähese survejõuga auto ohtlik. Muidugi, koos veojõukontrolli kaotamisega järgmisest aastast ja kiilasrehvide kasutamisega 2009 aastast, peaks F1 tooma välja rohkem sõitjate reaalseid oskuseid ja tooma sarja palju möödasõite. Aga kui see toob kaasa romuralli a’la Spa GP 1998 või finišeerijate arvu 6 nagu USA GP 2005?
Peamised piirangud puudutavad testiperioodi aega ja kasutatavaid mudeleid.
Põhilised piirangud:
- Tiim ei tohi kasutada rohkem ,kui vaid ühte tuuletunnelit
- Maksimaalne tehislik tuule kiirus tunnelis 50 m/s
- Maksimaalne mudeli mõõtkava kuni 60% tegelikust
- Ühe testi käigus tohib kasutada vaid ühte mudelit
- Ühel testiperioodil tohib teha vaid niipalju teste, kui see vastab tingimusele: 15 testi 8-tunnise tööpäeva kohta 5-päevases töönädalas. Seega 75 testi“sõitu” kalendrinädalas
- Aerodünnamika testimine on lubatud vaid tuuletunnelis vähendatud mõõtkavas mudeliga või FIA poolt lubatud kujul täismõõdus autoga ringrajal
- Täismõõdus mudeli testipäevada arv: 5 päeva aastas
Muud piirangud on rohkem tehnilist laadi ja sisaldavad nii testimisel kasutatavaid materjale, arvutitarkvara kui töötajate arvu. Kas ja kuipalju see reaalseid kulusid vähendab ja 2009 hooajal autode aerodünaamikat mõjutab, seda ei oska keegi veel arvata.
Nick Heidfeld testis Jerezis 2009 aasta aerodünaamikat ja on selle olulise nudimise suhtes väga skeptiline! Tema väitel on 2009 aasta vähese survejõuga auto ohtlik. Muidugi, koos veojõukontrolli kaotamisega järgmisest aastast ja kiilasrehvide kasutamisega 2009 aastast, peaks F1 tooma välja rohkem sõitjate reaalseid oskuseid ja tooma sarja palju möödasõite. Aga kui see toob kaasa romuralli a’la Spa GP 1998 või finišeerijate arvu 6 nagu USA GP 2005?
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Fernando Alonsost võib saada vormel-1 ajaloo üks paremini tasustatud piloot, kui ta sõlmib lepingu Renault meeskonnaga.
Praegu on hispaanlane lepinguta, kuna tema vastuoluline aasta McLarenis kulmineerus kontrahti lõpetamisega novembris. Briti väljaande The Times võrguväljaande andmeil on Alonso sõlmimas kolmeaastast lepingut, mis toob talle aastas sisse 32 miljonit eurot.
Prantsuse meeskond ja sellega kahel korral maailmameistriks tulnud Alonso peaks lööma käed selle nädala jooksul.
The Times hinnangul saab Kimi Räikkönen Ferrarilt aastat 20 miljonit eurot. F1 karjääri lõpetanud Michael Schumacher teenis viimastel tööaastatel 28,5 miljonit eurot.
Nico Rosbergi tänavune töötasu oli umbes 500 000 eurot, kuid möödunud nädalal seda suurendati umbes kümme korda.
MTV 3
Praegu on hispaanlane lepinguta, kuna tema vastuoluline aasta McLarenis kulmineerus kontrahti lõpetamisega novembris. Briti väljaande The Times võrguväljaande andmeil on Alonso sõlmimas kolmeaastast lepingut, mis toob talle aastas sisse 32 miljonit eurot.
Prantsuse meeskond ja sellega kahel korral maailmameistriks tulnud Alonso peaks lööma käed selle nädala jooksul.
The Times hinnangul saab Kimi Räikkönen Ferrarilt aastat 20 miljonit eurot. F1 karjääri lõpetanud Michael Schumacher teenis viimastel tööaastatel 28,5 miljonit eurot.
Nico Rosbergi tänavune töötasu oli umbes 500 000 eurot, kuid möödunud nädalal seda suurendati umbes kümme korda.
MTV 3
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Üldiselt on iga liikur ohtlik, kui temaga ohtlikult sõita.valmacher kirjutas:Nick Heidfeld testis Jerezis 2009 aasta aerodünaamikat ja on selle olulise nudimise suhtes väga skeptiline! Tema väitel on 2009 aasta vähese survejõuga auto ohtlik. Muidugi, koos veojõukontrolli kaotamisega järgmisest aastast ja kiilasrehvide kasutamisega 2009 aastast, peaks F1 tooma välja rohkem sõitjate reaalseid oskuseid ja tooma sarja palju möödasõite. Aga kui see toob kaasa romuralli a’la Spa GP 1998 või finišeerijate arvu 6 nagu USA GP 2005?
Ja kuus lõpetajat kuuest startijast on ju 100% niiet pole hullu.
gaas on endiselt laiffi
Asi siis ametlik:
Kahekordne maailmameister Fernando Alonso kinnitas, et ühineb järgmisel aastal Renault'ga.Tema partneriks saab Nelson Piquet juunior.
Alonso sõlmis kolme aastase lepingu. Kolmandaks sõitaks sai Euro F3 võitja Romain Grosjean (paistab,et rahvus aitas palju kaasa).
Nüüd siis veel üks hea piloot ripakil - Kovalainen. McLaren ?
Kahekordne maailmameister Fernando Alonso kinnitas, et ühineb järgmisel aastal Renault'ga.Tema partneriks saab Nelson Piquet juunior.
Alonso sõlmis kolme aastase lepingu. Kolmandaks sõitaks sai Euro F3 võitja Romain Grosjean (paistab,et rahvus aitas palju kaasa).
Nüüd siis veel üks hea piloot ripakil - Kovalainen. McLaren ?
Kovalainen räägib,et tal on kaks paremat pakkumist kui Renault.
Pakutakse kas Mc või Toyota.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... /12/590175
Pakutakse kas Mc või Toyota.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... /12/590175
See küll päris siia teema alla ei käi aga väike killuke lugemiseks ikka 
http://etvsport.ee/index.php?0564588

http://etvsport.ee/index.php?0564588

-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 6
- Postitusi: 1058
- Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
- Asukoht: keskel
Vägev!Mask kirjutas:See küll päris siia teema alla ei käi aga väike killuke lugemiseks ikka
http://etvsport.ee/index.php?0564588
Õunpuu Vello tuli meelde kui seda artiklit lugesin!
-
- Moderaator
- Reactions: 14
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Ei saa mitte Mclarenist aru. Võtta noore mehe ( Kovalainen ) asemel kes on ka ennast kehva masinaga ( Renault 2007 ) tõestanud mingi vana peer kes pole suurem asi kui ausalt ütlen.jens kirjutas:Kovalainenit seostatakse pigem Toyotaga, kuna väidetavalt on McLaren palkamas de la Rosat.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
de la Rosa kasuks räägib see, et mees tunneb McLareni süsteeme seest ja väljast ning väidetavalt rahuldaks see valik tiimi Hispaania sponsoreid.Kolin kirjutas:Ei saa mitte Mclarenist aru. Võtta noore mehe ( Kovalainen ) asemel kes on ka ennast kehva masinaga ( Renault 2007 ) tõestanud mingi vana peer kes pole suurem asi kui ausalt ütlen.jens kirjutas:Kovalainenit seostatakse pigem Toyotaga, kuna väidetavalt on McLaren palkamas de la Rosat.
2008 tiimid & piloodid:
Scuderia Ferrari
1. Kimi Raikkonen (kinnitatud) & 2. Felipe Massa (kinnitatud)
BMW Sauber F1
3. Nick Heidfeld (kinnitatud) & 4. Robert Kubica (kinnitatud)
ING Renault F1
5. Fernando Alonso (kinnitatud) & 6. Nelson Piquet Jr. (kinnitatud)
AT&T Williams F1
7. Nico Rosberg (kinnitatud) & 8. Kazuki Nakajima (kinnitatud)
Red Bull Racing
9. David Coulthard (kinnitatud) & 10. Mark Webber (kinnitatud)
Panasonic Toyota Racing
11. Jarno Trulli (kinnitatud) & 12. Timo Glock (kinnitatud)
Scuderia Toro Rosso
14. Sebastian Vettel (kinnitatud) & 15. Sebastien Bourdais (kinnitatud)
Honda Racing Team
16. Jenson Button (kinnitatud) & 17. Rubens Barrichello (kinnitatud)
Force India
18. Adrian Sutil (kinnitatud) & 19. valikud: Christian Klien, Vitantonio Liuzzi, Roldan Rodriguez, Giancarlo Fisichella
Super Aguri F1
20.- 21 valikud: Takuma Sato, Anthony Davidson
Vodafone McLaren Mercedes
22. Lewis Hamilton (kinnitatud) & 23. valikud: Pedro de la Rosa, Heikki Kovalainen
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Väljaande Blick andmetel on Super Aguri vormel-1 meeskond palkamas järgmise hooaja põhisõitjaks itaallast Luca Filippit.
22-aastase Filippi võimalused sõltuvad paljuski sellest, kas Honda jätkab Super Aguri meeskonna toetamist. Kui nii läheb, on mehe võimalused suured, sest tehinguga kaasneksid kopsakad sponsorrahad rahahädas vaevlevale Super Agurile.
Filippi palkamise korral peaks koha vabaks tegema Anthony Davidson, sest Takuma Sato positsioon Jaapani tiimis on vankumatu.
22-aastase Filippi võimalused sõltuvad paljuski sellest, kas Honda jätkab Super Aguri meeskonna toetamist. Kui nii läheb, on mehe võimalused suured, sest tehinguga kaasneksid kopsakad sponsorrahad rahahädas vaevlevale Super Agurile.
Filippi palkamise korral peaks koha vabaks tegema Anthony Davidson, sest Takuma Sato positsioon Jaapani tiimis on vankumatu.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Renault’ meeskond teatas küll, et palkas kahekordse maailmameistri Fernando Alonso, kuid detailidesse ei laskunud. Sestap pole teada, kui pika lepingu hispaanlane sõlmis ja palju ta palka saab.
Saksamaa uudisteagentuur DPA ning Briti päevalehed The Times ja The Independent kinnitavad, et kontraht kestab kolm aastat. Seevastu brittide Daily Maili väitel on kolm aastat küll õige, ent lepingus on klausel, mille järgi võib Alonso juba aasta pärast Ferrarisse siirduda, kui tal see võimalus avaneb.
Sama selgusetu on ka Alonso töötasu. Kõrgeima pakkumise tegi Hispaania spordileht AS – 42 miljonit eurot ehk 655 miljonit Eesti krooni aastas. El Mundo ja The Times arvasid vormeliässa palgaks 35 miljonit eurot, La Vanguardia 25 miljonit, Marca 20 miljonit ja El Pais kõigest 16 miljonit.
Saksamaa uudisteagentuur DPA ning Briti päevalehed The Times ja The Independent kinnitavad, et kontraht kestab kolm aastat. Seevastu brittide Daily Maili väitel on kolm aastat küll õige, ent lepingus on klausel, mille järgi võib Alonso juba aasta pärast Ferrarisse siirduda, kui tal see võimalus avaneb.
Sama selgusetu on ka Alonso töötasu. Kõrgeima pakkumise tegi Hispaania spordileht AS – 42 miljonit eurot ehk 655 miljonit Eesti krooni aastas. El Mundo ja The Times arvasid vormeliässa palgaks 35 miljonit eurot, La Vanguardia 25 miljonit, Marca 20 miljonit ja El Pais kõigest 16 miljonit.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]