Lugemist EAL-i teatajast
Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus
Eesti Autospordi Liidu rallikomitee püüab edaspidi oluliselt põhjalikumalt kontrollida võistluseelse rajaga tutvumise reeglite täitmist.
Kuigi võistlejate viibimine võistlustrassil pärast juhendites kirjeldatud keelualade avaldamist oli ka varem karistatav, hakatakse edaspidi selle nõude täitmist senisest enam jälgima.
Rallikomitee esimehe Indrek Ilometsa sõnul on tutvumisreeglite eiramine võrdne dopinguga ning võistlejaile võrdsemate võimaluste pakkumiseks tuleks rikkujaile määrata ka vääriline karistus.
Keelatud piirkonnas keeluajal viibimine toob kaasa stardikeelu antud võistlusele või rallikomitee otsusel ka pikemaajalise võistlustest kõrvalejäämise. Sama saatus ootab ka neid, kes ületavad võistlusjuhendis ettenähtud tutvumiskordade arvu.
www.motorsport.ee
Kuigi võistlejate viibimine võistlustrassil pärast juhendites kirjeldatud keelualade avaldamist oli ka varem karistatav, hakatakse edaspidi selle nõude täitmist senisest enam jälgima.
Rallikomitee esimehe Indrek Ilometsa sõnul on tutvumisreeglite eiramine võrdne dopinguga ning võistlejaile võrdsemate võimaluste pakkumiseks tuleks rikkujaile määrata ka vääriline karistus.
Keelatud piirkonnas keeluajal viibimine toob kaasa stardikeelu antud võistlusele või rallikomitee otsusel ka pikemaajalise võistlustest kõrvalejäämise. Sama saatus ootab ka neid, kes ületavad võistlusjuhendis ettenähtud tutvumiskordade arvu.
www.motorsport.ee
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 2393
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 06:45
- Asukoht: Tallinn
Päris nii ei ole,et siis katse ära jäetakse.Esiteks stardib esimene võistleja peale viimast nulli juba ca 2-5 minuti pärast,sõltuvalt katse pikkusest, nii et info väljasõidust ei jõuaks kuidagi starterini.AS kirjutas:Nullidal ja ohutusautodel on karm kohus lõpetada, välja arvatud tehnilistel põhjustel! Ma küll täpselt ei tea, aga kas kuskil pole kirjas seda, et kui null või ohutus võssa paneb, siis katse tuleks katkestada ja võistlejaid mitte peale lasta!? Keegi targem võiks seda täpsustada!
Teiseks aga pole ükski safety või 0-auto mingil juhul võistleja. Ta on korraldaja teenistuses olev kohtunikepaar,kelle ülesanne on tagada,et esimeste võistlejate saabumise ajaks oleks rahvas ohutus kohas,et stardi- ja finišikohtunikud oleksid töörütmis ja võtaksid ja märgiksid aegu õieti ja õigesse kohta. Samuti kontrollivad nad kellade tööd, valestartide fikseerimist jms. Neil on ka raadioside võistluste juhtimiskeskuse ja ametnikega,samuti omavahel. Nende palvel ,kui rahvas tõesti on ohtlikus kohas ja ei allu ,on võimalik ka lisakatse ärajätmine.
Kuna neil autodel on suur tähtsus lisaktse ohutuks toimumiseks, on neil tõesti keelatud hullu panna,sest selliste väljasõitude tõttu kannataks terve ralli turvalisus. Seetõtuu allkirjastavad nad ka alati korraldajaga 0-auto tüüplepingu,kus kõikide õigused /kohustused kirjas.
Selleks,et mitte ärgitada 0-autosid omavahel jõudu katsuma,ei kirjutata nende aegu ka finišite infotabloole, ehkki ka neil on ajakaart ja tegelikult neile aega võetakse. Võrreldes lõunanaabritega,on meil 0-auto värk tunduvalt parem,seal ei suudeta alati oma kihutamishimu taltsutada
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1864
- Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
- Asukoht: Elva
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 2393
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 06:45
- Asukoht: Tallinn
Ka pealtvaatajate kividega ülepuistamine on 0-auto ülesanne,et õige seismiskoht kätte näidata. 0-autos peab vähemalt üks sõitjatest olema suurte kogemustega sõitja,mida Toome kahtlemata on.Märtinfänn kirjutas:Minu arust on Toome kõike muud kui ohutu,aga tänu temala saab teada,kus võib ja kus mitte seista.
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 877
- Liitunud: 31 Mai 2005, 11:31
- Asukoht: Tallinn
Selles artiklis on välja toodud ka trahvid kiiruse ületamisel rajaga tutvumisel. Olen väga päri, et võiks kinni pidada ettenähtud piirangutest legendi koostamisel. Kuid Paide Ralli 9. katse politsei kontroll liialdamata ligi kilomeetrisel sirgel, kus legendi järgi oli ettenähtud 60 km/h, oli pigem raha kogumise üritus kui üllas eesmärk hoida ära ebavõrdset kasu saamist kiiruse ületamisest. Kiirus peab olema aeglane selleks, et oleks ohutu, rada kurvides mittelõhkuv ja et mitte häirida kohalikke elanikke. Kuid kui mõõta sirgel, kus silm ühest otsast ei näegi teist otsa, kiirust mis peaks olema 60 km/h, siis see on juba katse raha koguda mitte tagada võrdväärsed sportlikud tingimused. See nimekiri,kes seal vahele jäi oli pikk, samas ei saanud nad keegi sellest sportlikult kasu.
Samas olen siiski arvamusel, et kiirust peab kontrollima ja eksinuid peab karistama. Kuid seda võiks teha eelkõige seal, kus sellest ületamisest kasu saab.
Samas olen siiski arvamusel, et kiirust peab kontrollima ja eksinuid peab karistama. Kuid seda võiks teha eelkõige seal, kus sellest ületamisest kasu saab.
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 841
- Liitunud: 11 Sept 2003, 09:16
- Asukoht: Tallinn
Minu isiklik arvamus oli ja on, et mitte ühtegi noort võidusõitjat ei oleks tohtinud ega tohi ka tulevikus sinna ette sõitma lasta. Ei "safetyt", ei "nulli", ei "vip'i". ***** seda teab kas nad ise üldse aru saavad mis nendel terminitel vahet on.
Neli aastat tagasi oli meil üks pretsedent mis lõppes haiglaga (ning mäletatavasti oli piloot paari kuu pärast taas rajal), kas oli vaja oodata millal see jälle juhtub? Jumal tänatud, et see ei ole kordunud, st keegi ei ole viga saanud. Oliveri avarii ei olnud teab mis hulljulgest sõidustiilist tingitud ning ta oleks ka võinud selle autoga ralli lõpuni sõita.
KUID oleks äärmiselt ebakohtune teda karistada karmimalt kui seda tehti mõned aastad tagasi ja lubada teistel kluttidel edasi tallata.
Õige lahendus rallikomitee poolt oleks see pullitegemine üldse ära lõpetada kuid lubada noortel autospordiga (st noorterallid, noortesprindid, krossid, jäärajad jne) edasi tegeleda.
Neli aastat tagasi oli meil üks pretsedent mis lõppes haiglaga (ning mäletatavasti oli piloot paari kuu pärast taas rajal), kas oli vaja oodata millal see jälle juhtub? Jumal tänatud, et see ei ole kordunud, st keegi ei ole viga saanud. Oliveri avarii ei olnud teab mis hulljulgest sõidustiilist tingitud ning ta oleks ka võinud selle autoga ralli lõpuni sõita.
KUID oleks äärmiselt ebakohtune teda karistada karmimalt kui seda tehti mõned aastad tagasi ja lubada teistel kluttidel edasi tallata.
Õige lahendus rallikomitee poolt oleks see pullitegemine üldse ära lõpetada kuid lubada noortel autospordiga (st noorterallid, noortesprindid, krossid, jäärajad jne) edasi tegeleda.
Aga siis tekib ju küsimus: kes seal ees üldse sõita võiks? Noortele on see hea võimalus ju legendi koostamise õppimiseks aga kas siis ka nii segast panema peab? Ma ei mõtle siin tegelikult üldse Oliveri vaid hoopis ühe varasema ralli noori! See on küll hea õppimiseks, aga siiski see ei ole ju neil võidusõit! Mina pooldan küll, et lastaks noortel sõita Safetyt, seda siiski ohutuse piires!
nõustun Rasmusega, kõiki tuleb kohelda võrdselt ! Samuti tekkis küsimus miks ei määratud karistust kohe peale rallit, vaid pea 1,5 kuud hiljem. Minuteada peaks rallikomitee/EAL peatama litsensi kohe peale juhtunut ja määrama karistuse või vajavadki nad 1,5 kuud mõtlemisaega. Teisalt miks EAL üldse lubab rajale täitma kohtunike kohustusi kodanikke kellel pole ei juhilube ega ka küllaldasi teadmisi rallikorraldusest-kohtuniku tööst. Minu aravates on hetkel tegemist EAL-i poolt korraldatud "blackiga", et asja kontrolli alla tuua pannakse 1 noormees tanki. Kui võeti 1 kodanikult peale märksa tõsisemat õnnetust litsents ära 2 kuuks, siis tuleks rakendada sama karistust ka praegusel juhul, ja karistuse alguskuupäev peaks algama kohe pärast võistlust, mitte 1,5 kuud hiljem.