Markus Winkelhock teeb sel nädalavahetusel F1 sarjas Saksamaal Spykeri meeskonnas oma debüütsõidu.
Winkelhock, kes on vormel-1 sarja endise sõitja Manfredi poeg, valiti tiimi juhi Colin Kollesi sõnul tiimi esindama ajutiselt, vahendab Eurosport.
«Hetkel on see vaid üks sõit, sest me vajame rohkem aega otsustamaks, kellest saab Adrian Sutili partner ülejäänud aastaks.»
27-aastane Winkelhock oli enne Spykeri tiimiga liitumist Midlandi testsõitja.
«Loomulikult on see täitunud unistus,» ütles ta. «Olen sõiduks füüsiliselt ja vaimselt valmistunud. See on hetkel vaid ühekordne võimalus, kuid ma võtan sellest viimase.»
Sakslane konkureeris koha pärast Christian Klieniga.
>
0
Viimati muutis Keio, 21 Juul 2007, 21:45, muudetud 1 kord kokku.
#4 Jari-Matti Latvala Miikka Anttila Ford Fiesta RS WRC
1. HAMILTON McLaren 1m32.515s
2. RAIKKONEN Ferrari 1m32.751s
3. ALONSO McLaren 1m32.932s
4. HEIDFELD BMW 1m32.975s
5. KUBICA BMW 1m33.205s
6. MASSA Ferrari 1m33.605s
7. SCHUMACHER Toyota 1m33.825s
8. BUTTON Honda 1m33.936s
9. COULTHARD Red Bull 1m34.062s
10. BARRICHELLO Honda 1m34.142s
11. TRULLI Toyota 1m34.152s
12. WURZ Williams 1m34.345s
13. ROSBERG Williams 1m34.563s
14. DAVIDSON Super Aguri 1m34.567s
15. WEBBER Red Bull 1m34.683s
16. SATO Super Aguri 1m34.708s
17. LIUZZI Toro Rosso 1m34.907s
18. KOVALAINEN Renault 1m34.921s
19. FISICHELLA Renault 1m35.077s
20. SPEED Toro Rosso 1m35.643s
21. SUTIL Spyker 1m36.340s
22. WINKELHOCK Spyker 1m37.116s
>
0
#4 Jari-Matti Latvala Miikka Anttila Ford Fiesta RS WRC
1. RAIKKONEN Ferrari 1m33.339s
2. HAMILTON McLaren 1m33.487s
3. MASSA Ferrari 1m33.590s
4. ALONSO McLaren 1m33.637s
5. SCHUMACHER Toyota 1m33.668s
6. TRULLI Toyota 1m33.746s
7. ROSBERG Williams 1m33.845s
8. BUTTON Honda 1m33.880s
9. HEIDFELD BMW 1m34.146s
10. KUBICA BMW 1m34.221s
11. WEBBER Red Bull 1m34.235s
12. WURZ Williams 1m34.264s
13. SATO Super Aguri 1m34.357s
14. BARRICHELLO Honda 1m34.411s
15. FISICHELLA Renault 1m34.431s
16. KOVALAINEN Renault 1m34.446s
17. COULTHARD Red Bull 1m34.504s
18. DAVIDSON Super Aguri 1m34.554s
19. SPEED Toro Rosso 1m35.320s
20. LIUZZI Toro Rosso 1m35.653s
21. SUTIL Spyker 1m36.527s
22. WINKELHOCK Spyker 1m37.319s
>
0
#4 Jari-Matti Latvala Miikka Anttila Ford Fiesta RS WRC
1. RAIKKONEN Ferrari 1m31.396s
2. HAMILTON McLaren 1m31.627s
3. ALONSO McLaren 1m32.039s
4. KUBICA BMW 1m32.039s
5. MASSA Ferrari 1m32.217s
6. ROSBERG Williams 1m32.344s
7. HEIDFELD BMW 1m32.581s
8. WEBBER Red Bull 1m32.632s
9. COULTHARD Red Bull 1m32.679s
10. SCHUMACHER Toyota 1m32.788s
11. LIUZZI Toro Rosso 1m32.841s
12. BUTTON Honda 1m32.869s
13. TRULLI Toyota 1m32.936s
14. SPEED Toro Rosso 1m32.974s
15. WURZ Williams 1m33.154s
16. FISICHELLA Renault 1m33.214s
17. BARRICHELLO Honda 1m33.229s
18. KOVALAINEN Renault 1m33.484s
19. DAVIDSON Super Aguri 1m33.792s
20. SATO Super Aguri 1m33.945s
21. SUTIL Spyker 1m34.423s
22. WINKELHOCK Spyker 1m36.090s
>
0
#4 Jari-Matti Latvala Miikka Anttila Ford Fiesta RS WRC
Nürburgringil pälvis parima stardikoha Kimi Räikkönen Ferraril
Saksamaal Nürburgringil toimuval vormel-1 autode MM-etapil sai kvalifikatsioonis parima aja 1.31,450 soomlane Kimi Räikkönen Ferraril.
Valitsev maailmameister, hispaanlane Fernando Alonso McLarenil kaotas teisena 0,291 ja brasiillane Felipe Massa Ferraril kolmandana 0,328 sekundiga.
Tulemused:
1. Kimi Räikkönen FIN Ferrari 1.31,450
2. Fernando Alonso ESP McLaren 1.31,741
3. Felipe Massa BRA Ferrari 1.31,778
4. Nick Heidfeld GER BMW Sauber 1.31,840
5. Robert Kubica POL BMW Sauber 1.32,123
6. Mark Webber AUS RedBull - Renault 1.32,476
7. Heikki Kovalainen FIN Renault 1.32,478
8. Jarno Trulli ITA Toyota 1.32,501
9. Ralf Schumacher GER Toyota 1.32,570
10. Lewis Hamilton GBR McLaren 1.33,833
11. Nico Rosberg GER Williams - Toyota 1.31,978
12. Alexander Wurz AUT Williams - Toyota 1.31,996
13. Giancarlo Fisichella ITA Renault 1.32,010
14. Rubens Barrichello BRA Honda 1.32,221
15. Anthony Davidson GBR Super Aguri - Honda 1.32,451
16. Takuma Sato JPN Super Aguri - Honda 1.32,838
17. Jenson Button GBR Honda 1.32,983
18. Scott Speed USA Toro Rosso - Ferrari 1.33,038
19. Vitantonio Liuzzi ITA Toro Rosso - Ferrari 1.33,148
20. David Coulthard GBR RedBull - Renault 1.33,151
21. Adrian Sutil GER Spyker - Ferrari 1.34,500
22. Markus Winkelhock GER Spyker - Ferrari 1.35,940
>
0
Viimati muutis Keio, 21 Juul 2007, 21:45, muudetud 1 kord kokku.
#4 Jari-Matti Latvala Miikka Anttila Ford Fiesta RS WRC
Vormel-1 sarja üldliider Lewis Hamilton kihutas Nürburgringi GP-etapi kvalifikatsioonisõidus raja ääres olevasse kummivalli.
McLarenit juhtinud 22-aastane Hamilton tegi avarii viis minutit enne ajasõidu lõppu. Avarii põhjustas parema esiratta purunemine, mille omakorda põhjustas vigane pneumotööriist, mida ratta paigaldamisel kasutati, vahendas F1 ametlik koduleht.
McLareni tiimipealiku Ron Dennise sõnul ei saanud Hamilton tõsiselt vigastada, tal ei purunenud ühtki luud ning ta ei kaotanud ka avarii tagajärjel teadvust.
Hamilton ajas end pärast avariid kokpitist poolenisti välja ja näitas fännidele ülestõstetud pöidlaid märgiks, et kõik on korras. Siiski viidi ta kanderaamil arstlikku kontrolli.
Hamiltoni homse sõidu otsustab meeskond hiljem. Kui ta sõidab, alustab ta 10. kohalt. Kvalifikatsioonis oli Hamilton enne avariid 5. kohal.
>
0
#4 Jari-Matti Latvala Miikka Anttila Ford Fiesta RS WRC
Laupäeval Saksamaal Nürburgringil vormel-1 sarja etapil kvalifikatsioonis avarii teinud Suurbritannia esindaja Lewis Hamilton pääseb pühapäeval võistluse starti.
22-aastane sarja üldliider Hamilton kihutas laupäeval raja ääres olevasse kummivalli, kuid pääses vigastuteta. McLarenit ohjav Hamilton kaotas auto üle kontrolli viis minutit enne ajasõidu lõppu. Mees väljus autost omal jalal, kuid vajas seejärel arstiabi. Raja turvatöötajate sõnul oli Hamilton pärast õnnetust teadvusel ja suutis rääkida.
Hamilton pääseb pühapäevasele võistlusele kümnedalt kohalt, parima aja sõitis laupäeval soomlane Kimi Räikkönen Ferraril.
Fernando Alonso võitis Nürburgringi põnevusetenduse
Vormel-1 autode MM-etapi, Saksamaal Nürburgringil kihutatud Euroopa GP, võitis valitsev maailmameister Fernando Alonso (McLaren) Hispaaniast.
Alonso möödus kuus ringi enne finišit Felipe Massast (Ferrari) ja edestas lõpuks brasiillast 8,1 sekundiga. Kolmanda koha sai 1.05,6 kaotusega austraallane Mark Webber (Red Bull).
Punktidele pääsesid ka austerlane Alexander Wurz (Williams), britt David Coulthard (Red Bull), sakslane Nick Heidfeld, poolakas Robert Kubica (mõlemad BMW) ning soomlane Heikki Kovalainen (Renault).
Parimalt kohalt alustanud kahe eelmise etapi võitja Kimi Räikkönen (Ferrari) Soomest katkestas tehniliste probleemide tõttu kolmandalt kohalt.
Laupäevases kvalifikatsioonis raske avarii teinud, kuid siiski võistlusel osalenud MM-sarja üldliider Lewis Hamilton (McLaren) Suurbritanniast käis mitmel korral oma sõiduvigade tõttu rajapervel ja rahuldus lõpuks üheksanda kohaga.
Võistlus algas küll päikesepaistes, kuid juba teisel ringil hakkas sadama paduvihma. Kui raja esimeses kurvis oli sõitnud välja kuus pilooti, teiste seas ka Hamilton, otsustati võistlus katkestada. Selleks hetkeks juhtis MM-il debüteerinud sakslane Markus Winkelhock (Spyker). Kuiva ilmaga jätkunud võidukihutamist dikteeris Massa, ent lõpuks avanesid taas taevaluugid ning Alonsol õnnestus brasiillasest mööduda.
MM-sarja üldarvestuses on Hamiltonil 70, Alonsol 68, Massal 59 ja Räikkönenil 52 punkti. Meeskondadest juhib McLaren 138 silmaga, järgnevad Ferrari 111 ning BMW Sauber 61 punktiga.
Tulemused:
1. Fernando Alonso, McLaren
2. Felipe Massa, Ferrari +8,1
3. Mark Webber, Red Bull +1.05,6
4. Alexander Wurz, Williams +1.05,9
5. David Coulthard, Red Bull +1.13,6
6. Robert Kubica, BMW +1.20,2
7. Nick Heidfeld, BMW +1.22,4
8. Heikki Kovalainen, Renault +1 ring
9. Lewis Hamilton, McLaren +1 ring
10. Giancarlo Fisichella, Renault +1 ring
11. Rubens Barrichello, Honda +1 ring
12. Anthony Davidson, Super Aguri +1 ring
13. Jarno Trulli, Toyota +1 ring
Katkestajad:
Kimi Räikkönen, Ferrari, 34, mootor
Takuma Sato, Super Aguri, 19, hüdraulika
Ralf Schumacher, Toyota, 18, avarii
Markus Winkelhock, Spyker, 13, mootor
Jenson Button, Honda, 2, väljasõit
Adrian Sutil, Spyker, 2, väljasõit
Nico Rosberg, Williams, 2, väljasõit
Scott Speed, Toro Rosso, 2, väljasõit
Vitantonio Liuzzi, Toro Rosso, 2, väljasõit
>
0
#4 Jari-Matti Latvala Miikka Anttila Ford Fiesta RS WRC
Väidetavalt leidis Scott Speedi ja Toro Rosso meeskonnapealiku, Franz Tosti, vahel aset “füüsiline kontakt” pärast seda, kui paduvihmas olid mõlemad Toro Rossod rajalt välja sõitnud ja Speed naases boksi selgitusi jagama.
Vahejuhtumiga seoses kahtleb speedtv.com, kas ameeriklast enam üldse Red Bulli farmmeeskonnas rooli taha lastakse.
Speed oli üks paljudest, kellele sai saatuslikuks paduvihmast põhjustatud veelomp esimeses kurvis. Viimasena maandus kurvijäänute seltskonda tema meeskonnakaaslane Liuzzi, kes jättis napilt kaasa haaramata turvaauto, aga see-eest tabas tarktorit.
Võidusõidu algusminutitel mõlemad autod kaotanud Toro Rosso boksis olid emotsioonid ilmselt laes kui Speed sinna jõudis. Pärast vestlust Tostiga hakkas Speed boksist lahkuma, kui tiimipealik äkki oma käed “kasutusele võttis.” Pealtnägija sõnul oli tegemist sõitja ründamisega.
Viimastel nädalatel on Toro Rosso juhtide poolt mitmeid kordi mõista antud, et järgmisel hooajal ei soovita enam Speedi ja Liuzzi teeneid kasutada. Meeskonna kaasomanik, Gerhard Berger, soovib värvata ChampCari tähe Sebastien Bourdais’i.
Laupäeval, enne Euroopa GP-d ütles Speed SpeedTV-le antud intervjuus järgmist: “Gerhardil ja Franzil on oma ideed, millisena nad tahavad näha tulevikku. Kindel on see, et sellel ei ole midagi pistmist minu saavutustega rajal. On selge, et oma bossidelt saame mina ja Tonio (Liuzzi) väga minimaalselt toetust.”
“See on kestnud juba kaks aastat ja on järjest süvenenud. Mingil hetkel otsustasin, et enam ei hooli — ei ole järgmisel aastal F1-s või olen teises meeskonnas, mõlemat pidi on OK,” rääkis Speed: “See otsus muutis mind rahulikumaks ja ma usun, et tegelikult sõidan ma praegu paremini. Pole vaja olla eriline raketiteadlane, et saada aru — Franz ja Gerhard rabelevad nagu hullud, et minust ja Toniost lahti saada.
F1 Euroopa GP kaks kõvemat meest Fernando Alonso ja Felipe Massa läksid pärast võistlust teel autasustamispoodiumile omavahel kaklema, sest Alonso pidas Massa käitumist reeglitevastaseks.
«Teine koht jättis suhu mõru maitse,» lausus pettunud Massa. «Olin kogu võistluse sõitnud tugevasti ning kui lõpus hakkas vihma sadama, siis kohe kui sain märja ilma rehvid alla, muutus vormel tasakaalutuks.»
Massa järel teisel kohal sõitnud Alonso möödus brasiillasest viis ringi enne lõppu ning korraks puutusid kahe mehe vormelid külgepidi ka kokku. Just see viis Alonso endast välja, sest ta arvas, nagu teinuks Massa seda katmise eesmärgil tahtlikult.
Alonso vabandas
Võistluskoridoris teel poodiumile tekkis meeste vahel sõnasõda. «Ma olin tõeliselt üllatunud, kui Alonso ütles, et tegin seda meelega,» imestas Massa. «Ma ei teeks kunagi midagi sellist sihilikult.»
Kahekordne maailmameister ei pidanud Massaga tülitsemist vajalikuks, andis brasiillasele peagi järele ning vabandas tuliste sõnade pärast.
«Me puutusime rajal kokku kaks korda ning ma ka vabandasin Massa ees,» ütles karjääri 18. võidu saanud Alonso. «Olin pärast sõitu stressis, sest vihma tõttu poleks ma pruukinud sõitu üldse lõpetada. Nüüd proovin võitu tähistada ning kõik möödunu unustada.»
Massa aga ajas oma õigust lõpuni taga. «Kui ta oli õnnetu, siis ei ole see minu probleem,» rääkis ta. «Mina sõidan oma sõitu ja järgin reegleid. Kui keegi ütleb mulle, et ma tegin midagi valesti ja ma ei teinud, siis saan hoopis mina vihaseks.»
Nautis ilma
Alonso tunnistas, et oleks rahul olnud ka teise kohaga, kuid sõidu lõpus uuesti sadama hakanud vihm tegi talle kingituse, mida olnuks lihtsalt patt mitte ära kasutada.
«Mulle meeldis võidusõit väga, sest ma naudin erinevaid ilmaolusid,» rääkis ta.»
>
0
#4 Jari-Matti Latvala Miikka Anttila Ford Fiesta RS WRC
7 GP-d veel sõita ning punktijärjestus hetkel järgmine
Sõitjad:
Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 70
Fernando Alonso McLaren-Mercedes 68
Felipe Massa Ferrari 59
Kimi Raikkonen Ferrari 52
Nick Heidfeld BMW Sauber 36
Robert Kubica BMW Sauber 24
Giancarlo Fisichella Renault 17
Heikki Kovalainen Renault 15
Alexander Wurz Williams 13
David Coulthard Red Bull Racing 8
Mark Webber Red Bull Racing 8
Jarno Trulli Toyota 7
Nico Rosberg Williams 5
Takuma Sato Super Aguri F1 4
Ralf Schumacher Toyota 2
Jenson Button Honda Racing 1
Sebastian Vettel BMW Sauber 1
Meeskondlik arvestus:
McLaren-Mercedes 138
Ferrari 111
BMW Sauber 61
Renault 32
Williams 18
Red Bull Racing 16
Toyota 9
Super Aguri F1 4
Honda Racing 1
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Viimaks ometi avanes võimalus sõita vaatama F1 GP-d. Euroopa GP ja Nürburgring sai valitud seepärast, et tulihingelise M.Schumacheri fännina sain oma silmaga ära näha vanameistri ise ja seda ka võistlusrajal.
Ligi 2300km kaugusel Tallinnast imeliselt looduskaunis kohas asub Nürburgringi rada. TV pildis pole rada pooltki seda, jäävad arusaamatuks järsud tõusud, mahapöörded, rahvamassid ja kogu kompleks ise. Mootorite muusika kõrvus ning kütuselõhn ninas sai veetetud 3 imelist päeva; reedesed ja laupäevased vabatreeningud, kvalifikatsioonisõidud ning GP sõit. See jutt, et kohapealt vaadates võimatu aru saada järjestust ja rajal toimuvast on minujaoks müstika, suured ekraanid ja tablood igalpool, lisaks saksa ja eng. keelne kommenteerimine. Kuid midagi oli puudu - nimelt TV3 tosinkond reklaami tampoonidest ja shampoonidest
Hamiltoni pauk oli laupäeval hirmus, ca 30sec ei liigutanud ta oma kiivrit, vaid jalad tõmblesid kramplikult, kõhe tunne tekkis seda vaadates, kui mees ise liigutama hakkas ja autost välja püüdis tõusta, tõusis suur osa rahvast püsti ja aplodeeris.
Enne põhisõitu ca 2h enne starti hakkavad suuremad ettevalmistused, turvaautod teevad ringe, puhastusmasinad ning rajakoristajad rajal, ca 1h enne starti avas Schumi pidulikult omanimelise kurvi Schumacher S-i, ca 40min enne sõitu teevad kõik sõitjad kabriolettidel ringi rajal.
Stardituled kustuvad ja sõit läks lahti! Imetlusväärne on see, et suudetakse minutilise täpsusega paika panna vihmasaju algus. Kopterid õhus ja ilmajaamad rajast mõne km kaugusel.
Pidutsetakse 24h, telklinnakud peaaegu sama suured kui Tartu linn, õlut voolab ojadena, poolpaljad naised ja vali muusika. Selle kõige juures ei ole kuskil näha kaklusi, vandaalitsemisi, kogu rahvamass on kui üks suur pere, liiklust reguleerib saksa politsei nii õhust kui ka maapinnalt. Sellist melu pole ma ühelgi eestis toimunud autospordi üritusel kunagi kohanud.
Igatahes soovitan kõigil vähemalt kasvõi korra viibida sellisel suurejoonelisel võidusõidul kui F1.
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Tean seda tunnet ma käisin eelmisel hooajal Hungaris F1 etappi vaatamas kusjuures eelmine aasta ööbisimeoma kambaga ka ilmajaama kõrval millel oli lipu vardasse tõmmatud Canada lipp.
Start on kõige võimsam asi need hääled mmm kananahk tuli peale.
>
0
Loeb is God, Ogier His Right Hand but Tänak is His Right Foot.