Rally Sweden III päev

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Strike
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5918
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Rally Sweden III päev

Postitus Postitas Strike »

Pilt Rootsi ralli kolmas võistluspäev SS19-SS24, kokku 84,84km

Rootsi ralli teisel võistluspäeval sõideti kokku kaheksa kiiruskatset ja läbiti 117,76 katsekilomeetrit ning katsetele starditi avapäeva tulemuste pööratud järjestuses.
Laupäevaseks avakatseks läbisid piloodid Vargåsen´i, mis on kuulus Colin´s Crest´i hüppe poolest.
Katse võitsid ralli üldliidrid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Ford Fiesta WRC), kes suurendasid edu kaasmaalaste Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen (Citroen DS3 WRC) ees 2,2 sekundi võrra.
Reedesel võistluspäeval sõiduvea teinud ja alles seitsmendana lõpetanud Sebastien Loeb – Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) alustasid teist võistluspäeva kiiruskatse kuuenda ajaga ning vähendasid positsioon kõrgemal olnud ekipaažiga, Henning Solberg - Ilka Minor (Ford Fiesta WRC), vahet 6,3 sekundi võrra.
Prantslane sõnas kiiruskatse finišis: „Püüame Henningu kätte saada ja siis vaatame edasi. Tingimustes, kus pidamine pidevalt vaheldub, on keeruline head sõidurütmi leida.“
Esimese võistluspäeva esimesel kiiruskatsel palju väärtusliku aega kaotanud, kuid hiljem siiski jätkanud Ott Tänak – Kuldar Sikk (Ford Fiesta WRC) startisid teise päeva kiiruskatsetele kolmandana ning see tähendas seda, et eestlaste kanda oli nö. „teepuhastaja“ roll.
Hoolimata kehvast stardipositsioonist näitas Ott Tänak väga korraliku kiirust ning tulemuseks avakatse viies resultaat.
„Tee oli päris lumine ja tegelesime sõidujoone puhastamisega, kuid sõidurütm on ok,“ sõnas eestlane pärast Vargåsen´i katse läbimist, kus Colin´s Crest´i hüppel näidati koguni kolmekümne kahe meetrist õhulendu.
Järgmisena läbisid piloodid soomlasest kahekordse maailmameistri Marcus Grönholmi lemmik kiiruskatse ja selle järgi ka oma restorani nimetanud Sågen´i.
Katse esikolmik oli täpselt identne avakatse tulemusega, kus katsevõidu võttis Jari-Matti Latvala Mikko Hirvonen´i ja Mads Østberg´i ees.
Fordi piloot oli kahe kiiruskatsega Citroeni piloodi ees suurendanud edu 3,1 sekundi võrra ning absoluutarvestuses oli edu kasvanud 19,9 sekundi peale.
Soomlasest Fordi piloot sõnas peale katset, et „tingimused on head, kuid osades kohtades on väga libe ning peab sõitma väga targalt, et lumevallid enda kasuks ära kasutada.“
Kolmandana jätkanud Petter Solberg – Chris Pattetrson (Ford Fiesta WRC) suretasid katse alguses võistlusmasina ning kaotasid sellega mõned sekundid. Kokkuvõttes kaotas Norra-Briti ühisekipaaž meeskonnakaaslastele 33,4 sekundit.
Laupäevasel teisel kiiruskatsel kordus sama, mis päev varem oli juhtunud juba avakatsel.
Ott Tänak – Kuldar Sikk sõitsid teelt välja ning taaskord juhtus see olema sellises kohas, kus ei olnud palju pealtvaatajaid, kes saanuks kohe aidata ning teele tagasi saamiseks kulus ligi 22.minutit.
Üldarvestuses üheksandana jätkanud ja eelmisel hooajal S-WRC klassis eestlastele konkurentsi pakkunud Martin Prokop sõnas peale katset: „väga libe ja kiire kiiruskatse. Peale seda kui nägin, et Ott on teelt välja sõitnud võtsin hoogu maha.“
Avaringi katsete eelviimase läbimise võitsid Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen, kes vähendasid endiste meeskonnakaaslastega vahet 1,9 sekundi võrra.
Päeva teisel katsel spinni teinud ja Henning Solbergile taas aega juurde kaotanud Sebastien Loeb sõitis välja katse kolmanda tulemuse ning oli nüüd norralasest 17,7 sekundi kaugusel.
Eelneval katsel lumetöödega ametis olnud Ott Tänak ja Kuldar Sikk olid taas rajal tagasi ning tulemuseks katse kaheksas aeg, kaotust katse võitnud Mikko Hirvonenile 14,9 sekundit.
Ott vastas muheledes ralliraadio küsimusele, et mis eelmisel katsel juhtus: „jäime taas valli kinni ning kulus palju aega, sest pealtvaatajaid polnud, kes kohe appi oleks tulnud. Muidu on kõik ok aga katsel on palju lund ja esimestel masinatel on suhteliselt raske kiiresti sõita.“
Ei tea kas tingituna pingelangusest või soovist tõestada endale, et Rootsi teedel on võimalik liikuda ka kiiremini ning sõiduvigadeta, kuid järgnevana kavas olnud lühikese Hagfors Sprint kiiruskatsevõit kuulus eestlastele Ott Tänak – Kuldar Sikk (Ford Fiesta WRC). Otile oli see WRC karjääri esimeseks katsevõiduks. M-Sport Ford World Rally Team´i sõitjad edestasid katse teisena lõpetanud Citroen´i meeskonna sõitjaid Sebastien Loeb´i ja Daniel Elenat 2,2 sekundiga.
Hoolduspausil antud intervjuus sõnas Tänak M-Sporti meeskonna pressiteenistuse vahendusel: “Teisel kiiruskatsel eksisin ise. Sisenesime paremkurvi liiga suure hooga, kuid tuli välja, et see oli tunduvalt aeglasem. Jäime kinni, õnneks tulid mõned pealtvaatajad appi, kuid hangest väljapääsemine võttis kõvasti aega. Masinaga on kõik korras.”
“Eilse vea tõttu oleme üldarvestuses parimatest kaugel maas. Teedel on väga palju lund ning suuri riske võtmata pole kiireid aegu näidata võimalik. Tegime seadistusel muudatusi, sest kiire sõidu jaoks on vaja head pidamist,“ lisas eestlane.
Peale hoolduspausi sõideti kordusena hommikul läbitud kiiruskatsed ning kõige kiiremini alustas Jari-Matti Latvala, kes võitis küll katse, kuid seda vaid 0,1 sekundilise eduga kaasmaalase Mikko Hirvonen´i ees.
Citroenil kihutav soomlane sõnas peale esimest korduvkatset, et „võistlusmasin on lihtsalt suurepärane ning ma naudin meie esikoha heitlust Jari-Mattiga.“
Ott Tänak sai viieteistkümnendalt kiiruskatselt kirja kaheteistkümnenda aja ning kaotust liider jari-Matti Latvalale kogunes juurde 32 sekundi jagu.
Kuueteistkümnendal kiiruskatsel kerkisid Sebastien Loeb – Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) üldarvestuse kuuendale positsioonile ning nüüd edestati Ford Fiesta WRC-l sõitvaid Hennin Solberg – Ilka Minor´it 2,7 sekundiga.
Katsel üheteistkümnendat aega näidanud Ott Tänak vastas katse lõpus esitatud küsimusele: „Esimesena startides on väga keeruline teel püsida, sest teeolud on väga lumised ja libedad, kuid sellest hoolimata üritame me häid katseaegasid sõita.“
Päeva neljanda katsevõidu võtsid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila, kes edestasid teisena lõpetanud meeskonnakaaslaseid 2,2 sekundiga. Citroenil sõitvaid kaasmaalaseid edestati 5 sekundiga ning see tähendas seda, et sama palju suurenes ka absoluutarvestuse edu, mis oli nüüdseks 23,7 sekundit.
Kahekordne Rootsi MM-ralli võitja vastas koheselt ning võitis võistluspäeva eelviimase kiiruskatse ning vähendas endise meeskonnakaaslasega vahet 2,6 sekundi võrra.
Eelneval katsel Sebastien Loeb´ile kuuenda positsiooni loovutanud norralane Henning Solberg ei kavatsenudki nii lihtsalt alla anda ning võttis järgneva katsega prantslaselt 2,7 sekundit tagasi, mis tähendas seda, et peale seitsetteist kiiruskatset oli nende kahe piloodi võistlusaeg identne.
Rootsi MM-ralli laupäevase võistluspäeva viimase kiiruskatsena sõideti Ott Tänakule WRC karjääri esimese katsevõidu toonud Hagfors Sprint, mille katsevõit läks jagamisele kaheksakordse MM –võitja Sebastien Loeb´i ja Ott Tänaku vahel.
Hooaja teise MM-ralli üldliidrina jätkavad ka peale laupäevast võistluspäeva soomlased Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Ford Fiesta WRC), kes edestavad Citroen´il kihutavaid kaasmaalaseid Mikko Hirvonen´i - Jarmo Lehtinen´i 23 sekundiga.
Avapäeva järel liidritele vaid 18,8 sekundit kaotanud Petter Solberg – Chris Patterson (Ford Fiesta WRC) ei püsinud laupäeval enam soomlaste sõidutempos ning kaotavad liidritele ennem viimast võistluspäeva 51,4 sekundiga.
Fordi tehasemeeskonna sõitjatele järgnevad erameeskonna Fordil sõitvad Mads Østberg - Jonas Andersson, kes kaotavad küll liidritele juba üle minuti, kuid poodiumi viimasest kohasta lahutab neid vaid 11,1 sekundit.
Rootsi ralli teise võistluspäeva lõpetasid viiendana Jevgeny Novikov – Dennis Giraudet (Ford Fiesta WRC), kes näitasid kõikidel laupäevastel kiiruskatsetel minimaalselt seitsmendaid katseaegasid.
Teisel võistluspäeval spinni ja rehvipurunemise tõttu taaskord aega juurde kaotanud, kuid sellest hoolimata absoluutarvestuses koha võrra kerkinud Sebastien Loeb – Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) kaotavad peale laupäevaseid katseid M-Sport Ford World Rally Team´i sõitjatele 44,4 sekundit ning kindlasti soovivad nad ralli lõpuks neid edestada.
Terve laupäevase võistluspäeva maailmameistritega kuuenda positsiooni eest heitlust pidanud Henning Solberg – Ilka Minor (Ford Fiesta WRC) kaotavad ennem viimast võistluspäeva Citroeni duole 4,9 sekundit ning kindlasti püüavad nad koha tagasi võita.
Sarnaselt avapäevale jätkavad heitlust kolmele viimasele punktikohale trio Patrik Sandell – Staffan Parmander (Mini John Cooper WRC), Martin Prokop – Zdeněk Hrůza (Ford Fiesta WRC) ja Eyvind Brynildsen – Cato Menkerud (Ford Fiesta WRC). Hetkel on seda triot vedamas koduteedel sõitev Patrik Sandell, kuid tšehh Martin Prokop on rootslasest vaid 2,6 sekundit kaugusel.
S-WRC klassi liidritena jätkavad P-G Andersson – Emil Axelsson (Proton Satria Neo S2000), kelle edu teisel positsioonil olevate Craig Breen´i – Gareth Roberts´i (Ford Fiesta S2000) ees on 2.58,8 ning kaasmaalaste Pontus Tidemand´i – Staffan Parmander´i (Škoda Fabia S2000) ees koguni 4.32,3.
Viimasel võistluspäeval läbitakse kuus kiiruskatset kogupikkusega 84,84 kilomeetrit ning ralli lõpetab 4,66 kilomeetri pikkune kiiruskatse Hagfors 2, mis on Rootsi MM-ralli Power Stage.

PiltRootsi MM-ralli 3. võistluspäevaga seotud videod:

Rootsi MM-ralli 2. võistluspäeva parimad hetked

Rootsi MM-ralli 2. võistluspäeva SVT sport parimad hetked


Pilt
Ott Tänak ja Kuldar Sikk võitsid lisaks kahele kiiruskatsele ka Colin´s Crest pikima hüppe (32m.) eriauhinna
Foto: Timo Anis

Katsevõite 2.võistluspäeval:

4 (SS11,12,15,16 ) – Jari-Matti Latvala Pilt Ford Fiesta RS WRC
2 (SS13,17 ) – Mikko Hirvonen Pilt Citroen DS3 WRC
2 (SS14,18 ) – Ott Tänak Pilt Ford Fiesta RS WRC
1 (SS18 ) – Sebastien Loeb Pilt Citroen DS3 WRC

PiltRootsi ralli järjestus peale SS18:

1.Jari-Matti Latvala Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:30:08,0
2.Mikko Hirvonen Pilt Citroën DS3 WRC +00:23,0
3.Petter Solberg Pilt Ford Fiesta RS WRC +00:051,4
4.Mads Østberg Pilt Ford Fiesta RS WRC +01:02,5
5.Jevgeni Novikov Pilt Ford Fiesta RS WRC +02:13,1
6. Sébastien Loeb Pilt Citroën DS3 WRC +02:57,5
7.Henning Solberg Pilt Ford Fiesta RS WRC +03:02,4
8.Patrik Sandell Pilt Mini John Cooper Works WRC +04:31,8
9.Martin Prokop Pilt Ford Fiesta RS WRC +04:34,4
10. Eyvind Brynildsen Pilt Ford Fiesta RS WRC +05:08,7

32.Ott Tänak Pilt Ford Fiesta RS WRC +36:39,5

Pilt Rootsi ralli kolmanda võistluspäeva kiiruskatsed SS19-SS24, kokku 84,84km

Pühapäev 12.02

SS19 Lesjöfors 1 15,00km 09:34
SS20 Rämmen 1 22,76km 10:10
SS21 Hagfors 1 4,66km 10:59
SS22 Lesjöfors 2 15,00km 13:08
SS23 Rämmen 2 22,76km 13:44
SS24 Hagfors 2 (Power Stage) 4,66km 15:11

Kasulikke linke ralli jälgimiseks:

http://www.rallysweden.com/
http://www.irally-live.com/ir_home.htm
http://www.wrc.com/results/2012/rally-s ... age-times/
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php

Raadio:

http://www.worldrallyradio.com/World_Ra ... Radio.html
http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Viimati muutis Strike, 12 Veebr 2012, 01:28, muudetud 3 korda kokku.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
bug
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 249
Liitunud: 13 Nov 2011, 13:47

Postitus Postitas bug »

Tuleb loota, et kolmanda päeva hommik oleks rõõmsam, kui kahe eelmise päeva hommikud :)
Karlip
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2098
Liitunud: 11 Juul 2011, 02:06
Asukoht: Võru Linn

Postitus Postitas Karlip »

Strike kirjutas:Edastan paljude kasutajate poolt tulnud tagasiside, et kui võimalik, siis palun lisage kommenteerides mingit konkreetset kiiruskatset võimaluse korral ka katse number.
Aitame sellega foorumi kasutajaid, kes on päeval arvuti juurest eemal ning kes soovivad õhtul päevateema kommentaare lugedes võistluspäevast kiire ülevaate saada.

Ehk siis mõte olekas ala, et kui kirjutada näiteks Tänaks super aeg ,katsel teine. Siis oleks palve, et kes esimesena nö avab uue katse kommentaari, , siis kirjutada ala SS11 - Tänak - Sikk katse teine aeg, SUPER, et oleks ülevaade, mis katsel see kõik toimus.

Selline kirjapilt peaks siis olema meile kõigile ülevaatlikum ning lihtsam jälgida.

Tänud ette ning põnevat Rootsi ralli jätku,
Strike
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
veteran
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2393
Liitunud: 23 Veebr 2003, 06:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas veteran »

Otil kahjuks siiani küllalt ebaõnne olnud,viimasel päeval võiks sellest eemale hoida. Sellega seoses tekkis mõte, et väärika lõpu Rootsi rallile võiks ju teha Power Stagelt punkti või enam korjates. On ta ju seekord näidanud parimaid tulemusi just lühematel katsetel.
See aga võib vist osutuda üsna keeruliseks, sest PS stardijärjestus on ikka olnud 12 hetke parimat pööratud järjekorras.
Nende hulka aga Ott seekord kindlasti ei kuulu. Ilmselt stardib ta millalgi peale neid,siis aga võivad teeolud olla juba üsna kehvad.
Rootsi Ralli juhend kirjeldab PS-ile startimise osa nii :
The Organiser in conjunction with the Promoter will select the cars to contest SS 24 with a 3 or 4 minute interval between each car. These cars will leave TC 23B in the order arranged by the Organiser in conjunction with the Promoter (normally the top 12 cars in reverse running order) and remain until TC24D.
All remaining competitors will contest SS 24 in their order of arrival at TC 23A with a 1 minute interval between each car.

Nii et kokkuvõttes sõltub korraldajast, kas ta valitud tosina hulka pääseb või peab sõitma lihtsurelike hulgas.
Aga muidugi - enne tuleb niikaugele jõuda. Ja selleks tuleb pöialt hoida.
-helm-
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 625
Liitunud: 02 Okt 2008, 18:47
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas -helm- »

Hommikust rallisõltlased !

on siis midagi läbi kumanud..kas powerilt on/pole pilti ? on vaid raadio ja splitimasin ?
Poola kivi on Eesti rallifänni jaoks sõimusõna

M.Kiiver
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

Ott täna siis kolmandana rajal nagu eile.
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas viplala »

Makkro kirjutas:Ott täna siis teisena rajal peale Nobret
Siiski peaks olema kolmas rajal. See Göransson ka peaks Super Rally järgi rajal olema.
kaits
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2184
Liitunud: 22 Veebr 2003, 17:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kaits »

splitid juba tulevad S19 pealt
Ralli võib vahest kah teine elu eesmärk olla
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

Ott jõuab kohe eesolevale autole järele vast saab mööda rahulikult enne teist spliti
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas viplala »

Makkro kirjutas:Ott jõuab kohe eesolevale autole järele vast saab mööda rahulikult enne teist spliti
Millest sellised järeldused? Autode vahe stardis on 2 minutit!
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

Göransonn seisab katsel
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

Nokia on ikka vahva näeb kus keegi asetseb rajal parasjagu :D
Karlip
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2098
Liitunud: 11 Juul 2011, 02:06
Asukoht: Võru Linn

Postitus Postitas Karlip »

** Ei seisa, splittide viga **
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas viplala »

Ja ekstreemsportlane Nobre on oma "väikse rohelise seakesega" (nagu ta seda ise kutsub) kenasti lõpuni jõudnud. On ikka mehel tahtejõudu.
Viimati muutis viplala, 12 Veebr 2012, 09:48, muudetud 1 kord kokku.
kaits
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2184
Liitunud: 22 Veebr 2003, 17:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kaits »

Karlip kirjutas:** Ei seisa, splittide viga **
liigub ju
Ralli võib vahest kah teine elu eesmärk olla
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

Makkro kirjutas:Nokia on ikka vahva näeb kus keegi asetseb rajal parasjagu :D
Ok nokia pani pange liigub ikka Göransson
laika
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 802
Liitunud: 19 Aug 2003, 09:35
Asukoht: Eesti

Postitus Postitas laika »

Makkro kirjutas:Nokia on ikka vahva näeb kus keegi asetseb rajal parasjagu :D
...paistab et see Nokia ei olegi nii vahva :P
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

Öösel on kõvasi lund sadanud vist. Kurdavad värske lumeüle. Otil sahk töötab :D
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas viplala »

Näha on seda saha tööd ka splitides ja lõppajast. Aga vähemalt on kiire sahk.
Ehk üritab Ott ka natuke rehve säästa tänaseks viimaseks katseks. Ja lootma peame, et korraldajad mõistavad kui kiire Ott on ja annavad talle võimaluse kiiremate meestega rajale minna. Ehk siis suudab Ott sealt punkti välja võluda. Oleks kena lõpp vähemalt rallile. Aga seda kõike näema alles õhtul.
medium
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 12
Liitunud: 13 Nov 2011, 13:19

Postitus Postitas medium »

Kas netist power stage live kh näeb?
Vasta