Volkswagen Linnaring 2007 toimub 9.-10. juunil Tallinnas Lasnamäe kanali alguses. Antud üritus toob juuni teisel nädalavahetusel koju kätte Põhja-Euroopa kiireimad vormelid ja ringrajaautod ning esmakordselt siin regioonis ka Red Bull Racing Vormel 1 meeskonna demonstratsioonesinemise.
Linnaring on oma lühikese ajaloo jooksul alati olnud esinduslikult rahvusvaheline võistlus, nii ka 2007 aastal. Lisaks Baltikumi kiirematele autodele ja vormelitele on oodata 2007 aasta üritusele suurt hulka põhjanaabreid Soomest ja Rootsist. Võistluse korralda Saksa Auto AMK esindaja Jussi Pärnpuu sõnul on põhjust kohale tulemiseks küllaga: „Pärast aastast pausi on Saksa Auto AMK kogunud energiat ja uusi huvitavaid ideid – nüüd on aeg need realiseerida. Toome koostöös Red Bull’iga Tallinnasse show, mida pole Põhjamaades varem nähtud.”
Võistlusklassidest tulevad rajale kiired NEZ 2000 klassi seeriaautod, NEZ GT ohtrate hobujõududega superautod, kiired Vormel 3 klassi masinad ning kaks äärmiselt vaatemängulist võistlusklassi – Legends ja Mini Tonni (laiadele massidele tuntud kui Mr. Bean’i sõiduvahend). Seega on pea kõikides startivates võistlusklassides rajale tulemas 20-30 võistlusmasinat ning mitmetes startides saavad korraga lähte 3-5 erineva riigi võidusõitjad.
Üheks suurimaks maiuspalaks kujuneb kindlasti Red Bull Racing’u Vormel 1 meeskonna esmakordne demonstratsioonsõit Põhja-Euroopas. Hetkel ei soovi korraldaja veel äsja mainitud üllatuselt saladuseloori kergitada, kuid kinnitab, et Vormel 1 autot näeb Tallinnas rajal mitmel korral ning lubab, et kohale tulnud publik saab korraliku etenduse maailma autospordi tipptehnika eestvedamisel.
Võistlusnädalavahetus koosneb kahest päevast. Laupäevasel päeval toimuvad vabatreeningud ja kvalifikatsioonisõidud ning pärastlõunal ka neli võistlusstarti – Mini’de, Legends’ite ja Super 1600 klassi autode esimesed lähted. Pühapäeval saavad stardid alguse praeguste plaanide kohaselt ca 11.15 ning kõik osalevad võistlusklassid tulevad päeva jooksul rajale kaheks stardiks.
Kuna võistlus toimub Lasnamäe kanali alguses, siis on pea kogu trass ümbritsetud ideaalse loodusliku paetribüüniga. Korraldajad on püüdnud ringrajavõistlusest teha tõsiseltvõetava pereürituse, kus lisaks isedele ja poegadele oleks piisavalt lusti ning vaatamist väärivat ka naisperele. Oluline on ka see, et laupäevane võistluspäev on pealtvaatajatele tasuta. Pühapäevase päeva piletid on aga juba homsest saadaval Piletilevi müügipunktides.
Täpsem info võistluse kohta nii osavõtjatele, pealtvaatajatele kui ka pressile Volkswagen Linnaring 2007 ametlikul kodulehel www.linnaring.ee. Lehekülg täieneb pidevalt!
Motorsport.ee
Linnaring 2007
Moderaator: Strike
Linnaring 2007
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Vormel 1 roolis tuleb Volkswagen Linnaring 2007 rajale Red Bull Junior Team’i liige portugaallane Filipe Miguel Albuquerque. Tegemist on Vormel 1 tulevikulootusega, kes tänaseks sõidab üle 425 hobujõu arendava Renaultiga “World Series by Renault” võistlussarjas, teatab EAL.
Nooruke Albuquerque alustas kardisõiduga tegelemist juba 8-aastaselt ning kuulub Red Bulli juunioride meeskonnas juba teist hooaega. Eelmisel hooajal võitis ta kaks mainekat tiitlit — Formel Renault 2.0 NEC ja Eurocup.
Vormel 1-ga pannakse Linnaringi võistlusel joonele üks võimsamaid ning kallimaid tänavaautosid, 520 hobujõudu arendav Lamborghini Gallardo, mille roolis eelmisel hooajal samuti Formel Renault 2.0 Eurocup sarjas võistelnud Sten Pentus. Võimekate tavaautode võrdlusmomendi lisab 220-hobujõulise Volkswagen Golf GTI Edition 10 roolis mitmekordne Eesti ja Baltikumi meister autode ringrajasõidus, Paavo Rebane.
Linnaringi korraldaja Keijo Kaasik ootab põnevusega F1 Eestisse saabumist. “Esimest korda on kõigil võimalik oma silmaga näha maailma autospordi absoluutset tipptaset ja seda nii masina kui piloodi osas. Red Bull-i poolt väljavalitute hulka kuulumine on autospordimaailmas juba kindel kvaliteedimärk,” ütles Kaasik.
Volkswagen Linnaring toimub 9.-10. juunini Tallinnas Lasnamäe kanali alguses. Võistlus on nii Eesti, Soome kui Põhja-Euroopa Meistrivõistluste teiseks etapiks, kuhu tulevad kokku Põhja-Euroopa kiireimad vormelid ja ringrajaautod
Nooruke Albuquerque alustas kardisõiduga tegelemist juba 8-aastaselt ning kuulub Red Bulli juunioride meeskonnas juba teist hooaega. Eelmisel hooajal võitis ta kaks mainekat tiitlit — Formel Renault 2.0 NEC ja Eurocup.
Vormel 1-ga pannakse Linnaringi võistlusel joonele üks võimsamaid ning kallimaid tänavaautosid, 520 hobujõudu arendav Lamborghini Gallardo, mille roolis eelmisel hooajal samuti Formel Renault 2.0 Eurocup sarjas võistelnud Sten Pentus. Võimekate tavaautode võrdlusmomendi lisab 220-hobujõulise Volkswagen Golf GTI Edition 10 roolis mitmekordne Eesti ja Baltikumi meister autode ringrajasõidus, Paavo Rebane.
Linnaringi korraldaja Keijo Kaasik ootab põnevusega F1 Eestisse saabumist. “Esimest korda on kõigil võimalik oma silmaga näha maailma autospordi absoluutset tipptaset ja seda nii masina kui piloodi osas. Red Bull-i poolt väljavalitute hulka kuulumine on autospordimaailmas juba kindel kvaliteedimärk,” ütles Kaasik.
Volkswagen Linnaring toimub 9.-10. juunini Tallinnas Lasnamäe kanali alguses. Võistlus on nii Eesti, Soome kui Põhja-Euroopa Meistrivõistluste teiseks etapiks, kuhu tulevad kokku Põhja-Euroopa kiireimad vormelid ja ringrajaautod
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Tallinna liikluses ettenägematult suurte liiklusummikute tekkimisega seoses Linnaringi rallivõistlust järgmisel aastal Laagna teele enam ei lubata, teatas Tallinna pressiteenistus.
Tallinna transpordiameti juhi Andres Harjo sõnul tõi rallivõistlus Volkswagen Linnaring 2007 kaasa ettenägematult suured liiklusummikud.
"Tegime vea, et võistluse linna lubasime ja transpordiameti kooskõlastuse sellele ettevõtmisele andsime," tunnistas ta. "Järgmisel aastal oleme kindlasti targemad ja taolisi kooskõlastusi, mis linna liiklust suurel määral häirida võivad, enam ei anna," kinnitas ametnik.
Kujunenud keerulise liiklusolukorra leevendamiseks on alates tänasest ajutiselt liiklusreguleerijad Russalka ristmikul. Samuti on Narva maanteel linnast väljuval sõidusuunal avatud taas kolm sõidurada.
"Tänane ebameeldiv kogemus viitab vajadusele edaspidi rohkem tunnetada riski piire suurürituste korraldamisel ja kooskõlastamisel ning arutada neid eelnevalt ka suuremas ringis ja linna tippjuhtidega," lisas Harjo.
Niimoodi toetavad ja edendavad tallinna linnaisad eesti motosporti!
Tallinna transpordiameti juhi Andres Harjo sõnul tõi rallivõistlus Volkswagen Linnaring 2007 kaasa ettenägematult suured liiklusummikud.
"Tegime vea, et võistluse linna lubasime ja transpordiameti kooskõlastuse sellele ettevõtmisele andsime," tunnistas ta. "Järgmisel aastal oleme kindlasti targemad ja taolisi kooskõlastusi, mis linna liiklust suurel määral häirida võivad, enam ei anna," kinnitas ametnik.
Kujunenud keerulise liiklusolukorra leevendamiseks on alates tänasest ajutiselt liiklusreguleerijad Russalka ristmikul. Samuti on Narva maanteel linnast väljuval sõidusuunal avatud taas kolm sõidurada.
"Tänane ebameeldiv kogemus viitab vajadusele edaspidi rohkem tunnetada riski piire suurürituste korraldamisel ja kooskõlastamisel ning arutada neid eelnevalt ka suuremas ringis ja linna tippjuhtidega," lisas Harjo.
Niimoodi toetavad ja edendavad tallinna linnaisad eesti motosporti!
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Tallinna linnavalitsus otsustas määrata distsiplinaarkaristuse läinud nädala teises pooles Laagna tee sulgemist lubanud transpordiameti juhatajale Andres Harjole ning liiklusteenistuse direktorile Mati Songisepale.
http://postimees.ee/140607/esileht/sise ... 266355.php
http://postimees.ee/140607/esileht/sise ... 266355.php
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
10. juunil Tallinnas Laagna teele ehitatud ajutisel ringrajal toimunud Volkswagen Linnaring 2007 tõi lisaks suurepärastele suveilmadele koju kätte ka kiireimad ringrajaautod. Toimusid Eesti, Soome ja Põhja-Euroopa MV sarjade teised etapid.
Pika võistluspäeva jooksul käisid pea kõik võistlusklassid rajal kahel korral ning võistluspäeva jooksul tegi kolm demonstratsioonesinemist ka Red Bull Racing’u Vormel 1 auto.
Võistlusklassidest olid sündmusterohkemad kindlasti vormelite ja seeriaautode ühislähted, mille raames õnnestus ka eestlastel kõrgeid kohti hõivata. Vormel 3 klassis jäi sedapuhku paraku poodium veel soomlaste valitseda – paremusjärjestus oli järgmine: Jesse Krohn, Teppo Suvanto, Rami Räikkönen. Vormel Baltic’u esimese otsa kohtad kuulusid aga seevastu eestlastele – Toomas Kallasmaa, Erko Vallbaum ja Martin Laur olid parimad.
Pingelised olid ka Super Touring seeriaautode võistlusstardid kus kahel korral jäi eestalsel Raimo Kullil napilt puudu stardi võidust. Finiseerides esimese stardi esimesel kohal tõi rajapiirde riivamisega kaasnenud karistus kaasa taandumise teiseks. Teise stardi õnnestunud lähte ja sellega kaasnenud juhtpostitsiooni röövis ebaõnnestud pit-stop, mis taandas eestlase taaskord teisele positsioonile. Kokkuvõttes oli kiireim soomlane Pasi Lähteenmäki, kellele järgnes Kulli ning seejärel omakorda Mika Heinonen.
GT klassi startides oli võidukas Dodge Viper’il võistelnud Pertti Kuismanen, edestades eestlasi Tõnu Soomerit ja Rain Pilvet. Super 1600 klassi esikolmiku moodustasid aga lätlane Lauris Vidzis ja eestalsed Kaspar Aruvee ning Raul Karu.
Vaatemängulised Legends klassi stardid ei näinud sedapuhku kuulsate maailmanimede võidutantsu. Ei Heikki Kovalaineni kui ka Kimi Räikköneni isa ei suutnud Legends klassi kiireimaid kõigutada. Parimaks osutusid Jere Rantaniemi, Rory Penttinen ja Petri Ylinen.
Pika võistluspäeva jooksul käisid pea kõik võistlusklassid rajal kahel korral ning võistluspäeva jooksul tegi kolm demonstratsioonesinemist ka Red Bull Racing’u Vormel 1 auto.
Võistlusklassidest olid sündmusterohkemad kindlasti vormelite ja seeriaautode ühislähted, mille raames õnnestus ka eestlastel kõrgeid kohti hõivata. Vormel 3 klassis jäi sedapuhku paraku poodium veel soomlaste valitseda – paremusjärjestus oli järgmine: Jesse Krohn, Teppo Suvanto, Rami Räikkönen. Vormel Baltic’u esimese otsa kohtad kuulusid aga seevastu eestlastele – Toomas Kallasmaa, Erko Vallbaum ja Martin Laur olid parimad.
Pingelised olid ka Super Touring seeriaautode võistlusstardid kus kahel korral jäi eestalsel Raimo Kullil napilt puudu stardi võidust. Finiseerides esimese stardi esimesel kohal tõi rajapiirde riivamisega kaasnenud karistus kaasa taandumise teiseks. Teise stardi õnnestunud lähte ja sellega kaasnenud juhtpostitsiooni röövis ebaõnnestud pit-stop, mis taandas eestlase taaskord teisele positsioonile. Kokkuvõttes oli kiireim soomlane Pasi Lähteenmäki, kellele järgnes Kulli ning seejärel omakorda Mika Heinonen.
GT klassi startides oli võidukas Dodge Viper’il võistelnud Pertti Kuismanen, edestades eestlasi Tõnu Soomerit ja Rain Pilvet. Super 1600 klassi esikolmiku moodustasid aga lätlane Lauris Vidzis ja eestalsed Kaspar Aruvee ning Raul Karu.
Vaatemängulised Legends klassi stardid ei näinud sedapuhku kuulsate maailmanimede võidutantsu. Ei Heikki Kovalaineni kui ka Kimi Räikköneni isa ei suutnud Legends klassi kiireimaid kõigutada. Parimaks osutusid Jere Rantaniemi, Rory Penttinen ja Petri Ylinen.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]